Aihe: Mikä elementti Vahvarissani on??
1
lapio
11.06.2005 22:27:12 (muokattu 11.06.2005 22:29:39)

Eli tuli tosta kaappikeskustelusta mieleen et mikäköhän elementti siellä vahvarissa ulisee? Celestionit on, ja kotisivuilla sanotaan sen olevan Rockdriver Junior. Mut Celestionin sivuilta ei löydä sellasta. Mikä malli??

E:Takana lukee G12. Mutta firman sivuilta ei löytynyt pelkkää G12 mallista.

http://www.proguitar.de/ProGuitarPreisliste/Links/Celestion/V30.jpg

Tuo G12 tarkoittaa ilmeisesti sitä elementin kokoa. Lukee esimerkiksi myös V30 elementissä. Onkos siinä mitään muuta?
Live fast, die 72 year old.
efunkelist
11.06.2005 22:30:17

Kyseessä on celestionin valmistama elementti joka on tehty jollekin tietylle valmistajalle. Esimerkiksi Hughes&Kettnerillä on tällaisia elementtejä. Mun H&K combossani on ollut Celestion Rockdriver Vintage G12 -elementti.

Siinä lukee lisäksi "exclusive for hughes and kettner" mutta mun käsitykseni mukaan nuo exclusive-elementit ei yleensä juuri poikkea jostakin jo olemassa olevasta tuotantomallista tai jos poikkeaa niin hyvin vähän - leimat vain ovat sitten omat "exclusivet".

Mitä celestion-mallia nuo sitten vastaavat, siitä en tiedä. Yhtä mutua on myös se että nämä exclusive-mallit eivät ole yhtä hyviä kuin erikseen myytävät. Tai, no, hyvyys tai huonous, soundi ja kestävyyshän se ratkaisee. Ja soundin miellyttävyys on vain ja ainoastaan kuuntelijan korvien välissä (ei siis korvassa kuten usein sanotaan ;)
Roitto
11.06.2005 22:33:14 (muokattu 11.06.2005 22:33:52)
Ei mitään. Olin hidas.
Nyt pois maitosi selästä ja juo hevosesi!!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)