Aihe: GG/Camel
1 2 3 4 5 6
Velli
11.06.2005 21:10:52 (muokattu 11.06.2005 21:12:44)
En nyt Bardensia noin kovasti lyttäisi Watkinsiin verrattuna, vaikkakin esim. Mini-Moogin käsittelyssä jääkiin kakkoseksi. Bardens olikin enempi urkumiehiä.
Watkinsin soitosta tykkäävälle suosittelen Happy The Manin levyjä, varsinkin kakkoslevy "Crafty Hands" (1978)

No ei se Bardensin soitto mitään roskaa kokonaisuutena ole, mutta ei se kyllä mun mielestä sooloja osaa oikein soittaa. Ne ovat aina vähän sellaisia kökköjä bluesskaalarävellyksiä. Watkins korjaa koko potin Wait-biisin soolossa.

Onhan se nyt aika korni biisi, varsinkin kun Andy Latimer yrittää laulaa rajusti. Remote Romancesta myönnän jopa hieman pitäväni, siinä on vähän samanlaista Canterbury -henkeä kuin edellisen levyn "Down On The Farm" -biisissä. Moni kyllä vihaa sitäkin.

Mä kyllä olen aina tykännyt tuosta Neon Magicista. Se on niin leppoisa. Sitä on kiva kuunnella kesällä takapihan terassilla ja hörppiä Karhua siinä samalla. Ei mua Latimerin laulu siinä häiritse yhtään.

Down on the Farm on kyllä ihan hyvä ralli enkä mäkään Remote Romancea koskaan yli hyppää :). Down on the Farmin pääriffi muistuttaa muuten etäisesti Neljän Baritonin Pop Musiikkia-biisin pääriffiä ;).
PomppoK
12.07.2005 14:37:23

Hep.

Osaiskohan joku Camelin Rajazin omistaja kertoa, mistä mahdollisesti vois saada ko. levyn? CDON.COMissa on ollut tilaus jo hetken sisällä, mutta tuskimpa sitä sieltä saa. Harbour of Tearsia en ole vielä yrittänyt tuolta tilata, mutta sekin olis ostoslistalla.
Take me don't leave me.
Velli
12.07.2005 19:43:22
Hep.

Osaiskohan joku Camelin Rajazin omistaja kertoa, mistä mahdollisesti vois saada ko. levyn? CDON.COMissa on ollut tilaus jo hetken sisällä, mutta tuskimpa sitä sieltä saa. Harbour of Tearsia en ole vielä yrittänyt tuolta tilata, mutta sekin olis ostoslistalla.

Luulisinpa että esim Swampmusicilta tuon saa. Harbour of Tears on kyllä todella hyvä levy. Se kannattaa ehdottomasti hankkia. Rajazista en itse oikein tykännyt. Se menee mun Camel-listassa viimeiseksi eikä sitä sen vuoksi tulekaan juuri koskaan kuunneltua. A Nod And A Wink oli taas iloinen yllätys tuon Rajazin jälkeen. Myös se on hankkimisen arvoinen levy, jos ei vielä kokoelmista löydy.
PomppoK
13.07.2005 00:51:27

Luulisinpa että esim Swampmusicilta tuon saa.

Eipä ole hyllyssä näkynyt. Ja hyvin pitkälti todellinen katalogi on ollut se, mitä hyllyssä on. A Nod and a Wink löytyis kyllä, mutta jostain syystä se on saanut odottaa.

Se menee mun Camel-listassa viimeiseksi eikä sitä sen vuoksi tulekaan juuri koskaan kuunneltua.

Paljollako...? :)
Take me don't leave me.
Velli
13.07.2005 11:05:54
Eipä ole hyllyssä näkynyt. Ja hyvin pitkälti todellinen katalogi on ollut se, mitä hyllyssä on. A Nod and a Wink löytyis kyllä, mutta jostain syystä se on saanut odottaa.

Paljollako...? :)

Se on ainut Camel-levy joka mulla on minidiscillä. Se oli omasta mielestäni niin huono, etten raaskinut edes ostaa sitä alkuperäisenä.

Ahaa, no jos Swampilta ei saa niin osta sitten vaikka Äxästä:
http://www.levykauppax.fi/cat.php?id=11&init=c
PomppoK
13.07.2005 11:59:47

Se on ainut Camel-levy joka mulla on minidiscillä. Se oli omasta mielestäni niin huono, etten raaskinut edes ostaa sitä alkuperäisenä.

Kiitos linkistä! Odotan nyt vielä hetken kuitenkin, ennen kuin cdon.com mitätöi tilauksen, jospa se ihme kuitenkin tapahtuisi.
Take me don't leave me.
Velli
13.07.2005 18:25:26
Kiitos linkistä! Odotan nyt vielä hetken kuitenkin, ennen kuin cdon.com mitätöi tilauksen, jospa se ihme kuitenkin tapahtuisi.

Juu eipä kestä. Mielelläni autan aina Camelia löytämään :)...
PomppoK
14.07.2005 12:46:12

Jos joku muukin ehti miettiä Rajazin ostoa, niin myös täältä on varastosta Rajazit loppu, mutta sanoivat viikon päästä tulevan lisää. Saa nähdä sitten... vielä en vetänyt pois toista tilausta itsekään.
Take me don't leave me.
Kimmo72
14.07.2005 15:55:49
Jaahans... Päinvastoin kuin toveri Velli tuossa mainitsi, menee Rajaz mulla Cameli levystön kärkipäähän. Niin ja tokihan tuon levyn omistan.. :) Sen avausraita ja se toinen (hmm.. Sahara?) instrumentaali on kyllä todella hienoja kipaleita. Niitä taannoin tulikin soiteltua bändin kanssa ennen muuttoa toiselle paikkakunnalle (harmitus)

Mitä Rajazin ostamiseen tulee, muistan kun itse parivuotta sitten sitä metsästin. Ei mistään meinannu löytyä. Sitten vaan liikkeeseen (http://www.levyporssi.com/) ja sanoin että tarvin nyt tämmösen levyn. Tilaa kiitos. No sitten se sieltä aikanaan tuli, mutta hankalaa oli sen löytäminen. Syytä tähän en tiedä??
Tunne ja improvisaatio korvaa tekniikan.SSK#1
PomppoK
15.07.2005 01:55:43

No sitten se sieltä aikanaan tuli, mutta hankalaa oli sen löytäminen. Syytä tähän en tiedä??

Ylipäätäänhän Camel ei ole erityisen tunnettu/arvostettu verrattuna aikalaisiinsa jätteihin. Jää vähän varjoon. Näitä uudempia, ei-niin-klassisia Cameleita ei tahdo kaupan hyllyiltä löytyä eikä Rajaz näemmä tee poikkeusta... toisinaan jopa ne 'pakolliset' Moonmadness ja The Snow Goose puuttuvat valikoimista tyystin.

Löysin eräästä nimeltä mainitsemattomasta liikkeestä The Snow Goosen ei-remaster painoksen (ei tosin vinyyli). Hintakaan ei ollut kuin vaivaiset 6,5e, mutta jo kahdesti olen onnistunut hillitsemään itseni. Taitaa tuo levykeräilijä-luonne kuitenkin viedä voiton lopulta.
Take me don't leave me.
Pedroz
15.07.2005 16:08:00

Itsellänikin on jo pidemmän aikaa ollut Rajaz-tilaus vetämässä Cdonissa, vielä ei ole mitään kuulunut.
*Vapaa on vasta kun päivissä sekoaa* -Tommi Liimatta
PomppoK
16.07.2005 03:45:52

Itsellänikin on jo pidemmän aikaa ollut Rajaz-tilaus vetämässä Cdonissa, vielä ei ole mitään kuulunut.

Kuinka pitkään?

Mulla taitaa jo kuukauden päivät pian täyttyä, eli tovi ylimääräistä odotusta, kun arvioitu toimitusaika oli merkattu olevan 5-7vrk.

Toivottavasti X:n puheet pitävät kutinsa ja saisi sieltä vihdoin kopionsa.
Take me don't leave me.
Pedroz
16.07.2005 03:57:01

Kuinka pitkään?

Kesäkuun 22. päivästä lähtien. Jos tuo nyt kusee, niin pitää käydä tosiaan Äxästä kyselemässä.
PomppoK
16.07.2005 16:41:09

Kesäkuun 22. päivästä lähtien. Jos tuo nyt kusee, niin pitää käydä tosiaan Äxästä kyselemässä.

Hoho... prikulleen samana päivänä tilasin.

Ensi viikolla sen sitten näkee. Ehkä tuosta bluesin linkistäkin on apua viime kädessä.
Take me don't leave me.
velioj
17.07.2005 00:00:33

Tokihan niitä levyjä voi tilata täältä heidän kotisivuiltaankin.
http://www.camelproductions.com/
Olen tilannut useamman tuotteen ja hyvin ovat tulleet perille. Täytyy mainita että kun viimeksi tilasin yhden DVD:n niin ajattelin että pistetään samalla yksi julisten siinä sivussa tilaukseen. Yllätys oli aika suuri kun avasin paketin.. Julisteeseen oli signeerattu teksti : "Matti. Much happiness - Andy Latimer." Lämmitti sydäntä kyllä aika lailla....

Tuolla "news" -osiossahan oli mielenkiintoista uutta jorinaa mm. uuden levyn teosta ja mahdollisesta kiertueestakin...kandee muuten käydä lukeen.
PomppoK
17.07.2005 00:13:14

Tokihan niitä levyjä voi tilata täältä heidän kotisivuiltaankin.
http://www.camelproductions.com/
Olen tilannut useamman tuotteen ja hyvin ovat tulleet perille. Täytyy mainita että kun viimeksi tilasin yhden DVD:n niin ajattelin että pistetään samalla yksi julisten siinä sivussa tilaukseen. Yllätys oli aika suuri kun avasin paketin.. Julisteeseen oli signeerattu teksti : "Matti. Much happiness - Andy Latimer." Lämmitti sydäntä kyllä aika lailla....

Mites tuo maksupuoli? Luottokorttia ei löydy. Taisi siellä olla mainintaa jonkinlaisista 'rahasiirroistakin', mutta niiden suhteen ei ole järin suurta ymmärrystä.
Take me don't leave me.
Pedroz
17.07.2005 00:28:16

Luottokortti puuttuu täältäkin, joten taitaa jäädä tilaamatta tuolta.
velioj
17.07.2005 11:26:16

Luottokortti puuttuu täältäkin, joten taitaa jäädä tilaamatta tuolta.

Joo, kyllähän se luottokortti on tuossa se maksuväline -valitettavasti.
Niinkuin joku tuolla jo mainitsikin, niin Levykauppax:n tyypit kyllä tilaa levyjä ihan toiveidenkin mukaan, nimenomaan sellaisiakin mitä ei löydy suoraan heidän listoiltaan.
KTR
10.09.2005 01:11:31
Nyt oon hommaillut kaikki Camelin levyt ekasta Rain Dancesiin asti. Tykkään hirmuisesti noista Rain Dancesia edeltävistä levyistä. Onkos tuon Rain Dancesin jälkeen tullut mitään varteenotettavaa? Vai rupesko ne AOR:äilemään?
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)