dfloreno 07.06.2005 16:48:21 | |
---|
Ja juurikin tuon levyn ansiosta itse aikoinani sain kipinän Methenyyn. Eli ainakin minun kohdallani sopi "aloituslevyksi". Jännä homma, kyllä olen Methenyä aina kuullut kavereilla, koulussa, tms. mutta sitten kun hommasin ihan ex-temporena ton Imaginary Day:n niin aukes toi koko Methenyt-juttu; ennen en oikein pitänyt sitä minään. Tosin, mahtuuhan tollekin aika paljon kaikenlaista sinne joukkoon. Ja "Zero tolerance .." levy on just mahtava! :). God made me funky |
Epämuusikko 07.06.2005 16:56:12 | |
---|
Myös Michael Breckerin sekä Joni Mitchellin levyillä Metheny on hoitanut vastuualuettaan vähintäänkin kiitettävästi. Jack DeJohnetten levy Parallel Realities on myös hieno, kuten myös Gary Thomas:in levy Till We Have Faces. Molemmilla on Metheny kitaran varressa. Kyl Kyl! Ootko kakan maistanu? ÄrLä #009 |
Anonymous-jazz 07.06.2005 19:03:54 | |
---|
Mun suosikki Methenyn levy on a Letter from Home. Älyttömän raikas ja melodinen levy. Yksi parhaimpia "We must speak the truth about terror. Let us never tolerate outrageous conspiracy theories conserning the attacs of September 11:th, malicious lies that attempt to shift the blame away from the terrorists themselves, away from the guilty."
George W. |
Jucciz 08.06.2005 10:05:32 | |
---|
Ja "Zero tolerance .." levy on just mahtava! :). Samoin "The Sign of 4" sekä Steve Reichin kanssa tehty "Different Trains / Electric Counterpoint". :) |
leka 08.06.2005 11:17:05 | |
---|
Steve Reichin kanssa tehty "Different Trains / Electric Counterpoint". :) Tämä ON hyvä levy. Steve Reich on nero... mutta juu, eipä ole ihan sitä "populaareinta" Methenyä. Itse aloitin aikanaan Road To Yousta joka on loistava. JAZZ OUT WITH YOUR ASS OUT! |
Notefix 08.06.2005 11:43:04 (muokattu 08.06.2005 11:45:20) | |
---|
Piti oikein vähän ottaa kuunteluun noita Methenyjä taas, ja kyllä se taitaa olla niin että meikään aikanaan iski kovimmin travelsin lisäksi: First Circle Still Life Talking Letter from Home Mut periaatteessa kaikki groupin levyt on mun mielestä hyviä. Ainoastaan Speaking of Now on jostain syystä jättänyt mut vähän kylmäksi. Ja usein jää huomaamatta mun mielestä noi harvat vokaalibiisit. Mas Alla ja Dream of the return...Mun mielestä aivan mielettömän hienoja ja harmonisesti rikkaita biisejä. Olis kiva jos Metheny, Mays ja Aznar tekis joskus levyn... Mr. Muzak: "ku Note soittaa ni kaikki kuulostaa Whitney Houstonilta" |
JC 08.06.2005 11:57:38 (muokattu 08.06.2005 11:58:28) | |
---|
First Circle Tulihan se sieltä. Tämä on yksi suosikkilevyjäni, eikä vähiten sen takia, että PMG vieraili Helsingin Kulttuuritalolla levyn ilmestymisen aikoihin. Ainoastaan Speaking of Now on jostain syystä jättänyt mut vähän kylmäksi. Speaking of Now -levyltä tuli odotettua liikoja. Olihan bändin edellinen levy, Imaginary Day, yksi sen parhaita ja sen jälkeen tapahtuneet, aika radikaalit kokoonpanomuutokset pistivät odottamaan jotain ihan uutta. Speaking of Now oli kuitenkin kuin 'we still sound the same' todistelua. Silti, ihan viihdyttävä levy. Sekä Imaginary Day että Speaking of Now ovat muuten CDONissa 9,95 euroa/kappale. |
U.Honey 08.06.2005 13:03:37 | |
---|
Kuinka kukaan ei ole vielä maininnut offramppia? Klassikot Are you going with me, Au Lait ja james! My name is Baron, U.Honey Baron. |
Strutsi 08.06.2005 19:46:56 | |
---|
Ostin nyt sitten Imaginary Dayn. Good stuff. Onko joku muuten jaksanut selvittää levyn kannessa olevia salakirjoituksia? "I've gone where the hand of man has never set foot." |
theox 08.06.2005 22:35:26 (muokattu 08.06.2005 22:35:45) | |
---|
Onko joku muuten jaksanut selvittää levyn kannessa olevia salakirjoituksia? Joo, istuin kerran tunnin automatkalla yrittämässä selvittää niitä merkkejä etukannessa olevien merkkien avulla, mutta muistaakseni en löytänyt niissä mitään järkeä. |
lxi 09.06.2005 09:29:17 | |
---|
Joo, istuin kerran tunnin automatkalla yrittämässä selvittää niitä merkkejä etukannessa olevien merkkien avulla, mutta muistaakseni en löytänyt niissä mitään järkeä. Siinä on levyn tekijätietoja ja sen semmoista. The fact that no one understands you doesn't make you an artist. kuunneltua |
Jucciz 09.06.2005 10:41:08 | |
---|
Onko joku muuten jaksanut selvittää levyn kannessa olevia salakirjoituksia? Koodiavainhan rakentuu asentamalla levy koteloon "oikein päin". Nuo tekstit kyllä löytyivät joltain webbisivulta ihan selvekielisenäkin, mutta se on kai huijausta jos ne käy sieltä lukemassa. :) |
Jucciz 09.06.2005 10:41:55 | |
---|
Kuinka kukaan ei ole vielä maininnut offramppia? Klassikot Are you going with me, Au Lait ja james! Minä mainitsin! Ja James on yksi parhaista. |
On se vaan nerokas levy. Follow me vaan kuulostaa_niin_täydelliseltä "I've gone where the hand of man has never set foot." |
Epämuusikko 11.06.2005 22:00:56 | |
---|
On se vaan nerokas levy. Follow me vaan kuulostaa_niin_täydelliseltä Imaginary Day- DVD:llä on hauskaa seurata Methenyn huiluäänten repäisyjä, kun hänen kätensä erkanevat joka kerralla enemmän kitarasta. Aluksi homma näyttää normaalilta, loppua kohden hänen soittonsa alkaa muistuttaa lentokoneen laskeutumissignaalien viittilöintiä. Ja hampaat kiiltää... Ootko kakan maistanu? ÄrLä #009 |
Lonnie 12.06.2005 00:22:11 (muokattu 12.06.2005 00:30:06) | |
---|
Dvd:llä myöskin näkee miten jokaikinen sävel on tuskaa ja kärsimystä. Metheny on soittaessaan pahemmin hurmiossa ku kukaan muu mitään oon nähny. Melkein pelottavan näköstä. Shh! We are now the Knights Who Say 'Ecky-ecky-ecky-ecky-pikang-zoop-boing-goodem-zoo-owli-zhiv'. (NI!)
Megaman #011 Walkin´-man |
Strutsi 12.06.2005 09:54:17 | |
---|
Dvd:llä myöskin näkee miten jokaikinen sävel on tuskaa ja kärsimystä. Metheny on soittaessaan pahemmin hurmiossa ku kukaan muu mitään oon nähny. Melkein pelottavan näköstä. Siitä ehkä näkee että se tykkää omasta musiikistaan ja että se tulee suoraan sydämestä. Paha sanoa tosin kun en ole livenä nähnyt tyyppiä. "I've gone where the hand of man has never set foot." |
U.Honey 12.06.2005 14:40:05 | |
---|
Dvd:llä myöskin näkee miten jokaikinen sävel on tuskaa ja kärsimystä. Metheny on soittaessaan pahemmin hurmiossa ku kukaan muu mitään oon nähny. Melkein pelottavan näköstä. It's called connected to your feelings My name is Baron, U.Honey Baron. |
Epämuusikko 12.06.2005 16:42:39 (muokattu 12.06.2005 16:44:24) | |
---|
It's called connected to your feelings Tai sitten: "voi perkele, mää soitan näitä samoja juttuja jo 1000:tta kertaa!". Tai "helvetti, unohdin TAAS kytkeä tuon sirkkelisoundin pois mun kitarasynasta". tai "eikö tuo Lyle Mays syö ikinä mitään". tai "muo Paul Werticon peltisoundit on niin kirkkaita että viime keikalla mua puri lepakko!" (eli THE BAT) Ootko kakan maistanu? ÄrLä #009 |
Strutsi 12.06.2005 16:50:50 | |
---|
Tai sitten: "voi perkele, mää soitan näitä samoja juttuja jo 1000:tta kertaa!". Tai "helvetti, unohdin TAAS kytkeä tuon sirkkelisoundin pois mun kitarasynasta". tai "eikö tuo Lyle Mays syö ikinä mitään". tai "muo Paul Werticon peltisoundit on niin kirkkaita että viime keikalla mua puri lepakko!" (eli THE BAT) Nekin ovat tunteita. "I've gone where the hand of man has never set foot." |