projekti 11.06.2005 14:39:20 | |
---|
Onkos tuommoisia plekuja olemassa? Eli pleku kahdella kärjellä, ikään kuin 2 plekua päällekkäin niin että niiden kärkien välinen kulma ois suunnilleen 45 astetta. En ainakaan oo törmänny tuommoisiin, eikä niistä isoimmistakaan saa oikeen leikkaamalla tuommoista. Ainoa tapa taitaa olla liimata 2 plekua toisiinsa kiinni jos aikoo saada ne pysymään nipussa. Jos joku tietää mistä tuommoisia saa ja kuka tekee niin vois kertoa muillekkin. Heittäkää radionne järveen niin maailma pelastuu... |
janik 11.06.2005 15:41:13 | |
---|
Mitä tuommosilla tekee? varmaan maksaiskin yli tuplahinnan jos kaupasta ostais? |
projekti 11.06.2005 15:46:51 | |
---|
Oon kokeillu kahta plekua kerralla em. tavalla päällekkäin, 12-kielisellä kuulostaa vähän erilaiselta koska se jälkimmäinen plekun kärki tuo semmoisen pienen delay-efektin siihen ääneen ja jotenkin pyöristää sitä ääntä. En tiedä onko tuommoista kukaan muu kokeillu mutta minä tykkään siitä soundista joka sillä tavalla lähtee. Heittäkää radionne järveen niin maailma pelastuu... |
Twist 11.06.2005 15:59:53 | |
---|
Leikkaa plektraan lovi.. ei varmaan kuitenkaan aja samaa asiaa? Säkkipilli |
projekti 11.06.2005 16:05:19 | |
---|
Jos olis tarpeeksi kookkaita plekuja niin silloin tekisin niin, se delay-efekti on suoraan verrannollinen siihen kärkien välimatkaan, pienellä plekulla se on yhtä tyhjän kans. Semmonen 2,5 cm on aika sopiva välimatka. Heittäkää radionne järveen niin maailma pelastuu... |
Johnny99 11.06.2005 16:05:22 | |
---|
Jossain olen nähnyt plekuja joissa on tavallaan liimattuna kolme plekua päällekkäin ja kärkien välissä on tyhjää. Olisikohan ollut suuressa kitarakirjassa kuva tuollaisesta. |
Fortune 11.06.2005 16:07:36 | |
---|
The man with the Shar-Pei tummy
"Look behind you, a three-necked guitar!"
|
Johnny99 11.06.2005 16:12:43 | |
---|
|
projekti 11.06.2005 16:18:56 (muokattu 11.06.2005 16:21:02) | |
---|
Aika pienet näyttäs nuo plekujen välit olevan. Minä haen tuommoista mikä omakuvassani on, se profiili on piirretty siitä miten sijoitan ne 2 plekua päällekkäin. Edit: Eli ne plekut tulee kieliin nähden hieman viistossa niin että ne koskee kieliä peräkkäin, ei yhtäaikaa. Heittäkää radionne järveen niin maailma pelastuu... |
Joku M.net-jannuhan oli tehnyt ihan normaaliin plektraan loven kärkeen. Tykkäsi muka soittaa sillä. Itse en moisesta juurikaan pidä. |
Krice 12.06.2005 00:39:53 | |
---|
Joku M.net-jannuhan oli tehnyt ihan normaaliin plektraan loven kärkeen. Tykkäsi muka soittaa sillä. Se olikin ihan huono. Mutta hauska napsuva soundi siitä lähti... |
Vainhaalee 12.06.2005 12:20:46 | |
---|
Se olikin ihan huono. Mutta hauska napsuva soundi siitä lähti... Oli silloin pakko itsekin kokeilla ja kyllä tuli outo soittotuntuma... Kuvailisin termeillä kevyt ja napsuva... Nyt mennään eikä meikata! |
noir 12.06.2005 12:29:30 | |
---|
Itseltä joskus lohkesi soiton seassa plektran kärjestä pala, jolloin siihen tuli kaksi kärkeä, väliä niillä oli jonkun 4-5 mm. Ihmettelin, kun kuullosti plektran ääni jotenkin napsuvalta, mutta soinnissa ei mitään suurempaa eroa ollut muuten. Riittävän kookkaasta plektrasta voisi saada sopivan, kun ottaa sivuleikkureilla kärjestä palan pois ja tekee sellaisen V-loven. Tarpeeksi paksulla plektralla jäykkyyskin pysyisi paremmin, niin ei kuulosta sellaiselta pläräilyltä, tai sitten aivan sama. Mä haluun sua - sulta ei kysytä. Totuus. |