Tankero 11.06.2005 00:12:48 | |
---|
Hääkeikalle kannattaa ottaa aina varalta ***Talu*** mukaan. |
echo66 11.06.2005 01:06:23 | |
---|
En nähnyt alkuperäistä, "siistimätöntä" versiota, mutta katson aiheelliseksi vastata tähän, ettei kukaan luule, että ko. henkilö pakoitettiin keikoille ns. "ase ohimolla nakkipalkalla". Kyseessä oli yksittäinen tapaus joka ns. katkaisi kamelin selän. Pakollisten kulujen (työnantaja-, sos.,- ym.) jälkeen BRUTTOPALKKA oli n. kolmanneksen YLI tämän kyseisen henkilön itse itselleen asettamansa vähimmäisrajan. Eli siis liksa oli kaiken järjen mukaan kohdallaan. Ko. henkilön veroprosentti oli yli 40, joten netto jäi alle hänen minimin, jonka jälkeen hän katsoi tulleensa kusetetuksi. Asiaa ei auttanut sekään, että kilometrikorvausten jälkeen lopullinen netto oli "vain" n. yhden (1) euron alle sen summan. Melkoinen meteli yhdestä eurosta, vai mitä? Toisaalta, johonkinhan se raja on vedettävä.... Mielestäni veroprosentti on jokaisen oma asia, palkka kuitenkin oli kaikille sama. Samoin kilsakorvaukset jaettiin tasan kaikille. Pakko kommentoida: En ole tarkoittanut kritisoida verojen jälkeen jäävää palkkoita. Lähinnä kyse oli tilitoimiston tilittämättä jääneistä päivärahoista, jotka olisivat kuuluneet soittajille. Toiseksi olen kritisoinut sitä, onko järkeä myydä keikkaa hinnalla millä hyvänsä ja samalla polkea hintoja samalla myös muiltakin bändeiltä. Ja että edellisen kirjoituksen perusteella muille ei jäisi väärinkäsitystä, k.o. henkilön veroprosentti ei ollut suinkaan 40 vaan alhaisempi. ..ja Surf-kitarat raikaa!!! |
1. Häävalssit tilaaja saa toivomuksensa mukaan 2. 1-2 muuta kappaletta saa toiveensa mukaan, mikäli se on helposti toteutettavissa. 3. Muuten saa yleisen linjan, kotimaista/ulkomaista, bilemusaa/perinteistä etc. Tilaus, jossa pari oli tehnyt täydet settilistat ei onnistu sillä hinnalla, joka niillä on varaa maksaa. Mun mielestä tää on kohtuullinen systeemi. Muistakaa, millä soittimella Jerikon muurit murrettiin! |
omarklah 11.06.2005 12:43:30 | |
---|
1. Häävalssit tilaaja saa toivomuksensa mukaan 2. 1-2 muuta kappaletta saa toiveensa mukaan, mikäli se on helposti toteutettavissa. 3. Muuten saa yleisen linjan, kotimaista/ulkomaista, bilemusaa/perinteistä etc. Tilaus, jossa pari oli tehnyt täydet settilistat ei onnistu sillä hinnalla, joka niillä on varaa maksaa. Sama käytäntö muuten, mutta meillä on "vaihtarilista", mistä voi tietyissä rajoissa (tapauskohtaisesti) poimia vaihtareita vakiosetteihin - settien rakennetta kuitenkaan rikkomata. Eli jos joku biisi toivotaan vaihdettavaksi - annamme listalta vaihtoehdot. Muuten mennään vakioseteillä. Tää sit sanois tälleen... |
isojussi 12.06.2005 12:47:00 | |
---|
Mä en tee koskaan vakiosettejä. Mietin aina seuraavan kappaleparin lennossa tilanteen mukaan. Kappaleparit on kyllä "liimattu" yhteen. Muistakaa, millä soittimella Jerikon muurit murrettiin! |
jon lord 12.06.2005 13:01:13 | |
---|
Meillä on aina ollut sopimus jossa lukee : esittäen omaa ohjelmistoaan: |
half 12.06.2005 21:31:23 | |
---|
Meillä on aina ollut sopimus jossa lukee : esittäen omaa ohjelmistoaan: Komppia. Teemme enimmäkseen kapakkakeikkaa, mutta kaikki tietenkin käy. Olemme yleensä saaneet yksityistilaisuuskeikat ollessamme kapakassa keikalla, jolloin asiakas on nähnyt ja kuullut mitä on luvassa. Hääparin pyydämme yleensä tulemaan keikalle katsomaan ja homma joko käy tai sitten ei. Häävalssit, nykyään usein häätanssit, toteutetaan ja muutama toive yms. ohjelmanumero, muuten pidätämme itsellämme vallan / vastuun ohjelmasta. Laitteistomme on tarjolla puheiden pitoon jne. Siksi olen hommannut jopa muutaman mikin, sillä en lainaa koskaan hammasharjaanikaan. Sama koskee henk.koht.soittimia. Äänentoisto on kyllä käytettävissä " äänimiehen " kera. Väärin ? Kyllä tämmöinenkin biisi kai on. |