Aihe: Vihdoin uusi kitara
1 2
Zeni
10.06.2005 20:29:56
Tänään kävin hakemassa TODELLA PITKÄN pohdinnan jälkeen Epiphone SG400. Hintaa tuli 60euroa enemmän kuin thomannilla. Tänään on ihastelu ja kalja-päivä. Huomenna räplätään ja paukutetaan.

Pitkään miettisin tuota LP vai SG väliä ja ratkaisun teki tuo vaivattomuus ylänauhoilla. Tosin täytyy sanoa, että on kyllä melko kaula painoinen. Ei soittaessa huomaa, mutta kun irrottaa kädet..

Kiitos että sain jakaa tämän tärkeän tiedon kanssanne :)
Cujo
10.06.2005 20:54:31
Onneksi olkoon!
Yst. vast. tälle palstalle ASAP.
Reaper_Man
10.06.2005 21:03:00 (muokattu 10.06.2005 21:03:39)
Onnea nyt uudelle kitaralle ja laitappas kuvaa kans
bodomreaperin viisain sanoin: HEVI ON PASKIMMILLAANKIN PARASTA!!!!!!!!!!!
Härski
10.06.2005 21:56:23
Mä oon tapellut LP:n, Flying V:n ja SG:n kesken, tosin Gibsåneja. Taitaa SG viedä voiton...
juici
10.06.2005 22:32:05

Kyllä se on SG mikä rulettaa.
"Vittu kun täällä on kylmä..." Perkele, ei Kannaksellakaan '42 lämmin ollu!
tommi_899
10.06.2005 22:40:50

tuli kamala GAS :D kai sellanen sg pitää syksyllä rakentaa sitten
Bändi .:i:. Kitara .:i:. Kuuntelen
Velli
10.06.2005 22:49:11 (muokattu 10.06.2005 22:51:23)
Taitaa SG viedä voiton...

Minkä ajattelit hommata? Älä ainakaan standardia, siinä on tosi paska tatsi. Mulla oli toi: www.angelfire.com/bug/kaavio/SGesittely.html ja se oli pakko myydä pois kun ei sillä pystynyt soittamaan. Viimeistelykin oli vähän mitä sattuu.
Härski
10.06.2005 22:53:15 (muokattu 10.06.2005 22:56:47)
Minkä ajattelit hommata? Älä ainakaan standardia, siinä on tosi paska tatsi.

Säääth? Just Standardia oon katellu. En toki ennen testiä osta, en. Ja sekin olis just tommonen musta... nyt pitää olla tarkkana sit. Söndaagina käyn katsastamassa sen. Ootko nyt ihan varma tosta, ettei vain olis ollu se ei-sulle-ikinä- kitara?

Tietty jos hommais sen flygarin, niin pysyis niinkun toi tottumis/"imago" puoli ennallaan. Soon kuitenkin semmonen kitara, että oksat pois.
pira
10.06.2005 22:54:20
Minäkin päädyin SG:hen kolmisen kuukautta sitten. Oli pakko saada Gibson (olen imagomainonnan uhri) ja SG lähti halvimpana mallina. Eipä kaduta yhtään, sillä tuli aikamoinen parannus verrattuna entiseen kahden sadan euron rotiskooni kaikin puolin. Aion pitää tuon pitkään omanani, vaikka jo nyt olen himoinnut muitakin.

Onnea SG:n johdosta.
Vibrato lähtee syrämmestä.
stratocaster
10.06.2005 23:00:11
Mä oon tapellut LP:n, Flying V:n ja SG:n kesken, tosin Gibsåneja. Taitaa SG viedä voiton...

Ite en kyllä sg:tä ottas. Ennen se oli mun mielestä todella hieno, mutta nyt oon kyllästyny siihen täysin. Se on liian semmonen "vanhanaikanen" ja jotenki semmonen ruma. :D (Selvästi sanottu)
Mutta nähämän on sitte vaan mun mielipiteitä. :) Ite ostaisin Flying V:n jos ois rahaa.
R.I.P. Dimebag Darrel (1966-2004)
stratocaster
10.06.2005 23:00:50 (muokattu 10.06.2005 23:02:12)
Damn, kahesti tuli. Motukka sekoilee.
R.I.P. Dimebag Darrel (1966-2004)
Härski
10.06.2005 23:29:52
Ite en kyllä sg:tä ottas. Ennen se oli mun mielestä todella hieno, mutta nyt oon kyllästyny siihen täysin. Se on liian semmonen "vanhanaikanen" ja jotenki semmonen ruma. :D (Selvästi sanottu)
Mutta nähämän on sitte vaan mun mielipiteitä. :) Ite ostaisin Flying V:n jos ois rahaa.

Ymmärrän pointtis... toi flygari on kyllä niin mielettömän komee... mut SG ois vähän konservatiivisempi jotenkin. NYTHÄN MÄ KEKSIN! M ä ostan molemmant. KISS.
Velli
10.06.2005 23:33:06
Säääth? Just Standardia oon katellu. En toki ennen testiä osta, en. Ja sekin olis just tommonen musta... nyt pitää olla tarkkana sit. Söndaagina käyn katsastamassa sen. Ootko nyt ihan varma tosta, ettei vain olis ollu se ei-sulle-ikinä- kitara?

Mun mielestä se oli jotenkin raskassoittoinen vaikka miten ruuvaili setuppia. Mikitkin olivat kohtalaisen kököt. Olisi pitänyt ne vaihtaa jos olisi mielinyt kunnon ulvonnat saada.

Niin ja se viimeistely oli tosiaan todella kökkö tuon hintaiselle kitaralle. Se Gibson- ja logoupotus oli todella tökerön näköinen. Otelaudan ruusupuukin oli todella vaaleaa, mikä kielii huonosta raakamateriaalista.

Sitä kitaraa katsellessa ja soitellessa ymmärsin kyllä täysin niitä ihmisiä jotka nykygibsoneita parjaavat. Gibson oli ehkä aikoinaan "Only Gibson is good enough"-sloganinsa arvoinen, mutta itseltäni meni usko kyseiseen merkkiin tuon SG:n myötä. Kun kitaran ovh on jossain 1300€-1400€:n välimaastossa, niin silloin kitarasta ei saa löytyä alkeellisia virheitä ja epätäydellisyyksiä.

Sitten kun menet testaamaan sitä kitaraa, niin ajattele sitä täysin merkittömänä keppinä johon olet tuhatlappusta sijoittamassa, älä anna sen Gibson-tekstin sokaista.
Härski
10.06.2005 23:40:01
Sitten kun menet testaamaan sitä kitaraa, niin ajattele sitä täysin merkittömänä keppinä johon olet tuhatlappusta sijoittamassa, älä anna sen Gibson-tekstin sokaista.

Kerronpa myös sulle, että siihen en ole edes 800:aa upottamassa, hähähä...

Ettet vain olis herkkuperse, mitä tosta luin? Toki, onhan Gibson kyllä semmonen merkki, että viimeistelyn puutteen huomaa väkisin, vaikkei tahtois. Ja Standard- sarjasta puhuttaessa se korostunee. Nyt pitää kyllä olla tarkkana kuin perkele sitten... en halua uskoa puheitas, Hohoiioohoo.
Velli
10.06.2005 23:41:42 (muokattu 10.06.2005 23:46:58)
Kerronpa myös sulle, että siihen en ole edes 800:aa upottamassa, hähähä...

Ettet vain olis herkkuperse, mitä tosta luin? Toki, onhan Gibson kyllä semmonen merkki, että viimeistelyn puutteen huomaa väkisin, vaikkei tahtois. Ja Standard- sarjasta puhuttaessa se korostunee. Nyt pitää kyllä olla tarkkana kuin perkele sitten... en halua uskoa puheitas, Hohoiioohoo.

No olit mitä tahansa siihen sijoittamassa niin pidä varasi. Ja kyllä OLEN HERKKUPERSE KUN ON GIBSON KYSEESSÄ! Eikös Gibson ole juuri se miltä saa vaatia maat ja taivaat. Jos tyytyy puolivillaiseen, niin eikö esim. Tokai ole tällöin vallan mainio vaihtoehto?
Härski
10.06.2005 23:48:57
No olit mitä tahansa siihen sijoittamassa niin pidä varasi.

Tåki, tåki.

Ja kyllä OLEN HERKKUPERSE KUN ON GIBSON KYSEESSÄ! Eikös Gibson ole juuri se miltä saa vaatia maat ja taivaat. Jos tyytyy puolivillaiseen, niin eikö esim. Tokai ole tällöin vallan mainio vaihtoehto?

Oon miettinyt Tokaita monesti, mutta jotenkin se vaan ei käy. Vähän niinku siinä Lappareiden biisissä... ehkä kannattaa ostaa se flyinki. Mutta käynmä nyt ainakin testaamassa sen SG:n sitten. Ja sunnuntai -iltana näet kommenttini siitä tässä ketjussa, ok?
Hannu H.
11.06.2005 00:05:16

En ihmettele yhtään, että mies, jolla on RG:itä enemmän ku kukaan tarvii, ei tykkää SG:stä. Eihän sillä voi ees kaivaa hampaanvälejä ruokailun jälkeen :)
Päiväduuni on vain harrastus jolla kustannetaan se oikea työ.
Johnny99
11.06.2005 00:16:33
Hei, mäkin ostin uuden kitaran. Tai siis vanhan. No 1994 on vuosimalli. Löytyy omasta kuvasta. Väri ei varmaankaan kaikkia miellytä, mutta mun mielestä se on hieno.
Härski
11.06.2005 00:18:19
En ihmettele yhtään, että mies, jolla on RG:itä enemmän ku kukaan tarvii, ei tykkää SG:stä. Eihän sillä voi ees kaivaa hampaanvälejä ruokailun jälkeen :)

Ei juma, nyt vasta hoksasin! Hohoho, Velli, pidä tunkkis, kjähhähäähähää!

Ei sentää. Tarkkana pitää olla.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)