Aihe: Dream Theater - Octavarium
1 2 3 4 5 6
kermanisu
10.06.2005 13:29:48
Eipäs vaan Korgin lippulaiva OASYSillä. Extremellä Rudess ei ole tehnyt yhtään levyä.

siis triton extreme tais olla siel räkissä. :) viime kiertueella ainaki. :)
http://www.encoremetal.com http://www.thevirtuocity.com
stratocaster
10.06.2005 13:51:12
Kyllä kuullostaa loistavalta tämä levy. Soundit mun mielestä Dream Theaterin parhaimmistoa. Katotaas, kun tää tästä aukeaa.
R.I.P. Dimebag Darrel (1966-2004)
petrutsi
10.06.2005 15:22:32
Kyllä kuullostaa loistavalta tämä levy. Soundit mun mielestä Dream Theaterin parhaimmistoa. Katotaas, kun tää tästä aukeaa.

Konppaan. Semmonen kutina että tämä levy tulee viihtymään soittimessa useampia toveja vielä.
If we can go to the moon, then why are umbrellas still umbrellas?
Adawolf
10.06.2005 16:08:57
siis triton extreme tais olla siel räkissä. :) viime kiertueella ainaki. :)

No tuota...Korg ei ole tehnyt Extremestä räkkiversiota :P
Mutta tarkoittanet Triton räkkia vain, ja taispa olla niitäkin kaksi.
eleeton
10.06.2005 19:39:09
Huono levy, liian vähän tilua.

Eivaa, en ole vielä kuunnellu loppuun..
ja takaisin sorvin ääreen... Lähdön Aika mp3-sivu -- Verkkokauppasi on patentoitu!
Torniojaws
10.06.2005 21:50:58 (muokattu 10.06.2005 21:51:20)

Nyt menee näköjään laskurin mukaan kahdeksatta (heh) kertaa läpi tuo levy, paranee joka kuuntelulla, joka on hyvä merkki. Tällä hetkellä suosikit on luultavasti Never Enough ja Octavarium.
So sweet the hour, so calm the time, I feel it more than half a crime, When Nature sleeps and stars are mute, To mar the silence ev'n with lute.
stratocaster
10.06.2005 22:50:22
Nyt menee näköjään laskurin mukaan kahdeksatta (heh) kertaa läpi tuo levy, paranee joka kuuntelulla, joka on hyvä merkki. Tällä hetkellä suosikit on luultavasti Never Enough ja Octavarium.

Tuo Never Enough on kyllä ihan helmi.
Pedroz
11.06.2005 00:34:20

Muistaakseni neljä kertaa olen nyt kuunnellut, ja ainoa löytynyt helmi on Octavarium. Muuten sellaista "ihan kivaa" DT-tasoa. Auennee paremmin lisäkuunteluiden mukana.
*Vapaa on vasta kun päivissä sekoaa* -Tommi Liimatta
kingdom
11.06.2005 02:29:50

Alusta tulee mieleen ihan Ozric Tentaclesin Coily. Muutapa en levystä osaa sanoakaan.
stratocaster
11.06.2005 02:43:38
Nyt ku oon tätä levyä päivän luukuttanu, niin voin sanoa, että levy on erittäin tyylikäs ja toimova kokonaisuus. Sacrified Sons nousi pintaan viimeisimmällä kuuntelukerralla. Levystä löytyy jotain erittäin herkkää, mutta myös agressiivisuutta. Hyvä hyvä.
Sleeper
11.06.2005 11:46:17 (muokattu 11.06.2005 11:48:00)
Tuolla on juttua niistä 5-8-jutuista yms. Selaa sivun puoleen väliin.

http://www.mikeportnoy.com/forum/tm.aspx?m=883728&mpage=11

Paras noista oli ehkä se, että kansilehdykässä on "a fine piece of ass and some balls." :D
Näillä mennään.
carnation
11.06.2005 12:42:52

Minun mielestäni se on levyn heikoimpia kappaleita. Vai olenko ainoa, jonka mielestä LaBrie kuulostaa aivan Musen Matthew Bellamylta? Ja itse kappale on minun korvieni mukaan törkeä ristisiitos Musen New Born-, Bliss- ja Stockholm Syndrome- kappaleita. Imelä The Answer Lies Within on myös levyn heikoimpia lenkkejä, osittain varmaan siksi että se on aivan väärässä paikassa levyä. I Walk Beside You on sen verran häpeilemätön pop-laulu että se tempaa mukaansa ja nimikkokappale ei kompuroi juuri missään vaiheessa eikä painaudu massiivisen pituutensa alle.

Muuten Octavarium on helvetin kova ja DT:n kolmanneksi paras levy heti Images & Wordsin ja Train Of Thoughtin jälkeen. 8/10.
"Etsin itseäni, mmm."
petrutsi
11.06.2005 13:32:33 (muokattu 11.06.2005 13:33:30)
http://www.mikeportnoy.com/forum/tm.aspx?m=883728&mpage=11

Käytin itse kanssa sitä aamua kun sain tuon niin laskemalla niitä kansiläpykän sävellaji-arvotuiksia. Nuo tosin vähän sotkeneet moodit tuolla mitä katoin aikaisemmin. Mutta kaikkea jännää sitä pystyy noista kaikista "arvoituksista" vetämään/selvittämään. Varmasti jos laskisi levyn kaikki tahtilaji-muutokset, niin sekin luku olisi joku suunniteltu juttu. Vaikkapa 885..
If we can go to the moon, then why are umbrellas still umbrellas?
J_Mikkonen
12.06.2005 00:51:18
Minun mielestäni se on levyn heikoimpia kappaleita. Vai olenko ainoa, jonka mielestä LaBrie kuulostaa aivan Musen Matthew Bellamylta?

Jes! Minä oon koko päivän miettinyt että keltä se kuulostaa, ja nyt se selvisi. Kiitoksia. Mutta biisi on ihan hyvä.
Osta ESP! Halvalla.
shovi
12.06.2005 11:38:28
Onko kukaan muu huomannut että nettiin leakanneen versiossa Octavariumin loppu on erilainen kuin aidossa?
Torniojaws
12.06.2005 12:05:29

Onko kukaan muu huomannut että nettiin leakanneen versiossa Octavariumin loppu on erilainen kuin aidossa?

Lopussa on huilua, jota levyllä ei ole. Ilmeisesti sitä muutettiin, jotta levyn loppu sopisi paremmin täyteen ympyrään jossa levy alkaa alusta.
So sweet the hour, so calm the time, I feel it more than half a crime, When Nature sleeps and stars are mute, To mar the silence ev'n with lute.
Kasperi Tervonen
12.06.2005 12:28:42
Lopussa on huilua, jota levyllä ei ole. Ilmeisesti sitä muutettiin, jotta levyn loppu sopisi paremmin täyteen ympyrään jossa levy alkaa alusta.

Eikös se jotenkiin niin mennyt, että six degrees alkaa siitä scenes from a memoryn sateesta ja train of tought alkaa siitä six degreesin loppu...... no vittu mä sitä ääntä osaa kuvailla. :P
Kyllä te tiedätte. Octavariumilla ja train of thoughtilla ei vissiin ole mitään "yhteyttä, vai olenko oikeassa?

Ostin itsekin tuon octavariumin jo torstaina, mutta en ole sitä vielä ehtinyt kuunnella huolella läpi.
Märkyys on kosteuden sielu.
stratocaster
12.06.2005 12:48:53
Octavariumilla ja train of thoughtilla ei vissiin ole mitään "yhteyttä, vai olenko oikeassa?

TOT loppu pianoon, ja 8VM alko pianolla. ;D
Torniojaws
12.06.2005 13:28:44 (muokattu 12.06.2005 13:29:34)

TOT loppu pianoon, ja 8VM alko pianolla. ;D

Tarkemmin; TOTin viimeinen nuotti on sama kuin Octavariumin ensimmäinen, molemmat pianolla.

Octavariumilla ja train of thoughtilla ei vissiin ole mitään "yhteyttä, vai olenko oikeassa?

On niillä, mutta erikoisen asiasta tekee sen, että Octavarium loppuu siihen mistä se alkaa.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)