Aihe: Paskin rock-konsertti
1 2 3 4 5 6 7 8 913 14 15 16 17
sirdickyj
10.06.2005 10:37:47
Zen Cafen keikoilta olen luojan kiitos välttynyt, mutta TV:stä tulleita vetoja on tullut katsottua epäuskoisen tunnekuohun vallassa itkuraivarin kupliessa pinnan alla.

Tämä on kyllä aika pitkälti totta, ihmetyttää että miten niin pitkään keikkaillut bändi on kuin lauma aloittelijoita. Basisti soittaa kyllä ihan hyvin ja rumpali. Mutta joku ihme turakaismeininki siinä on koko ajan.

Hienoja biisejä heillä kuitenkin riittää, ja näyttäähän noilla suosio olevan aika mittavaa, että mitäs sitä itkemään. Jos Zen Cafe olis yhtäkkiä ryhmä pro-soittajia, häviäisi siitä hommasta varmasti aika iso osa siitä viehätyksestä.
WHAT IS UNDERSTOOD NEED NOT BE DISCUSSED
rheinone
10.06.2005 12:23:49
Jos Zen Cafe olis yhtäkkiä ryhmä pro-soittajia, häviäisi siitä hommasta varmasti aika iso osa siitä viehätyksestä.

Exactly, you hit the point!!!
All you gotta do is plug me into High Voltage Rock'n'Roll.
sormunen
10.06.2005 12:53:38

Basisti soittaa kyllä ihan hyvin ja ...

Täytyykin kertoa Nylanderille kun näkee. Veikkaan, että se kuuntelis juttua "epäuskoisen tunnekuohun vallassa" vai miten se meni.

Noo, tosiasiassa ne vetää erittäin tiukasti ja simppelisti yhteen. Jos ne ei sitä tekis, eihän ne biisit toimis = olis hyviä.

Eihän rock´n rollissa ole mitään IA standardeja vaan se mikä toimii, on hyvää. Siksi tässäkin ketjussa mollattu Hurriganes oli helvetin hyvä ja Remu kova jäbä. Remulla oli tatsi siitä soundista, minkä se halusi = tatsi biisistä, vaikkei hän nyt perinteisessä mielessä kirjoittajana kunnostautunutkaan. Tatsilla hän hommas hyvät työkalut eli itsensä, Albertin ja Cissen ynnä koko muun jengin eli Kuiviksen, Helgen jne.

Toisaalta taas jollain Pave Maijasella ei samaa tatsia ole, vaan hän tarttee biisintekijän. Siksi Royalseista ei tullutkaan mitään. Kolme helvetin hienoa työrukkasta vailla visionääriä.

Eipä tässäkään ole itseasiassa vastausta kysymykseen, koska en mä semmosta oikein tiedä. Yksittäisiä elementtejä kyllä on, mitkä ovat hämmästyttäneet, niinkuin nyt jonkun Nightwish -poppoon yleensä ja sen laulajan erityisesti totaalinen rytmitajuttomuus ainakin joskus ennen. Laahaa broidi laahaa.
rheinone
10.06.2005 13:28:50 (muokattu 10.06.2005 13:40:31)
Eihän rock´n rollissa ole mitään IA standardeja vaan se mikä toimii, on hyvää. Siksi tässäkin ketjussa mollattu Hurriganes oli helvetin hyvä ja Remu kova jäbä. Remulla oli tatsi siitä soundista, minkä se halusi = tatsi biisistä, vaikkei hän nyt perinteisessä mielessä kirjoittajana kunnostautunutkaan. Tatsilla hän hommas hyvät työkalut eli itsensä, Albertin ja Cissen ynnä koko muun jengin eli Kuiviksen, Helgen jne.

Toisaalta taas jollain Pave Maijasella ei samaa tatsia ole, vaan hän tarttee biisintekijän. Siksi Royalseista ei tullutkaan mitään. Kolme helvetin hienoa työrukkasta vailla visionääriä.

Eipä tässäkään ole itseasiassa vastausta kysymykseen, koska en mä semmosta oikein tiedä. Yksittäisiä elementtejä kyllä on, mitkä ovat hämmästyttäneet, niinkuin nyt jonkun Nightwish -poppoon yleensä ja sen laulajan erityisesti totaalinen rytmitajuttomuus ainakin joskus ennen. Laahaa broidi laahaa.

No just tätä mä oon joka helvetin välissä koittanut tolkuttaa: Jos katselee rockenrollia Internaatsional Accounting Standardin läpi, muuttuu koko homma vähän vitun tylsäksi! Mutta kai tässäkin on monia näkökulmia. Toi mun statement perustuu kuluttajan ja musiikin harrastajan näkökulmaan.
sirdickyj
10.06.2005 14:44:24 (muokattu 10.06.2005 14:45:49)
Täytyykin kertoa Nylanderille kun näkee. Veikkaan, että se kuuntelis juttua "epäuskoisen tunnekuohun vallassa" vai miten se meni.

Kerro ihmeessä! Hyvä soundikin on levyillä, livenä ei niinkään. Siellä taitaa konebassoja olla välillä levyillä, kuulostaa ainakin välillä siltä? Kysypäs, jos et jo heti tiedä oikeeta vastausta.

Eihän rock´n rollissa ole mitään IA standardeja vaan se mikä toimii, on hyvää. Siksi tässäkin ketjussa mollattu Hurriganes oli helvetin hyvä ja Remu kova jäbä. Remulla oli tatsi siitä soundista, minkä se halusi = tatsi biisistä, vaikkei hän nyt perinteisessä mielessä kirjoittajana kunnostautunutkaan.Tatsilla hän hommas hyvät työkalut eli itsensä, Albertin ja Cissen ynnä koko muun jengin eli Kuiviksen, Helgen jne.

Unohdit Ilen!

Näinhän se useimmiten menee, että parhaat visionäärit ei välttämättä ole niitä parhaita soittajia. En kuitenkaan Humua lähtis semmoiseksi nostamaan, mitä musiikillisiin visioihin tulee. Sensijaan bändin liidaus toimi kyllä. Mutta silti J.Karjalainen, Alanko, Ville Valo ja muut ovat oikeita musiikillisia liidereitä, jotka osaavat taatusti muutakin kuin väheksyä soittokavereitaan ja merkkailla biisejä omiin nimiinsä ilman että on pantu tikkua ristiin niiden eteen.

Maijanen on kova soittaja ja laulaja, joka sai esim. Alpusta paljon enemmän irti kuin Remu.Ei ehkä yhtä "legendaarista" kamaa kuin Get on, mutta musiikillisesti paljon korkeatasoisempaa.
WHAT IS UNDERSTOOD NEED NOT BE DISCUSSED
rheinone
10.06.2005 17:05:23
Maijanen on kova soittaja ja laulaja, joka sai esim. Alpusta paljon enemmän irti kuin Remu.Ei ehkä yhtä "legendaarista" kamaa kuin Get on, mutta musiikillisesti paljon korkeatasoisempaa.

Olen täysin eri mieltä, mutta eiköhän jatketa tätä Humu-vääntöä tuon Hurriganes-otsikon alla niinkuin juki68 aiemmin ehdotti ;+)
secondarymind
10.06.2005 21:56:21
Paskin keikka on ollut ehkä Scandinavian Music Groupin joku Nosturin vappukeikka. En kyllä osaa arvioida, millaset soundit oli tai miten soitanta sujui, koska menin kyseiselle keikalle lähinnä naisen suostuttelemana. En siis hirveesti välitä kyseisestä bändistä ja huonommaks homman teki vielä se, että koko paikka oli aikamoisen tyhjä. Ei siis ollut mitään fiilistä itsellä eikä ulkopuolista apua tullut fiiliksen nostamiseen, joten päädyin siis vetämään kännit ja lähdin aikalailla keikkaan tyytymättömänä kotiin.
En itse kuuntelis mun tekemää musiikkia, jos se ei olisi mun tekemää.
ajomies63
12.06.2005 17:30:04 (muokattu 12.06.2005 17:30:52)
Ja ne vitunmoiset linnarakennelmat ym. naurettava teatterisälä ja lohikäärmeet lavalla... Hohhoijaa. Kakskyt pedaalia rivissä ja kaikista samanlainen sössö-saundi. PAska pändi.
Tämä mies puhuu täyttä asiaa!!!!Eli Apulanta on PASKA AINA JA JOKA PAIKASSA.
"If you don`t drive it , somebody is gonna drive it anyway."
stumpen
13.06.2005 12:05:02
G3 oli kyllä ihan hanurista. En oo kyllä kokenut semmosta tuskaa pitkään aikaan. Kikkelitiluttelijat on tappanut kyllä musiikin kokonaan, ei mitään järkeä koko touhussa. saa aika masokistinen luonne olla jos siitä möykästä pysty joku nauttimaan.Oli kyllä niin hirveä kokemus
Epämuusikko
13.06.2005 22:31:00 (muokattu 12.10.2005 15:58:54)
Paskin keikka on ollut ehkä Scandinavian Music Groupin joku Nosturin vappukeikka. En kyllä osaa arvioida, millaset soundit oli tai miten soitanta sujui, koska menin kyseiselle keikalle lähinnä naisen suostuttelemana. En siis hirveesti välitä kyseisestä bändistä ja huonommaks homman teki vielä se, että koko paikka oli aikamoisen tyhjä. Ei siis ollut mitään fiilistä itsellä eikä ulkopuolista apua tullut fiiliksen nostamiseen, joten päädyin siis vetämään kännit ja lähdin aikalailla keikkaan tyytymättömänä kotiin.

mäkin olen nähnyt SMG:ltä Lieksan VaskiAreenalla tylsän, huonosoundisen keikan. Samana iltana näin Maija Vilkkumaan paikallisessa Puustellissa keikalla. Rokkasi kuin...no, ei vaan rokannu.
Ootko kakan maistanu? ÄrLä #009
Flash
14.06.2005 07:45:55

Ainoa keikka johon olen maksanut sisälle ja lähtenyt kesken pois on muutaman vuoden takainen Ultrabran keikka. Saundeissa tai esiintymisessä ei sinänsä ollut vikaa, mutta ihan hirveätä paskaa se niiden musiikki. Hyh.
There Is A Light That Never Goes Out
rheinone
11.10.2005 21:44:41
Eilen oli sitten Motörhead Kaapelitehtaalla.

Jumaliste että kundit tuuttas menemään hirveellä volyymillä! Ei siitä sirkkelimössöstä pystyny erottamaan juuri mitään hienouksia, varsinkin kitarasta ei tolla volyymillä enää saanut mitään selvää.

Mulla ei oo ollu mitään ongelmia aikaisemmin muilla keikoilla, ja olen ihmetellyt kun joku on täälläkin valitellut esimerkiksi Judas Priestin aiheuttamaa äänenpainetta. Nyt piti kesken keikan käydä ostamassa korvatulpat. Ja kun tunget noi markan korvatulpat korviin, mistään saundibalanssista on sitten enää turha puhua. Edes encoren alussa "akustisesti" vedettyä Whorehouse Bluesia ei kestänyt kuunnella ilman tulppia.

Olis mulla himassa ollu soittohommia varten hankkimani elacinit, mutta en mä ennenkään ole niitä keikoilla tarvinnut. Jos tosiaan rock-konserteissa on nykyään kynnyksenä 100 euron korvatulpat 50 euron lipun hinnan lisäksi, kyse alkaa tosiaan olla eliittimeiningistä.

Tällä kertaa mulla meni rockenroll-nautinto sivu suun. No, tulihan hommattua kulttibändin klassinen "Motörhead England"-t-paita. Ai niin, vetihän Sweatmaster hyvän setin ja sopivilla volyymeillä...
sirdickyj
12.10.2005 00:44:57
Eilen oli sitten Motörhead Kaapelitehtaalla.

Motörhead on oikeasti aivan paska livebändi, Lemmyn basso"soundi" ja Phil Campbellin kitarasirkkeli takaavat kuuntelukelvottoman kokonaisuuden. Olkoot kuinka legendaarisia hyvänsä.
En ikinä liittyisi bändiin, joka ottaa MINUT jäsenekseen!
momo
12.10.2005 02:06:18
Motörhead on oikeasti aivan paska livebändi, Lemmyn basso"soundi" ja Phil Campbellin kitarasirkkeli takaavat kuuntelukelvottoman kokonaisuuden. Olkoot kuinka legendaarisia hyvänsä.

Itse en allekirjoittaisi tuota, Ruisrockin keikka viime kesänä on yhä paras keikka millä olen ikinä ollut. Enkä edes erikoisemmin diggaillu Motörheadia ennen kyseistä settiä, faneiksi tultiin kavereiden kanssa kertalaakista! Festarilla oli varmaankin jotkut äänentasorajoitukset mitä Motörheadinkin oli pakko noudattaa. Ja se teki niille hyvää.

Mutta asiasta toiseen, eilinen keikka kaapelilla oli aivan hanurista. Bändin livekunto tuskin oli mitenkään huono, mutta soundit olivat p*****stä ja käsittämättömän kovalla. Kaikista mahdollisista keikoista juuri tuonne olin unohtanut ottaa korvatulpat mukaan (normaalisti ovat aina mukana ja käytän tarpeen vaatiessa). Olisihan sieltä tietysti saanut tulppia ostettua, mutta ehdin keikalle puol tuntia myöhässä ja sitten kun oikeasti tajusi järjettömän volyymin oli jo tunkeutunut vaivalla sinne yleisön sekaan.

Korvat oli keikan jälkeen aivan paskana (ei sitä sitten pidemmän päälle tajunnut kun siihen äänentasoon jotenkin tottui), ja vieläkin soivat. Ei kiva. Voihan tuollainen äänentaso joidenkin mielestä kuulua Motörheadin legendaarisuuteen, mutta minusta kyseiset maneerit olisi voinut jättää 70-luvun happopäille.

Huoh, "Everything Louder Than Everyone Else". Valitettavasti.
"Raha on vain vaihdon väline"
...And Justice For All
12.10.2005 07:32:32
^ Eilinen Nääsvillen jäähallikeikkakaan ei soundeilla loistanut.
Mun mielestä bändi vois vähän vähentää sitä volyymia, ei niinkään kuulon, vaan sen soundin takia. Kitarasta ei saanut mitään selvää. Mulla oli alussa tulpat, totesin paskoiksi, ja kuuntelin sitten ilman. Ei vingu korvat, eikä muuta, mutta kovaa se tuli.
Mm...beer...
sirdickyj
12.10.2005 08:35:09
Mun mielestä bändi vois vähän vähentää sitä volyymia, ei niinkään kuulon, vaan sen soundin takia. Kitarasta ei saanut mitään selvää.

Vaan sepä voi olla sen Motörheadin idea siinä jutussaan, ettei liikoja saa selvää. Ehkä siellä ei ole juurikaan mitään, mistä tarvitsisi selvää saada?

Lisäksi olen luotettavilta tahoilta kuullut Motörheadin miksaajasta parikin tarinaa, jotka asettavat hänet hieman maanantai-iltana TV 1:llä dokumentoidun Neanderthalin ihmisen alapuolelle kehitystasoltaan. Jos eräs kaksikirjaiminen nimimerkki haluaa tarkentaa, niin se valottaa varmasti monelle muutamia asioita...
En ikinä liittyisi bändiin, joka ottaa MINUT jäsenekseen!
Valokaari
12.10.2005 09:12:19

Ei siitä sirkkelimössöstä pystyny erottamaan juuri mitään hienouksia, varsinkin kitarasta ei tolla volyymillä enää saanut mitään selvää.

Ääh, tiluttajia kuulee muutenkin aivan liikaa.

Aika suosittu näyttää muuten Motörhead olevan, kun täällä sekä Raskaan musiikin osastossa taitaa olla omat ketjunsa ko. bändistä ja tarinaa riittää vielä tähänkin ketjuun.

Jaa, muttei menisi ihan offtopiciksi: Meldrum oli lämppärinä ihan jees, mutta Sweatmasterin setin ajaksi katsoin parhaaksi ratkaisuksi poistua areenalta.
Olisivat vaihtaneet noiden lämppäreiden soittoaikoja, niin ei olisi tarvinnut vaivautua paikalle turhan aikaisin.
Rok rok.
nikomati
12.10.2005 10:27:28

Tämä mies puhuu täyttä asiaa!!!!Eli Apulanta on PASKA AINA JA JOKA PAIKASSA.

hohhoijaa, sulla onkin tosi rakentavaa ja perusteltua näkemystä. Minä tykkään ja tulen tykkäämäänkin.
Kalle 1200 Vuotiaat Leivät Osaa Yksin Näyttää Tissiä
J.T.
12.10.2005 11:19:26
Lisäksi olen luotettavilta tahoilta kuullut Motörheadin miksaajasta parikin tarinaa, jotka asettavat hänet hieman maanantai-iltana TV 1:llä dokumentoidun Neanderthalin ihmisen alapuolelle kehitystasoltaan. Jos eräs kaksikirjaiminen nimimerkki haluaa tarkentaa, niin se valottaa varmasti monelle muutamia asioita...

Vuoden 1999 Nummirockin päälava taitaa olla viimeisin kerta kun olen ollut tekemisissä orkesterin kanssa. Silloin miksaajana oli pullonpohjakakkuloilla varustettu vanhempi brittiherrasmies jolla hammaskalusto oli "yksiristikaksi" ja jonka ymmärrys sijoittui todellakin jonnekin mesoliittisen kivikauden vaiheille. Taitaa sama äijä olla mukana vieläkin. PA oli erään helsinkiläisen firman festivaalikattaus eli riittävästi. Tarjolla oli Midas XL3 ja Drawmerin gatet ja BSS:n kompurat. Dynamiikkavehkeet ei kelvannu vaan äijä toi omat Behringerinsä. Pari kanavaa kompuraa lauluihin sekä nelikanava gate - myös laulukanaviin. Ne gatet sitten napsahteli auki ihan miten sattui ja laulumikeistä tuli "mukavasti" ambienssia myös PA:han. Voi veljet...

Sitten se meteli. Ei mitään rotia. Paikallinen terveystarkastaja oli lievästi sanoen kauhuissaan. Miksaajaa katsoessaan totesi vain, että ei taida kannattaa sanoa mitään. Noh, säädetyistä äänenpainerajoista ei niinkään tämän joukkion kohdalla välitetty. Keskityttiin lähinnä siihen, ettei menetettäisi kaiutinelementtejä. Eka biisistä lähtien HF-drivereita ajavien Crestin clippi-valot paloivat yhtäjaksoisesti. Aina kun kitara rämähti soimaan vahvistimet oli kuin joulukuuset. Oli siis puututtava asiaan. Jätkä ei ottanut ohjeista/käskyistä onkeensa eikä laskenut master-volaa milliäkään. No yhteys lavan päähän "pääteväijyyn" ja pudoteltiin gainia kunnes ei enää clipit palaneet yhtäjaksoisesti. Näillä mentiin keikan loppuun asti ja gaineja pudoteltiin tarpeen tullen kun hemmo tuuppasi pulpetista lisää. Järkipuhetta oli turha tarjota enää - se kun ei mennyt jakeluun. Lähtiessään hemmo tuumaili, että "meillä kotipuolessa bändin monitorin side fill on yhtä suuri kuin täällä PA". Just joo - "have a nice day" toivottelin - mitäpä tuohon muutakaan voi sanoa. Ei kun nimi "mustaan listaan" ja toive, ettei tarvitsisi enää tavata...

Tämä on yksi niistä bändeistä joiden kohdalla ei ymmärrykseni riitä. Musa omassa genressään on ihan ok. Itsellänikin taitaa olla pari levyä. En vaan käsitä sitä, että livenä täytyy vetää sellaisella volalla että veri lentää korvista metrin päähän. Ulkoilmatilanteissa helpottaa vähän kun voi mennä karkuun vähän kauemmas. Sisätiloissa homma onkin jo toinen. En ole bändiä sisätiloissa nähnyt enkä ikipäivänä mene katsomaan - enkä mene edes töihin jos pyydettäisi.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)