hannuli 09.06.2005 11:51:02 | |
---|
Mitä mieltä kyseisestä vehkeestä?Onko kokemuksia? |
Hohhoijaa 09.06.2005 11:52:48 | |
---|
|
McNulty 09.06.2005 12:25:47 | |
---|
kokemusta on... sen verran että kannattanee mettästää gt-6:sta käytettynä. Ihan pätevä laitehan tuo me-50 on, mutta siinä on sellaisia pikkujuttuja ja puutteita jotka alkavat ärsyttämään. esimerkiksi: - eq:n puute - saundipankin vaihtaminen (etenkin livenä) - vain 3 painiketta joihin saa ehkä just ja just tarpeelliset roinat (clean, od ja hi-gain) :) - ei saa kiinni mitään ylim. speduja (paitsi tap-tempo footswitchin muistaakseni) esim. looppiin tai ext. dist. liitännöihin (koska niitä ei ole). "I have tried so fuckin' many tubeamps and they all sound like some fuckin' AC/DC... except Krank" - Darrell Lance Abbott |
Boltsa 09.06.2005 13:12:37 | |
---|
sen verran että kannattanee mettästää gt-6:sta käytettynä. Ihan pätevä laitehan tuo me-50 on, mutta siinä on sellaisia pikkujuttuja ja puutteita jotka alkavat ärsyttämään. Hyvin samanlaiset mietteet tullut puolentoista vuoden käytön jälkeen. Kyllä tuolla pärjää, ei siinä mitään mutta ei se kuitenkaan ole SE mitä oon hakenut. No jo on ristuksen isoo krilli sanoo lapualaanen ku mäkronaldsin näki! |
Spinal 09.06.2005 13:15:33 | |
---|
Kannattiko ostaa GT-3 ton sijaan? Ite ostin tässä taannoin ja nyt pitäs tietää että oisko kannattanu ostaa tuo toinen? :) Ja mitähä tähänki muka pitäs keksiä... |
McNulty 09.06.2005 13:17:19 | |
---|
Kannattiko ostaa GT-3 ton sijaan? Ite ostin tässä taannoin ja nyt pitäs tietää että oisko kannattanu ostaa tuo toinen? :) hmm, itse ottaisin mielummin gt-5 tai gt-6 käytettynä kuin me-50... tuosta gt-3:sta en osaa sanoa paljoa mittään. Jotenkin jäänyt aina väliin se malli. "I have tried so fuckin' many tubeamps and they all sound like some fuckin' AC/DC... except Krank" - Darrell Lance Abbott |
Juutas 09.06.2005 14:44:31 | |
---|
kokemusta on... sen verran että kannattanee mettästää gt-6:sta käytettynä. Ihan pätevä laitehan tuo me-50 on, mutta siinä on sellaisia pikkujuttuja ja puutteita jotka alkavat ärsyttämään. Kyllä näissä laitteissa on ihan eri hyveet kyseessä... Jos ei tykkää menuvalikoitten selaamisesta eikä tarvitse vahvistin yms. mallinnuksia, niin silloin ME-50 on mielestäni parempi vaihtoehto. Mutta makuasia tietenkin... =) - eq:n puute Tätähän kaikki parjaa syystäkin... - saundipankin vaihtaminen (etenkin livenä) - vain 3 painiketta joihin saa ehkä just ja just tarpeelliset roinat (clean, od ja hi-gain) :) Vähänkin vakavammassa käytössä ME-50 vaatii kavarikseen vähintään yhden ja mieluummin kaksi lisäpoljinta, joilla bankkien selaaminen sujuu nopsaan. Niin ja nehän tietysti maksaa - lisää rahaa. - ei saa kiinni mitään ylim. speduja (paitsi tap-tempo footswitchin muistaakseni) esim. looppiin tai ext. dist. liitännöihin (koska niitä ei ole). Myös tap-tempo huutaa erillistä kytkintä. Sen sijaan mitä tulee erillisiin pedaaleihin, niin ne kytkisin mieluummin ennen tai jälkeen ME-50:en (jos ei ole erillistä efektilenkkiä vahvistimessa). HUOM ME-50 on tarkoitettu käytetteväksi vahvistimen kanssa!!! Jos ei halua käyttää vahvaria, niin silloin ehdotetut GT-sarjan mallit on Bossilta ainoa vaihtoehto. Ostan Rolandin GI-10:n - halvalla tietysti! =) |
Tmp 09.06.2005 16:09:12 | |
---|
- eq:n puute Kieltämättä iso miinus - saundipankin vaihtaminen (etenkin livenä) En käytä pankkeja vaan käytän sitä manual modessa - vain 3 painiketta joihin saa ehkä just ja just tarpeellisetroinat (clean, od ja hi-gain) :) Kts. yllä - ei saa kiinni mitään ylim. speduja (paitsi tap-tempo footswitchin muistaakseni) esim. looppiin tai ext. dist. liitännöihin (koska niitä ei ole). Ei tarvi. On dist on/off. Modulation on/off ja delay on/off Itselläni on erillinen chorus pedaali joten modulation on tremolo-tilassa. Ainoa mikä ärsyttää on se eq:n puute. Tuon voi tosin korjata hankimalla eq-pedaalin. Ei ole vielä ollut tarvetta. Me-50 ja GT-6 on eri käyttötarkoituksia varten. Me-50:n alue on kapeampi mutta toimii siinä alueella todella hyvin. Itselleni se on yli kymmenen erillispedaalia kompaktissa lootassa. Minulla on vielä Marshallin Jackhammer sekä vahvistimen särö jos tarttis erilaisia säröjä yhden kappaleen aikana mutta ei ole vielä tullut käytettyä... "Osaan soittaa koskettimia ja kitaraa niin hyvin että ne jotka ei tajua musiikista mitään luulee mua tosi hyväksi." - Sub Zero |
hannuli 10.06.2005 11:03:49 (muokattu 10.06.2005 11:29:15) | |
---|
Okei! Nyt pääsin vähän aikaa testaamaan kys. laitetta ja ihan hyvältä se vaikutti.En itte tarvi kuin kunnon kaiun,tremolon ja hyvän särösaundin ja kaikki tuntu löytyvän.Kuinka hankala on käyttää lavalla,jää nähtäväksi!Onko keikkakäytöstä kerrottavaa?Ja muuten vielä,onko kellään tai mistä saa suomen kielistä käyttöohjetta,ei tullu enkuntunnilla oltua kovin skarppina!!?? |
Tmp 10.06.2005 12:05:41 | |
---|
En itte tarvi kuin kunnon kaiun,tremolon ja hyvän särösaundin ja kaikki tuntu löytyvän.Kuinka hankala on käyttää lavalla,jää nähtäväksi!Onko keikkakäytöstä kerrottavaa? Tuohon käyttöös se on ässä. Ei turhia efektejä vaan rajoitettu määrä laadukkaita. Ja keikkailusta. Itse käytän sitä manual-modessa, eli en käytä ollenkaan efektibankkeja. Jokainen pedaali toimii niin kuin erillispedaali. Silloin ei ole mitään viivettä(joidenkin mukaan on jos käyttää pankkeja). Delayssa on tap-tempo mikä on kiva keikoilla. Noise gateen en ole koskenut. Drive ei mene mulla koskaan yli kl 12. Kumpuraa en ole kokeillut. Reverbiä en oikeastaan käytä vaan otan vahvistimesta. Jos haluaa käyttää tone-modifier juttua niin siihen voi kytkeä ihan tavallisen midi(?)-pedaalin joka esim toimii synkikoissa sustainerina. Sillä sen saa päälle pois. Ei ole minun mielestä kovin käytännöllinen, mutta parissa biisissä käytän. Volume-pedaalihan on keikalla ihan ehdoton, ja sillä saa tehtyä hienoja "inverse" juttuja. Painamalla pedaali pohjaan lujaa niin se kytkeytyy efektipedaaliksi(mulla wahi). En tiedä että onko wahi todellä hyvä, mutta käytän sitä vain yhdessä biisissä ja siinä se kyllä toimii. Tätä kirjoittaessa huomaa että ei ole kyllä kaikkia efektejä käyttänyt vaan oikeastaan ne OD/Tremolo/Delay/wah. Chorus mulla on erillispedaalina. Mukavaa on kuitenkin tietää että ne pari muuta efektiä löytyy jos tarvii. Voin kyllä suositella. "Osaan soittaa koskettimia ja kitaraa niin hyvin että ne jotka ei tajua musiikista mitään luulee mua tosi hyväksi." - Sub Zero |
chromazone 10.06.2005 13:21:06 | |
---|
Okei! Nyt pääsin vähän aikaa testaamaan kys. laitetta ja ihan hyvältä se vaikutti.En itte tarvi kuin kunnon kaiun,tremolon ja hyvän särösaundin ja kaikki tuntu löytyvän.Kuinka hankala on käyttää lavalla,jää nähtäväksi!Onko keikkakäytöstä kerrottavaa?Ja muuten vielä,onko kellään tai mistä saa suomen kielistä käyttöohjetta,ei tullu enkuntunnilla oltua kovin skarppina!!?? Itse käytän laitetta tällä hetkellä teatterissa, mielestäni se on erittäin hyvä multiefekti koska se ei kuulosta multiefektiltä vaan erillispedaaleilta. Kaikki efektit eivät ole huipputasoa (esim. wah) mutta tärkeimmissä on mielestäni onnistuttu. Se on näppärän kokoinen ja sitä on helppo ruuvata lennosta. Suosittelen! Kaverin suusta:" Mä olen vähän kelaillu... Aattele nyt, jos ei ois musaa niin ei vois JORAA..." Niinpä. |
Boltsa 10.06.2005 14:12:43 (muokattu 10.06.2005 14:12:58) | |
---|
mielestäni se on erittäin hyvä multiefekti koska se ei kuulosta multiefektiltä vaan erillispedaaleilta. Kaikki efektit eivät ole huipputasoa (esim. wah) mutta tärkeimmissä on mielestäni onnistuttu. Se on näppärän kokoinen ja sitä on helppo ruuvata lennosta No tuon takia se on juuri hyvä. Kokonaisuuten mielestäni kuitenkin pieniä puutteita lukuunottamatta ihan hintansa veroinen laite. No jo on ristuksen isoo krilli sanoo lapualaanen ku mäkronaldsin näki! |
Mimmosella vahvistimella porukat soittelee ton ME-50:n kanssa? Itellä toi JCM-800:nen.... mitenkäs luonnistus sen kanssa? |
Migo 15.07.2005 22:50:24 | |
---|
Kysymys tästä laitteesta. Eli tuli tänään tollanen ostettua, joten siis tuohon voi ostaa sellaisen lisäkytkimen millä voi vaihdella noita bankkeja?? Mitäs muita tuon tapaisia käytäntöjä tuosta löytyy?? Melko mukavaa päivää kaikille. |
toxic 15.07.2005 22:51:52 | |
---|
|
Migo 15.07.2005 22:55:05 | |
---|
Melko mukavaa päivää kaikille. |
Migo 15.07.2005 22:57:46 | |
---|
pedaalin jäykkyys on säädettävissä Kuinkas tuo käytännössä tapahtuu? Melko mukavaa päivää kaikille. |
Boltsa 16.07.2005 02:13:06 | |
---|
pedaalin jäykkyys on säädettävissä ei pedaalin jäykkyys vaan se, kuinka lujaa sitä pitää painaa että wah, tai mikä nyt onkaan, kytkeytyy päälle/pois |
-Prokitaristi- 16.07.2005 08:49:07 | |
---|
Mulla se ylimääränen jäykkyys hävis siitä kun sitä käytti. Muutes, onko se jotenkin outoo käyttää Phaseria, josta kaikki napit o nollalla ni säröjen kanssa? Koska mä ainaki oon huomannu et sillä tulee semmoset muhkeemmat säröt, kun taas pelkällä OD/DS:llä.. |
toxic 16.07.2005 08:50:58 | |
---|
Muutes, onko se jotenkin outoo käyttää Phaseria, josta kaikki napit o nollalla ni säröjen kanssa? Koska mä ainaki oon huomannu et sillä tulee semmoset muhkeemmat säröt, kun taas pelkällä OD/DS:llä.. Mikäs siinä jos siitä saa paremmat säröt. |