Aihe: Emolevy rikki?
1
janik
09.06.2005 23:25:58
Eli mikä voisi olla vialla kun näyttö ei reagoi mitenkään kun käynnistää koneen, näyttis on kuitenkin ehjä, testattu toisessa emossa. Emolevy on MS-6330.
-------------------------Fahrenheit
luu
10.06.2005 07:58:39

Katso onko emolevyn kondensaattorit hajonneet eli pullistuneet. Aika yleinen vika emoissa. Jos konkat ovat hajonneet, niin kone ei käynnisty. Tee se itse mies voi vaihtaa kondensaattorit, jonka jälkeen koneen pitäisi taas toimia.

Toinen juttu mitä voi kokeilla on irrottaa osia koneesta. Eli ota ensin vaikka äänikortti irti ja kokeile käynnistää. Sen jälkeen joku muu komponentti jne. Jos kone käynnistyy jonkun osan poiston jälkeen voi päätellä, että kyseinen osa on hajalla.
superfly
10.06.2005 08:00:06
Näytöillä on myös tapana hajoilla.
"Eagles may soar high, but weasels don't get sucked into jet engines." -David Brent
luu
10.06.2005 15:18:30

Näyttö on toimiva, olen kokeillut niin että emolevyssä ei ollut mitään muuta kiinni kun poweri ja näyttis.
Kone lähtee käymään kuitenkin!

Vilkaise vielä niiden konkkien kunto. Mulla on ollut parilla emolla sama ongelma kuin sulla ja molemmissa emoissa oli konkat hajalla.
janik
10.06.2005 15:38:50
Vilkaise vielä niiden konkkien kunto. Mulla on ollut parilla emolla sama ongelma kuin sulla ja molemmissa emoissa oli konkat hajalla.

Ei kyllä päällepäin näkynyt että olis konkat tulleet tiensä päähän. Mitään muita vinkkejä?
Basshunter
11.06.2005 17:31:19
Kuuluuko käynnistyksen aikana piippauksia? Jos kuuluu, laske ne ja tsekkaa tämä:http://www.pchell.com/hardware/beepcodes.shtml
voi antaa vähän osviittaa, mikä komponentti koneessa mättää. Itelläni joskus näyttiksen kans niin, et näyttö ei kans syttynyt. Etin ja etin ja viimein huomasin, että en ollu uskaltanu painaa näyttistä tarpeeks syvälle liittimeensä..
Hevi turvottaa.. -Petosalmi-
janik
11.06.2005 19:03:57
Eipä muuten taida kuulua yhtään piippausta, jos muista oikein. Eikä pysty vähäänaikaan mitään tutkimaan ku telosin käteni! http://muusikoiden.net/keskustelu/p … p?c=38&t=95606&o=0&co=0
Basshunter
11.06.2005 19:26:49
No voe helevettiläinen.. eihän tollasta tapahdu!!
Hevi turvottaa.. -Petosalmi-
janik
11.06.2005 20:03:45
No voe helevettiläinen.. eihän tollasta tapahdu!!

Suunnilleen noin sanottiin ensiavussa:)
samulijp
12.06.2005 20:46:56
Jumpperoi emolevylle resetointi (ohjekirja auttaa) tai nappaa emon patteri irti.
Toxic Music
k2x80w
16.06.2005 08:35:59
Jumpperoi emolevylle resetointi (ohjekirja auttaa) tai nappaa emon patteri irti.

Voi olla myös virtalähde "puoliksirikki".
(ensio tai toisiopuoli)
Eli esim. tuulettimet, valot, ym. käynnistyy, mutta
emolle ei tulekkaan virtaa..

Näin kävi omassa koneessa.
Flobbi / Kitaristi
janik
16.06.2005 12:40:55
Voi olla myös virtalähde "puoliksirikki".
(ensio tai toisiopuoli)
Eli esim. tuulettimet, valot, ym. käynnistyy, mutta
emolle ei tulekkaan virtaa..

Näin kävi omassa koneessa.

Kolmella powerilla olen koittanut!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)