PL 10.06.2005 13:29:58 | |
---|
Konsta Jylhä ja Purppuripelimannit Kas kun ei Kipparikvartetti. |
zorro 10.06.2005 13:30:29 | |
---|
kingston wall on minulle merkittävin suomalainen yhtye. ostetaan:danelectro tuna melt tremolo myydään: |
El Condor 10.06.2005 13:36:22 | |
---|
"Get to the point where you don't have to practice. This leaves a lot more time for eating or wasting time." |
El Condor 10.06.2005 13:44:14 | |
---|
Kas kun ei Kipparikvartetti. Miksi ei? Oman aikansa superbändi, 350 levytystä, elokuvarooleja ym. En tiedä, mikä yhtye nykyään olisi suhteessa läheskään vastaava populaarikulttuuri-ikoni. Lisätäänpä vielä ihan kiusallaankin Harmony Sisters. "Get to the point where you don't have to practice. This leaves a lot more time for eating or wasting time." |
Miksi ei? Oman aikansa superbändi, 350 levytystä, elokuvarooleja ym. En tiedä, mikä yhtye nykyään olisi suhteessa läheskään vastaava populaarikulttuuri-ikoni. Lisätäänpä vielä ihan kiusallaankin Harmony Sisters. Uskokaa tai älkää, elämää on rokin ulkopuollellakin. Kyllähän sekä Eero Koivistoisen että Heikki Sarmannon yhtyeet ovat voittaneet Montreauxin jazz-festareiden skabat ja se on sen suuruusluokan näyttö, että vastaavaan ei moni rokkibändi ole kyennyt. "sinun kaikkitietävyytesi alkanut pikku hiljaa ärsyttämään" - Jalmus - "ja kiitos, en enää tarvitse kommenttiasi tähän" |
Härski 10.06.2005 14:12:16 | |
---|
Tuntuu että se vaan kuuluu aina sanoa tälläisissä yhteyksissä Niinno, sai aikaan Suomessa Rockin sekä miljoona bändiä. Ehkäpä sen takia se kuuluu näihin listoihin. Ja mä taidan taasen olla liian wanha? |
...And Justice For All 10.06.2005 14:13:14 (muokattu 10.06.2005 14:13:59) | |
---|
1. Hurriganes 2. Hanoi Rocks 3. Stone Edit: jaahas, kansallisesti. Vastaan sitten Stonen tilalle Eput. Copyright ...And Justice For All.
All Rights Reserved. |
DJKaaos 10.06.2005 14:52:15 | |
---|
niin jos listataan Suomen sisällä merkittävimmät bändit kuten pyydettiin niin kai siihen joukkoon kuuluu mielestäni: Hurriganes Eput Agents Rock 'n' roll on tie, totuus ja elämä. |
dakota 10.06.2005 15:18:17 (muokattu 10.06.2005 15:19:32) | |
---|
Jos puhutaan siitä, mitkä ovat todella jättäneet jälkensä musiikkiin niin: 1. Wigwam 2. CMX 3. Kingston Wall 4. Hassisen Kone ja muut Ismo Alangon touhut 5. Isokynä Lindholmin projektit 6. Hector Ei välttämättä tässä järjestyksessä. Ja jos katson kristallipalloon, 10 vuoden päästä joukossa ovat ainakin: Sergio, Kometa, Sydän. sydän, Underwater Sleeping Society, Marble Frame |
sormunen 10.06.2005 15:25:59 (muokattu 10.06.2005 15:27:44) | |
---|
Mitkä ovat teidän mielestänne kaikkien aikojen merkittävimmät kotimaiset yhtyeet? Kansallisesti arvioiden? Kolmeen ei mahdu, mutta pitäydytän bändeissä. Perustelut messissä, niinkuin tämmösissä kuuluisikin olla. Massaviihteen ajalta luonnollisesti. DALLAPÉ: kotoutti jazzin ja kerralla koko Suomeen. Monien mielestä ei tyylikkäin ja paras, mutta suosituin. Big band -ajan kuningas. Toi ekana mukaan ilmiön nimeltä laulusolisti. Alotti rundaamisen. Kaikkien aikojen merkittävin suomalainen bändi. Ei oo montaa viihteen ja popmusan muotoa, missä ei Dallapé olan takaa kuikkaisi. Ei edes hevi. HARMONY SISTERS: Ensimmäinen lauluyhtye ja toi maahan amerikkalaisen lauluyhtyestailin. Ensimmäinen naisbändi. Ensimmäinen bändi, joka loi parin vuosikymmenen merkittävän ulkomaisen uran. Sitten siirryttiin enemmän solistien aikaan, joten paljon hyvää jää mainitsematta. Luovuus siirtyi rockiin. BLUES SECTION: Ensimmäinen omaehtoinen suomalainen rockbändi ja siinä ennakoi esmes Hurriganesia. Ensimmäisen kansainväliseen uraan yltäneen suomalaisbändin Wigwamin "isä". JUICE LESKINEN & COITUS INT: Itse diggaan enemmän samaan aikaan alottaneista omalla nimellään toimineista tekstintekijöistä, mutta tämä bändikriteeri. Eli: loi suomenkielisen rockin. HURRIGANES: Siirsi rockiin Dallapén alottaman kiertuemeiningin. Sitä tietä taaplaavat kaikki suomalaiset bändit vieläkin. PELLE MILJOONA & 1980: Siirsi koko rockscenen uuteen aikaan. Oli sukupolven ääni siten, että heitä ei ikäänkuin katsottu kuten Hurriganesia, vaan he puhuivat nuorison kanssa samalla äänellä. STONE: On vastuussa siitä, että hevi Suomessa on mitä on ja että se on suosioltaan teinipoppia. 22-PISTEPIRKKO: Ei ehkä suosioltaan, mutta on pystynyt 20-vuotisella urallaan näyttämään, miten itse tekemällä pystyy rakentamaan ihan oman scenensä vieläpä niin, että se koko ajan kasvaa. Waltarin kanssa vastuussa siitä, että HIM:iin uskottiin ja se puolestaan loi pohjan Rasmukselle. Ulkolaisissa muusikkopiireissä uskomattoman arvostettu. Håkan Hellströmin kitaristi ei oo ainoa, kellä on pistepirkkotatuointi. EPPU NORMAALI: Näytti, miten bändistä voi tehdä teollisuutta. Monta tuli? Yhdeksän näyttää olevan. Keskustelkaamme veljet. |
Roger Waters 10.06.2005 16:05:18 (muokattu 10.06.2005 16:05:32) | |
---|
Wigwam Peer Günt Absoluuttinen Nollapiste Mä oon tosissani. Hyvä. "Kun ideat loppuvat / usein aletaan rokkaamaan" |
Bonham 10.06.2005 16:08:36 | |
---|
Jokos Tasavallan Pressa mainittiin? Lienee kanssa niitä ekoja ulkomailla käyneitä akteja... Opinions are like assholes, everybody's got one. (Harry Callahan) |
leka 10.06.2005 16:26:15 | |
---|
CMX.n vaikutus näkyy valitettavasti niin monessa nykybändissä. JAZZ OUT WITH YOUR ASS OUT! |
Ukko 10.06.2005 17:14:55 | |
---|
Mun bändi 8< | |
Flow 10.06.2005 17:37:33 | |
---|
Juice ja Coitus Cmx Eppu Normaali I'll take the emergency bat-tunnel. It comes out on Highway One and I can catch a bus to Gotham City - Robin |
rheinone 10.06.2005 17:52:08 | |
---|
1. Hurriganes 2. Hurriganes 3. Hurriganes On niitä muitakin merkittäviä, kuten Dallape, mutta ei kertaluokassa samaa tasoa... All you gotta do is plug me into High Voltage Rock'n'Roll. |
Kärpäsruoska 10.06.2005 18:13:39 (muokattu 10.06.2005 18:14:17) | |
---|
Epämääräisessä järjestyksessä Wigwam, Pohjolan Pekka, CMX, HIM, Eppu Normaali, Hanoi Rocks, Fintelligens, Kingston Wall, The Rasmus, Juice Leskinen... Onhan näitä. Sekä positiivisesti että negatiivisesti merkittäviä, lyhyellä ja pitkällä aikavälilä, kaupallisesti ja taiteellisesti. Kääntänyt takkini? Tällä hetkellä minulla ei ole takkia laisinkaan, sillä olen alasti ja hieroin koko uljaan vartaloni laardilla ja kompostijätteellä jotta raatokoirat luulisivat minua hirveksi. |
M-Juhana 10.06.2005 18:23:30 | |
---|
CMX.n vaikutus näkyy valitettavasti niin monessa nykybändissä. Ja sen kyllä huomaa, ikävä kyllä. You know we ain’t too good looking,
But we are satisfied -LEMMY- |
Vainhaalee 10.06.2005 19:10:03 | |
---|
Pahapaha... Ei pysty millään rajaamaan kolmeen, ei vaikka tekisi eri genrejä tms... Hurriganes on kuitenkin "bingbongbang numbö van" Ja paino sanalla "MERKITTÄVIN" ja toinen on selvästi... Hmm - - Eput pärkkele... Täähän on loogista, mutta ei oo kolmosta, tai jos Hurriganes olis jaetulla ykkösellä Hanoin kanssa... Nyt meni vaikeeksi... Dingo kaikkiin! Nyt mennään eikä meikata! |
Ragorn 10.06.2005 23:51:49 (muokattu 10.06.2005 23:52:39) | |
---|
Children Of Bodom. Pärjänneet hyvin Amerikassa, Euroopassa ja ainakin Japanissa. Muita ei tule mieleen, sellaisia bändejä joilla olisi minulle jotain merkitystä. Paitti että Ensiferum on kai aika kova sana Saksassa? Edit: Miten unohdin? Nightwish tietenkin! Vittu, lefa iski heti. |