Aihe: Koch Twintone II compo
1 2
Jucciz
02.05.2005 00:53:02
Kannattaa kyllä testata Orangekin. AD30TC on valtavan hieno laite. :)
kalamies#11 >-)))>
« kalusto · räpellystä »
Fide
19.05.2005 19:56:43

ehehee, Twintone II paikallisessa putiikissa!!! huomenna testaamaan. Lapsettaa!!!!! =)))))
Sak.4:6 "Ei volumella ja tonella, vaan minun Hengelläni, sanoo Herra Sebaot" ---- kalamies#7 >-)))>
JuniperThree
19.05.2005 20:11:59
ehehee, Twintone II paikallisessa putiikissa!!! huomenna testaamaan. Lapsettaa!!!!! =)))))

Elikkä sulla on huomenillalla täällä sit neljäsivunen eepos kirjotettuna? =)
Fide
21.05.2005 12:30:56

Jos nyt ei ihan neljää sivua, mutta jotain =)

Eli uutta on tosiaan kahden kytkimen sijasta viisi nappulainen jalkapedaali ja myöskin rinnakkaisefektilooppi.

Eli edellisen kahden kanavan sijasta nykyisessä tuo overdrive kanava on jaettu kahtia OD ja OD+.

Käytännössä vanhaan peliin nähden saadakseen saman särön, tulee Gainia nostaa nykyisellään pari pykälää suuremmalle. Eli OD+ vastaa maksimilla samaa tasoa, kuin ykkösen OD täysillä. Mielestäni ovat siis vain jakaneet säätövaran tavallaan "kahtia", jolloin tietysti säädettävyys paranee, samoin kuin saundikirjo.

Mitä nyt olen hetken soitellut, niin uusi vaffari on säröltään hivenen erilainen. Suurilla Gain asetuksilla homma ei puuroudu samoin kuin vanhassa... mutta en ole täysin varma, johtuuko tämä ehkä vaffarin muutoksista, vai uusista putkista.

Clean kanava on selkeästi dynaamisempi kuin tuossa vanhassani, joten veikkaan vanhan putkien olevan jo elinkaarensä päässä ja sen takia OD kanavakin puuroutuu...

Tuo efektiloopin rinnakkaiskytkentä siis ohittaa sisäänrakennetun kaiun, jolloin kaiun säätönupilla voidaan säätää efektin tasoa. Minulla ei toistaiseksi ole tälle uudistukselle käyttöä, enkä sitä edes kokeillut. Mutta tokihan tuo monipuolistaa vermettä.

Kaiun kytkeminen pois jalalla (ja siis myös paralel asetuksessa ulkoisen efektin) on minulle Se Iso Juttu... Eli kyllähän se vaihto tuli sitten toteutettua ja tuo II nököttää tuossa vieressä =)

...kuten sanoin... lapsetti ;-)

Joka tapauksessa OD ja OD+ on minulle varsin tervetullut. Sopii lähes suoraan pariin settimme biisiin =) Ei meinaa millään malttaa odottaa huomisia treenejä...
Sak.4:6 "Ei volumella ja tonella, vaan minun Hengelläni, sanoo Herra Sebaot" ---- kalamies#7 >-)))>
Antroid
21.05.2005 18:50:21
Kuulostaa hyvältä. Huonolta taas lompakon kannalta.
JuniperThree
21.05.2005 19:54:52
Kuules onko se tieto totta, että kakkonen keventää kukkaroa yhtä paljon ku ykkönenkin? Siis ovh 1590€?
Joees
21.05.2005 19:58:50
Kuules onko se tieto totta, että kakkonen keventää kukkaroa yhtä paljon ku ykkönenkin? Siis ovh 1590€?

Custom-Soundsin sivuilta tuon tarkasti alle minuutissa. 1595,00€
Groooove is in heart!
Fide
21.05.2005 22:20:15

Hinnassa ei tosiaan mitään ihmeitä oo tapahtunut. Mielestäni tää Koch on hinta - laatu - käytettävyys -suhteeltaan aika optimaalinen vermes.
Joees
22.05.2005 12:01:36
Hinnassa ei tosiaan mitään ihmeitä oo tapahtunut. Mielestäni tää Koch on hinta - laatu - käytettävyys -suhteeltaan aika optimaalinen vermes.

Kochit on varsin hyviä hinta/laaduultaan. Mä itse haluisin Multitonen tuon Buddan kaveriksi. Perhana että pitääkin olla köyhä ;)
Groooove is in heart!
Fide
22.05.2005 19:38:31 (muokattu 22.05.2005 19:42:50)

...hmmm... treenit takana ja muutama ehkä hivenen hämmentävä havainto.

Suuremmilla volume tasoille tämä II:nen "rähisee" enemmän kuin vanha. Jopa siinä määrin, että jouduin parin vanhan kappaleen kohdalla tekemään isojakin muutoksia, jotta sain saman vanhan soundin ulos.

Eli kun aikaisemmin olen soittanut treeneissä tuolla alennetulla 25W tehoilla, niin nyt kun nostin kakkoskanavalla hönkää muuttui särö ja kokonaissoundi kohtalaisen diskanttivoittoiseksi rähinäksi, kun odotin enemmän murinaa.

Sain vanhan tutun murinan ulos, kun otin käyttöön kaikki 50W ja jätin volumenupikan reilusti puolen välin alapuolelle... En tällä kokeilemisella kyllä vielä osaa sanoa vaikuttaako uudet putket noin paljon soundimaailmaan luukutettaessa, vai onko itse vehkeessä tai elementissä tapahtunut jotain muutoksia? Täytynee vielä ristiintestata vähän.

Ei soundi sen huonompi ole kuin vanhassakaan, mutta erilainen. Mielenkiintoista.

EDIT: niin, unohdin kehua tuota OD+ kanavaa. Kun sain EQ:n mieleisekseni tuo vaihto OD:n ja OD+:n välillä oli kyllä nautittava =) Sievästä rosoreunasta kunnon jytinään perussävyn kuitenkaan muuttumatta. Biisien "paisuttaminen" muuttui justiinsa lasten leikiksi. Oivaa =)
Tomtom
10.06.2005 13:55:28
Joo, mutta tuohon rahaan lähettelet sitten sitä sinne takuuhuoltoon, jos jotain kummallista sattuu. Sama juttu kuin esim. T-kaupan kanssa.

Esim. Custom Soundsin palvelu on todella rahan arvoista jos käy esim. niin että vahvistin leviäisi vaikkapa juuri ennen keikkaa. Tämä on tullut todistettuakin, vaikka vahvistin ei itseasiassa levinnyt, mutta oli tutkittavana kuitenkin. ( Ei ollut omani)

Ja ei kai se CS:n hinta oo ihan kiveen kirjoitettu kuitenkaan..
"Play the volume as loud as you want to, but don't touch my levels now - I've got them set just like I like" Samuel L. Jackson
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)