Aihe: fender super 60
1
tommi_899
10.06.2005 12:20:45

soveltuuko kyseinen vahvistin ns.brittirockin soittoon?esim.Thin Lizzy,Deep Purple tai muuhun vastaavaan joissa soundinluojina ovat olleet lähinnä Marshallit?onko kellään kokemuksia?

mun kokemuksien mukaan sen cleani on ihan jees, mutta säröstä en tykänny yhtään. bossin sd-1 kun laitoin mukaan niin johan alkoi löytymään hyvää saundia, vaikka se putki vehje onkin niin en vain sen säröistä yksistään saanut mitään kunnollista
Bändi .:i:. Kitara .:i:. Kuuntelen
juzi
10.06.2005 15:49:53
soveltuuko kyseinen vahvistin ns.brittirockin soittoon?esim.Thin Lizzy,Deep Purple tai muuhun vastaavaan joissa soundinluojina ovat olleet lähinnä Marshallit?onko kellään kokemuksia?

Fenderin punanuppisista putkikoneista ei kyllä kunnon säröä saa kirveelläkään. Saati sitten vielä Marshallia. Se cleani on "ihan jees". Siihen eteen joku kunnon säristin niin vois jopa toimia. Mulla on ollu useampi Fenderin putkikone (mm. punanuppinen The Twin ja Hot Rod DLX...) ja jossain vaiheessa tajusin, että kaikki ne kitaristit joiden soundeista pidän, soittavat Marshallilla. No vaihdoin sitten kuppikuntaa itsekin ja tyytyväinen olen ollut. Eli harkitse tarkkaan...
Jouni Antero
10.06.2005 16:15:31
Eikös tuo Super 60 ole joittenkin mielestä parasta mitä Fender on tehnyt? Itse harkitsin sen hankkimista, mutta kun kamaa on jo liikaakin (oli Kitarapajalla halvalla). Googletin aikoinaan ja kävi ilmi, että se on käytännössä Riveran Fenkulle suunnittelema ennenkuin pisti oman firman pystyyn. Tai niin ainakin väitettiin...
Rämppy
10.06.2005 17:41:40
Eikös tuo Super 60 ole joittenkin mielestä parasta mitä Fender on tehnyt? ...

Varmaan joku on tuotakin mieltä. Itse ko. laitteen omistaneena oon sitä mieltä, että huomattavasti parempiakin putkicomboja löytyy tuossakin hintaluokassa. Cleanit on ok, mutta vähän tylsät -ei lähellekään samaa luokkaa kuin useimmissa muissa Fenderin putkivehkeissä. Säröt ovat hirveät myös mun mielestä. Jos oikein halvalla saa, niin kyllä tuollakin soittelee.
Eikö tähän rämpyttämiseen koskaan kyllästy?
zami K.
14.06.2005 20:59:10
mun kokemuksien mukaan sen cleani on ihan jees, mutta säröstä en tykänny yhtään. bossin sd-1 kun laitoin mukaan niin johan alkoi löytymään hyvää saundia, vaikka se putki vehje onkin niin en vain sen säröistä yksistään saanut mitään kunnollista

Ja tässä puhuttiin harmailla nupeilla varustetusta fenderistä josta en itsekkään oikein pidä tosin fenderin puhtaalla kanavalla ja ibanezin tubekingillä alkoi ihan mukavaa säröä saamaan..
www.innervision-fin.tk siellä kannattaa käydä
J.Hollström
14.06.2005 21:37:43

Juu, olen omistanut ja täytyy sanoa notta sen omalla ämyrillä soveltuu em. juttuihin aika huonosti. Mutta kun kokeilin joskus tuutata samaa konetta 4x12" Marshallin kaapin läpi, niin homma alkoi heräämään henkiin. Sen oma skobe kun on aukioleva kotelo, ei bassoa soundissa juurikaan ole. Toi säröpolitiikka oli kans hieman ongelmallinen, ja sen oma särökanava ei ihan parhautta tarjoile. Jollain säristimillä saattaa onnistuakin, jos jaksaa säätää.

Loppupelissä käytin ko. vahvainta periaatteessa ihan pelkkänä päätteenä, jolloin ajoin siihen Yahaman Stompin etuastetta suoraan päätteeseen ja siitä irtoskobeen. Jonkun aikaa kikkailtua noiden systeemeiden kanssa vaihdoin combon ja etusen Marshallin stäkkiin. Sillä irtoo Thin Lizzyt ja Deep Purplet...

Positiivistahan tossa Super 60:ssa on ne puhtaat soundit ja paljon putkitehoa kompaktissa koossa. 400 eur vosis olla sopiva hinta vermeestä.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)