Aihe: Soundi parani
1 2
vapauskauppias
09.06.2005 20:48:30
Oletko koskaan ostanut Kumuja? Minun olisi tarkoitus kesän lopussa ostaa virveli mutta en tiedä mitenkä menettelen. Otanko siis yhteyttä Pekkaan ja kysylen vai miten? Osaako Pekka tehdä juuri minulle sopivan Kumun jos kuvailen haluamaani soundia?

En ole ostanut Kumuja. Otat yhteyttä Pekkaan, aivan näin. Siis tarkoitatko "sopivalla Kumulla" sitä syvyyttä, jota etsit vai? Rungon paksuushan on aina sama. Voit valita, mitkä vanteet otat, rummun halkaisijan ja syvyyden ja rummun värin. Kannattaa ottaa muuten puuvanteet minun mielestäni.
Niskamies
09.06.2005 23:14:41
Mulle oli viimeinen niitti kun kuulin pariin otteeseen Hesan Umo Jazz Housen vakkariKumuja. Rupesi hiukka syyhyämään.....

Mä oon niitä kerran kuullu keikalla siellä. Ei vakuuttanut saundit sillon, mutta siihen vaikuttaa kyllä moni asia.
Virallisesti semi-pro!
juoksuarpeni
10.06.2005 17:55:39
Siis tarkoitatko "sopivalla Kumulla" sitä syvyyttä, jota etsit vai? Rungon paksuushan on aina sama. Voit valita, mitkä vanteet otat, rummun halkaisijan ja syvyyden ja rummun värin. Kannattaa ottaa muuten puuvanteet minun mielestäni.

Joo. Tarkoitan tuolla "sopivalla Kumulla" sitä syvyyttä. Pitäisi saadan sellainen tiukka ja samalla lämmin soundi. Botnea unohtamatta. Mitä enemmän eri taajuksia siitä virvelistä saa irti niin aina parempi. Puuvanteita olen harkinnut, mutta onko se soundi tosiaan niin paljon parempi että kannattaa maksaa 200 euroa enemmän? Pitää testailla varmaan paikan päällä eri vaihtoehtoja.
Ov oo Vo vv
mattimuhos
10.06.2005 18:57:27
soundi parani vasta mulla kun vaihdoin tomeihin toisen emperorin alle...
mtti
vapauskauppias
10.06.2005 19:29:48
Joo. Tarkoitan tuolla "sopivalla Kumulla" sitä syvyyttä. Pitäisi saadan sellainen tiukka ja samalla lämmin soundi. Botnea unohtamatta. Mitä enemmän eri taajuksia siitä virvelistä saa irti niin aina parempi. Puuvanteita olen harkinnut, mutta onko se soundi tosiaan niin paljon parempi että kannattaa maksaa 200 euroa enemmän? Pitää testailla varmaan paikan päällä eri vaihtoehtoja.

Itse kokeillessani niitä eri virveleitä päätin, että seuraava virveli on 14"x6,5" Kumu superwoodhoopeilla. Ne kanttisoundit ovat makoisat. Olen varma, että osa tästä on myös sellaista "psykoakustiikkaa", mielikuvilla pelailua, mutta soundiin ne vaikuttavat ja minä kyllä maksaisin sen 200 euroa ylimääräistä saadakseni virvelin Pekalta puuvanteilla. Tuo 6,5" syvyys oli mielestäni erittäin hyvä. Soundi oli kiinteä ja kohtuu tiukka, mutta silti botnea löytyi. Lämpöä ja herkkyyttä oli aivan uskomattoman paljon.
vapauskauppias
10.06.2005 19:30:34
soundi parani vasta mulla kun vaihdoin tomeihin toisen emperorin alle...

Siis emperor päällä JA alla?! Millaisesta soundista oikein pidät? No makuasioitahan nämä ovat...
juoksuarpeni
10.06.2005 20:35:31
Itse kokeillessani niitä eri virveleitä päätin, että seuraava virveli on 14"x6,5" Kumu superwoodhoopeilla. Ne kanttisoundit ovat makoisat.

Onkos noilla superwoodhoopeilla ja classicwoodhoopeilla soundin kannalta miten suuri ero?
Ov oo Vo vv
markkuliini
10.06.2005 22:54:21 (muokattu 11.06.2005 09:40:32)

Itse ostin Kumun settini mukana virvelin (14"x5 3/4") johon otin superwoodhoop:in vain yläpuolelle. Ja tämä siksi että kyseinen vanne on sen verran paksu että se ei välttämättä mahdu kaikkin telineisiin ja ajattelin ettei se alavanne siihen virvelin soundiin niin paljoa vaikuta. Eikä tuo ainakan omaa silmääni häiritse. Meinaan vaan, että jos on budjetista kiinni. Kanttisoundi on kyllä todella helmi tuossa vanteessa, ja on kestänyt jo 1 ja 1/2 vuotta ilman kummempia kolhuja aika rankkaakin lyömistä. Niistä ohuemmista puuvanteista ei ole kokemusta.
www.vasamayhtye.com
Maardi
10.06.2005 22:56:18
Kai tästäkin on ollut juttua jo vaikka kuinka, mutta silti on pakko vähän hehkuttaa kokemaani ahaa-elämystä.

Vaihdoin tänään bassorummun lyöntikalvon Pinstripesta Powerstroke 3:een.

Kyllä, mutta vaihdoin pari päivää sitten. Hyvin tuo jytisee, muttei milläänlailla mene nopeampi soitto puuroksi. Roch!
vapauskauppias
11.06.2005 18:11:28
Onkos noilla superwoodhoopeilla ja classicwoodhoopeilla soundin kannalta miten suuri ero?

Joitakin eroja on. Tuo classicwoodhoop antaa ehkä hiukan pehmeämmän kanttisoundin ohuutensa ja resonoivuutensa takia. Itse en kuitenkaan ainakaan virveeliin ottaisi tuota, koska kanttilyönnit oli vaikeampi, ainakin näin alkuun minulle oli, lyödä ja ne ovat kuitenkin heikommat ja ohuemmat kuin superwoodhoopit. En kuitenkaan sanoisi, että maailmaa kaatavaa eroa noilla vanteilla on soundin kannalta.
juoksuarpeni
15.06.2005 18:03:11
Soitin Pekalle ja tarkoitus olisi ensi kuun lopussa lähteä käymaan herran pakeilla. Jospa sieltä oma Kumu lähtisi mukaan.
Ov oo Vo vv
Niskamies
25.06.2005 18:04:00
Mullakin parani kaikkien rumpujen saundi tänään. Tomeille ratkaisu oli hyvä viritys. Basarille ratkaisu oli reiätön etukalvo ja EQ1 lyöntikalvoksi. Kyllä jytää!
Virallisesti semi-pro!
HeavyMachinery
26.06.2005 18:46:19

Soitin Pekalle ja tarkoitus olisi ensi kuun lopussa lähteä käymaan herran pakeilla. Jospa sieltä oma Kumu lähtisi mukaan.

Näin sitä pitää :) Hain itse torstaina oman 14x7 superwoodhoopeillä olevan kaunokaisen. Soundi on aivan törkeän hyvä, pitää vaan vaihtaa remon cs:ssä kalvoksi niin ei soi ihan niin pitkään.
Minä tiedän - siis pelkään !
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)