Aihe: Tiluttaminen
1 2 3 4 57 8 9 10 11
Jurza
19.04.2003 12:41:07

Farerin tiluihin verrattuna Ynkkän tilut ovat hienoja ja maukkaita :) Eihän tuon Farerin musiikin tarkoitus taida ollakkaan muuta kun näyttää miten nopeasti hän osaa soittaa. Farerin tiluissa ei ole edes mitään ideaa, ukko vain tiluttaa eikä taida edes ajatella mitä tekee.
hyi hitto mitä paskaa, ihan karseeta sontaa...
Toivottavasti joku ei tosissaan luule että tolla olisi jotain tekemistä musiikin kanssa.
Soitan 11-millisillä kielillä koska niistä irtoo munakkaat blues-saundit.
Bleach
19.04.2003 13:13:05

Farerin tiluihin verrattuna Ynkkän tilut ovat hienoja ja maukkaita :) Eihän tuon Farerin musiikin tarkoitus taida ollakkaan muuta kun näyttää miten nopeasti hän osaa soittaa. Farerin tiluissa ei ole edes mitään ideaa, ukko vain tiluttaa eikä taida edes ajatella mitä tekee. http://www.francescofareri.com/guitarsolo2002.mp3 Siinä hyvä esimerkki ja http://www.francescofareri.com/introspective.mp3 siinä toinen. Varoitus! Ei kannata kuunnella liian kauan tai räjähtää pää!

Noi tiluliluthan on ihan selkeesti nopeutettu tietokoneella.
"Rock n' Roll All Night And Party Every Day"
Herra Rapu
19.04.2003 14:58:47

hyvä läppä :)
Paino ei ole mikään ongelma.
FAT = MOTION
geeta shredda
19.04.2003 15:57:21

Tuskin nyt sentään. Se ei ole tilutuksen sääntöjen mukaista
Snowblind
19.04.2003 16:06:07

Tuskin nyt sentään. Se ei ole tilutuksen sääntöjen mukaista

saattaahan sillä olla kitaran sisällä sellainen pieni viisinkertaista tilutusnopeutesi napin painalluksella (tm) tilutietokone
"Runous on kyynelkaasua vahvempaa" -S.Hammer
Keppi
19.04.2003 18:14:20
Farerin tiluihin verrattuna Ynkkän tilut ovat hienoja ja maukkaita :) Eihän tuon Farerin musiikin tarkoitus taida ollakkaan muuta kun näyttää miten nopeasti hän osaa soittaa. Farerin tiluissa ei ole edes mitään ideaa, ukko vain tiluttaa eikä taida edes ajatella mitä tekee. http://www.francescofareri.com/guitarsolo2002.mp3 Siinä hyvä esimerkki ja http://www.francescofareri.com/introspective.mp3 siinä toinen. Varoitus! Ei kannata kuunnella liian kauan tai räjähtää pää!

Kuunteleeko joku ihan tosissaan tollasta? Mun mielestä toi oli ihan järkyttävää"räveltämistä", jossa ei kyllä ollut mitään tarkoitusta...mutta makujahan on tietysti monia.
Tosta tulee muuten mieleen sellainen artisti, ku Great Kat...jos joku muistaa sen, enkä muuten yhtään ihmettele, vaikka ei muistas.
Juuup!
ICE
22.04.2003 03:12:05
"Tiluttaminen" = Michael Angelo Batio http://www.angelo.com

Fareri on ottanu vähän "liikaa" oppia Batiosta. ;)
pwallin
22.04.2003 11:46:48

"Tiluttaminen" = Michael Angelo Batio http://www.angelo.com

Fareri on ottanu vähän "liikaa" oppia Batiosta. ;)

No ei ainakaan soiton puhtaudessa...ja Angelolla on jopa ,oma soundi ja väitän että jopa tyyliäkin. Tästä repii joku pönttö varmaan oman mielipiteensä mutta jos aivojen kapasiteetti ei riitä analysoimaan nopeaa musiikkia niin sille ei voi mitään. Tosin Angelon soitto ei ole livenä sitä tasoa mitä levyillä ja huijaa varmaan monella tavalla äänityksissä. Hoksasin joskus kauan sitten (en nyt heti muista biisiä mut "No Boundaries" oli levy) jopa sellaisen "editointi" jutun yhdessä soolossa että oli koostettu eri otoista, mikä on kyllä yleistä lähes joka kitaristilla, mutta jotenkin "väärin" mielestäni jos sillä paikataan "kyvyttömyyttä" soittaa putkeen. No ehkä sillä vain katkesi kieli tai muuta...

Fareri ei ole edes keskinkertainen shreddaaja. Yäk!
Kyllä, se olen minä kuten arvasitkin...
Enffi
22.04.2003 18:28:53
Kielen katkeaminen on hieno asia. Äänittäessäni yhtä sooloa, katkoin kielen. Floikka kun oli, oli skitta ihan persvireessä sen jälkeen. Hauskan kuulosta tosin oli! =)

Steve Vain Alive In An Ultra Worldilla on hauska kohta kun akkarista katkeaa kieli. Noh, Vai-setä juttelee siinä yleisölle ja esittelee bändin poikien taitoja samalla kun teknikkonsa vaihtaa kieltä ja tuo kitaran takaisin Stevelle =)=)

hieman offtopiccia mutta ei voi mitään. toivottavasti en jouda kiirastuleen tästä hyvästä.
Hornanturska
22.04.2003 18:38:47 (muokattu 22.04.2003 18:39:36)
Angelolla on jopa ,oma soundi ja väitän että jopa tyyliäkin.

Allekirjoitan tämän. Michael "Angelo" Batio Whatevah on kyllä minun mielestäni paras Shreddaaja päällä maan. Siis teknisesti sekä ennenkaikkea TYYLILLISESTI. Arvostan häntä eniten ja hän on suurin esikuvani. Fareri taas on...No en edes viitsi sanoa...Fareri on maailmankaikkeuden tyylitajuttomin "kitaristi"...
...kyllä sakari kuosmanen yngwien voittaa... http://www.analthrone.cjb.net
Herra Rapu
22.04.2003 20:30:09

Allekirjoitan tämän. Michael "Angelo" Batio Whatevah on kyllä minun mielestäni paras Shreddaaja päällä maan. Siis teknisesti sekä ennenkaikkea TYYLILLISESTI.

toi tyyli juttu on asiaa :)
Paino ei ole mikään ongelma.
FAT = MOTION
JS
24.04.2003 15:53:05
No nyt jos tyylistä puhutaan niin mun mielestä Becker on kyllä kuningas, vaikka se auttamatta hidas olikin. SE tyyppi osaa tehä hienoja (tilu)biisejä!
Snap!!! Naps!!! PRKL!!!
PekKampela
24.04.2003 17:58:34

Samantapaisen kysymyksen voisi heittää myös niinpäin, ett miks nää "tiluttajat" harvemmin kritisoi Hendrixiä tai vaikka Vaughania, vaikka näiden miesten soittaminen pitäis edustaa kaikkee sitä, mitä he vihaavat ja halveksivat, eli fiilistelyä ja melko simppeleitä pentatonisia -juttuja?
Eikö siis tässäkin asiassa mielipide muokkaudu sen mukaan, mihin on mieltynyt...eli makuasia taas kerran!

Pisti korvaan, ei kun siis silmään tuo Vaughanin ja Hendrixin juttujen yksinkertaistaminen. Molemmat kaverithan oli niin teku äijiäkin ja ainakin mun on todella paljon vaikempi opetella/soittaa heidän kappaleitaan, kuin jonkun tilukaverin.En kyllä osaa niitäkään.

Nopeasti voi soittaa tyylilläkin, kuten täällä ollaan jo sanottu. Eikö tuota "tiluttaminen"-sanaa voisi käyttää niihin tyylitajuttomasti soitettuihin nopeisiin juttuihin.Mutta miksi ruvetaan kutsutaan tyylikästä tilutusta? Niin, ja kuka on oikea henkilö yleistämään, ja sanomaan kenellä sitä tyylitajua on...en tiedä.
Kyllä se hylamaito muroissa menee!
Keppi
24.04.2003 20:14:29 (muokattu 24.04.2003 20:18:35)
Pisti korvaan, ei kun siis silmään tuo Vaughanin ja Hendrixin juttujen yksinkertaistaminen. Molemmat kaverithan oli niin teku äijiäkin ja ainakin mun on todella paljon vaikempi opetella/soittaa heidän kappaleitaan, kuin jonkun tilukaverin.En kyllä osaa niitäkään.

En todellakaan ollut tarkoitus väheksyä noitten miesten tekemisiä! Itsekkin pidän noitten miesten jutuista enempi, kun monien tiluttajien. KAksi suosikki kitarisiani! Tarkoitan sitä, ett usein kuulee näitten "wanabetiluttajien" suusta, ett tollanen ensimmäisen asteen pentatoonisen käyttö ois jotenkin väheksyttävää. Silti esim. Vauhganin soitto perustu lähes pelkästään tuohon asteikkoon.
Juuup!
leather rebel
28.04.2003 13:05:56
Vittu toi Fareri oli jotain... jotain. Vittu hirveet kanttiaalto-särösaundit ainakin, ei toi enää kuulostanu ees skebalta! Onhan se nyt hienoa ku jätkä soittaa epäinhimillisen nopeesti :)

Ynkkä oli aikoinaan vitun kova, tosin nykyään tuntuu jätkä tyytyvän kierrättämään vaan vanhoja likkejään. Jos joku väittää ettei ynkällä oo melodiantajua, niin se on kyllä kateellisten panettelua.
mutta Marching Out ja Seventh Sign oli vitun hyviä. Hyvää tilusettiä.
Attack on (muutamaa biisiä lukuunottamatta) aika hanurista.

Steve Vai on kyllä ehdottomasti tiluttajien kurqo. Ihan noin muutenkin kuin nopeuden kannalta. Lähestulkoon täydellinen melodian ja dynamiikan taju.
Lennu
28.04.2003 13:38:56

Mua ärsyttää nykyään, kun joka biisiin pitää ängetä joku vosu vinkumaan tai äijä äheltämään. Ne vie vaan turhaa tilaa kitarasooloilta.

Laulut hemmettiin ja täppinkiä tilalle.
www.lennu.tk , www.whoax.tk Ahneus on yksi luonteenpiirteistäni, mutta laiskuus on se hallitseva.
Cletus Awreetus
28.04.2003 15:27:01

En todellakaan ollut tarkoitus väheksyä noitten miesten tekemisiä! Itsekkin pidän noitten miesten jutuista enempi, kun monien tiluttajien. KAksi suosikki kitarisiani! Tarkoitan sitä, ett usein kuulee näitten "wanabetiluttajien" suusta, ett tollanen ensimmäisen asteen pentatoonisen käyttö ois jotenkin väheksyttävää. Silti esim. Vauhganin soitto perustu lähes pelkästään tuohon asteikkoon.

Kyllähän pentatonisen käyttö on ihan jees kunhan ei sillä pelkästään surffaile jokaisessa soolossa. Sama juttu luonnollisen mollin kanssa. Eri skaaloja voi käyttää antamaan väriä soittoon. Esim. Jazz-kikat kuulostavat hyvältä ihan perusbluesissa tahi rockissa. Hevissä voi sitten vedellä vaikka esim. lokrista tai harmonista mollia johonkin väliin, ettei soitto kuulosta puuduttavalta. Pentatoninen skaala toimii loistavasti, jos sitä soittava kitaristi tietää miten sitä hyödyntää. Monet eivät tiedä, jolloin soitto kuulostaa melko paskalta!
Kirahvi sanoo öri öri öri
Slash
28.04.2003 16:48:50
Tää Farerin jätkä ei haukkaa paskaa... jaksoin kuunnella ekat 30 sekuntia.. Mä pidin ynkkää ennen mielikuvituksettomana tiluttaja.. Olin väärässä.
Elämä on kuin onnenpyörä, jossain vaiheessa koittaa rosvosektori.
Arkka
29.04.2003 00:07:23

Mua ärsyttää nykyään, kun joka biisiin pitää ängetä joku vosu vinkumaan tai äijä äheltämään. Ne vie vaan turhaa tilaa kitarasooloilta.

Laulut hemmettiin ja täppinkiä tilalle.

Nimnomn!! Mun yks kaveri just ehdotti, että bändit vois tehdä levylle yhen sooloilubiisin loppuun, niin ei tarttis pilata niitä muita biisejä kitarasooloilla. Se ei oo mun kaveri enää..
Puukkoo kurkkuun!
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)