Aihe: mikä ois seuraava biisi..??
1 2 3
Lennu
04.06.2005 14:39:48

äläkä MISSÄÄN TAPAUKSESSA

Miksi ei? Mulla se on toiminut ihan hyvin.
Digital -> dig it all = kaikki diggaa. Analogue -> anal vogue = kukaan ei diggaa.
Jucciz
04.06.2005 15:06:45

Suora linkittäminen tuntuu olevan mikserin käyttäjillä niin kiven takana ettei mitään rajaa. Se on tiemmä mahdollista, mutta sitä ei osata käyttää, koska siihen ei ilmeisesti suoranaisesti opasteta. Lisäksi kyseinen palvelu on yleensä hidas kuin mikä.
kalamies#11 >-)))>
« kalusto · räpellystä »
Lord of the strings
04.06.2005 15:52:00
Towards Dead End mahdollisimman nopeasti.
Tai sitten opettele seiskasoinnut.
En tiedä mitään parempaa kuin uudet kielet... Paitsi ehkä Sacher-leivokset IHKK #14| Pastilli?
Ben_D
04.06.2005 16:23:32

Suora linkittäminen tuntuu olevan mikserin käyttäjillä niin kiven takana ettei mitään rajaa. Se on tiemmä mahdollista, mutta sitä ei osata käyttää, koska siihen ei ilmeisesti suoranaisesti opasteta. Lisäksi kyseinen palvelu on yleensä hidas kuin mikä.

Jaa. Täällä suunnassa on ainakin toiminut nopeesti aina kun sieltä on jotain kuunnellut.
Niskamies
04.06.2005 17:08:13

Se on helppoa, mutta ihmiset eivät osaa. Ainakin mäkillä pitää vaan klikata oikealla napilla sitä download nappia ja valita siitä "copy link address". Ja sitten vaan pastettaa se forumille.
Virallisesti semi-pro!
Sergei Fallinen
04.06.2005 19:34:00 (muokattu 04.06.2005 19:35:04)
Bodom olis hyvä jos ne vaihtais laulajaa.
ÖRRRR!!! JAUJAUJAU!!!

Samaa mieltä, vaikkei tämä nyt aiheeseen liitykään.
Jackson Dinky
04.06.2005 23:10:47
No opettele Everytime i die.
Nuottien määrä korvaa nuottien laadun, mutta ei päinvastoin.
Black Star
04.06.2005 23:39:44

Opettele nyt hyvä mies saamaan bodom-särö behringerin kaapista mieluummin kuin joku biisi. Ja muista että särö lähtee sormista.
"Viinaa juodaan, korttia lyödään, naisia riiataan ja rähjäillään"
Necromuru
05.06.2005 11:33:11

Bodom sitä, bodom tätä... opettelepa vaikka joku Eric Claptonin biisi. :)

Eikun Satriania. ;)
Tämä on mielipiteeni ja yhdyn siihen täysin.
Vapour
06.06.2005 12:06:01

Mulla on monesti ollut ongelmia sieltä ladattujen suoraan linkitettyjen klippien kanssa. Monesti niistä soi vaan n. sekunti alusta, jonka jälkeen alkaa Hiljaisuus. Soitin on Real, kone PC, käyt. Xp.
Ihmisillä, jotka pelkäävät menettävänsä kasvonsa, ei ole kasvoja mitä menettää. -Allekirjoittanut
McNulty
06.06.2005 12:42:38 (muokattu 06.06.2005 12:44:06)
koska tämän threadin taso hipoo m.netin kärkeä... ajattelin kantaa korteni kekoon.

Kannattaa opetella vähän muutakin kuin pelkkää Cradle of Bodomia :) Ihan jo sen takia että kehittyy hyväksi kitaristiksi. Jos jo jotain Bodomilta osaat, niin mikset voisi vaihteeksi opetella vaikka jotain ihan muuta? Esim. juurikin tuota Claptonia tai vaikka Led Zeppeliniä... ja mitä tilutukseen tulee niin pistät vaan tempoa lisää siinä vaiheessa kun tulee Claptonin soolo ja katsot kuinka hyvin se oikeasti menee :)

Toinen vaihtoehto on että läväytät Panteran Dominationin tai Art of Shredding sooloja myöten kuntoon :) Onpahan ainakin metallinmäiskettä jollei tuo rock-osasto kiinnosta. Noissa Dimen jutuissa on oikeasti haastetta.

EDIT: monipuolisuus on valttia!
"I have tried so fuckin' many tubeamps and they all sound like some fuckin' AC/DC... except Krank" - Darrell Lance Abbott
J.Hollström
06.06.2005 12:56:23
Ei voi kun ihmetellä miksi hemmetissä heti alkuun pitää alkaa jotain sooloja opettelemaan? Ja varsinkin miksi jotain mahdollisimman nopeeta. Kuvittelen että tämä Bodom on kohtalaisen nopeata kamaa (en tosin ole kuullut tätäkään nuorison suosikkiorkesteria), mutta jotenkin aavistelen että siinä vedetään mahdollisimman nopeita sooloja ja komppeja.

Mites jos ottaisi sen lusikan / kitaran kauniisti kätöseen ja opettelis ne perusasiat ensteks eikä mitään sahailuja ja sweeppejä. Tietysti mukavaahan se olisi heti soittaa sitä mistä itse tykkää, mutta ei tuolla musaopistoissakaan ensimmäiseksi esim. lyömäsointinpuolella opetella tuplabassareiden polkemista. Varmaan joku itu siinäkin on että perusasiat opetellaan ensiks ja sitten siitä portaittain eteenpäin. Vai onko?
/HITLER
08.06.2005 21:37:59
hate me tai sixpounder tai everytime i die...ne on helppoja....
Hein Hitler...
Ed_Guy
08.06.2005 22:39:28 (muokattu 08.06.2005 22:39:43)
Tee omia riffejä ja sooloja... paljon antoisampaa
*THV Elää!!½*
Wahi
08.06.2005 22:52:28 (muokattu 08.06.2005 22:52:51)
Ei voi kun ihmetellä miksi hemmetissä heti alkuun pitää alkaa jotain sooloja opettelemaan? Ja varsinkin miksi jotain mahdollisimman nopeeta. Kuvittelen että tämä Bodom on kohtalaisen nopeata kamaa (en tosin ole kuullut tätäkään nuorison suosikkiorkesteria), mutta jotenkin aavistelen että siinä vedetään mahdollisimman nopeita sooloja ja komppeja.

Mites jos ottaisi sen lusikan / kitaran kauniisti kätöseen ja opettelis ne perusasiat ensteks eikä mitään sahailuja ja sweeppejä. Tietysti mukavaahan se olisi heti soittaa sitä mistä itse tykkää, mutta ei tuolla musaopistoissakaan ensimmäiseksi esim. lyömäsointinpuolella opetella tuplabassareiden polkemista. Varmaan joku itu siinäkin on että perusasiat opetellaan ensiks ja sitten siitä portaittain eteenpäin. Vai onko?

Tämä on kyllä täyttä asiaa.

Kuuntelisin erittäin mielelläni näitä about 2 vuotta soittaneitten sooloja. Sooloissa se rytmi on paljon vaikeampi asia kuin ne nuotit (ai niin, näissä tiluhevi bändeissä soolot taitaa olla täyttä 32 osa nuottia ilman taukoja). Niitä venytyksiäkin on erilaisia, kaikki eivät ole yhtä nopeita/hitaita. Sooloissa on monia pikku juttuja, joita et varmasti ole edes huomannu (puhun tietenkin niistä mitä itse soitan (katso kuvaus), en tiedä sitten noista sooloista...).
"Just take a deep breath and blast" -Jimmy Page
Kassu
09.06.2005 00:06:10
Se on helppoa, mutta ihmiset eivät osaa. Ainakin mäkillä pitää vaan klikata oikealla napilla sitä download nappia ja valita siitä "copy link address". Ja sitten vaan pastettaa se forumille.

Tuohan nyt on melkein kaikissa selaimissa. Safari on kyllä paras ;)
biibob
09.06.2005 00:21:35

Itse ihmettelen ihan samaa. Jotenkin tuntuu, että monesti aloittelijat määrittävät hyvän kitaristin näin: mitä nopeampi tiluttamaan = sitä parempi. Itse olen täysin vastaan tuota. Olen varma, että vaikka ne claptonit onkin slowhand plaa plaa ja woman tone yök aloittelijoista, niin luulen, ettei moni niitä pystyisi soittamaan, vaikka osaisikin joa kaiken maailman tilut. Ja oleelista on myös se, että soolo eivälttämättä olekaan vielä se soolo, jos osaa vaan soittaa soolon äänet. Siihen liittyy niin paljon aikkea muuta kuten kaikki reverse bendit jne... jotka kyllä monesti katsotaan vaan läpi sormien. Painotan kommentissani kuitenkin sitä, että nämä kommenttini eivät koske kaikia aloittelijoita.
Jos joku olisi nimettävä jumalan jälkeen niin se on Jimmy Page.
Lennu
09.06.2005 09:47:22

Painotan kommentissani kuitenkin sitä, että nämä kommenttini eivät koske kaikia aloittelijoita.

Öö. Miksei?
Digital -> dig it all = kaikki diggaa. Analogue -> anal vogue = kukaan ei diggaa.
Mikaelo
09.06.2005 10:22:08 (muokattu 09.06.2005 10:22:27)

Ei voi kun ihmetellä miksi hemmetissä heti alkuun pitää alkaa jotain sooloja opettelemaan?

Niinpä, tytötkään ei tykkää tilusankareista.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)