Aihe: Kuulokejohtoa?
1
SaBer
28.04.2003 15:37:17

Yleensä johdot hajoaa sieltä liittimen vierestä. Eli jos ottaa pätkän pois johdon päästä ja laittaa uuden liittimen (tai vanhan, jos se irtoaa siististi kolvaamalla, mikä on erittäin harvinaista). Joskus tosin täytyy vaihtaa koko kaapeli. Silloin kannattaa ostaa "braided shielded" eli siis sellaista missä maajohto on punottu sinne muitten johtojen ympärille. Sitä näkee joskus mikkkikaapelin nimellä, mutta voi siis olla reilusti ohuempaa, kuin "perus mikkikaapeli".

Itse olen monia kertoja korjannut kuulokkeet, kun ne niin helposti tuntuu hajoavan. Yleensä olen selvinnyt sillä, että otan sen pätkän sieltä liittimen vierestä pois, mutta nyt olen ajatellut vaihtaa johdon yksiin kuulokkeisiin, jotka on korjattu jo varmaan kymmenen kertaa. Tai sitten ostan uudet...
Liuhu
05.05.2003 20:47:31
Laitoin tipat kuumaliimaa jäykistämään johtoa siinä kohtaa missä piuha menee sangan sisään (Sennheiser HD-25). Loppui pätkiminen.

Liuhu
Vilho
06.05.2003 18:21:53
Diodikaapeli on aika passeli tähän hommaan. Aika taipuisaa ainakin on. Kyllä siinä tietysti hintaakin hieman kertyy.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)