Ozz86 08.06.2005 23:45:55 | |
---|
Saako hyvää 4x12 kaappia 400 euroon? Katselin huvikseni T-kaupasta ja huomasin että Peaveytä, Laneyta ja Marshallin MG-sarjalaisia saisi 300-400 euroon. Mikä oisi paras? Peaveyssä on Jensenin kaiuttimet, Marshallissa ja Laneyssa jonkin sortin Celestionit. Eikös ainakin Greenback ja jotkut Vintage Celestionit ole parhautta, entäs (oletettavasti) halvemmat? O.Z.Z.
Opettavaisen Zappamainen Zeppeliinilentäjä
http://www.akuankka.fi/tekemista/touhola/sudenpentunimigeneraattori/ |
myrtonen 08.06.2005 23:47:28 | |
---|
Okei, elikkä tästä varmaan kannattaa lähteä, että tarvitsetko tosiaan neljää elementtiä? On nimittäin helvetillinen roudattava, eikä 2x12 soundissa häviä niin merkittävästi neljälle elementille. Hinnoista en osaa sanoa, mutta eihän vintage 30:ä voi kuin suositella, ja ehkä käytettynä nippanappa tuohon hintaan saattaisi löytyä jotain kaappia. Pastilli? Mega Man Club #010 - Gay Man |
superfly 08.06.2005 23:48:18 | |
---|
Tuollahan niitä on jatkuvasti M.netin torilla myynnissä hyviä Marsuja tuohon hintaan. "Eagles may soar high, but weasels don't get sucked into jet engines." -David Brent |
Ozz86 08.06.2005 23:51:33 | |
---|
Okei, elikkä tästä varmaan kannattaa lähteä, että tarvitsetko tosiaan neljää elementtiä? On nimittäin helvetillinen roudattava, eikä 2x12 soundissa häviä niin merkittävästi neljälle elementille. Hinnoista en osaa sanoa, mutta eihän vintage 30:ä voi kuin suositella, ja ehkä käytettynä nippanappa tuohon hintaan saattaisi löytyä jotain kaappia. Paskat mie mihinkään sitä roudaa, huudatan kotona niin että ikkunat putoo. No ei sentään, tosissaan en ole (ainakaan vielä) hommaamassa mitään (oisikohan tuossa järkeäkään, Crate GX-15R+4x12...). Mietin sitten joskus kun tarvitsen että tarvitsenko 2x vai 4x12 vai x10 vai minkä. Kiitos kumminkin. O.Z.Z.
Micolo 08.06.2005 23:52:31 | |
---|
Just piru oli mullakin mielessä että onko noista 300€ kaapeista mihkään vai pitääkö säästää pidempään. Ite ainakin tota peaveyn 4x12 kaappia oon tiiraillu ja sit famen 2x12 jossa on celestionin vintage 30 elementit. Nyt vaan kokemuksia kehiin halvemmista kaapeista. Sääli on sairautta |
-K- 08.06.2005 23:55:09 | |
---|
Just piru oli mullakin mielessä että onko noista 300€ kaapeista mihkään vai pitääkö säästää pidempään. Ite ainakin tota peaveyn 4x12 kaappia oon tiiraillu ja sit famen 2x12 jossa on celestionin vintage 30 elementit. Nyt vaan kokemuksia kehiin halvemmista kaapeista. Fame ? Ettei nyt kuitenkin framusta peliin jos niitä tuohon 315e hintaan tompalta saa. En nyt ihan metalliin suosittele ihan kympillä koska alakerta ei ole tiukka, vaan pikemminkin rouhea. Mulla toimii kyllä muttei kaikilla.. Ja noista 4x12" yllärihyviä ovat laneyn Tf-sarjan kaapit ja ja Behkun S-sarjalainen. Ei suotta elämys. |
Ozz86 08.06.2005 23:59:52 | |
---|
O.Z.Z.
tenkainen 09.06.2005 00:01:42 (muokattu 09.06.2005 00:03:50) | |
---|
Yhteishinta, 808e, jollen ihan väärin päissäänlaskua suorittanut. Laskit. +20€ postikuluja... Sori. "Jos haluat tosissasi tehdä pahaa vanhemmillesi, mutta kanttisi ei kestä ryhtyä homoseksuaaliksi, voit aina siirtyä taiteiden pariin." Kurt Vonnegut |
Micolo 09.06.2005 00:04:56 | |
---|
Fame ? Ettei nyt kuitenkin framusta peliin jos niitä tuohon 315e hintaan tompalta saa. Ei kun ihan Fame, musicstoresta ''Fame Duo Cab 2x12 Box 2x12 Box mit Vintage 30 Speakern'' ja hintaa on sellaset 333€ +postit Sääli on sairautta |
Ozz86 09.06.2005 00:05:12 | |
---|
Laskit. +20? postikuluja... Aivan, kiitoksia korjauksesta, 828e yht. hint. Ja vielä itse itseäni lainaten: Offtopic: Tekeekö TF-nupilla sitten mitään? O.Z.Z.
-K- 09.06.2005 00:07:41 | |
---|
Offtopic: Tekeekö TF-nupilla sitten mitään?. Mulla oli aikoinaan TF800 nuppi. Oli ihan kiva mutta kun pääsi putkien makuun niin lakkas kuulostamatta hyvältä. Vähän nuhasen kuulonen se oli. Eli tuo 450e alkaa olemaan jo semmonen hinta että kattelisin jotain käytettyä kivaa ennemmin. Uutena ostettu hybridipeli on aika huono sijoitus. Jos metallia soittelee niin marshall valvestate 8100 voisi olla mukava ja puoli-ilmanen löyty (n.250e). Jos rokki on se juttu niin suosittelsin testimään ehkä marshallin lead mosfet nupin, aika rouhee soundi tommoseen 180.200e hintaan mielestäni. Yllärihyvä taas. Ei suotta elämys. |
superfly 09.06.2005 00:07:50 | |
---|
Ei kun ihan Fame, musicstoresta ''Fame Duo Cab 2x12 Box 2x12 Box mit Vintage 30 Speakern'' ja hintaa on sellaset 333€ +postit Tästä oli kai hieman epäselvyyttä joskus.... Ei ollut ihan varmaa että mitä tuo Vintage 30 tarkoittaa. Ei välttämättä Celestionia. Korjatkaa paremmin tietävät jos olen väärässä. "Eagles may soar high, but weasels don't get sucked into jet engines." -David Brent |
-K- 09.06.2005 00:09:13 | |
---|
Tästä oli kai hieman epäselvyyttä joskus.... Ei ollut ihan varmaa että mitä tuo Vintage 30 tarkoittaa. Ei välttämättä Celestionia. Korjatkaa paremmin tietävät jos olen väärässä. Jep, mutta mitä järkeä ostaa tuo kun oikean kaapin saa niillä oikeilla vintage 30:llä made by celestion 315e ! Ei suotta elämys. |
Micolo 09.06.2005 00:10:53 | |
---|
on ne celestionin elementit koska mulla on musicstoren katalogi ja siellä ne on oikein hehkutettu etta aidot celestionin vintage 30 elementit löytyy. toi tosin on tammikuun katalogi mutta tokkopa ne on niitä menny muuttamaan. kumma ettei oo nettisivuilla mitään maininnu celestionista Sääli on sairautta |
superfly 09.06.2005 00:12:17 | |
---|
on ne celestionin elementit koska mulla on musicstoren katalogi ja siellä ne on oikein hehkutettu etta aidot celestionin vintage 30 elementit löytyy. toi tosin on tammikuun katalogi mutta tokkopa ne on niitä menny muuttamaan. kumma ettei oo nettisivuilla mitään maininnu celestionista Jeps, kiitos oikaisusta. "Eagles may soar high, but weasels don't get sucked into jet engines." -David Brent |
Super-Jari 09.06.2005 05:53:46 | |
---|
Basisti on HIENO soitin
-Eemil |
trih 09.06.2005 08:07:23 | |
---|
Tästä oli kai hieman epäselvyyttä joskus.... Ei ollut ihan varmaa että mitä tuo Vintage 30 tarkoittaa. Ei välttämättä Celestionia. Korjatkaa paremmin tietävät jos olen väärässä. Voisi vielä lisätä, että Celestionia tehdään nykyään kiinassa joten ei ole enää sillä lailla "arvokas" elementti. Voi löytyä "edullisistakin" kaapeista siis. Eihän noi 300€ kaapitkaan mitään edullisia ole ;). Pelkkää rahti- ja varastointikustannusta. Danae: "Sometimes I wonder how we got words. Like, where does 'war' come from?"
Dad: "It's a universal acronym."
Danae: "An acronym of what?"
Dad: "We Are Right."
— from the cartoon Non Sequitur by Wiley |
eikä 2x12 soundissa häviä niin merkittävästi neljälle elementille Näin luulin minäkin ja vannoin 2x12" Marshallini (1936) nimeen, kunnes sattui halvalla eteen edukkaasti 4x12" (1960A) kaappi. Molemmissa on alkuperäiset elementit, Celestionit mallia G12-75T, ja kyllä se 4x12" vaan kuulostaa isommalta, ei mahda mitään. Näistä kahdesta 1960A on 'enemmän rock' nuhaisine keskialueineen, kun taas tuossa 1936:ssa on keskialue kuopalla ja vähemmän kireä yläpää, taipuu metallisoundeihin paremmin. Kokemukset kaapeista siis Engl Screamer -nupin kaverina. Molempi parempi, sanoisin. JuSu Minä olen myyrä. |
Lostprophet 09.06.2005 08:26:48 | |
---|
Saako hyvää 4x12 kaappia 400 euroon? Katselin huvikseni T-kaupasta ja huomasin että Peaveytä, Laneyta ja Marshallin MG-sarjalaisia saisi 300-400 euroon. Mikä oisi paras? Peaveyssä on Jensenin kaiuttimet, Marshallissa ja Laneyssa jonkin sortin Celestionit. Eikös ainakin Greenback ja jotkut Vintage Celestionit ole parhautta, entäs (oletettavasti) halvemmat? osta behringer..jää rahaa muuhunkin. :) |
tommi_899 09.06.2005 09:38:44 | |
---|
onkos siinä jotain eroa 4x12" kaappiin jos hankkii vaikka kaksi 2x12" kaappia, monipuolisempi ainakin minun mielestä kun voi sitten pitää yhtä tai kahta kaappia tarpeen vaatien |