Aihe: Keikkoja?
1
hyperhamsteri
04.06.2005 19:52:26
edustan tässä kirjoituksessa aloittelevaa rockbändiämme. Olemme soittaneet nyt jonkin aikaa yhdessä ja homma sujuu niin hyvin, että olisimme valmiita keikkojen vetämiseen. Olemme yhden keikan nyt vetäneet, joka sujui hyvin, mutta senkin saimme
suhteilla. Miten saisimme edes jonkinlaisia pieniä keikkoja/mahdollisuuksia? Toisin sanoen, onko oikotietä onneen vai pitääkö tehdä demo ja sitten tyrkyttää sitä?

Joku kokenut, valaiskaa minua. Minulla ei ole hajuakaan, miten tästä pitäisi edetä.
Rap ei ole musiikkia.
Torniojaws
04.06.2005 21:21:31

Pienemmillä paikkakunnilla saa varsin helposti nuorisotilakeikkoja tai muita "rock-katselmus" yms. tapahtumia. Kyselet vain vähän vanhemmilta muusikoilta noita tilaisuuksia, ellet itse tiedä. Muista myös kysellä lähikaupungeista.
So sweet the hour, so calm the time, I feel it more than half a crime, When Nature sleeps and stars are mute, To mar the silence ev'n with lute.
Jööhannes
04.06.2005 23:43:07
Omalle koulullehan on helppo soitella, jos ootte vielä vaikka peruskoulussa. Ja voihan muiltakin kouluilta kysellä.
Plääh, kaikilla muilla on tässä joku hyvä juttu, mutta minä en vaan keksi mitään! Voe himputti! Kuuntelenpa Opethia, ehkä se auttaisi miettimään.
Bonham
05.06.2005 09:14:30 (muokattu 05.06.2005 09:25:08)
Kyllä mä suosittelen sen demon tekemistä, aika paha on pelkällä puheella sitä keikkaa saada... eikä koskaan ole pahaksi bändille käydä myös studiossa.

Tästä ketjusta voi lukea jatkoa demolle:

http://muusikoiden.net/keskustelu/p … p?c=12&t=40654&o=0&co=0

Ja täältä voi etsiä osoitteita:

http://muusikoiden.net/keskustelu/threads.php?c=45

Muistakaa vaan, että yhden keikan kokemuksella ei kannata vaikka Tavastialle pyrkiä... oman tason mukaisia keikkoja...
Opinions are like assholes, everybody's got one. (Harry Callahan)
32788
05.06.2005 16:26:20
Tosiaan, tehkää se demo, painakaa sitä reilusti, ja lähetelkää baareihin (Jos olette täysi-ikäisiä), nuorisotaloille, ym. paikkoihin... Myös levy-yhtiöön kannattaa kokeilla, eihän sitä koskaan tiedä...

Jos teillä ei ole omaa tuotantoa, vaan soitatte covereita, voitte päästä soittamaan joihinkin juhliin (Häät, synttärit, firman pikkujoulut), laittakaa ilmoituksia vaikkapa lehteen, ilmoitustauluille ym...
Tiluman
migeboy
06.06.2005 09:33:30 (muokattu 06.06.2005 09:37:01)
Kyllä se demon tekeminen kannattaa, se on ihan saletti. Ei mitään täyspitkää heti aluks mitä lähettelee, ne sitä kuiteskaan kokonaan kuuntele, vaan sellanen 3biisiä on ihan hyvä määrä ainakin omasta mielestäni.

EDIT: Demo on bändillä se käyntikortti. Treenaatte kunnolla ja sitten purkitatte sen. Vaikeaa niitä keikkoja on ilman demoa saada, jos kouluja ja nuokkareita ei lasketa.
Mosse 91
06.06.2005 22:41:58

Omalle koulullehan on helppo soitella, jos ootte vielä vaikka peruskoulussa. Ja voihan muiltakin kouluilta kysellä.

Hehee, nassuhan on ihan oikeassa.. Ja sitten, jos on jotakin esim. nuorisotoimen musiikkitapahtumia, niin sinne sitten..
Dr.El
07.06.2005 15:17:52
Saahan niitä keikkoja kun vaan tyrkyttää bändiään kunnolla joka paikkaan.Meilläkään ei vielä ole mitään demoa nykyisen projektin kans mutta keikkoja on saatu muutamia.
R.I.P Dimebag Darrell 1966-2004
Keppis
09.06.2005 13:13:23
Nyt kesä aikaan tuntuu pienemmät keikkatapahtumat olevan aika vähissä. No syksyllä alkaa se rumba taas.. toivottavasti
Virsissä on munaa!
eLaxy
14.06.2005 12:29:05
kyllä soittamaan pääsee kun vaan kyselee tapahtumista, meidän bändillä on ollu 11 keikkaa, demo tulee syksyllä ja ollaan oltu kasassa noin puolivuotta. kun pääsee yhdelle keikalle niin sieltä voi helposti saada uuden keikan, meillä kävi silleen hyvä tuuri että kun oltiin jollain lukion tilaisuudessa soittamassa saatiin keikka tarjous ruotsiin :D tokkahan toki me lähdetään, ensi viikolla on lähtö.

Tuo on kyllä täysin totta! Bändin kanssa ollaan oltu kasassa noin vuoden ja heitetty kans noin saman verran keikkoja. Noi bändikisat/katselmukset on todella hyviä ponnahduslautoja. Itse pääsimme turku bandstand kisassa finaaliin saakka ja sitä kautta saatu myös lisää keikkaa.

Myös mikseri.netin kautta voi hyvinkin saada keikkaa. Searing Meadow niminen bändi oli kuullut meitä mikseristä ja pyysi meitä lämppäriksi heidän levyjulkkarikeikalleen. Eli eikun vain biisejä vaikka ihan vain kotinauhoituksina nettiin levitykseen ja osallistumisia vain bändikisoihin ja katselmuksiin!
maelstrom
17.06.2005 00:45:37
Kannattaa myös itse hommata keikkoja itselleen, järjestää jotain pienimuotoisia bändi-iltoja, pyytää mahdollisesti pienempien paikkakuntien baareista, jos pääsisi soittamaan ja sitä kautta luoda suhteita ja nimeä.
Ei musiikki ääntä ole, vaan tunteita. IMIK #12
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)