Aihe: YLE:n orkesterin lakkautus
1
Anonymous-jazz
01.06.2005 01:16:50 (muokattu 01.06.2005 01:20:00)

Muistaako kukaan että minä vuonna YLE lakkautti talonsa orkesterin milloin Olli Ahvenlahden kapellimestarin titteli myös lakkautettiin YLE:n puolella ja samalla loistava orkesteri lakkautettiin. Heti jälkeen euroviisukarsinnat hoidettiin persoonattomilla taustanauhoilla. Muistan kyllä jonkun olisiko ollut vuoden 1998 euroviisukarsinnan kun Olli Ahvenlahden orkesteri oli soittamassa siellä vain taustalla hissijazzia :) Sen jälkeen ei Ahvenlahden orkesteria näkynyt kuin hyvin harvoin.

Yleisradio tuntuu olevan varsinainen mafia. YLEX:t ja muut formaatit ovat merkki siitä että kaupallisuuteen ollaan menossa entistäkin kovemmin YLE:llä ja viulujen maksajilta ei kysytä että millaista palvelua he haluavat. Tv-maksuja sen sijaan nostetaan häikäilemättä ja ohjelmatarjonta köyhistetään persoonattomilla formaateilla sekä elävämusiikki vaimennetaan formaattipohjaisella musiikilla missä tekemällä tehdyt formaattipohjaiset artistit ovat kuin matoja rahanahneiden tuottajien ongissa. Taloudellista voitontavoitteluahan se musiikki on alkujaan luotu luomaan ?
"We must speak the truth about terror. Let us never tolerate outrageous conspiracy theories conserning the attacs of September 11:th, malicious lies that attempt to shift the blame away from the terrorists themselves, away from the guilty." George W.
Karlsson
01.06.2005 09:42:09
Jaah, munsta on aika positiiviseen suuntaan menny toi YleQ. Eipä hirveesti tuu listakökköä, paitti pakolliset Kolmannet Naiset yms. Paljon kuitenki erikoisohjelmaa siellä.

YleX on kyllä vedetty turhan hittiformaattin minustakin.
Eemil: "Mä teen nyt jotain legendaarista"
Vasara: "Ai me lähtään vai?"
Neljä Ruuvia
02.06.2005 19:22:17
Muistaako kukaan että minä vuonna YLE lakkautti talonsa orkesterin milloin Olli Ahvenlahden kapellimestarin titteli myös lakkautettiin YLE:n puolella ja samalla loistava orkesteri lakkautettiin. Heti jälkeen euroviisukarsinnat hoidettiin persoonattomilla taustanauhoilla. Muistan kyllä jonkun olisiko ollut vuoden 1998 euroviisukarsinnan kun Olli Ahvenlahden orkesteri oli soittamassa siellä vain taustalla hissijazzia :) Sen jälkeen ei Ahvenlahden orkesteria näkynyt kuin hyvin harvoin.

Yleisradio tuntuu olevan varsinainen mafia. YLEX:t ja muut formaatit ovat merkki siitä että kaupallisuuteen ollaan menossa entistäkin kovemmin YLE:llä ja viulujen maksajilta ei kysytä että millaista palvelua he haluavat. Tv-maksuja sen sijaan nostetaan häikäilemättä ja ohjelmatarjonta köyhistetään persoonattomilla formaateilla sekä elävämusiikki vaimennetaan formaattipohjaisella musiikilla missä tekemällä tehdyt formaattipohjaiset artistit ovat kuin matoja rahanahneiden tuottajien ongissa. Taloudellista voitontavoitteluahan se musiikki on alkujaan luotu luomaan ?

No A) K.o orkesteri ei koskaan ollut Ylen palkkalistoilla vakituisesti vaan ihan tv/radio työehtosopimuksen mukaisina keikkamuusikoina.
B) UMO oli hetken alkuaikoinaan Ylen palkkalistoilla.Ei kauaa.

C) Näin on,miksi haluat itse mukaan rinkiin? Sun ja ringin välimatka kasvaa koko ajan ;-)
MK73
02.06.2005 21:22:01 (muokattu 02.06.2005 21:29:15)
Minua myös riepoo tuo, että elävät ns. studio-orkesterit ovat hävinneet telkusta lähes tyystin. Yhtälailla YLE:n, kuin MTV3:n ohjelmista. Vielä -90 -luvun alussa sai tämän tästä diggailla sessiokettujen otteita heidän säestäessään monenkirjavia iskelmätähtiä. Etenkin Olli Ahvenlahden, Markku Johanssonin tai Jukka Hakokönkään värikkäät ja särmikkäät sovitukset ovat jääneet mieleen. Iskelmähutustakin saa rohkealla pelimanniasenteella paljon maukkaampaa.

Ehkä juuri laimentuneen musiikkitarjonnan takia tv:tä tulee katseltua yhä vähemmän.
M.i.k.key
03.06.2005 09:26:25
C) Näin on,miksi haluat itse mukaan rinkiin? Sun ja ringin välimatka kasvaa koko ajan ;-)

Hehe +
Mä lopetan nää hommat!
Notefix
03.06.2005 09:55:18 (muokattu 03.06.2005 11:33:13)

Hehe +

Mua myös vähän ihmetyttää threadin alottajan motiivit. Kovasti ilmoitetään halukkuutta muusikoksi, mutta samalla dissataan duuneja, joita voisi kenties olla tarjolla. Itseasiassa mikään ei missään näyttäisi olevan hyvin.

Mun mielestä jos joku haluaa duuneja, ei pitäis joka paikassa poltella siltoja niihin tahoihin, jotka duunia vois tarjota.
Mr. Muzak: "ku Note soittaa ni kaikki kuulostaa Whitney Houstonilta"
Karlsson
03.06.2005 11:28:24
Mua myös vähän ihmetyttää threadin alottajan motiivit. Kovasti ilmoitetään halukkuutta muusikoksi, mutta samalla dissataan duuneja, joita voisi kenties olla tarjolla. Itseasiassa mikään ei missään näyttäisi olevan hyvin.

Mun on oikeasti vaikea käsittää sitä että jos joku haluaa duuneja, ei pitäis joka paikassa poltella siltoja niihin tahoihin, jotka duunia vois tarjota.

Mut kato sit voi saada tyäkkärist paree rahnua ku ei saa duunii millään.
Eemil: "Mä teen nyt jotain legendaarista"
Vasara: "Ai me lähtään vai?"
Anonymous-jazz
04.06.2005 16:51:00

Minua myös riepoo tuo, että elävät ns. studio-orkesterit ovat hävinneet telkusta lähes tyystin. Yhtälailla YLE:n, kuin MTV3:n ohjelmista. Vielä -90 -luvun alussa sai tämän tästä diggailla sessiokettujen otteita heidän säestäessään monenkirjavia iskelmätähtiä. Etenkin Olli Ahvenlahden, Markku Johanssonin tai Jukka Hakokönkään värikkäät ja särmikkäät sovitukset ovat jääneet mieleen. Iskelmähutustakin saa rohkealla pelimanniasenteella paljon maukkaampaa.

Ehkä juuri laimentuneen musiikkitarjonnan takia tv:tä tulee katseltua yhä vähemmän.

Muistatko vielä Olli Ahvenlahden "Kapellimestarin Vieraana" ohjelmaa YLE:llä 1990-1991 ?

Loistavat muusikot silloin soittamassa taustalla: Miri Miettinen, Häkä Virtanen...
"We must speak the truth about terror. Let us never tolerate outrageous conspiracy theories conserning the attacs of September 11:th, malicious lies that attempt to shift the blame away from the terrorists themselves, away from the guilty." George W.
MK73
04.06.2005 18:26:07
Tuota nimenomaista ohjelmaa en muista, vaikka olen sitä saattanut katsellakin. Kyllähän tuolla porukalla laadukasta musiikkiviihdettä syntyy... :)
John Titor
09.06.2005 00:45:51

Vittu sä olet Teemu sekasin. Onko tullut pieneen mieleenkään, että viulujenmaksajat (maailmassa on siis ihmisiä, jotka eivät ajattele samalla tavalla kuin sinä) haluavat ehkäpä juuri sellaista ohjelmaa, jonka tarjontaa Yle yrittää lisätä. Eivät kaikki voi haluta kuunnella Chick Coreaa, Michel Camiloa tai Dave Weckliä. Tuskinpa sinäkään muuten soittaisit fuusiota, jos se olisi mainstreamia - individualismiin pyrkimisen varjo leijuu kovin vahvana ylläsi. Vaikka valtion instanssi onkin, ei Ylekään varmaan halua menettää uskottavuuttaan näyttämällä pelkästään jotain väsyneen, eläkeikää lähestyvän perheneuvojan vetämää keskusteluohjelmaa, jota ei katso kukaan. Yhä enenevässä määrin ihmiset katsovat pelkästään MTV3:a, Nelosta ja Subukkateeveetä. Koska ihmiset katsovat näitä kanavia, niiden ohjelmien täytyy kiinnostaa ihmisiä - jos Yle haluaa katsojia, sen täytyy tarjota jotain sellaista jota ihmiset haluavat katsoa. Ylellä on sitä paitsi mielestäni ihan hyvä meininki, ei pari viihdyttävämpää ohjelmaa vielä koko kanavaa kaada. Ne import- ja marginaaliohjelmat tulevat varmasti säilymään kanavan tarjonnassa.
Sama juttu koskee radiokanavia. Onneksi Ylen ei tarvitse ajatella pelkkää fyffeä, koska se on valtion tukema yksikkö - onhan meillä edelleen Metalliliitto ja käsittääkseni Avaruusromukin pyörii vielä (korjatkaa jos puhun sontaa). Ei siinä ole mitään vikaa, että yleisölle annetaan sitä, mitä se haluaa, siihenhän koko helvetin julkisen radiokanavan idea perustuu. On totta, että itsekin kaipaisin kanaville enemmän kokeilunhalua ja uskallusta antaa kansalle sitä, mitä se ei välttämättä tajua pyytää, mutta ei YleX mikään NRJ ole. Ja jos sua alkaa vituttaa se, että "rahanahneet tuottajat" vievät sun fyrkat, opettele käyttäytymään niin kuin oikean elämän ihmiset ja tule pois harhaisesta Illuminati-maailmastasi, jossa kaikki muu paitsi sinä on paskaa. Sitten voit opetella tuottamista ja poltella Desmond Childin sikarit.

Jos et ole vielä tajunnut, TV-maksut nousevat siksi, että kukaan ei maksa niitä. Jos ihmiset haluavat maksut alas, säilyttäen Ylen edelleen samanlaisena, on paras alkaa kaivaa kuvetta. TV-maksu koskee pelkkiä Ylen kanavia (mukaanlukien radioasemat) ja sitä on pakko kerätä sen takia, että Yle ei ole kaupallinen, mainoksilla ja yksityisellä rahoituksella pyörivä kanava. Kerää adressi maksun poistamiseksi miljuunalla allekirjoituksella, niin saadaan Jamba-sammakon kikkeli uutisten mainostauolle.
Notefix
09.06.2005 12:20:57

Vittu sä olet Teemu sekasin. Onko tullut pieneen mieleenkään, että viulujenmaksajat

Mun mielestä ei ole kovinkaan asiallista nimitellä tuolla tavalla julkisella palstalla. Eli, jospa jätettäisiin henkilökohtaiset loukkaukset kuitenkin pois täältä.

Samoin salaliittoteorioista tässä threadissa ei ole puhuttu, joten ei niistä sen enempää tässä yhteydessä.

jos Yle haluaa katsojia, sen täytyy tarjota jotain sellaista jota ihmiset haluavat katsoa. Ylellä on sitä paitsi mielestäni ihan hyvä meininki, ei pari viihdyttävämpää ohjelmaa vielä koko kanavaa kaada.

Jep, juuri noin. Ylellä on kuitenkin käsittääkseni soitossa kymmeniä tuhansia nimikkeitä vuosittain ja tyylikirjo on melkoinen.Tietenkään kaikki ei voi miellyttää ja balanssi on tärkeä avainsana. Uskon ja toivon että yle ei tule koskaan menemään nova/mtv3/kiss linjalle. Laajemmalle tarjonnalle on aina myös oikeaa kysyntää.

On totta, että itsekin kaipaisin kanaville enemmän kokeilunhalua ja uskallusta antaa kansalle sitä, mitä se ei välttämättä tajua pyytää

YleQ:lla on käsittääkseni hyvinkin erikoinen profiili ja musa vaihtelee paljon, jopa vähän liikaa mun makuuni :)

Ja toinen kysymys, aika iso sellainen, on se tarvitseeko radioyhtiön harrastaa myös musiikintuotantoa.
Mr. Muzak: "ku Note soittaa ni kaikki kuulostaa Whitney Houstonilta"
John Titor
09.06.2005 12:50:20

Mun mielestä ei ole kovinkaan asiallista nimitellä tuolla tavalla julkisella palstalla. Eli, jospa jätettäisiin henkilökohtaiset loukkaukset kuitenkin pois täältä.

Tunnen kaverin oikeassa elämässä, eli tiedän kenelle auon. Kaiken ei sitä paitsi mielestäni tarvitsekaan olla asiallista, varsinkaan jos kirjoitan vastinetta ihmiselle jonka joka toinen kirjoitus perustuu kuulo- ja luulopuheisiin, olettamuksiin, toisilta saatuun tietoon jne. Ei sekään ole asiallista - ja jo tällaisen informaation käyttäminen faktatietona ja siihen vetoaminen osoittaa, että kaveri ei välttämättä käyttäydy normaalien käyttäytymissääntöjen mukaan, eli on, öö... sekaisin? Eli ei se ollut loukkaus, vaan totista totta.

Samoin salaliittoteorioista tässä threadissa ei ole puhuttu, joten ei niistä sen enempää tässä yhteydessä.

Jos kutsuu Yleä mafiaksi ja häikäilemättömäksi, eikö se ole ihan yhtä perusteetonta salaliittoteorioiden keksimistä kuin väittää ilman mitään totuuspohjaa maailman johtajien muodostavan jonkinlaisen kaikkea hallitsevan pahan akselin?

Jep, juuri noin. Ylellä on kuitenkin käsittääkseni soitossa kymmeniä tuhansia nimikkeitä vuosittain ja tyylikirjo on melkoinen.Tietenkään kaikki ei voi miellyttää ja balanssi on tärkeä avainsana. Uskon ja toivon että yle ei tule koskaan menemään nova/mtv3/kiss linjalle. Laajemmalle tarjonnalle on aina myös oikeaa kysyntää.

YleQ:lla on käsittääkseni hyvinkin erikoinen profiili ja musa vaihtelee paljon, jopa vähän liikaa mun makuuni :)

Ja toinen kysymys, aika iso sellainen, on se tarvitseeko radioyhtiön harrastaa myös musiikintuotantoa.

Eihän sen tarvitse, eikä se varsinaisesti mitään musiikkia tuota (prosessissahan ei synny mitään uutta tuotosta), mutta radio nyt sattuu olemaan musiikinkuunteluformaatti, jossa musiikin tarjontaa säätelee joku muu kuin sinä itse. Välillä kaipaisi sitä, että ne sitten säätelisivät sitä jotenkin muuten kuin miten itse tekisi. Hittejä ja kappaleita joita ihmiset haluavat kuulla, syntyy niistä kappaleista, joita media ihmisille syöttää, kunhan musiikki itsessään toimii. Tämän takia kiinnostaa se, miksi radioasemat, esim. turvaverkon kanssa toimiva YleX, eivät tee hittejä joistain vähemmän ilmeisistä kappaleista kuin mistä kaikki muut tekevät. Tosin nykyisellään trendi tuntuu olevan se, että tähän suuntaan mennään kansallisellakin tasolla - ainakaan minä en ole ennen kuullut monistakaan bändeistä, jotka ovat tällä hetkellä listalla.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)