Aihe: Hyvä/halpa Fuzz-pedaali?
1 2 3
Tompsi
05.06.2005 13:48:55
Duncanin spedussa vaikuttaisi ääninäytteen perusteella olevan saatavissa myös vähän oktaaveria ja varmaan muitakin ekstroja on tuon tweak-namiskan takana.

Joo, ääninäytteen kuultuani en taidakkaan lähempää tutustumista tarvita. Ei ole sellainen laite saundiltaan jota minä etsin. Fuzzin pitää olla paksu ja pöristä vihaisesti ja tuo ei sitä pörinää oikein klaarannut. Ehdottakaapas mihin käännän katseeni kun haluan sellaista paksua pörinää ala Billy Gibbons?
biibob
05.06.2005 13:51:47
Joo, ääninäytteen kuultuani en taidakkaan lähempää tutustumista tarvita. Ei ole sellainen laite saundiltaan jota minä etsin. Fuzzin pitää olla paksu ja pöristä vihaisesti ja tuo ei sitä pörinää oikein klaarannut. Ehdottakaapas mihin käännän katseeni kun haluan sellaista paksua pörinää ala Billy Gibbons?

Jos haluaa gibbonsia, niin katseet on käännettävä vanhoihin kolikoihin (hitto kun en muista mitkä kolikot ovat juuri niitä, mitä gibbons suosii)
Jos joku olisi nimettävä jumalan jälkeen niin se on Jimmy Page.
booster
05.06.2005 14:06:50
Hei kuunnelkaa noita ja kommentoikaa! Saa haukkuakin! :)
http://www.uta.fi/~hs65787/fuzz
biibob
05.06.2005 15:01:37
Hei kuunnelkaa noita ja kommentoikaa! Saa haukkuakin! :)
http://www.uta.fi/~hs65787/fuzz

Tuo hendrix säätö missä soitettiin hey joe kuulosti kyllä omaan korvaan ihan hyvältä. Mielellään olisi vielä kuullut enemmän soolosoundia.
Jos joku olisi nimettävä jumalan jälkeen niin se on Jimmy Page.
Tompsi
05.06.2005 17:20:28 (muokattu 05.06.2005 17:20:49)
Jos haluaa gibbonsia, niin katseet on käännettävä vanhoihin kolikoihin (hitto kun en muista mitkä kolikot ovat juuri niitä, mitä gibbons suosii)

Ahaa, minä kun luulin että se särö tulee parrasta. Näin sitä oppii uutta... Mutta oikeasti, jos jollekulle tulee mieleen millä purkilla mentäisiin tuollaiseen Expandoramaiseen pörinään niin saa ehdotella, Ibanez TS7 taitaisi ainakin päästää todella vihaista pörinää ulos?

EDIT: Niin, ja Pesollahan se Gibboni soittaa.
booster
05.06.2005 18:13:49
Muutin tuon Hey Joe -pätkän niin että siinä on sooloa vähän enemmän. Säröä pudotin siitä myös hieman. Jostakin tulee ihme poksumista tuohon sekaan, en oikein tiedä mistä johtuu..
msm40
08.06.2005 22:05:11 (muokattu 08.06.2005 22:08:05)
Niin minkälainen on DoubleMuff?
Miten toimii?

Kaksi potikkaa ja yksi 2 asentoinen (single/double) kytkin. Kytkin single asennossa toinen potikka toimii drivena ja toisesta ei tapahdu mitään, kytkin double asennossa toinen potikka toimii drivena ja toinen ikäänkuin volumen ja driven välimaastossa, käytännössä kaksi drivea peräkkäin. Eli todella yksinkertainen ja toimiva. True bypass. Halpa. Itse saan useampia loistosaundeja, suosittelen.
All you really need is your imagination... And few pedals...
msm40
10.06.2005 16:27:13
Juu tähän vielä että Uraltone taitaa myydä tota DoubleMuffia hintaan 58 euroa...
All you really need is your imagination... And few pedals...
posliini
11.06.2005 10:37:49
Mikäs ois sellanen fuzzi joka sopisi myös bassolle? Budjetti ois alle 100 euroa. Ja kaipaisin nimenomaan sellasta vanhanaikasta 60-70-luvun soundia.
Sammakko
11.06.2005 12:03:24

Mikäs ois sellanen fuzzi joka sopisi myös bassolle? Budjetti ois alle 100 euroa. Ja kaipaisin nimenomaan sellasta vanhanaikasta 60-70-luvun soundia.

big muff
Älä ammu oon Jammu!
posliini
11.06.2005 12:53:39
big muff

Kiitsh.
juici
11.06.2005 14:22:13

big muff

Big Muff ei kyllä sovellu bassolle. Paitsi jos haluaa bassosoundin pörisevän sirkkelin lailla. Kevyttä bassorosoa siitä ei kyllä saa kirveelläkään. Itsekin hankin oman Big Muffini sen takia että se soveltuisi sekä bassolle että kitaralle, mutta möin pois kun Ibanezin PD-7 tuli bassosäröksi. Kitarassa Big Muff on mannaa mutta bassossa melkeinpä kuraa.
"Vittu kun täällä on kylmä..." Perkele, ei Kannaksellakaan '42 lämmin ollu!
booster
11.06.2005 15:37:09
Eikö mun fuzz kelpaa kellekään.. :(
zorro
11.06.2005 19:08:14
mikä ois hyvä sellanen fuzz jolla saa avaruus-oskillaatioita ja vielä soundaisikin hyvältä?
ostetaan:danelectro tuna melt tremolo myydään:
dfloreno
12.06.2005 14:33:57

Big Muff ei kyllä sovellu bassolle. Paitsi jos haluaa bassosoundin pörisevän sirkkelin lailla. Kevyttä bassorosoa siitä ei kyllä saa kirveelläkään. Itsekin hankin oman Big Muffini sen takia että se soveltuisi sekä bassolle että kitaralle, mutta möin pois kun Ibanezin PD-7 tuli bassosäröksi. Kitarassa Big Muff on mannaa mutta bassossa melkeinpä kuraa.

Ihmetyttää tämä komentti. Toi Muffi on bassolle melkein semmoinen standardi, ja löytyy pikkuruvesta aina siihen pörinään. Mikähän mahtaa olla erilailla? Tolla muffilla on pelastettu äänityksissä niin monet bassot, että ...
God made me funky
rosberg
12.06.2005 15:30:11
Ihmetyttää tämä komentti. Toi Muffi on bassolle melkein semmoinen standardi, ja löytyy pikkuruvesta aina siihen pörinään. Mikähän mahtaa olla erilailla? Tolla muffilla on pelastettu äänityksissä niin monet bassot, että ...

toi ei todellakaan pidä paikkaansa!

mulla on mannhain opun vanha venakko-muffi (se vihreä) ja se on nimenomaan ollut basso-käytössä.
keep on truckin!
ministeri
03.10.2005 13:23:04

siis tee näin:

osta jostain uusi 9voltin patteri ja jostain kelloradiosta se "varmistepatteri" tai pistä toinen uusi patteri pakastimeen.

lainaa frendiltäsi säröpedaali (tai tee tämä experimentti kivasti kimpassa), niin että niitä on 2 samanlaista. toiseen sitten uusi patteri ja toiseen pakastimesta otettu / vanha kulunut (voit kokeilla kielenpäällä miten iskee).

speduihin samat soundit ja kokeilua kehiin.

kyllä esim. bossin fz-2 antaa ihan oikeat futsit kun virtaa tulee vähemmän kuin pitäisi.

joku biltema-seppo osaisi varmaan virittää virtalähteen, joka antaa just sopivasti sitä elektrisiteettiä.
(näin lounaan päälle tällainen kirjoittelu on raskasta).

jääkö tää pysyväksi ominaisuudeksi vai toimiiko vain sen aikaa kun patteri on kylmä???
Defactor
03.10.2005 14:03:56

Eikö mun fuzz kelpaa kellekään.. :(

Itsetehty? Millä ohjeilla?
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)