Aihe: ENGL thunder- vai screamercombo?
1 2
TheWickerMan
08.06.2005 19:55:37
Nii, monella varmaa on kokemuksia molemmista, joten jos vaikka kertoisitte molemmista hyviä ja huonoja puolia. Kumpi omasta mielestä parempi? Säröä varmaan tulee molemmista ulos hiljasillaki voimakkuuksilla ihan tarpeeks?

Missä näitä pääsis testaamaan? Helsingin seudulta lähinnä näitä kattelen..
- Kyllä.
TheWickerMan
08.06.2005 20:09:16
Rosoa kyllä on riittävästi, jopa liikaa hiljaisillakin äänenvoimakkuuksilla. Screamerissa on sekä kaiku, että se volumeboosti, jota voi käyttää Z5-jalkakytkimen kanssa. Thunderista puuttui jompikumpi, en muista kumpiko se oli.

Joo nää buustit ja kaiut saa jäädä. Hyvää särösaundia lähinnä haeskelen.
- Kyllä.
MikkoPaskavasara
08.06.2005 21:23:25

Olen kolunnut viime viikkoina netissä lukemattoman määrän threadeja ENGL:eistä eri foorumeilla, joten voin omakohtaisella kokemuksella sanoa että ilman kokeilua et tule saamaan varmuutta mikä on oikea itsellesi! :)
Et muuten maininnut tarkemmin että minkälaista mättösoundia haet. Thunder & Screamer ovat kai enemmän sellaisia perussäröön painottuvia, kun taas 'Ball-nupit ovat sinne 5150:n suuntaan murisevia. Mutta ensi viikolla tulee reissu täällä Tampereen Soitinkeskukseen testaamaan käytännössä noita.
Sex, drugs, rock n' roll and rubber chickens!
Kasu-_-
08.06.2005 23:50:11 (muokattu 08.06.2005 23:51:00)

Itsekin olen yrittämässä saada ylioppilasrahat kulumaan Engl:iin.
Thunder tai screamer on ollu mielessä.
Onko noissa siis samanlainen hi-gain, eli onko thunder vain riisuttu screamer?
Onko crunch-soundit myös samanlaiset? Ainakin screamerin cruncheja olen kuullut kehuttavan ja jos thunderissa on samanlainen, niin sen voisin vaikka hankkiakin.
Thunderia kokeilin Jyväskylässä Musapörssissä, mutta en saanut siitä oikein käsitystä, koska soitin niiden mielestä LIIAN KOVAA! Pienellä volumella en sitten saanutkaan siitä mitään irti :(
Onko noissa clean todellakin puhdas, vai vaikuttaako yhteinen gain myös cleaniin säröttävästi?
You know my only pleasure/Is to hear you cry/I'd love to hear you cry/I'd love to feel you die/And I'll be the first/To watch your funeral/And I'll be the last to leave/I'd love to hear you cry!
-K-
08.06.2005 23:59:19
Onko noissa clean todellakin puhdas, vai vaikuttaako yhteinen gain myös cleaniin säröttävästi?

Vaikuttaa, tämän takia thunderista itse luovuin..
Ei suotta elämys.
Kasu-_-
09.06.2005 00:38:51

Vaikuttaa, tämän takia thunderista itse luovuin..

Päteekö tuo myös screameriin?
You know my only pleasure/Is to hear you cry/I'd love to hear you cry/I'd love to feel you die/And I'll be the first/To watch your funeral/And I'll be the last to leave/I'd love to hear you cry!
lapio
09.06.2005 00:46:50

Kyllä ainakin omassa screamerissani puhdas on ihan riittävän puhdas silloinkin kun säröä on reilusti toisella kanavalla.
Go and boil your bottoms, you sons of silly persons!
k_laakso
09.06.2005 00:52:18
Ja kitarassa on se volume potikka, jota aivan pikkuisen kääntämällä cleanit kuullostavat oikeasti kliineiltä.
"Do you trust who I trust me, myself and I."
päänahka
09.06.2005 05:55:22 (muokattu 09.06.2005 05:57:00)

Tuohan riippuu ihan siitä, miten paljon gainia haluat. Itselläni ei ainakaan clean-kanava säröydy.

Thunderista puuttui jompikumpi, en muista kumpiko se oli.

Thunder-comboja on kaiulla ja ilman. Volaboostia ei ole. Reverb-versiosta puuttuu crunch-kanavan volapotikka.
Soolot on perseestä.
Wolffie
09.06.2005 10:52:45
Kyllä ainakin omassa screamerissani puhdas on ihan riittävän puhdas silloinkin kun säröä on reilusti toisella kanavalla.

Screamerissä on siis molemmille kanaville omat gainit, Thunderissa ei. Oman testini ja ymmärrykseni mukaan Thunder ja Screamer ovat sisäisesti samat vahvistimet, paitsi Thunderissa on molemmille kanaville yhteinen EQ ja reverb, mikä joistain Screamer malleista löytyy puuttuu. Sen taas että saako hyvät kliinit Thunderista jos toisella puolella on mättösäröt riippuu taas omastakorvasta. Itse sain Thunderista kunnon säröt ja kliinit pikkaisen kitaran omaa volumea käyttämällä. Eli kyllä se onnistuu IMO. Testiä peliin vain, molemmat ovat asiansa hoitavia vahvistimia :)
Mitäköhän tästäkin taas tulee...
DaKiller
09.06.2005 11:20:22

Screamerissä on siis molemmille kanaville omat gainit, Thunderissa ei. Oman testini ja ymmärrykseni mukaan Thunder ja Screamer ovat sisäisesti samat vahvistimet, paitsi Thunderissa on molemmille kanaville yhteinen EQ ja reverb, mikä joistain Screamer malleista löytyy puuttuu. Sen taas että saako hyvät kliinit Thunderista jos toisella puolella on mättösäröt riippuu taas omastakorvasta. Itse sain Thunderista kunnon säröt ja kliinit pikkaisen kitaran omaa volumea käyttämällä. Eli kyllä se onnistuu IMO. Testiä peliin vain, molemmat ovat asiansa hoitavia vahvistimia :)

Mielestäni tuo on melko kökkö homma jos joutuu kitaran volumella jotain säätämään. Hyvä, että joku alkoi kyselemään näistä koska olen itsekin katsellut näitä kamoja.
toki ensin on hankinnassa jokin 2x12 kaappi.
Rapido
09.06.2005 11:22:36 (muokattu 09.06.2005 11:53:40)
Nii, monella varmaa on kokemuksia molemmista, joten jos vaikka kertoisitte molemmista hyviä ja huonoja puolia. Kumpi omasta mielestä parempi? Säröä varmaan tulee molemmista ulos hiljasillaki voimakkuuksilla ihan tarpeeks?

Tämä nyt on vähän ohi(todella vähän), mutta en mä kyllä thunder nupista marsun 1960 kaapin kanssa saa makkarivolilla mitään liidi-saundeja irti ilman Dodin yjm308:a. Yngwie pedaalilla boostatessa lead-kanavalla riittää sitten köykäsesti gainit puolessa välissä. Mutta jos ihan vahvarin kanssa lead-kanava ja gainit pohjassa, niin ei kyllä "pedaalimanipuloidulle" oo sillä mitään sanomista pienemmillä volilla soolosustainin puolelta. Tosin skitan floikka syö sustainia.

Muutenhan Thunder on oiva kone.

Edit: No, no niinno, onko tuokaan muka joku vika...vika on vaan meikäläisen mahdollisuuksissa vääntää volaa :) . Keinokuorma on kyllä pakko joskus hommata
E-Doorisen tiluttaminen ei ole vastoin monien parempaa käsitystä sen sivistyneempää kuin A-Harmonisen mollin tiluttaminen. -Minä itse
dropD
09.06.2005 11:29:51

Thunderin yhteisestä gainista ei ainakaan minulla ole ollut mitään haittaa. Puhdas kanava kestää muroutumatt gainia puoliväliin saakka (kello12) mikä riittää lead-kanavalla paremmin kuin hyvin kunnon räyhäsäröön. IMO reverbitön thunderi on parempi, koska siitä löytyy levelit jokaiselle kanavalle erikseen.
Guitaristi
09.06.2005 14:32:12 (muokattu 09.06.2005 14:32:45)

Kyllä minunkin mielestäni reverbitön on parempi, ja kaiken lisäksi halvempikin.

Itselläni ei tässä pahemmin ole oma lehmä ojassa kuin että ensi viikon jälkeen pitäisi uusi vahvari hankkia. Tällähetkellä olen päätymässä thunderiin. Kysyn nyt tässä samalla että onko thunderin kanssa todellakin tarpeen olla lisäkaappi? Jos on, ehdottakaa joitain hyviä (lue: halpoja) 1x12 tai 2x12 kaappeja. Kiitos.

Edit: kirjotusvirheitä korjailin.
Älä itke ruma lapsi, ota Pastilli?
Wolffie
09.06.2005 14:48:58
Itselläni ei tässä pahemmin ole oma lehmä ojassa kuin että ensi viikon jälkeen pitäisi uusi vahvari hankkia. Tällähetkellä olen päätymässä thunderiin. Kysyn nyt tässä samalla että onko thunderin kanssa todellakin tarpeen olla lisäkaappi? Jos on, ehdottakaa joitain hyviä (lue: halpoja) 1x12 tai 2x12 kaappeja. Kiitos.

Mielestäni valitettava fakta on että kovaa alapäävoittosta mättösäröä ei oteta yhdestä 1x12 elementistä irti. 2x12 ajaakin asiansa jo loistavasti, ihmettelenki että miksi thunder ja screamer combot eivät ole varustettuina 2x12 elementeillä, kuten esim. tuo oma triamp. Suosittelen että jos thunderiin nyt päädyt niin sitten kun siltä tuntuu että tarvittaisiin lisäkaappi niin hommaat sellaisen. Englillähän on joku 1x12 kaappi, mistä en pahemmin tiedä muuta kuin screameriä soittelin kerran sen läpi ja sai kyllä saundiin paljon enemmän ponnekkuutta kuin pelkkä screamerin elementti. Thunderia tuli soiteltua marsun 1936 2x12 kaapin kautta ja siinä oli kyllä loistava yhdistelmä, tosin kyseessä oli thunderin nuppi, mutta uskoisin saman yhdistelmän toimivan myös komboon. Lisäkaapin kanssa on se hyvä, että sen voit jättää mahdolliselle reenikselle ja roudailla vain komboa.

Kaikki tuo oli siis vain omaa mielipidettäni, ei totuuksia.
Guitaristi
09.06.2005 15:01:33

Kaikki tuo oli siis vain omaa mielipidettäni, ei totuuksia.

Kiitos paljon. Sait plussan. Täytyy käydä testimässä tuota marsun 1936 kaappia, niitähän saa käytettyinä johonkin 200 €uron pintaan.
Älä itke ruma lapsi, ota Pastilli?
novo
09.06.2005 16:05:09
mie annoin vulffille kans plussan, huomenna pitäis lähtee thunder-nuppi tilaukseen ja marsun 4x10-kaappi pitäis suada vaihdettua 2x12:een jossain vaiheessa joten kommentti oli kuin nyrkki silimähän
voip se olla sekkii, voip se olla olemattakii...
TheWickerMan
09.06.2005 16:17:22
No saako Thunderista puristettua millään vanhan(vanhalla meinaan levyjen whoracle ja calyman tyylisiä säröjä) In Flamesin tapaisia soundeja. Vai pitäskö säästää vielä toinen kesä ja ostaa 5150..?
- Kyllä.
Wolffie
09.06.2005 17:09:40
Kiitos paljon. Sait plussan. Täytyy käydä testimässä tuota marsun 1936 kaappia, niitähän saa käytettyinä johonkin 200 €uron pintaan.

Kiitän ja kumarran, samoin novolle :) 1936 kaappia taitaa olla näkynyt hintahaitarilla 200e - 350e. Hirveästi ei taida käytettynä liikkua Suomen maalla kun aika haluttu tuntuu olevan. Mutta toria kun seurailee ahkerasti niin pitäisi löytyä kohtuu hintaan (sitä reilua 200 - 250e tms, en möö tiiä).
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)