Rattata 08.06.2005 10:08:14 | |
---|
Hei pojat ja likat. Son enää reilu viikko, kun The MArs Volta pärisee Seinäjoella (eli tossa 20km päässä)! Jännitys alkaa jo pikkuhiljaa tiivistyä. Mä oon sit siellä keikalla se tyyppi, joka hilluu siellä eturivissä :) Jep jep! Sielläpä meikäläinenkin. Pitääki taas alkaa kuunteleen tota Mars Voltaa kun provinssi lähenee. Yritän sumplia Mars Voltan ja Slipknotin mahd. hyvin, älkääkä nyt lyökö minua vaikka noin sanoin. :) muurikki ei suanna sumppiva keitettyä eilissäyönä nii laetettiin kunnon tehopaskoo heelumaan ja hajos koko värkki |
mrk 08.06.2005 10:14:51 | |
---|
Minkälainen se Nyt-teltta muuten on keikkapaikkana? En tiedä muuta kuin sen, että sinne mahtuu 14 000 ihmistä, minkä tiedon jostain luin. Iso ja tarpeeksi pimeä. Soundit hieman metalliset johtuen alumiinirakenteesta. Sateella paras paikka Provinssissa (tai Ilosaaressa missä tuo sama teltta on käytössä) Tuolla on muutama kuva ja infoa : http://www.stopteltat.fi/teltat.php?sub=tfs "What would we be without wishful thinking" |
Rattata 08.06.2005 10:17:10 | |
---|
Mahtuuko Nyt-telttaan oikeasti 14 000 ihmistä?? Huhhuh...en olisi ikinä uskonut. Ja näytti kuvissakin paljon isommalta mitä muistin. muurikki ei suanna sumppiva keitettyä eilissäyönä nii laetettiin kunnon tehopaskoo heelumaan ja hajos koko värkki |
carlos 08.06.2005 15:17:33 (muokattu 08.06.2005 15:17:59) | |
---|
Jep jep! Sielläpä meikäläinenkin. Pitääki taas alkaa kuunteleen tota Mars Voltaa kun provinssi lähenee. Yritän sumplia Mars Voltan ja Slipknotin mahd. hyvin, älkääkä nyt lyökö minua vaikka noin sanoin. :) Ei lyödä, vaan kerrotaan kuinka ne sumplit. Slipknotti aloittaa 20.30, MV 21.15. Meet kattelemaan slipknottia puoleksi tunniksi, jonka jälkeen hipsit kattoo Mars Voltaa. ja tadaa, ongelma on ratkaistu :) Koitahan löytää kuitenkin tiesi eteen pogoilemaan! EDIT: ja toi linkin takana oleva teltta oli iha tajuttoman iso. Eihän se nyt-teltta niin iso oo? Rahat pitää tuhlata, ennen kuin ne loppuvat. |
Ei lyödä, vaan kerrotaan kuinka ne sumplit. Slipknotti aloittaa 20.30, MV 21.15. Meet kattelemaan slipknottia puoleksi tunniksi, jonka jälkeen hipsit kattoo Mars Voltaa. ja tadaa, ongelma on ratkaistu :) Koitahan löytää kuitenkin tiesi eteen pogoilemaan! Jotenkin näin sen ajattelinkin. Pelkään vaan etten hoksaa lähteä ajoissa, mutta täytyy yrittää. EDIT: ja toi linkin takana oleva teltta oli iha tajuttoman iso. Eihän se nyt-teltta niin iso oo? Kattelin ihan samaa. Jos on, niin muistini on pahasti kuralla. Voitaisiin pitää joku "mars voltan jälkilöylyt" -mitti. :) muurikki ei suanna sumppiva keitettyä eilissäyönä nii laetettiin kunnon tehopaskoo heelumaan ja hajos koko värkki |
carlos 08.06.2005 16:15:48 (muokattu 08.06.2005 16:16:07) | |
---|
Voitaisiin pitää joku "mars voltan jälkilöylyt" -mitti. :) Hoho, pidetään se samalla ku kattellaa fleimareita :) Rahat pitää tuhlata, ennen kuin ne loppuvat. |
Paperilyhty 09.06.2005 09:06:26 | |
---|
Iso ja tarpeeksi pimeä. Soundit hieman metalliset johtuen alumiinirakenteesta. Sateella paras paikka Provinssissa (tai Ilosaaressa missä tuo sama teltta on käytössä) Tuolla on muutama kuva ja infoa : http://www.stopteltat.fi/teltat.php?sub=tfs Jahas, sepäs oli mielenkiintoista. Näyttää aika, eh, tilavalta. Eihän tuossa muuta vaihtoehtoa oikein ole kuin mennä eturiviin, tai ainakin mahdollisimman lähelle jo YUP:n aikana, muuten ei ehkä näe niin hyvin kuin haluaisi. Ajattelin sitäkin, että josko siellä jonkunlaiset "katsomot" eli penkkirivit on, mutta eipä tietenkään. Kaikki samalla tasolla, ja senhän tietää, miten siinä käy, kun ei ole 2, 5 metriä pitkä. Onneksi Mars Voltan jäsenillä on niin isot afrot, että jos näkisi edes vilaukselta niiden päälaet, voisi olla tyytyväinen. Joojoo, musiikkiontärkeintä ja silleen, mutta onhan se mielenkiintoista aina katsoa, miten bändi soittaa. "We always wanted to sell out but no one was buying" - Wayne Kramer, MC5 |
carlos 09.06.2005 11:54:31 | |
---|
Joojoo, musiikkiontärkeintä ja silleen, mutta onhan se mielenkiintoista aina katsoa, miten bändi soittaa. Toki se on osa sitä keikkaa, että näkee bändin soittavan. Mut yks hyvä kikka päästä sinne eteen on seuraava: Pogoillessa koita liikkua kokoajan eteenpäin. Toki sieltä tulee tönimistä ym. väärään suuntaan, mut kokoajan suuntana vaan lava, ja hyvin toimii! Itsehän hoidin itseni about takarivista melkein eteen, kun kenttiä olin katsomassa joku 3 vuotta sitten. Rahat pitää tuhlata, ennen kuin ne loppuvat. |
Paperilyhty 19.06.2005 12:00:38 | |
---|
Tässä vain pikaisesti väsähtäneenä festaritunnelmissa nostan tämän aiheen ylös, ja totean lyhyesti, että Aivan USKOMATON keikka Mars Voltalla Provinssissa. Ihan käsittämätön tunnelma, bändi kuulosti aivan järjettömän hyvältä ja kokonaisuus oli mielettömän loistavan mahtava! Kaikki oli täydellistä. Tältä erää ei enempää hehkutusta, mutta toivottavasti sitä tulee myöhemmin lisää. "We always wanted to sell out but no one was buying" - Wayne Kramer, MC5 |
carlos 19.06.2005 12:30:42 (muokattu 19.06.2005 12:31:35) | |
---|
Aivan USKOMATON keikka Mars Voltalla Provinssissa. Ihan käsittämätön tunnelma, bändi kuulosti aivan järjettömän hyvältä ja kokonaisuus oli mielettömän loistavan mahtava! Kaikki oli täydellistä. Olet oikeilla linjoilla! :D Seuraavassa settilistaa.Järjestys oli mielestäni juuri tuo, mutta varmaksi sitä en kuitenkaan sano. Drunkship of Lanterns Concertina Take the veil cerpin taxt Cygnus...Vismund Cygnus L'via l'viaquez The Widow Roulette Dares Drunkshipin kesto oli yli puolituntia. Tässä biisissä pojilla lähti mopo käsistä, ja Omarin kitara sekosi, senverran pojat jammailivat. Loppu oli ihan tykki. Concertina ja Take the veil.. olivat myös ihan huippuja. Jälkimmäisessä rumpali oli aika tulessa! (tosin se oli koko ajan.. tuossa satuin sitä vain seuraamaan..) Cygnus oli myös vallan mainio. Pidin siitä, että he eivät venyttäneet tätä biisiä jamitteluillaan, vaan soittivat sen suurinpiirten samanlaisena ku levyllä. L'via oli keikan ehdoton helmi. Salsakohdat toimivat paremmin kuin hyvin. Widow oli napakka veto, ja se upposi ainakin minuun. Roulette Dares. En voi sanoin kuvailla sitä fiilistä, mikä mulla oli kun kuulin tän biisin ekoja säveliä. Ihan tajuttoman mahtavaa! L'vian rinnalla tää oli toinen niistä keikan korkeimmista huipuista! Keikasta vois sanoa sellaisen miinuksen, että Cedricin laulu olis voinu kuulua paremmin. Samoin l'vian pianot. En sitten tiedä johtuiko tuo kuulumattomuus sijainnistani (omarin kaappien kohdalla, 2-4 rivi riippuen tilanteesta:) ).. Huomasko kukaan muu muuten, kun Omar kävi kääntämässä kameraa Cygnusissa (hmm.. tais se toi olla..)? Tilanne oli semmonen, että saksofonistilta (joka ei myöskään liian hyvin kuulunut..) lähti tajutonta settiä, mutta kamera kuvasi Omaria, joka vaan komppas. Tästä tuohtuneena Omar meni kameran luo ja yritti kääntää sen saksofonistiin päin.. Kameramies ei kuitenkaan ymmärtänyt tilannetta, vaan käänsi kameran takaisin Omariin päin.. En sitten tiedä, ymmärsikö kameramies jutun väärin, mutta aika pikaisesti screenit sammuivat ja kameramiehet kaikkosivat. Rahat pitää tuhlata, ennen kuin ne loppuvat. |
shcircus 19.06.2005 12:41:10 | |
---|
vielä vähän hehkutusta ja tapan. aika paljon sääskiä muuten täälä rovaniemellä.. no ei, hienoa että pojat vetivät loistavan keikan, harmi kun en itse päässyt paikalle. P.s. tsekatkaa torilta takaminen EF391MR -84. "If God is our Father," you thought," then Satan must be our cousin." Why didn't anyone else understand these important things? |
Paperilyhty 19.06.2005 13:18:14 (muokattu 19.06.2005 13:18:43) | |
---|
Seuraavassa settilistaa.Järjestys oli mielestäni juuri tuo -- Enpä osaa ainakaan minä tuohon sanoa mitään, paitsi että hyvä, että joku muistaa! Keskityin vain olemaan seonnut jokaisesta äänestä, mikä onnistui kyllä helposti. Roulette Dares. En voi sanoin kuvailla sitä fiilistä, mikä mulla oli kun kuulin tän biisin ekoja säveliä. Ihan tajuttoman mahtavaa! L'vian rinnalla tää oli toinen niistä keikan korkeimmista huipuista! Itse en osaa eritellä noin hyvin, koska kuten sanoin, olin vain seonnut (heh), mutta tuo Roulette Dares oli jotain todella mahtavaa! Keikasta vois sanoa sellaisen miinuksen, että Cedricin laulu olis voinu kuulua paremmin. Samoin l'vian pianot. En sitten tiedä johtuiko tuo kuulumattomuus sijainnistani (omarin kaappien kohdalla, 2-4 rivi riippuen tilanteesta:) ).. Korvatulpat lähti kyllä heti keikan alussa, koska soundit oli niiden kanssa jotenkin vaisut. Muuttui kuitenkin täydellisiksi sitten. Pianothan kuului ainakin minun mielestäni todella hyvin, ainakin jossain kohtaa, koska sen oikein erikseen huomasi, kun ne tuli niin kovalla. Cedricin laulusta osittain samaa mieltä, en edes aina huomannut, että se laulaa. Tätä tosin tapahtui enemmän fiilistelykohdissa, varsinaiset laulut kuului ihan okei. Huomasko kukaan muu muuten, kun Omar kävi kääntämässä kameraa Cygnusissa (hmm.. tais se toi olla..)? -- En sitten tiedä, ymmärsikö kameramies jutun väärin, mutta aika pikaisesti screenit sammuivat ja kameramiehet kaikkosivat. Ai siksikö ne sammui? Ihmettelinkin sitä. Pelkäsin aluksi koko ajan, että se keikka loppuu, mutta ei se onneksi loppunutkaan, vaan kesti sen melkein kaksi tuntia! Jotenkin siinä katosi ajan- ja paikantajukin kokonaan. Nyt haluaisin vain nähdä Mars Voltan heti uudestaan. Pakko kuunnella Francesta, koska muuten paluu todellisuuteen on liian kova. "We always wanted to sell out but no one was buying" - Wayne Kramer, MC5 |
carlos 19.06.2005 14:05:33 (muokattu 19.06.2005 14:09:29) | |
---|
Ai siksikö ne sammui? Ihmettelinkin sitä. En ole varma, että sammuiko ne siksi. Mutta tollanen konflikti siinä tapahtui, ja sen jälkeen kamerat sammutettiin.. Pelkäsin aluksi koko ajan, että se keikka loppuu, mutta ei se onneksi loppunutkaan, vaan kesti sen melkein kaksi tuntia! Jotenkin siinä katosi ajan- ja paikantajukin kokonaan. Hahaa, mä pelkäsin samaa. Muistin jonku lehtileikkeen jossa Omar oli sanonu, että eihän festarikeikalla ehdi vetämään ku pari biisiä. Drunkshipin päätyttyä olin kuulevinani jotain Cassandran osia, ja kelasin, että paska jos ne vetää vaan drunkshipin ja Cassandran :D Ja keikkahan tuntui sika lyhyeltä, vaikka kestikin lähes sen pari tuntia. Yleisö oli jotenkin ihan sekaisin, kukaan ei oikein tiennyt, mitä olis pitäny tehdä, hoho! Tästä syystä joku hevari (mies) tulikin mua halaamaan, ja suuteli mua rystysille. Iha ihme jätkä :D Missä päin m.nettiläiset vaikutti tuolla keikalla? Ite seilailin just siinä omarin kaappien ja pianistin välissä, aika etupäässä. EDIT: yhtäkkiä tuli flashbackina mieleen, että Omarin efekti"lauta" oli ihan tajuttoman iso :D Sillähän oli siinä pöydälläkin niitä joku 20, mitä sit kävi skrätsäämässä :D Rahat pitää tuhlata, ennen kuin ne loppuvat. |
sientenystävä. 19.06.2005 15:15:34 | |
---|
Olisko joku sattumalta ottanut jotain hienoja kuvia keikasta kun missasin? Voisi piristää vähäsen.. Selvä pyy, dude man! |
voltasparta 19.06.2005 15:34:17 | |
---|
oisinpa päässy... caca!! Consume my love, devour my hate
Only powers my escape
The moon is out the, stars invite
I think i'll leave tonight. |
carlos 19.06.2005 19:54:32 | |
---|
Olisko joku sattumalta ottanut jotain hienoja kuvia keikasta kun missasin? Voisi piristää vähäsen.. Hoho, jos olisin ottanu kameran sinne, niin se olis menny ainaki 50 kertaa rikki :D Rahat pitää tuhlata, ennen kuin ne loppuvat. |
sikanaama 19.06.2005 22:50:48 | |
---|
Melekonen jyrä oli Provinssissa. Ihan hullua. Käyn suihkussa vain koska rakastan sinua. |
patonki 20.06.2005 01:00:05 | |
---|
Itse en huomannut tuota Omarin kamerainsidenttiä, mutta ei se kuvaus varmaankaan siitä syystä lopahtanut. Ehkäpä sopimuksessa luki, että Yle saa taltioida konsertista vain ensimmäiset puolitoista tuntia tai jotain vastaavaa. Eli siis, Yle tallensi nyt-teltan keikat (NINiä lukuunottamatta) joten syksyn mittaan lienee nannaa tiedossa töllöjen välityksellä. Mars Volta -keikan missanneita saattaa siis lohduttaa tieto, että osan keikasta voi nähdä telkkarista joskus tulevaisuudessa. Tosin siinä vaiheessa saattaa harmittaa entistä enemmän, ettei päässyt paikalle. Olihan se taas kerran järisyttävää seurata Mars Voltan keikkatoimintaa. |
Lähikauppias 20.06.2005 01:33:40 | |
---|
Kova oli joo. Ei ihan yhtä kova kuin Tukholmassa, mutta kova kuitenkin. Itse hengailin siinä Cedricin kohdilla, ehkä kaksi metriä eturivistä. Jotenkin tunnelmaa mun mielestä latisti se festarikeikkojen ainainen juttu, että yleisön ja bändin välissä on 5 metrin kolo. Ja jotenkin tuntui loppuvan kesken, vaikka kestikin 2 tuntia. Jäin kai jotenkin odottamaan Cassandraa kun oletin että soittavat sen taas viimeiseksi. Mutta olihan se hienoa, ei käy kieltäminen. |
Nobeastsofierce 20.06.2005 02:41:13 | |
---|
Roulette Dares. En voi sanoin kuvailla sitä fiilistä, mikä mulla oli kun kuulin tän biisin ekoja säveliä. Ihan tajuttoman mahtavaa! L'vian rinnalla tää oli toinen niistä keikan korkeimmista huipuista! Juu, ei mennyt kauaa ennen kuin tajusi ja sitten napsahti. Is she really going out with him? |