Aihe: Kirottu playback..
1 2 3 4 5
Mimi
26.04.2003 19:04:47
Rasmus toimii ehdottomasti paremmin livenä...! Jotenkin vaikuttaa että ne ei oikein jaksa panostaa siihen play backiin... se Akin räpeltäminen oli aika ankeen näköstä ku jätkä veti perus komppia melkein koko ajan....
Nailoneista: Vetikö ne livenä muuta kun sen Maamme laulun...? ei mun mielestä... mut ihan miten vaan...
Fintelligens ja Jonna ainakin laulo sentään nauhan päälle... Ja se Fintelligensin biisi on kyllä aikamoinen tykitys... jotenkin siitä tulee näitten kisojen alla vaan tos hyvä meininki...
per aspera ad astra
Ozzman
26.04.2003 22:39:12
eihän iron maidenin kitaristilla ole piuhaa vaikka se soittaa sen oikeasti eikä playpackina eli siinä on joku ihme liitin homma=)
Free friend with every Carlsberg
Fortune
26.04.2003 22:46:51
eihän iron maidenin kitaristilla ole piuhaa vaikka se soittaa sen oikeasti eikä playpackina eli siinä on joku ihme liitin homma=)

Bwaha :(

Mutta kyllä silläkään ei ole Marsu standbylla.
Circles
26.04.2003 23:06:08
No kyllä Jonna&Erin veti 12.apinaa ja Teflon loven ihan livenä, kylhän sen kaikki nyt selvästi erotti.
"Ne, jotka soittaa, ne tietää ".
Vilhelmus
26.04.2003 23:07:11

No kyllä Jonna&Erin veti 12.apinaa ja Teflon loven ihan livenä, kylhän sen kaikki nyt selvästi erotti.

Muttei bändi.
Äh. Näen Maheja kaikkialla.
Circles
26.04.2003 23:14:25
Jep. Ei ikävä kyllä. Kyllähän se vähän laimeelta kuullosti ja näytti, kun soittimet tulee nauhalta. Muuten loistava livebändi!
"Ne, jotka soittaa, ne tietää ".
KantriKatri
27.04.2003 13:31:31

Totta, ainakin Teflon Lovessa mimmit laulo pikkasen pieleen,siitä sen kuuli että on live-esitys....
leka
27.04.2003 14:28:53
kuulemma absoluuttinen nollapiste veti playbackin listaäohjelmassa joskus vuosia sitten että laulaja-liimatalla oli ilmastointiteippiä suun edessä
hörhö
27.04.2003 15:02:28

Jos kukaan ei erota lopputulosta, mitä väliä sillä on? Parempi omatunto vai?

Useimmiten erottaa, mutta kyse on siitä, millainen lopputulos halutaan. Eikä mulle ole mikään vaiva sanoa, että olen tehnyt tämän biisin, eikä että mä soitan tässä.
"Tritonus on harmonian ketsuppi" -E Rautavaara
Mimi
27.04.2003 15:11:19

Muttei bändi.

No sitä mä vähän niinku tarkotin....
per aspera ad astra
KooAa
27.04.2003 15:18:44
Tuskin se konsertti oli kuitenkaan järjestetty mnetin jäsenille. Onhan se niille esiintyjille mainosaikaa joka ei aktiiviselle musiikin harrastajalle on ehkä parempi esittää niin kuin se levyltä kuulostaa.

Niinkuin siellä Emma gaalassa se Mel C veti livenä laulut niin se sieltä jäi mieleen, Janinan bosien lisäksi tietenkin.

Eihän niitä ole pakko kattoa jos niin vituttaa, toisaalta jos ei kato niin on vaikea kuvailla tunteitaakaan jälkeenpäin.

Miksei tehtäs miittiin yhtä kunnon playbackkiä, vaikka neljä kunnon karjua vetäs Donnasia yhden biisin, onko halukkaita ? Ja joku tyttötrio vois vetästä vaikka ZZ Toppia ....
Koo(Aa)lla ei ole väliä !
Jonte
27.04.2003 18:49:16
Ihan kauheata katseltavaa.

Minua on aina vituttanut tuo meininki. Muistan ihan, kun 1970-luvulla sitä kutsuttiin nimellä etuäänitys.
Sleepy Sleepers:"Kaksi asiaa meidän musiikissa pitää muuttaa. Laulu ja soitto on jätettävä pois".
MrQ
27.04.2003 19:21:58
Tyylilkkäin veto playbackbileissä ikinä on apulannan käsialaa. Jampat tulivat kaasunaamareissa piämään alasti vaahtobileita kun kajareista rymyää amerika...

Rikkoivat instrumääntit aika totaalisesti. Oli hulppea keikka pojilla, lisää töllaista.

Promoottoreita ja vvastaavia moloja pitäisi &*€%( ja "*/&%€ sekä %&(%€ kuin myös &%/(%% kun lähtevät helvetti tällä tavalla kuluttajaa ja kolleegoita feeluttamaan... Jyrlkkä ei playbackille.
Dumb
27.04.2003 20:26:58 (muokattu 27.04.2003 20:27:32)

Tyylilkkäin veto playbackbileissä ikinä on apulannan käsialaa. Jampat tulivat kaasunaamareissa piämään alasti vaahtobileita kun kajareista rymyää amerika...

Jos nyt viittaat siihen Jyrki Hit Challence ´99 -kisaan niin voin kertoa, että biisi ei ollut Amerika vaan Mex-Tex Cowboy eikä yksikään Apulannan tyypeistä ollut kokonaan alasti.

Toi on kyllä oikein viihdyttävä pläjäytys. Pojat vaan valittelivat jälkikäteen, että loppui kaikki rikottava jo puolivälissä biisiä.

EDIT: Kirjoitusmokan korjaus.
Le Haba
27.04.2003 20:54:51 (muokattu 27.04.2003 21:07:15)
Tyylilkkäin veto playbackbileissä ikinä on apulannan käsialaa.

Ellen ihan väärin muista niin Apulanta oli ainoa playback silloin '98 syksyllä (Jyrki Hit Challengessa), joten tuo playbackBILEET on ehkä hieman vahva ilmaisu.
MrQ
28.04.2003 12:25:13

Jos nyt viittaat siihen Jyrki Hit Challence ´99 -kisaan niin voin kertoa, että biisi ei ollut Amerika vaan Mex-Tex Cowboy eikä yksikään Apulannan tyypeistä ollut kokonaan alasti.

Toi on kyllä oikein viihdyttävä pläjäytys. Pojat vaan valittelivat jälkikäteen, että loppui kaikki rikottava jo puolivälissä biisiä.

EDIT: Kirjoitusmokan korjaus.

Joo viittaan. Mutta siitä onkin niin v*tusti aikaa, ettei voi muistaa kaikkia detaljeja.

Noin se pitää hoitaa jos on taustanauhoja. Jos loppuu rikottava, niin mennään panemaan seuraavan esiintyjän kamat paskaksi. Etenkin jos se on jtain, hyi helvetti, POPPIA!

:-)
jogo3000
28.04.2003 12:39:11

Oonpa kuullut että vaikeissa tiloissa joissa on paha saada aikaan kunnon soundia äänimiehet tekee lakon ja sanoo että nyt playback, että kuulostaa hyvältä.

Ihan käsittämätöntä touhua, eikös se live-esiintymisen tarkoitus mene vähän hukkaan. Oisi ihan sama mennä lavalle ja painaa cd-aseman play nappia jos ei kerran soita. Sitten jotain rivitanssia vaan bändi vetämään.
Kunpa maailmassa olisi rauha ja hyvä tahto.
Lähikauppias
28.04.2003 15:30:24

Ainahan kone ihmisen voittaa. Ja studiossa äänitetty liven. Mitä te narisette. Konemuusikot on menny niinkin pitkälle että edes studiossa ei tartte soittajan soittaa. Häviää koneelle. Niin tekniikassa kuin musikaalisuudessakin. Konerumpalikin tekee juttuja johon ihminen ei pysty.

Että mitä täällä porukka narisee. Paljon parempaa ja musikaalisempaa juttua tulee kun jätetään soittajat pois. Koneet ja studiot pitää nostaa arvoon arvattomaan. Kalliit muusikot pois häiritsemättä. Varsinkin kun ei maksava yleisö ymmärrä eroa.

Näin mulle on kerrottu ja suoraan sanottu että et sä vanha kääpä mistään ymmärrä kun oon itkeny musikaalisuuden ja liven perään. Että ei kai täällä samat tyypit nyt moiti playbackiä.

Tämä on minusta väittelynaiheena samaa luokkaa kuin "Miksi käytät Rhodesia etkä oikeaa pianoa?". Ei varmaankaan kukaan järkevä ihminen rumpukonetta käytä oikean rumpalin korvikkeena. Rumpukone sopii toisiin juttuihin ja oikea rumpali toisiin.

Ja niinhän se on, että jos joku kuulostaa hyvältä, niin kuka välittää millä se on tehty?
Mimi
28.04.2003 16:40:37
Oonpa kuullut että vaikeissa tiloissa joissa on paha saada aikaan kunnon soundia äänimiehet tekee lakon ja sanoo että nyt playback, että kuulostaa hyvältä.

Ihan käsittämätöntä touhua, eikös se live-esiintymisen tarkoitus mene vähän hukkaan. Oisi ihan sama mennä lavalle ja painaa cd-aseman play nappia jos ei kerran soita. Sitten jotain rivitanssia vaan bändi vetämään.

No mun mielestä kyllä Harwall-areena lasketaan aika vaikeeks tilaks... Ja sitten vielä kun siellä pitäs vaihtua esiintyjän suunnilleen joka viides minuutti... Varmaankin aika vaikee vaihdella kaikki instrumentit sun muut, ku en oikein jaksa uskoa että kaikki soittajat yksillä ja samoilla vehkeillä siellä soittelis... Korjatkaa toki jos olen väärässä, kun ei oikein oo omakohtaista kokemusta asiasta, iha vaan mutulla vetäsin...

Ja olispa aika vinkeen näköstä kattella telkusta ku Rasmus vetää rivitanssia In The Shadowssin tahtiin, Tai Maija Vilkkumaa steppaa EI!:tä ...X)...
per aspera ad astra
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)