Rattata 07.06.2005 18:57:38 | |
---|
Eikös nää ollu jotain 14-15 vuotiaita kun oli äänessä ja vimmassa? No kuitenkin...ei hemmetti. Täytyy nattua nostaa. Tuon ikäsenä ei olis multa tullut yhtään mitään. Ei taitojen perusteella, eikä uskalluksen. Biisit eivät ole mitään ihmeellisiä, mutta eivät missään tapauksessa huonojakaan. Varsinkaan se yksi sinkku on mukavan kuulonen...en nyt muista sen nimeä, ei kuitenkaa Myrsky, joka on loppupeleissä aika puuduttava kappale. Pisteet kuitenkin pojille... muurikki ei suanna sumppiva keitettyä eilissäyönä nii laetettiin kunnon tehopaskoo heelumaan ja hajos koko värkki |
cnr 07.06.2005 19:05:38 | |
---|
Hyvää: Livenä erinomainen. Hakkaa monen muun suomalaisen levy-yhtiöbändin. Laulajan lavakarisma vahvaa. Osaavat tehdä erittäin hitikkäitä biisejä - tätä tarvitaan jos haluaa pärjätä. Soittavat hyvin. Ovat nyt 15-16- vuotiaita. Katselemme vähän toisesta näkökulmasta viiden vuoden päästä tätä porukkaa, veikkaan. Kehitettävää: Sinänsä yksipuolisia biisejä liikaa levyllä - liian monta "hitikästä" biisiä samassa paketissa. Hieman tasapaksu siksi. Soundi ehkä vähän turhankin kliinistä. Eli: Minusta tämäntyylinen keskustelu on aikasen turhaa. Smak ei häviä muille debyyttialbuminsa vasta julkaisseille bändeille oikein missään. Odotan porukalta paljon. Kaikki mitä et tee on menetettyä |
maelstrom 07.06.2005 19:21:19 | |
---|
Tästä lähtee. Itelle ei oikeen tahdo upota mokomanlainen "hevi" tai mitä lie kaupallista töhnää onkaan, mutta mikä siinä bändissä on niin ihmeellistä Komiat pojat? Mielipiteitä kiitos. Lyhyesti: Ihan tyylikästä raskasta poprokkia, jossa ei ole heikkoja lenkkiä, jos sellaiseksi ei lasketa lievää ylituottamista, joka toisaalta tukee mahtipontisia riffejä. Ei Smak tajuntaa räjäytä, mutta ihan mielellään sitä kuuntelee. Minusta tuntuu, että Smakin kannalta on sääli, että ovat niin nuoria, söpöjä ja menestyviä, että pumppua pitää katsella nenänvartta pitkin säilyttääkseen treu-arvonsa. Ei musiikki ääntä ole, vaan tunteita.
IMIK #12 |
BoNey 07.06.2005 19:29:28 (muokattu 07.06.2005 19:30:36) | |
---|
Kyllähän ne ihan tarttuvia biisejä osaa tehdä, mutta minusta koko bändi näyttää vähä turhan "stailatulta". Sitä luultavasti kuitenkin tarvitaan kun bändin kohdeyleisö on teinitytöt. Tytöt tuskin tykkäis jos näkis smakin lavalla jurrissa, naama oksennuksessa, tupakka suussa ja tukka sekaisin. :D huGGGswarrna |
pliksu 07.06.2005 19:51:47 | |
---|
Ei ole vain minun musiikkia. Olin kyllä positiivisesti yllättynyt mm. rumputyöskentelystä kun näin sitä parin videon verran. En minä sitä ihmettele, miten pääsivät pinnalle. Teknisesti ihan puhtaasti levyttävien artistien tasolla. Olihan se niiden hitti ihan 'jees', mutta eipä tuollaista pitemmän päälle.. eip. Loppu hyvin, kaikki hyvin, niin Katilla kuin Ortesillakin. Ja tietysti Leenalla ja Simolla, sekä heidän esikoisellaan. >-)))> #13 |
ten 07.06.2005 20:21:33 | |
---|
Kyllä ne hyvin soittaa! Hyviä biisejäkin! Olen epäuskottava, mutta ei haittaa! Eli tykkään kyllä. Uskoisin, että jos kaikki menee hyvin, niin tulevaisuudessa kovakin bändi. Nyt vain hyvä. :) Plussa on miinuksen negatiivinen puoli. |
Keppis 07.06.2005 21:41:38 | |
---|
Musiikki tyyli ei kovin paljoa kolahda, mutta livesoitto toimii kyllä tosi hyvin. Virsissä on munaa! |
Toveri 07.06.2005 21:57:37 | |
---|
Minusta tuntuu, että Smakin kannalta on sääli, että ovat niin nuoria, söpöjä ja menestyviä, että pumppua pitää katsella nenänvartta pitkin säilyttääkseen treu-arvonsa. Jätkä sano "treu". Smak on ok, parantunee ajan mittaan kuunneltavaksi asti. Oon vaarallinen(Pastilli?). Janoatko mua? |
carlos 07.06.2005 22:12:27 (muokattu 07.06.2005 22:16:56) | |
---|
Hmm.. aloitetaan risuilla. * Kitarasaundit ovat mielestäni lahjakkaan paskat! Semmosta surinaa ei ole kovin mukava kuunnella.. * Sanoitukset ei iske, ei sitten millään. "Olen silti ihminen, tahtoisin keeeeeertoaaa..." hmm, tuli jo selväksi. entäs sitten? * Kappaleet ovat tasapaksuhkoja Sit ruusut * Vaikka laulajan ääni ei miellytäkään, osaa hän mielestäni laulaa. * Jotain heidän biiseistään jaksaa jopa kuunnella. Tätä ei tapahdu kaikelle musiikille, jota kuulee ja näkee voiceTV:ltä. * Livepätkien perusteella tyypit on lavalla ihan kuin kotonaan. Ennemmin tätä, kuin Apulantaa. päätelkää siitä sitten :) EDIT: Hyvin ovat bändin fanit hommansa hoitaneet, sillä Smak on MTV:n Up North -listalla sijalla 4. Rahat pitää tuhlata, ennen kuin ne loppuvat. |
Landola59 07.06.2005 22:15:20 | |
---|
Joo, nämä sanoitukset ehkä pistää eniten korviin. Itse olen tämmösenä levottomana sieluna aika tarkka sanotuksien suhteen, joten nuo on kyllä suhteellisen kakkaa kamaa. JA Se että jos pojat sais omilla ehdoillaan tehdä musiikkia, se ei varmasti olisi noin paskaa kuultavaa. Tosin tänään Summerissa oli Smak haastattelussa, ja ei kyllä vakuuttanu minua. Ei sillä että se oliusi joku mittari, mutta semmosta pelleilyä jaksanu kahtoa. HPK = Hemmetin Paljon Kirkkoja. |
Keppis 07.06.2005 22:30:51 | |
---|
JA Se että jos pojat sais omilla ehdoillaan tehdä musiikkia, se ei varmasti olisi noin paskaa kuultavaa. Tästä haluaisin kuulla lisää. Perusteluja.
Virsissä on munaa! |
Pelsi 07.06.2005 22:35:56 | |
---|
Nyt teille genrettäjille: Tämähän on viimeisen päälle teiniheviä! Mielestäni kappaleet tylsähköjä ja huonoilla lyriikoilla varustettuja. Soitto- ja laulupuolella ei juurikaan vikaa. Kalamies #3 >-)))>
MegaMan Club #005 - Top Man |
konehes 07.06.2005 22:45:42 | |
---|
Soitto- ja laulupuolella ei juurikaan vikaa. Paitsi, että laulua on autotunetettu niin paljon, että sen jo kuulee selkeästi. Etenkin Hallanvaarassa. Musiikki on parhaimmillaankin paskaa. |
cnr 07.06.2005 22:51:08 | |
---|
JA Se että jos pojat sais omilla ehdoillaan tehdä musiikkia, se ei varmasti olisi noin paskaa kuultavaa. Tästä haluaisin kuulla lisää. Perusteluja. Hieman eriävä mielipide. Lähes puolet levyn biiseistä on tehty ennen Tejan (Kotilainen - manageri, levy-yhtiömies) kuvaan astumista. Biisit ovat sitä mitä he haluavat tehdä. Tulevaisuudessa aikovat panostaa kuitenkin siihen, että uudet biisit olisivat vähän moniuloitteisempia. Ja sanoitukset. Soundi olisi varmaan hieman erilainen bändillä jos ei levyjä tarvitsisi myydä. Olen kuullut bändiä paljon raskaampanakin. Josta puuttui se poppi. Kaikki mitä et tee on menetettyä |
Kun niiden livekuntoa on noi paljon kehuttu, niin varmasti ovat sitten parantuneet siitä, miten ne äänessä ja vimmassa vetivät. Näytti vähän siltä, että kaikki vähän yrittivät olla rock, mutta kokemuksen puute näkyi erittäin selvästi. Lisäksi laulaja veti melkoisen epävireisesti. Mutta hyvin ne sen ikäisiksi ja sillä kokemuksella varustetuiksi tyypeiksi vetivät, joten ei ihme jos ovat nopeasti parantuneet paljon. Biisit ovat kohtalaisia ja niissä on jopa todella hyviä juttuja, vaikka sanoitukset ovatkin minun korvaani aivan hirveitä ja niitä hyviä juttuja on liian vähän sen pituisiksi biiseiksi, mikä tekee musiikista melko tasapaksua. Hieno homma että saivat levytyssopimuksen, sillä nyt heillä on paljon paremmat mahdollisuudet kehittää musiikkiaan eteenpäin kuin suurimmalla osalla ihmisistä. Toivottavasti vaan motivaatio siihen ei mene... Enkä nyt sitten yritä mitenkään mollata koko bändiä, jos joku niin meni luulemaan. |
cnr 07.06.2005 22:55:55 | |
---|
Paitsi, että laulua on autotunetettu niin paljon, että sen jo kuulee selkeästi. Etenkin Hallanvaarassa. Tähän muuten tartun rivakkaan. Studiossa ei edes ollut autotunea käytössä. Kaikki mitä et tee on menetettyä |
konehes 07.06.2005 23:00:38 | |
---|
Tähän muuten tartun rivakkaan. Studiossa ei edes ollut autotunea käytössä. Mitenkäs varma tieto tämä sitten on? Jostain kumman syystä se laulu kuulostaa paljon tunetetulta. Aivan kuin Antti Tuiskun uusin singlekin. Musiikki on parhaimmillaankin paskaa. |
Tapani L 07.06.2005 23:13:20 (muokattu 07.06.2005 23:14:38) | |
---|
Tuli tuosta autotunesta mieleen "Simon Cant Sing". Osaakohan tämän kyseisen kappaleen esittäjä itse laulaa yhtään sitä Simonia paremmin, kun lauluääni kuulostaa miltei yhtä luonnolliselta kuin puhuvalla päällä. Mutta tämä ei liittynyt aiheeseen mitenkään, anteeksi. |
SSilver 08.06.2005 01:20:39 | |
---|
On siellä studiolla muitakin vehkeitä, kuin autotune. Olkoon vaikka millä vehkeillä runkattu, mutta miellyttävältä ei laulajan ääni minun korvissani kuulosta. Johtuuko sitten konemaisesta tyylistä, jolla poika hoilottaa (esim. ei minkäännäköistä vibraa) vai paskoista korvistani. Tehkööt omaa musiikkiansa, en minä siitä pidä, eikä varmasti moni "kohdeyleisöä" vanhempikaan. Pojat yrittävät seurata esikuviansa ja tehdä hyvää musiikkia, siinä mielessä epäonnistuvat. Lisää vuosia, lisää treeniä, lisää studiorunkkausta. Kyllä Smakista vielä bändi tulee. |
Gypsy 08.06.2005 01:27:32 | |
---|
Jonkun videon olen nähny. Ei sanonu mitään. |