arvid70 06.06.2005 18:33:14 | |
---|
Kertokaahan nyt mitä tolla vehkeellä tehdään? käytetäänkö sitä vaan kuulokkeilla, ja voiko sitä kytkeä vahvariin? ja onks tua joku vahvarien soundienapinointivehje, vai efekti vai vai?? |
Explorer 06.06.2005 18:36:30 | |
---|
Kertokaahan nyt mitä tolla vehkeellä tehdään? käytetäänkö sitä vaan kuulokkeilla, ja voiko sitä kytkeä vahvariin? ja onks tua joku vahvarien soundienapinointivehje, vai efekti vai vai?? Kaikkea sitä mitä luettelit. Itse käytän sitä kotona signaaliketjussa kitara-podxt-mikseri-monitorit ja treenikämpällä ketjussa kitara-podxt-pa. Se on siis sellainen "kaikki-mitä-tarvitset" -tyylinen ratkaisu. Soundit ovat helvetin hyvät. Alive, multicolored, twitching in their dead monochrome world. |
Exhausted 06.06.2005 18:42:32 | |
---|
paljon on mahdollisuuksia. voi pistää kiinni kuulokkeisiin, kotistereoihin, mikseriin, tietokoneeseen, kitaravahvariin, kitarapäätevahvariin. voi käyttää mallintavana etuasteena tai pelkkänä multiefektinä. |
booster 06.06.2005 18:47:46 | |
---|
ja onks tua joku vahvarien soundienapinointivehje, vai efekti vai vai?? Vähän enemmänkin: se mallintaa myös pedaaleita, ja kaiuttimia, sekä erilaisia kaiuttimien mikityksiä. Korjatkaa jos olen väärässä, itse en ole ikinä edes PODilla soittanut.. |
arvid70 06.06.2005 18:48:55 (muokattu 06.06.2005 18:50:02) | |
---|
elikkäs korvaako tua härveli nyt vaik jotku särö ja kaiku pedaalitkin? kun ongelma mul o se et puin uutta esim 30w vahvaria ja sit jotain efektejä, ku tähän asti ei oo mitään "polkimia" =) ainoastaan 15w ibanezin vahvari ja EPIn lespa std, Sori tuli jo vastaus noihin pedaalijuttuihinkin. |
Explorer 06.06.2005 18:53:53 | |
---|
elikkäs korvaako tua härveli nyt vaik jotku särö ja kaiku pedaalitkin? Kyllä vain. Siinä on mukana mallinnuksia kaikenlaisista efekteistä, mm. tube screamer, fuzz face, analogiset ja digitaaliset delayt sekä läjä modulaatioefektejä. Eipä siitä puutu mitään oleellista, paitsi octaver olisi ollut mukava lisä. Wah on mukana myös (omasta mielestäni melko vox-mainen), jonka saa käyttöön erillisellä ohjaimella. Alive, multicolored, twitching in their dead monochrome world. |
arvid70 06.06.2005 19:00:18 | |
---|
All sprait, mut viälä sen verran et eiks tommosta oo vittumainen käyttää, ku nuppeja pitää väännellä, ajattelin vaan et vois kuvitella olevan helpompaa jaloilla käyttää noitaefektejä, esim niku polkemalla? onks nua isommat vehkeet nyt sit semmosia, esim tommonen http://www.thomann.de/thoiw3_line6_pod_xt_live_prodinfo.html |
Explorer 06.06.2005 19:05:06 | |
---|
All sprait, mut viälä sen verran et eiks tommosta oo vittumainen käyttää, ku nuppeja pitää väännellä Joo, on siinä käytännössä edellytyksenä se että pääsee polkemaan niitä kanavia päälle ja pois. Toinen vaihtoehto on tuo mainittu Live-malli, ja toinen on hommata pöytä-podiin erillinen lauta. Itse hankin tämän: http://www.thomann.de/thoiw3_artikel-157796.html Alive, multicolored, twitching in their dead monochrome world. |
arvid70 06.06.2005 19:12:46 | |
---|
Loistavaa, ja kiitos Teille vastanneille, ja että pinnaa oli =) Nyt eikun puimaan uusiks tämä asia. Kiitti |
seventh son 06.06.2005 20:20:23 | |
---|
voin vielä sen verran lisätä, että kun itsekkin joskus viime jouluna näytä katselin niin meinasin ostaa podxt:en ja tuon laudan, mutta siinä ei oikeastaan ole enään niin paljon eroa tuohon liveen. joten ostin liven, enkä kadu. Kätevä käyttää varsinkin tietokoneella. Toimii guitarport ohjelman kanssa. voit ladata netistä valmiita lemppari bändien saundeja jos et itse jaksa niitä vääntää. Ei oikeastaa mitään pahaa sanottavaa, suosittelen. |
booster 06.06.2005 20:21:36 | |
---|
|
PoLFus 07.06.2005 17:27:54 | |
---|
Niin, siis PODin (ja yleensä vastaavien purkkien kuten V-AMP jne) voi käyttää MIDI-lautaa, joka ohjaa sitä vehjettä, esim Eikös line6 ollut niin vittumaisesti tehty, ettei siinä toimi kun sen omat laudat..? "I believe in what George Harrison says that you can change the world with love-if you really got it. If you really care, you can do it." - FZ |
...And Justice For All 07.06.2005 17:33:31 | |
---|
Eikös line6 ollut niin vittumaisesti tehty, ettei siinä toimi kun sen omat laudat..? Kyllä. Copyright ...And Justice For All.
All Rights Reserved. |
Dumb 07.06.2005 17:46:16 | |
---|
Eikös line6 ollut niin vittumaisesti tehty, ettei siinä toimi kun sen omat laudat..? Ei ole vaan ihan MIDI:ä tottelee myöskin. |
Ei ole vaan ihan MIDI:ä tottelee myöskin. Jaahas, olin sitten väärässä. Copyright ...And Justice For All.
All Rights Reserved. |
Arcane 08.06.2005 14:45:40 | |
---|
Itse olen tuota POD 2.0:aa katsellut. Onko sillä väliä että kytkeekö sen efektiluuppiin vai kitaran ja vahvistimen väliin? Kalamies #31 >-)))> |
tenkainen 08.06.2005 14:53:44 | |
---|
Itse olen tuota POD 2.0:aa katsellut. Onko sillä väliä että kytkeekö sen efektiluuppiin vai kitaran ja vahvistimen väliin? Makuasia. Jos sen laittaa kitaran ja vahvistimen väliin, niin on kaksi etuastetta soundia värittämässä. Se voi tosin olla toivottavaa. Jos haluaa Podin soundin mahdollisimman aitona, kannattaa laittaa loopin paluuseen. "Jos haluat tosissasi tehdä pahaa vanhemmillesi, mutta kanttisi ei kestä ryhtyä homoseksuaaliksi, voit aina siirtyä taiteiden pariin." Kurt Vonnegut |
StJerky 08.06.2005 14:55:49 | |
---|
vois kuvitella olevan helpompaa jaloilla käyttää noitaefektejä, esim niku polkemalla? Podin noitaefektit on kuulemma aika huonoja... |
Arcane 08.06.2005 18:15:34 | |
---|
Ja vielä yksi kymysys: toimiiko POD 2.0 verkkovirralla? Jos toimii, niin tuleeko siinä mukana muuntaja? Vai joutuuko käyttämään 9V pattereita? Kalamies #31 >-)))> |
tenkainen 08.06.2005 18:17:24 | |
---|
Ja vielä yksi kymysys: toimiiko POD 2.0 verkkovirralla? Jos toimii, niin tuleeko siinä mukana muuntaja? Vai joutuuko käyttämään 9V pattereita? Se ei toimi pattereilla. Varmista, että muuntaja on mukana. Pitäisi olla. "Jos haluat tosissasi tehdä pahaa vanhemmillesi, mutta kanttisi ei kestä ryhtyä homoseksuaaliksi, voit aina siirtyä taiteiden pariin." Kurt Vonnegut |