Aihe: Oletko visionääri?
1 2
Planetist
07.06.2005 17:33:50
Olen visionääri henkeen ja vereen.
Kerro miltä näytät kun ei kukaan sinua näe
Absoluuttinen nollapiste - Kerro ketä ajattelit
...And Justice For All
07.06.2005 17:34:38
Olen visionääri henkeen ja vereen.

Olen aivan samaa.
Copyright ...And Justice For All. All Rights Reserved.
Veikko
07.06.2005 17:35:15
Pääsääntöisesti olen vain laiska ja saamaton.
Tampereen dadaveikot (Have mercy)
Jani The Rock
07.06.2005 17:36:43 (muokattu 07.06.2005 17:37:55)

Arkham Casket Companyn konsepti ja julkaisut biisejä myöten on mietitty erittäin tarkkaan noin viiden vuoden mittaiselle ajanjaksolle. Eli kyllä, olen visionääri. Ja perfektionisti.
Älä lähesty minua, lakeija, haitari olalla. Bella Italia #1 MegaMan Club #002 - Quiff Man
Jani The Rock
07.06.2005 17:37:12 (muokattu 07.06.2005 17:37:40)

Visionääriyden ja perfektionismin lisäksi olen näköjään myös kämmäri.
Älä lähesty minua, lakeija, haitari olalla. Bella Italia #1 MegaMan Club #002 - Quiff Man
Fortune
07.06.2005 17:45:52
Musiikin suhteen ei ole tällä hetkellä mitään yli kaiken ajavaa, ehdotonta visiota, mutta graafisesti ja imagollisesti kyllä tykkään pitää langat kourissani ja näen, mitä haluan.

Perfektionismi ja diktatuuri graafisen ilmeen suhteen yhdistettynä osaamattomuuteen on vain erittäin rasittava ja väsyttävä yhdistelmä :)
The man with the Shar-Pei tummy
"Look behind you, a three-necked guitar!"
Wil-J
07.06.2005 18:29:08 (muokattu 07.06.2005 18:29:30)
En ole. Keksin kaikki juttuni improvisaatio pohjalta, en mieti niitä yhtään.

Tai siis tietty niitä sen alkuidean jälkeen tulee hioa.
Sönkötystä ja röytöä jo vuodesta 1986.
maelstrom
07.06.2005 19:23:45
Minä en musiikissa suunnittele juuri mitään pitkälle etukäteen, mutta tekovaiheessa alkaa lentää ideat ja ajatukset ovat päässä niin selkeänä, että tuntuu ahdistavalta jos biisi ei ala muotoutua mieleiseksi. Tämän "mieleisen" määritelmä vaihtelee koko ajan biisin kehittyessä.
Ei musiikki ääntä ole, vaan tunteita. IMIK #12
Rocco_Longfella
07.06.2005 19:39:33
Ei musiikissa, mutta lähes kaikessa muussa kyllä.
Kopioi tämä teksti itsellesi allekirjoitukseksi. Tarkoitus on koota eksponentaalisesti lisääntyvä, mitäänmerkitsemätön allekirjoitus kaikille m.nettiläisille
Härski
07.06.2005 19:43:32
Joo, moni on huomauttanut mua siitä, että puhun kuin tuottaja, jos kuuntelen jotain demobändin tekelettä vaikkapa. Ja oman bändin biiseissä mulla on selkeä visio siitä, miltä biisin pitää kuulostaa. Tosin muut bändiläiset dumaa mut aina maan rakoon, hoho.
BaariMikko
07.06.2005 19:49:49

On mulla välillä huimiakin visioita. Bändeissä kuitenkin harvemmin näitä yrittää toteuttaa. Enemmänkin on bändeissä tullut yritettyä karsia turhia kiemuroita biiseistä, että saataisiin soitto rullaamaan.
"Jos 8-biitissä on groove hakusessa, niin ei siinä kiipparisti voi käsittääkseni ihmeitä tehdä. Voi tietysti ostaa rumpalille ja basistille drinkin, mutta se saattaa vain pahentaa tilannetta"
-U. Honey
Naama-amis
07.06.2005 19:52:47
Olen, sataprosenttisesti. Tiedän tarkkaan mitä haluan, miten haluan ja milloin haluan. Jos joku vähääkään ulkopuolinen yrittää tulla hiukkaakaan sormeilemaan vastoin tahtoani kuvioita, jotka olen itse alusta lähtien omasta pollasta repinyt, alkaa emonvaisto puhua. Omia lapsia ei naapureille lainata, perkele!
Huhhahhei ja rommia pullo. Bella Italia tifoso #3
MrGuitarist
07.06.2005 22:01:32
Onko sinulla tarkkoja visioita, miten musiikki tulee hoitaa? Kenties useita suunnitelmia erilaisista bändeistä ja valmiita tai puolivalmiita biisi- yms. ideoita niille?

Kyllä olen. Aina mulla on ollut halu kasata "se unelmien bändi", johon löytäisi just oikeen porukan soittamaan just oikeita biisejä. Kitararokin soittaminen tuplakitaroineen, kitaravetoisine kertseineen, kitarasooloineen, bridgeosien kitaranostatuksineen ja kitararäimeineen pistää välillä ahdistamaan ja ajatukset siirtymään kitararokkibändistä hieman kevyemmin ja ilmavammin soivaan orkesteriin. Vielä minä sen joskus perustan ja olen tyytyväinen.

Kaipa se kitararokin veivaus sitten siistiä on toisinaan kun sitä on niin pitkään tullut harrastettua ;)

Kuinka määrätietoinen olet näitä visioita täyttämään?

Voisihan sitä enemmän yrittää kasata mieleistään projektia, mutta se veisi keskittymiskyvyn nykyisistä projekteista. Ehkä sitten kun on suvantojakso nykyisen porukan kanssa.
"kicking is hard"
Meisseli
07.06.2005 22:04:41

Jeps, olenhan minä.
Röllissä on sitä jotain alkukantaista.. -Skebaristi www.strangefruitband.net www.must.fi
Janus
07.06.2005 22:07:57
Kyl.

Virhe! Tyhjä tai liian lyhyt kirjoitus!

Seliseli. Joskus voi vastata ytimekkäästikin ;)
"I've re-invented my image so many times that I'm in denial that I was originally an overweight Korean woman." -David Bowie
konehes
07.06.2005 22:50:05
Kyllä. Visionääri ja perfektionisti. Toisessa bändissäni vastaan 100% sävellyksistä ja sanoituksista ja lähes kokonaan sovituspuolestakin. It`s my way or highway.
Musiikki on parhaimmillaankin paskaa.
Tapani L
07.06.2005 23:08:40
Olen kaikin puolin. Tosin olen ollut bändissä, jossa on kolme tasavahvaa tyyppiä, jo kolme tai neljä vuotta, joten olen oppinut myös nielemään ideani. Ja hyvä näin, koska kyllä kolmen tyypin yhteistyöllä tulee parempaa ja ennenkaikkea omaperäisempää jälkeä kuin yhden ihmisen mielestä, kai.

Olen tässä kuitenkin miettinyt jo monta vuotta omia soolokappaleitani ja pistinpä vihdoin tilaukseen omien biisien nauhoittamiseen vaadittavat tavarat. Sitten kun minulla on ne, pääsen vihdoin päättämään joka ikisestä kappaleen vaiheesta aivan täydellisen diktaattorimaisesti. Ja tämän projektin suhteen tulen olemaan myös mahdollisesti perfektionisti, että tuskin siitä koskaan valmista tulee... Tai sitten vain hätäilen niin kuin aina muulloinkin.
kivi
07.06.2005 23:16:00
Tarkka näkemys kyllä, mutta en pidä omia näkemyksiäni mitenkään muita parempina tai pakollisina, esimerkiksi sovitushommissa annan muille aluksi vapaat kädet, ja tuon oman (etukäteen mietityn) ideani pöytään vasta jos muiden ideat eivät toimi. Ideoita ja näkyjä on muutenkin enemmän kuin kerralla koskaan voi käyttää.

Muiden uusia levyjä ja demoja kuunnellessa olen huonoa seuraa. Kuulen koko ajan sovituksissa puutteita, joka olis ollut helppo lisätä ...silloin. Niin. Ja sitten kiusaan ihmisiä stemmalauluehdotuksilla ja perkussiotoiveilla.

Perfektionisti sen sijaan en ole, en ainakaan ihan. No, en sairaudeksi asti. Minua vain risoo, jos joku juttu ei ole hyvin tehty, olipa se oma tai jonkun muun.
"This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba)    
Leper Messiah
07.06.2005 23:42:08
nojoo, mulla on usein hyvin tarkkoja näkemyksiä siitä, miten asioiden bändissä ja kappaleissa (omissa ja muiden) pitäis olla, mutta yleensä olen liian laiska toteuttamaan niitä / tuomaan niitä esille.
maailmassa on ihan vitusti hyvää musiikkia. jos kuuntelisin kaikkea "hyvää" tulisi ylikuormitus. kuuntelen ainoastaan parasta musiikkia. - julmettu
Punttisika #3 Runkku Monsteri #4
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)