kivi 07.06.2005 15:51:42 | |
---|
viceroy: Joo, ehkä en taas erota ironiaa aiheesta, mutta rohkenen lusikkani työntää tähän soppaan. Olen aika lailla sanoitus-ihminen, ja olen muutamasta tekstistä, joita muut pitävät maailman naurettavimpina ja hölmöimpinä, löytänyt itselleni kaikenlaisia elämän ohjenuoria ja kokenut valaistumisia (liioittelen, mutta tajuatte kai). Sitä vaan haen, että ei kannata välttämättä noin tyrmätä lyriikoita, ja puhua parantamisen varasta. Nämä asiathan ovat aina subjektiivisia, eikä kaikkien tarvitse tietenkään samanlaisista teksteistä tykätä - toisilla sanoittajilla on myös maaginen taipumus piilottaa äärimmäistä viisautta todella simppelin kuuloiseen lyriikkaan. Olet tietenkin oikeassa, sikälikin, että kuulijahan sen biisin merkityssisällön muodostaa korviensa välissä. Joskus oikeaan fiilikseen valitut oikeat sanat muodostavat hienon kokonaisuuden ilman "perinteisesti järkevää" rakennettakin. Ajatellaan nyt vaikka Dave Lindholmia. Mua vaan häiritsee, jos joku asia "kuulostaa hienolta" muttei sitten purettuna kerrokaan mitään. Tulee sellainen 'keisarin uudet vaatteet' -fiilis. Pettymys. Mä olen itse äärimmäisen kriittinen biisintekstien suhteen, osin senkin vuoksi, että olen itse kirjoittanut niitä niin paljon. Olen myös taipunut tuohon "vähemmän on enemmän" -ajatukseen, mutta se timantti pitää kuitenkin hioa. Randomina roiskiminen ei putoa. |
Kimmo72 07.06.2005 15:51:53 | |
---|
Joo-o. Tyylipuhtaasti pöllitty nimi legendaariselta kotomaiselta rokkipumpulta. Vääryyttä on se. Tunne ja improvisaatio korvaa tekniikan.SSK#1 |
ozz3 07.06.2005 15:54:40 | |
---|
En pidä Smakista. Laulajan ääntä en kestä kuunnella ja biisit ovat sanoituksiltaan suureksi osaksi....ööh...en osaa sanoa, mutta ei kolahda. Toivottavasti poikain taidot pääsevät joskus esille jollain toisella tavalla kuin esim. "Hallanvaaraa" tai "Nousen". When there's no more room in hell, the dead will walk the earth "Melkone Sonni!" MegaMan Club #009 - Shadow Man |
Sahtimies666 07.06.2005 16:07:32 | |
---|
En henkilökohtaisesti diggaile.. mutta kai ne aika hyvin tekee sitä mitä haluavatkin tehdä... "Prima Nocta" - the right to sleep with any new bride on their wedding night. |
DirtyFingers 07.06.2005 16:23:21 | |
---|
Jaahas...Landola59:n jäähy kärsitty jo :D.... No bändistä voin sanoa sen verran että sekoittuun masssaan... "Don't talk to the eyes of a stranger" |
Wahi 07.06.2005 16:23:56 (muokattu 07.06.2005 16:25:24) | |
---|
En tykkään suomeksi lauletusta rockista/hevistä, suomen kieli ei vain ole musa kieli. Smak ei tee poikkeusta tässä, vaikka olivat samassa koulussa. Apulannat ja muut on niin hirveän kuulosta. Väkisin väännetään suomenkielistä laulua. Ei voi sietää, ei sitten millään! Lyhyesti sanottuna, en tykkää yhtään. "Just take a deep breath and blast" -Jimmy Page |
Exhausted 07.06.2005 16:31:11 | |
---|
Myrsky on hyvä biisi, mutta liian pitkäksi venytetty. Puolet biisistä on toista ja viimeistä kertosäettä. Koko levy on oikeastaan saman kaavan mukaan tehty. Hyviä ideoita, ei mitään kovin omaperäistä (etenkin Finchiä kopioidaan ihan surutta. helppoahan se kun ei bändi ole niin tunnettu täälläpäin) ja liikaa venytystä. Ylipäätään outoja tuotannollisia ratkaisuja, ei uskoisi että bändillä on ollut ihan aikuinen ja ammattilainen tuottajana. Tosin bändin suuri suosio nyt ei varmaan perustu kokonaan musiikkiin, tietäähän sen millä perusteilla teini-ikäiset tytöt levyjä ostavat ja keikoilla käyvät. |
Hanok 07.06.2005 16:46:08 | |
---|
Näinhän siinä aina käy. Jos jollain menee hyvin niin lähinnä haukkuja saa osakseen. Sanotaan nyt pari asiaa vastakkaisesta näkökulmasta. Oltiin bändin kanssa ihan sattumalta Smakin kanssa samalla keikalla vähän ennen kuin Myrsky-sinkku oli julkaistu. Hämmästeltiin siinä oman bändin porukalla kuinka hyvin junnut vetivät. En ole ikinä nähnyt noin nuorista soittajista koostuvaa bändiä jolla paketti olisi kasassa likikään yhtä hyvin. Tuskin ihan heti näenkään. Ounasteltiin että näistä pojista kuullaan vielä, kunhan ehtivät jokusen vuoden kasvaa. No, eipä tarvinnut kauaa odotella. Sehän on aivan selvä asia että tuollainen bändi vetoaa ensisijaisesti itsensä ikäiseen yleisöön, eikä siinä ole mitään pahaa. Varmasti se on juuri se yleisö joka bändiä itseäänkin pääasiassa kiinnostaa. Omasta puolestani toivotan pojille onnea ja menestystä. Minusta on pelkästään hienoa että homma on saatu jo nyt toimimaan noinkin hyvin ja ihan omaehtoisista lähtökohdista. |
arrgh 07.06.2005 16:53:07 | |
---|
Mua vaan häiritsee, jos joku asia "kuulostaa hienolta" muttei sitten purettuna kerrokaan mitään. Tulee sellainen 'keisarin uudet vaatteet' -fiilis. Pettymys. Viittaatko tälläkin vielä Matkustajaan? Minusta se kertoo hyvinkin hienosti juurettomuudesta, matkustamisen kaipuusta ja asioista joita pitää paeta. Vähän samaa fiilistä mitä Don Huonojen Sininen yö -biisissä, jota sitäkin ehdittiin täällä joskus haukkua koska ei muka kerro mistään mitään. Molemmat biisit on hyvinkin tunnelmallisia ja kuvaavia, kuin maalauksia, eikä niinkään tarinoita joita niiden ei ole tarkoituskaan olla. |
Exhausted 07.06.2005 16:53:26 | |
---|
itsekin olen bändin livenä nähnyt ja voin kertoa että hyvin on soittopuoli ja livemeininki kyllä hallussa, etenkin laulajan livekarisma on ihailtavaa |
("Minä olen mursumies, me olemme mursumiehiä, minä olen mursu"?) Sori pilkunnussinta, mutta jos Beatlesin biisiä tarkoitat, niin eikös se mene suomennettuna näin: "Minä olen munamies, me olemme munamiehiä, minä olen mursu"? ROCK OUT WITH YOUR COCK OUT! |
murjaani 07.06.2005 16:56:13 | |
---|
Kuuntelin klipit ja hyvältä bändi kuulosti, |
aku.miettinen 07.06.2005 16:58:06 | |
---|
Saako joku tästä yhtyeestä väännettyä heviä? Onnea teille. |
guano 07.06.2005 17:49:42 | |
---|
Tuo live-esiintyminenhän on ihan kauheata. Pomppii, ku mitkäki muotitukka"rokki"kengurut.. Tai ainakin sen vähän mitä olen nähny, ni vetävät. Caccaa pukkaa tuo. Rumpali on ainut jota kestää kattoa, vetää asenteella... Kait. |
gandar 07.06.2005 18:03:53 (muokattu 07.06.2005 18:05:06) | |
---|
Sori pilkunnussinta, mutta jos Beatlesin biisiä tarkoitat, niin eikös se mene suomennettuna näin: "Minä olen munamies, me olemme munamiehiä, minä olen mursu"? Pilkunnussinta sallittakoon, itselläni tapahtui erheajatelma eikä Beatles ole kovinkaan tuttu. Munamiehiähän he. Ceci n'est pas une signature |
Mimi 07.06.2005 18:20:24 | |
---|
En juurikaan ole kuullut, joten tuomio olkoon radiosoiton ja töllön perusteella annettu. Hirveän hyvin kai ne soittaa joo livenä, itse en ole kuullut, mutta jotenkin ne biisit on aika tuotetun kuuloisia noin niinkuin radiosta kuultuna ja se suomenkielikään ei oikein meikäläiseen kolahda (noin niinkuin yleinen mielipide), pikaisen mietinnän perusteella hyllystä löytyy kolmen suomenkielellä laulavan bändin tekeleitä (Apulanta, CMX, Don Huonot), eikä niitäkään järin paljon (ai niin ja Teräsbetoni). Propsit kuitenkin pojille, kun noinkin nuorina (en edes tiedä ikää... 15-16?) ovat päässeet noinkin pitkälle. Nättejä poikia kai jonkun mielestä, se lienee suurimman teinisuosion syynäkin, ehkä joku tykkää myös musiikista. Ihan HUONO(kili)! Mako eräässä topikissa: "Kohta on great balls on fire itse kullakin kun nuo Mnetin femakot™ rynää tänne" |
trih 07.06.2005 18:25:53 | |
---|
Jotkut taitaa jo lapsina nää hommat. Ehän mä tajunnu tuossa iässä musiikista mitään ;) Kyllä yläasteiässä voi laulaa miten ja mistä haluaa koska aikuiset ei kuitenkaan ymmärrä.. Danae: "Sometimes I wonder how we got words. Like, where does 'war' come from?"
Dad: "It's a universal acronym."
Danae: "An acronym of what?"
Dad: "We Are Right."
— from the cartoon Non Sequitur by Wiley |
Landola59 07.06.2005 18:30:57 | |
---|
Jaahas...Landola59:n jäähy kärsitty jo :D.... Yritän puhua kerrankin aiheesta enkä paskaa. Tuli ruskeaa lukkoa ja tilapäisbänniä siitä aiheesta. Yleensä siinä vaiheessa kun Smak alkaa soida radiossa niin se menee kiinni kyllä niin, että siitä saa jopa jonkulaista perverssiä mielihyvää. JA kyllähän TikTakia täytyy enemmän arvostaa. Nätit tytöt pysyny kauan pinnalla. Mutta esim. Indica jonka laittaisin mielestäni myös tähän genreen on huono. HPK = Hemmetin Paljon Kirkkoja. |
Deep Shadow 07.06.2005 18:38:36 | |
---|
Nuoria sällejä.. Hyvin soittelevat ja menestyvät kyllä ikäänsä nähden. "Televisio on kulttuurin vappunenä" -A.W. Yrjänä |
juuso a 07.06.2005 18:51:10 | |
---|
Ikäänsä nähden nämä jannut vetää hyvin ja sillä saletti. Eli ihan jees bändi ja muutaman vuoden päästä varmasti jo ihan varteenotettava porukka. Elämä on kivaa, jippii!!! |