Aihe: Smak - mielipidekysely
1 2 3 4 5 6 7 8
Landola59
07.06.2005 14:14:27 (muokattu 07.06.2005 14:14:43)
Tästä lähtee. Itelle ei oikeen tahdo upota mokomanlainen "hevi" tai mitä lie kaupallista töhnää onkaan, mutta mikä siinä bändissä on niin ihmeellistä Komiat pojat? Mielipiteitä kiitos.
HPK = Hemmetin Paljon Kirkkoja.
sikanaama
07.06.2005 14:17:40 (muokattu 07.06.2005 14:20:03)
Lapsukaiset tykkää. Kyllähän sitä tiktakkiakin alkuaikoina nenänvartta pitkin katsottiin. Kuhan jatkavat muutamia vuosia vielä niin rupeaa tulemaan hyväksiä katseita muualtakin kuin lapsukaisten kasvoista. Musiikista en osaa sanoa mitään kun en ole kuullut kuin puoli minuuttia jotakin rallia.

En minä silti siitä tykkää.
Käyn suihkussa vain koska rakastan sinua.
Järvihirviö
07.06.2005 14:18:38
Haha, mainio aihe!
Bändiä itsessään olen kuullut vain yhden kappaleen verran..EIII! Ei minun teekupposeni. En suututa bändistä pitäviä, vaan sanon vain että se oli töhnää.
Aerodactev
07.06.2005 14:21:13
Ihan sama. En minäkään osaa sanoa, mikä itseäni miellyttää niissä viittaan pukeutuvissa, kymmenen minuutin moog-sooloja soittavissa bändeissä. Kaikilla on omat korvat ja omat aivot jotka niitä kuulohavaintoja prosessoivat.
Long = progressive = good
Strutsi
07.06.2005 14:23:42
Aika turhaa. Pikkutyttöjen mieleen varmasti hyvä.
Kuulostaa jopa vähän apulanta kopiolta.
"Minä olen siiiiiilti iiiiihmineeeen...."
"I've gone where the hand of man has never set foot."
Landola59
07.06.2005 14:24:29
Hahah. Joo tästä kehkeytyy vielä hyvä keskustelu-
HPK = Hemmetin Paljon Kirkkoja.
Strutsi
07.06.2005 14:25:53
Hahah. Joo tästä kehkeytyy vielä hyvä keskustelu-

Joo. Paljon positiivisia mielipiteitä.
"I've gone where the hand of man has never set foot."
C
07.06.2005 14:28:20
Ekaa kertaa nyt kuuntelin sitten bändiä, tämän hienon kyselyn tuloksena :)

Sympatiat sinänsä nuorille jätkille, etenkin kun ovat vanhan kouluni oppilaita. Ja ovathan ne itse noi biisitkin tehneet näköjään, vaikka toki kovien ammattilaisten luotsaamana ilmeisesti (kotisivujen mukaan). Eli kun tiktakkiin verrattiin, niin ovathan nämä sällit nyt sentään täysin eri luokkaa!!!! (tiktakin mimosat näköjään laulelevat levyllä taustoja...sopivaa hommaa niille;).

Särökitara on hyvästä.
"Heavy on kaunista ja melodista musiikkia." - General Njassa
Bonham
07.06.2005 14:41:06
Loistava bändi livenä. Erittäin hienoa menoa nuorilta hepuilta!
Opinions are like assholes, everybody's got one. (Harry Callahan)
kivi
07.06.2005 14:52:26 (muokattu 07.06.2005 14:53:17)
Mun tuntemukseni perustuu myös tuohon yhteen hittibiisiin, mutta hyvinhän nuoret jannut tonttinsa hoitaa. Musiikillisesti ei mitään huomautettavaa, onkos tuo nyt sitä emo-rockia? - genressään varsin vahva aloitus.

Sanoituksissa olis aika lailla korjattavaa. Tuo "olen silti ihminen..." on aika lailla ympäripyöreä ja mihinkään johtamaton sanakeitos, ja verbaalisesti yhtä lailla heikko esitys, kuin se "keskiyöllä autossa... yksi uninen matkustajaaaaa... asemalla kaikuiivaat ...kuulutuukset... pakoon eipääseee", mikä se nyt olikaan..? Joku tuoreehko radiohitti?

Mutta kokonaisuus on toimiva, ja lupaava. Eiku tsemppiä.

PS. Tiktak on kans hyvä ellei vieläkin parempi.
:-)
"This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba)    
J.Hollström
07.06.2005 15:07:30 (muokattu 07.06.2005 15:10:12)
yhtä lailla heikko esitys, kuin se "keskiyöllä autossa... yksi uninen matkustajaaaaa... asemalla kaikuiivaat ...kuulutuukset... pakoon eipääseee", mikä se nyt olikaan..? Joku tuoreehko radiohitti?

Eli Egotripin Matkustaja. Aivan loistava kappale. Suomen kieli on vaan semmoista, jonka istuttaminen kappaleisiin vaatii kohtuullisen kovan tekstinikkarin.
Viceroy
07.06.2005 15:09:46

Sanoituksissa olis aika lailla korjattavaa. Tuo "olen silti ihminen..." on aika lailla ympäripyöreä ja mihinkään johtamaton sanakeitos, ja verbaalisesti yhtä lailla heikko esitys, kuin se "keskiyöllä autossa... yksi uninen matkustajaaaaa... asemalla kaikuiivaat ...kuulutuukset... pakoon eipääseee", mikä se nyt olikaan..? Joku tuoreehko radiohitti?

Joo, ehkä en taas erota ironiaa aiheesta, mutta rohkenen lusikkani työntää tähän soppaan. Olen aika lailla sanoitus-ihminen, ja olen muutamasta tekstistä, joita muut pitävät maailman naurettavimpina ja hölmöimpinä, löytänyt itselleni kaikenlaisia elämän ohjenuoria ja kokenut valaistumisia (liioittelen, mutta tajuatte kai).

Sitä vaan haen, että ei kannata välttämättä noin tyrmätä lyriikoita, ja puhua parantamisen varasta. Nämä asiathan ovat aina subjektiivisia, eikä kaikkien tarvitse tietenkään samanlaisista teksteistä tykätä - toisilla sanoittajilla on myös maaginen taipumus piilottaa äärimmäistä viisautta todella simppelin kuuloiseen lyriikkaan.

Heh, en sitten tiedä, miten tämä nyt Smakiin pätee, mutta sainpahan nyt ajatukseni sanottua. Ei tietenkään mitenkään henk. koht. Kiveä vastaan, päinvastoin.

PS. ja toi toinen biisihän on siis Egotripin Matkustaja.
Ja suo mulle hauta pohjassa meren, kun vanhuuden peikko mun hyytävi veren!
Jormaz
07.06.2005 15:14:41
Sinä olet silti ihminen, minä tahtoisin kertoa sinulleeeeeeeee...

Harvinaisen hirveä biisi. Voice-kanavalta oon nähnyt tuon videon varmaan kymmeniä kertoja duunissa, se tulee pari kertaa tunnissa. Sen lisäksi duunikaveri vittuillakseen soittaa mulle kun olen vapaalla ja pistää puhelimen telkkarin eteen..

Toi biisi on yksinkertaisesti vaan niin helvetin tökerö. Muusta tuotannosta ei oikeen ole havaintoja.
In Goth We Trust!
The 666 Club #4 Mactep - Love Metalia Neuvostoliitosta
...And Justice For All
07.06.2005 15:16:51
Mä en tykkää Smakista. Jotenkin liian... jotain musiikkia.
En mä osaa selittää, en vaan tykkäile.
Copyright ...And Justice For All. All Rights Reserved.
Jani The Rock
07.06.2005 15:17:09

En oo kuullu yhtään biisiä. Ignorance is bliss. Vaikka loppupelissä ihan sama, rokki soi vaikka miljuunalla teinigimmalla olis Smakin juliste seinällä.
Älä lähesty minua, lakeija, haitari olalla. Bella Italia #1 MegaMan Club #002 - Quiff Man
gandar
07.06.2005 15:33:47 (muokattu 07.06.2005 18:04:32)
TikTakista tykkään nättien tyttöjen takia, joten musiikillista antia ei ole tullut koskaan mietittyä. Smakissa on pikkupoikia (, jotka eivät oikein silmääni miellytä), joten on enemmän perehtymistä siihen itse musiikkiin. Kikkelijatsarihan minä kuitenkin pohjimmiltani olen.

Ensimmäinen reaktio oli inhotus. Yök, juuri tätä levy-yhtiöpamppujen luotsaamaa kakkaa, jossa vain hankitaan joukko ihan kivan näköisiä poekia lauleskelemaan ja soittamaan. Ja bändikilpailun kautta, jossa esitetty biisi nyt ei mitenkään erityisen hyvä ollut. Teinirinsessat tykkäävät kuin hullu puurosta ja markkinarakoa taotaan urakalla. Levyn kansikin oli kuin teetetty poikien graafikonplanttukaverilla, hirveä ilmestys. Voicella tehoraiskataan tuo "Minä olen silti ihminen"-kappale, joten sekin ketutti. Televisiossa näytettiin "Elämä lapselle"-konsertti ja siellä oli niin playback, että. Ihan huono!1

Kävi kuitenkin niin, että löysin tieni Smakin konserttiin. (Paikallisessa Landepallooza rockissa tms. esiintyi kavereiden bändejä, menin katsomaan, ja pitihän se pääesiintyjäksi palkattu Smak:in sitten tarkastaa, kun lipun hinta koostui kuitenkin vain siitä). Livenä ei ollut oikeastaan hullumpaa. En minä nyt tuosta oikein pidäkään (liian tusinatavaraa), mutta toisaalta ei tuo ollut sen huonompaa kuin useat muutkaan saman tyylin yhtyeet ja levy-yhtiön työkoneistonkin panos taustalla näkyi edukseen. Sanathan ovat hirveää kakkaa, mutta niinhän nuo ovat aina ja kaikkialla ("Minä olen munamies, me olemme munamiehiä, minä olen mursu"?) ja ovatpa ainakin poikain itsensä tekemiä. Soittimet oli pappa tai levy-yhtiö betalat, katkeruus ja kateus, mutta hyvinhän nuo tuon ikäisiksi vetivät. Liveveto oli liveveto ja kun laulajan äänestä ja koko yhtyeestä otti turhat muokatut härpäkkeet pois, oli paljon parempaa kuin esimerkiksi juuri musavideoissa.

Ja näkipä ainakin bändin, kun oli puoli ruumista loppuyleisöä pitempi :D

/edit: munamies, eikä mursumies
Ceci n'est pas une signature
Prog
07.06.2005 15:47:15
Ohan se Smak aikamoista kuraa. Laulajan ääntä ei kestä kuunnella yhtään.
Allekirjoitus
SS Ameba
07.06.2005 15:50:40
Joo ei.
Heräsit huomenna, kunhan nukahdat?!?.| VITSIPALSTA TAKAISIN JA HETI SAATTTTTANA!!!!!!!
JuniperThree
07.06.2005 15:50:46
Odotin ja vähän toivoinkin, että tää bändi olis ollu kovakin, mutta levyn kuuntelun jälkeen huomasin sen tosiaan olevan tylsä, tasapaksu, liian kliini... Hyvin tämä laulajajätkä kyllä vetää, sille ei mahda mitään! Toivotaan pojille tsemppiä ja omaa päätösvaltaa enemmän...
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4 5 6 7 8
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)