Marzi 06.06.2005 23:54:25 (muokattu 06.06.2005 23:57:18) | |
---|
Muistatte varmaan Ekon, tuon hassun Italofirman joka tekee hassuja kitaroita ja joita oli ennenvanhaan melkein häpeä omistaa kun olivat niin hirveitä. http://www.guitarshop.net/guitarpicsekoitalian.htm No tekevät uusia keppejä edelleen. Testattiin Ekoloogista les paulia http://www.myrareguitars.com/9007.jpg ja verrattiin sitä Gibsonin poikien custom ja supreme -lespaan. Soitettiin styrkkarin ja PA:n läpi, pidettiin samat säädöt ja volyymit ja kuunneltiin. Eko komottaa keskialueelta, josta gibsonit ei, gibsoneissa mureampi soundi. Toisin sanoen, Ekon soundi on kapeampi, kuten bodykin (melkein puolta ohkaisempi kuin Gibsoneissa) siinä on pulttikaula liimakaulan sijaan. Sustainia uupui jonkin verran edellämainittujen asioiden vuoksi ja varmastikkin myös siksi, että kitara on varmaan jottai vaneerin tapaista "puuta", eli siis kokoon liimattua sahajauhoa. :D Lisäksi jos mikeissä lukee samsun electronic musical instruments, ei ole lupa olettaa eksaktia Gibsonin 490R Alnico magnet humbucker, 498T Alnico magnet humbucker tai muuta vastaavaa. Ei, sieltä tulee Samsun-soundia, tässä tapauksessa siis aavistuksen kireämpää toistoa. But is the difference worth money? Yes it is but how MUCH money? Se soundiero suomeksi: Ei ollut hinnan (tai sen erotuksen eli 3200€) arvoinen. Ekoja kun saa 11 ja rapiat kappaletta yhden Giban hinnalla- eli hintaa on kolmisen sataa egeä kipale kun gisoni maksaa 3 ja puoli tuhatta egeä. Hiukan jo ehdin himoita Les Paulia, muttenpa taidakkaan ostaa Gibsonin versiota. Ovat NIIN raakasti ylihintaisia. Eipä nuo ekot ole kolmenkymmenen vuoden päästä yhtä hyvässä kuosissa kuin gibat, eikä välttämättä ajossa ainakaan alkuperäisosilla, mutta on se nyt helvetti, miten paljon noissa giban puulankuissa on liikaa hintaa. ihan soundwise. Laatuosat maksaa, mutta ristus jos Kiinasta tuodaan soitin, joka hoitaa homman, eikä maksa kuin hitusen yli sen, mitä maksaa kuskata koko kitara Suomeen, niin on se nyt kummaa hommaa. :D Kukin tehköön omat johtopäätöksensä vehkeiden hinnan suhteen. Kyllä mä tiedän, että kitarassa pitää lukea oikeita asioita ollakseen hyvä. Niin se menee monasti. Mutta ajattelin tosissani vaihtaa Ekooni mikit, nuo mitä Supremessä on, ja sitten tehdäänkin SOKKOTESTI. Eli kyllä, ostin sen pois. Ja aion soittaa sillä keikalla. Kallein kepakkoni on muuten listahinnaltaan n. kaks ja puoli donitsia. Pistää miettimään omaa järkevyyttäni. lisempää Ekoja: http://www.myrareguitars.com/2000guitars.html Hyvää kesää kaikille hörhöille. :D EDIT: niin joo, pakko lisätä. En ole muissa halpiskepeissä törmännyt näin hyvään työn laatuun/toimintaan IKINÄ. Pidän ääntä, näyn kauas, olen. |
rattledad 07.06.2005 00:02:30 | |
---|
tuon hassun Italofirman joka tekee hassuja kitaroita ja joita oli ennenvanhaan melkein häpeä omistaa kun olivat niin hirveitä Mitään hirveitä, laatupelejä. Great guitars, amps, and microphones are a must. Crappy guitars, amps, and microphones are another must. (EQ 2/2005) |
-K- 07.06.2005 00:23:06 (muokattu 07.06.2005 00:34:31) | |
---|
Minäkin ostin tuo pois ja vaihdoin mikit samana päivänä. Mikäli minä nyt yhtää puita erotan niin tuossa on ilm saarni kansi ja body vaahteraa. Toki tuo kansi on melkeinpä 1/3 bodystä. Nyt kun vielä saa vähän säätöjä kohdalleen ja kattelee kuinka metalliosat kestää niin.... Mutta halpaa&hyvää, piste
EDIT: kaula on mukavan ohut tämmöiselle ibanez-miehelle myös. Ei suotta elämys. |
Kimmo72 07.06.2005 00:34:55 | |
---|
Huima Lumous myy Turussa Ekoja. Tais siellä tommonen lesse kopsukin olla. Miten tää nyt sitte liitty mihinkään...? Tunne ja improvisaatio korvaa tekniikan.SSK#1 |
-K- 07.06.2005 00:43:26 | |
---|
Miten tää nyt sitte liitty mihinkään...? Notta varmaan haet semmosen huomenna ? Ei suotta elämys. |
Kimmo72 07.06.2005 00:45:57 | |
---|
Notta varmaan haet semmosen huomenna ? No niin.. No tai.. äääh. Tunne ja improvisaatio korvaa tekniikan.SSK#1 |
McNulty 07.06.2005 08:39:33 | |
---|
Toiset ajaa Mersulla, toiset Fiatilla... miksi? Siihen en osaa vastata mutta kummatkin ilmeisesti hoitavat sen asian minkä lupaavat. Tästähän voisi keskustella esim. Gibson LP vs. Tokai LR tai vaikka Gibson LP vs. Epiphone LP myöskin. Pitää kuitenkin muistaa että Gibsonin soittimet valmistetaan eri tavalla kuin esim. Epiphonen. On eri asia maksaa sille joka oikeasti käsityönä tekee soittimia kuin sille joka seisoo liukuhihnan päässä pistämässä soittimia laatikkoihin ja matkalle maailmaan. "I have tried so fuckin' many tubeamps and they all sound like some fuckin' AC/DC... except Krank" - Darrell Lance Abbott |
starsailor 07.06.2005 10:50:56 (muokattu 07.06.2005 10:51:38) | |
---|
En kyllä ymmärrä tätä kirjoitusta, kerrot ihan selvästi että Gibson kuulostaa paremmalta, on laadukkaammin valmistettu ja tulee kestämään pidempääm käytössä kuin Eko, joten kalliimpi hinta on täysin perusteltu. Mutta osta itse vaikka kerran kahdessa vuodessa uusi Eko, jonka metalliosat ruostuu soittajan omasta hiestä, niin minä ostan kerralla kunnollisen, jolla soittaa 30-vuotta ja jos haluan sen joskus myydä, niin saan omani takaisin. Totuus on että: - Jos ei ole varaa ostaa parasta, täytyy sitä jotenkin mollata perustellakseen itselleen huonompaa valintaa - Hyvistä kitaroista ei tarvitse vaihdella osia kun ne uutena ostaa - Hyvät ja laadukkaista osista valmistetut kitarat kestää soittajan käytössä loppuiän ja niissä säilyy arvo - Gibsonin maksaa liikaa, mutta niin maksaa käsityönä tehty laatukitara yksityisvalmistajaltakin - Supreme mallia saa vähän päälle $2000 Ebaystä, eli suomeen tuotuna vähän päälle 2000 euron hintaan. |
Gypsy 07.06.2005 11:59:55 | |
---|
En kyllä ymmärrä tätä kirjoitusta, kerrot ihan selvästi että Gibson kuulostaa paremmalta, on laadukkaammin valmistettu ja tulee kestämään pidempääm käytössä kuin Eko, joten kalliimpi hinta on täysin perusteltu. Ei kun se jatku vielä: ...but how MUCH money? Mutta osta itse vaikka kerran kahdessa vuodessa uusi Eko, jonka metalliosat ruostuu soittajan omasta hiestä, niin minä ostan kerralla kunnollisen, jolla soittaa 30-vuotta Onks tommosia vikoja ekoissa? Mulla on tossa nurkissa pyöriny kaikennäköstä parikolkyt vuotta vanhaa ritsaa eikä ne mihinkään oo ruostunu. ja jos haluan sen joskus myydä, niin saan omani takaisin. Tai sitten et. |
J.Hollström 07.06.2005 12:08:01 | |
---|
Minun ego ei kestäisi soittaa Ekolla. Pakko siis vetää Gibsonilla. |
JuSu 07.06.2005 12:17:12 | |
---|
Ekoja kun saa 11 ja rapiat kappaletta yhden Giban hinnalla- eli hintaa on kolmisen sataa egeä kipale Laitetaanpa tähän nyt yksi linkki... http://www.ariaguitars.com/int/03_products/pro_eg_pe_elite.html Eli löytyy mahonkirunkoa, liimakaulaa... Noita löytyy eBaysta parilla sataa. En ole tuota mallia soittanut, mutta on kokemus toisesta nyky-Ariasta (katso arvostelut), joka on hintaisekseen oivallinen kitara. JuSu Minä olen myyrä. |
trih 07.06.2005 12:25:32 (muokattu 07.06.2005 12:27:02) | |
---|
Gibsonihan ostetaan jos on rahaa siihen. Eihän se sen parempi kitara ole kuin muutkaan vastaavat. Hintaa on jenkkiläisyydestä ja maineesta johtuen aikalailla enemmän. Esmes ESPin jaappani customlespakopio on takuulla yhtä laadukas ja puolet halvempi mutta ei sitä Gibsonia haluava osta. Lisäys: Sinänsä hyvä vertailu koska kertoo että kaikki ei tarvitse esim Gibsonia. Toimeen voi tulla monin tavoin. Danae: "Sometimes I wonder how we got words. Like, where does 'war' come from?"
Dad: "It's a universal acronym."
Danae: "An acronym of what?"
Dad: "We Are Right."
— from the cartoon Non Sequitur by Wiley |
McNulty 07.06.2005 12:39:14 | |
---|
Laitetaanpa tähän nyt yksi linkki... http://www.ariaguitars.com/int/03_products/pro_eg_pe_elite.html Eli löytyy mahonkirunkoa, liimakaulaa... Noita löytyy eBaysta parilla sataa. En ole tuota mallia soittanut, mutta on kokemus toisesta nyky-Ariasta (katso arvostelut), joka on hintaisekseen oivallinen kitara. JuSu Ei sattumalta löydy suomenmaasta tai euroopasta noita? Tuo muoto kiehtoo kovasti... vähän lespaa, vähän jotain muuta :) Specsienkin mukaan vallan pätevä kohde pienille modauksille... vaikka toisaalta meikäläistä kiinnostais enempi joku vanhempi, 70s-härveli. "I have tried so fuckin' many tubeamps and they all sound like some fuckin' AC/DC... except Krank" - Darrell Lance Abbott |
JuSu 07.06.2005 12:42:30 | |
---|
Minä olen myyrä. |
Penasol 07.06.2005 12:43:10 | |
---|
En kyllä ymmärrä tätä kirjoitusta, kerrot ihan selvästi että Gibson kuulostaa paremmalta, on laadukkaammin valmistettu ja tulee kestämään pidempääm käytössä kuin Eko, joten kalliimpi hinta on täysin perusteltu. Mutta osta itse vaikka kerran kahdessa vuodessa uusi Eko, jonka metalliosat ruostuu soittajan omasta hiestä, niin minä ostan kerralla kunnollisen, jolla soittaa 30-vuotta ja jos haluan sen joskus myydä, niin saan omani takaisin. Totuus on että: - Jos ei ole varaa ostaa parasta, täytyy sitä jotenkin mollata perustellakseen itselleen huonompaa valintaa - Hyvistä kitaroista ei tarvitse vaihdella osia kun ne uutena ostaa - Hyvät ja laadukkaista osista valmistetut kitarat kestää soittajan käytössä loppuiän ja niissä säilyy arvo - Gibsonin maksaa liikaa, mutta niin maksaa käsityönä tehty laatukitara yksityisvalmistajaltakin - Supreme mallia saa vähän päälle $2000 Ebaystä, eli suomeen tuotuna vähän päälle 2000 euron hintaan.
On totta, että Gibsonin voi odottaa olevan parempi kuin Eko, ja niin asia lähes poikeuksetta taitaa ollakin, mutta ainakaan minulla ei ole mitenkään varaa laittaa kitaraan 2000 euroa. Hyvistä kitaroista ei tarvitse vaihdella osia kun ne uutena ostaa
En ymmärrä kunnolla tätä. Tarvitseeko käytetystä hyvästä kitarasta vaihtaa mielestäsi? "Puolustusvoimien huumekielto pätee vain rauhan aikana." |
_KesäMies_ |
Fortune 07.06.2005 13:26:49 | |
---|
Gibsonihan ostetaan jos on rahaa siihen. Eeei välttämättä ;) Mutta ei Gibsonia ole pakko ostaa uutena tai ylihintaan... The man with the Shar-Pei tummy
"Look behind you, a three-necked guitar!"
|
McNulty 07.06.2005 13:34:17 | |
---|
Eeei välttämättä ;) Mutta ei Gibsonia ole pakko ostaa uutena tai ylihintaan... Minulla on Gagsi Kipsonia ja kummatkin olen käytettynä ostanut. Customin löysin Jenkeistä 1000$ ja Standardin kotosuamesta 9000mk muistaakseni (vein vaihdossa kitaran ja maksoin väliä niin en ihan tarkkaan osaa arvioida mitä se todellisuudessa maksoi). Tuo Custom oli siksi sen verran halvempi kun siitä puuttui nauhat ja tinkasin sitä päivän :) Nauhat laitatin kotona kun reissultani takaisin eksyin, Dunlopin nauhat ja hyvin pelittää. Tiedän kyllä että refret laskee arvoa mutta minulle tuo on pääasiassa työkalu, ei antiikkikapistus jota varjellaan lasivitriinissä. Ebay.com on erittäin mukava sivusto jolta löytyy hyviä soittimia kohtuullisen huokeasti. Useasti myyjät kyllä toimittavat kitaran laukussa Suomeen kunhan vain asiasta sopii sähköpostitse. Yleensä nuo postit maksavat jonkun 80-150$ eli jollain 100e pitäis selvitä postikulujen kanssa. Niin ja jos epäilyttää tilata kallis skeba, niin Ben_D varmasti tietää kokemuksiensa perusteella enempikin asiasta, mutta aina kannattaa pyytää lisäkuvia soittimesta, keskustella myyjän kanssa muustakin kuin hinnasta jne. Ekosta vielä sen verran, että noita uusia en ole kokeillut saatika nähnyt vielä livenä, mutta ne vanhemmat Ekot ovat ainakin kamalia värkkejä. Kolmea sähkistä ja paria akustista soitelleena (todella kattava otos ja laaja referenssi, mutta kuitenkin) olin pettynyt siihen kuinka huonosti ne pitivät vireen. Eli satulaa, virittimiä ja ties vaikka tallaa ja kaulaa joutuisi fiksaamaan aikalailla. No, toivottavasti nuo uudet ovat parempia, sillä kaikilla ei tosiaan ole varaa laittaa edes tuota Ekon hintaa kiinni soittopeliin. "I have tried so fuckin' many tubeamps and they all sound like some fuckin' AC/DC... except Krank" - Darrell Lance Abbott |
J.Hollström 07.06.2005 13:54:40 | |
---|
Mutta ei Gibsonia ole pakko ostaa uutena tai ylihintaan... Gibson Les Paul Standardin järkevä hinta käytettynä on n. 1700 eur. Sanokee miun sanoneen. (ei tietenkään mitkään vintagevehkeet) |
Fortune 07.06.2005 13:57:56 | |
---|
Gibson Les Paul Standardin järkevä hinta käytettynä on n. 1700 eur. Sanokee miun sanoneen. (ei tietenkään mitkään vintagevehkeet) Jep, ei tuosta enempää kannata maksaa. Varsinkin kun niitä pyörii vaikka kuinka paljon ihan Suomessakin tuohon hintaan ja allekin. The man with the Shar-Pei tummy
"Look behind you, a three-necked guitar!"
|