Aihe: Tiukkaa keskustelua musavideoista
1 2
Bonham
27.05.2005 10:34:53
Pitkä artikkeli Turun Sanomissa:

http://www.turunsanomat.fi/verkkole … 0:0;4:107:1:0:0,4:305060,1:0:0:0:0:

Millaisia ajatuksia tulee?
Opinions are like assholes, everybody's got one. (Harry Callahan)
slowdive
27.05.2005 10:53:20

Ymmärrän pointin kyllä..
Mutta eiköhän musiikkivideo ole musiikintekijälle enemmänkin mainos ja videontekijälle taideteos, eli korvaus videotaiteilijalle, ja sitten mitä enemmän se teeveessä pyörii, sitä enemmän artistin levyt myy ja hyöty tulee artistille.
Eihän joku McDonaldskaan saa rahaa siitä että heidän mainoksensa pyörii, vaan he itse maksavat että se pyörii...
Ja sitä kautta tulee hyöty.
aikavaikea
27.05.2005 11:16:04

En tiennytkään ettei artisti saa korvauksia videon pyörityksestä. No, aina oppii. Tuntui ihan hullulta ensin, mutta ihan ymmärrettävän pointinhan tuo slowdive tähän kyllä toi.

Tämä kirjoituksessa ollut lausunto tuntui kyllä vielä oudommalta: "Semmoisenkin tulkinnan olen kuullut, että jos radiossa soittaisi kappaleen dvd-muotoiselta albumilta, kyse olisikin elokuvan esittämistä, Vänttinen pohtii."
Intuboikaa!
Teijo K.
27.05.2005 11:17:32

Niin, paljonko näkyy kotimaisia videoita televisiossa nykyään? Eipä juuri ymmärtääkseni. Tuskin parantaisi tilannetta Teostomaksu...
Nälkä!
-Knut Hamsun.
Operaatio Live : Jyväskylä
Bonham
27.05.2005 11:18:15
Niin, paljonko näkyy kotimaisia videoita televisiossa nykyään? Eipä juuri ymmärtääkseni. Tuskin parantaisi tilannetta Teostomaksu...

Mutta toisaalta, tarvitseeko kotimainen musiikki tuekseen kalliita videoita?
Opinions are like assholes, everybody's got one. (Harry Callahan)
McNulty
27.05.2005 11:19:07

Eikös musiikkivideo ole promootiota? =)
Promolättyjäkin jaetaan ilmaiseksi erinäisille medioille.
"I have tried so fuckin' many tubeamps and they all sound like some fuckin' AC/DC... except Krank" - Darrell Lance Abbott
Sahtimies666
27.05.2005 11:25:10
Pakko ylistää tähän väliin erästä musavideota nimittäin Smashing pumpkinsin ava adorea!! siin on kyl todella hieno video..voisi jopa kutsua taideteokseksi!!
"Prima Nocta" - the right to sleep with any new bride on their wedding night.
Teijo K.
27.05.2005 13:30:05

Mutta toisaalta, tarvitseeko kotimainen musiikki tuekseen kalliita videoita?

Nii no. Jos on valmis lähtemään siihen, että käytännössä tehdään yhden taiteenlajin harrastaminen Suomessa mahdottomaksi... Kyllä, mielestäni musiikkivideo on oma itsenäinen taideteoksensa, parhaimmillaan. Pahimmillaan toki taas ei.

Tarvitseeko suomalainen musiikki tuekseen videoita johtaisi siis jatkokysymykseen tarvitseeko Suomi kotimaista taidetta ts. musiikkiakaan?

Toisaalta Teostoihin, -nyt bändit saavat mainosta televisiosta, siis näkyvyyttä. Muutoksen jälkeen mahdollisesti ei enää mitään.
Nälkä!
-Knut Hamsun.
Operaatio Live : Jyväskylä
Agag
27.05.2005 13:49:42
Nykypäivänä nimenomaan suomalaisille markkinoille tähtäävän bändin on aivan turha tehdä musiikkivideota. Ennen aikoihin kun Jyrki-ohjelma tuli vielä oli tilanne toinen.

Ai juu, tuli vähän off-topic
Suck my dick! -John Holmes-
Juhani
06.06.2005 16:47:14

En ehtinyt lukea artikkelia, eikä sitä enää löydy tuolta Turun Sanomien sivuilta.

Miten tämä homma siis menee? Esim. MTV:llä pyörivistä videoista ei makseta korvauksia itse muusikoille? Vain videon tuottajille videosta?
tee1
06.06.2005 16:57:08

En ehtinyt lukea artikkelia, eikä sitä enää löydy tuolta Turun Sanomien sivuilta.

Kokeiles klikata uusiks. Kyllä se ainakin mulle löytyi.
Juhani
06.06.2005 16:58:35

Kokeiles klikata uusiks. Kyllä se ainakin mulle löytyi.

No kappas. :)

Kiitokset.
Pluto
06.06.2005 17:40:01
Tämä ei nyt välttämättä liity aiheeseen mitenkään, mutta mun mielestäni 99 % musiikkivideoista on täysin turhia. Musiikkivideoita tehdään vain siksi, että bändien pitää jostain syystä tehdä niitä.

Presidents of the USA:lla on hauskoja videoita, niitä katson mieluusti.

Ja paras Suomessa koskaan tehty musiikkivideo on Taanilan ohjaama Birdy.
Dillon, you son of a bitch!
Juhani
06.06.2005 18:59:22

Tämä ei nyt välttämättä liity aiheeseen mitenkään, mutta mun mielestäni 99 % musiikkivideoista on täysin turhia. Musiikkivideoita tehdään vain siksi, että bändien pitää jostain syystä tehdä niitä.

Presidents of the USA:lla on hauskoja videoita, niitä katson mieluusti.

Ja paras Suomessa koskaan tehty musiikkivideo on Taanilan ohjaama Birdy.

No onneksi yli 99% tehdystä musiikista on sellaista, ettei niistä olet tehty musavideoita, eikä tehdä.

Myynin edistäminen on ensimmäinen syy miksi videoita tehdään ja miksi niistä maksetaan niinkin paljon. Videohan yleensä edustaa bändin imagoa ja genrensä stereotypiaa, siinä missä muukin mainonta.
catarina_siljander
06.06.2005 19:02:44
Musiikkivideot on rock rock!! Niissä saa keimailla... Jee.. *vinkkaa silmää*
Endymion
06.06.2005 21:33:24

Eiköhän musiikki kuitenkin ole kohtalaisen olennainen osa musiikkivideota? Ehkä jopa siinä määrin että siitä voisi jonkun lantin sen musiikinkin tekijälle pistää...
"If you're a good player, you play loud so people can hear it" - Nigel Tufnel
Juhani
06.06.2005 22:57:07

Bändin kannattaakin tehdä itse omat videonsa. Niinkuin esim. Ihmeellinen äänilaite.
Flash
07.06.2005 12:13:08 (muokattu 07.06.2005 12:13:36)

Eikös musiikkivideo ole promootiota? =)
Promolättyjäkin jaetaan ilmaiseksi erinäisille medioille.

Jaetaan ilmaiseksi kyllä, mutta (julkisesta) soittamisesta joutuu maksamaan normaalit maksut.
There Is A Light That Never Goes Out
tee1
07.06.2005 17:52:40 (muokattu 07.06.2005 17:52:53)

Tämä ei nyt välttämättä liity aiheeseen mitenkään, mutta mun mielestäni 99 % musiikkivideoista on täysin turhia.

Tähän täytyy todeta että myöskin 99% musiikista on täysin turhaa.

;)
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)