Aihe: Audioslave
1 2 3 4 57 8 9 10 1127 28 29 30 31
cerulean
27.05.2005 12:22:05
Play.comissa myydään jotain erilaista editionia levystä jossa on bonuksena "The Curse" niminen kappale ja ilmeisesti Like A Stonen live versio.

The Curse on kyllä mukana ihan normaalissa versiossakin. Kyseinen kappale on levyn 12. biisi.
After Ruth left me, i´ve been ruthless.
DSC
27.05.2005 13:18:28
Play.comissa myydään jotain erilaista editionia levystä jossa on bonuksena "The Curse" niminen kappale

Joku raotti taas sitä kuuluisaa maduutensa verhoa :)
madu
27.05.2005 13:22:59 (muokattu 27.05.2005 13:23:14)
Ai v*ttu niimpäs onkin... Eipä jää nuo biisien nimet mieleen ku levy soi autossa ja kannet on hyllyssä...
*Poistuu nolona takavasemmalle*
Exhausted
28.05.2005 09:35:15

Minusta esim. ekan levyn Cochisella ääni ei kauhean hyvin potki. Suoritustaso vaihtelee aika paljon eri biisien välillä.

Mielestäni levyllä taittuu ihan komeasti, mutta livenä on kamalaa kähinää. Esim juuri Cochisessa mies ei pystynyt laulamaan kertsin korkeimpia "Go on and save yourself"-kohtia vaan osoitti aina mikillä yleisöä
DSC
28.05.2005 18:05:34
Mielestäni levyllä taittuu ihan komeasti, mutta livenä on kamalaa kähinää. Esim juuri Cochisessa mies ei pystynyt laulamaan kertsin korkeimpia "Go on and save yourself"-kohtia vaan osoitti aina mikillä yleisöä

Tosiaan komeastihan se live-esityksiin verrattuna taittuu. Itse vertaankin suorituksia aina Soundgarden aikoihin ja sillon Cochise olisi kuulostanut levyllä PALJON paremmalta. Livenähän Cornell on Soundgarden aikoinakin ollut välillä aika kehnoa kuultavaa. Ei kukaan pysty laulamaan Cornellin laulutyylillä monena iltana putkeen menettämättä ääntään, mikä on valitettava tosiasia. Toivottavasti mies ottaa Euroopan-rundin alun rauhallisesti ja vetää täysillä vasta Helsingissä :)
madu
29.05.2005 13:08:13
Sitä vaan mietin että vetiköhän Cornell koskaan SG:n alkuaikoinakaan livenä hyvin. Ei ole osunut korviin jotain alkuaikojen liveklippejä.

Ite odotan sitä että aslave kiskasee Show Me How To Liven Helsingissä. Siinä ainakin Cornellin ääni pettää ;)
Exhausted
29.05.2005 13:39:45

mulla on Soundgardenin Louder than Live, joka on siis livevideo ennen Badmotorfingeriä (bassossa Nirvanassakin soittanut Jason Everman). Kyllä muistikuvani mukaan Cornell laulaa aika pitkälti samalla tavalla kuin levylläkin. Videolla on muuten mukana hupaisa coveri Spinal Tapin Big Bottomista.
Keke Urlaub
29.05.2005 16:21:09

Sitä vaan mietin että vetiköhän Cornell koskaan SG:n alkuaikoinakaan livenä hyvin. Ei ole osunut korviin jotain alkuaikojen liveklippejä.

Veti. Olen nähnyt mm. Outshinedin ja Mind Riotin livevideot, heti levynjulkaisun jälkeiseltä ajalta, ja sujui tosiaan aivan kuten levyltä, jos ei vielä vihaisemmin :).
DSC
29.05.2005 19:05:22
Veti. Olen nähnyt mm. Outshinedin ja Mind Riotin livevideot, heti levynjulkaisun jälkeiseltä ajalta, ja sujui tosiaan aivan kuten levyltä, jos ei vielä vihaisemmin :).

Näitä "live"-videoita katsellessa ja kuunnellessa kannattaa aina muistaa, että niitä voidaan fiksata rankasti jälkikäteen ja pahimmassa tapauksessa laulut ym. vedellään studiossa kokonaan uusiksi tai yhdistellään parhaita paloja sieltä täältä. Esim. Motorvisionilla on liian hyvää laulua ollakseen totta :) . Bootleg-videot paljastavat sitten artistin todellisen live-tason.
madu
30.05.2005 09:12:50 (muokattu 30.05.2005 09:48:19)
Motorvision on tullut nähtyä ja siinä on aika varmasti lauluja korjailtu. Mutta tuo louder than live pitäis jostain hommata. Julkasis nyt DVD:nä molemmat samassa paketissa niin varmasti löytyis ostajat.
paavi
30.05.2005 09:47:07
Kerran nähnyt ja kuullut Soundgardenin livenä ja silloin laulu ainakin toimi ihan ok! Tosin se oli sitä aikaa, kun bändi seisoi paikallaan kuin patsaat ja fiilikseen oli yleisössä hieman vaikea päästä mukaan. Ristiriitaista kun ääni oli rankka ja kiihkeä ja laulaja kuitenkin seisoi jäykkänä paikallaan. No, joka tapauksessa muistelisin, että laulu toimi hyvin.

Ja niinkuin mainittu, ainakin niissä alkuaikojen livevideoissa laulu kuulostaa todella hyvältä.
karpela diem (tartu tanjaan)
etnopoju
30.05.2005 10:37:28

Tosin se oli sitä aikaa, kun bändi seisoi paikallaan kuin patsaat ja fiilikseen oli yleisössä hieman vaikea päästä mukaan.

minusta se on just parhautta. kim thayil seisoo liikkumatta kun joku fakiiri ja cornell vetää takaperin voltteja ja kirkuu mikkiin.
bedlam
30.05.2005 13:52:20

Esim juuri Cochisessa mies ei pystynyt laulamaan kertsin korkeimpia "Go on and save yourself"-kohtia vaan osoitti aina mikillä yleisöä

Antakaa nyt anteeksi pilkunviilaukseni, mutta näin päässä biisiä muistelemalla tuo mainitsemasi kohta ei mene sen korkeammalta kuin itse säkeistökään.
http://www.mikseri.net/kiasma
cerulean
30.05.2005 14:38:02
Mä en ymmärrä muutenkaan miten Audioslaven hyvyyteen tai huonouteen vaikuttaa se kuinka täydellisesti Cornell vetää livenä. Pelkkää bs babblea...
After Ruth left me, i´ve been ruthless.
Exhausted
30.05.2005 17:07:25

Antakaa nyt anteeksi pilkunviilaukseni, mutta näin päässä biisiä muistelemalla tuo mainitsemasi kohta ei mene sen korkeammalta kuin itse säkeistökään.

no ehkä palkeet riittivät juuri ja juuri säkeistöön jotenkin (olisiko vielä melodia ollut vähän erilainen)
paavi
31.05.2005 10:08:44
minusta se on just parhautta. kim thayil seisoo liikkumatta kun joku fakiiri ja cornell vetää takaperin voltteja ja kirkuu mikkiin.

Ei mut puhuin siitä myöhemmästä ajasta, kun cornellkin soitti kitaraa ja seisoi pääosin paikallaan. :) Tää nyt perustuu pikkasen hatariin mielikuviin, mutta mun mielestä kun vertaa sitä Helsingin keikkaa ja ihan Soundgardenin alkuaikojen livevideoita, ero on kuin yöllä ja paivällä tuon lavakäyttäytymisen suhteen...
karpela diem (tartu tanjaan)
mechanic
04.06.2005 14:47:06

Mä en ymmärrä muutenkaan miten Audioslaven hyvyyteen tai huonouteen vaikuttaa se kuinka täydellisesti Cornell vetää livenä. Pelkkää bs babblea...

Enpä sitä minäkään oikeen ymmärrä.
Negatiivisuus on perseestä!
ratikka0
06.06.2005 13:27:26
Nyt kun olen out of exileä kuunnellut putkeen jo jonkin aikaa, niin täytyy kyllä sanoa, että joka kuuntelukerralla levy muuttuu aina vaan paremmaksi...

No en nyt putkeen ole kuunnellut, mutta paljon kuitenkin.

Aluksi levy ei mitenkään säväyttänyt, mutta taas tapahtui tämä "mitä enemmän kuuntelet, sitä paremmalta se kuulostaa"- ilmiö.

Mutta juhannuksen jälkeen keikalle jäähalliin. Tätä on jo kauan odotettukin.

Toivottavasti soittavat muutaman RATM:in piisin!
would
12.06.2005 18:18:46
On tosi hyvä levy. Ehkä parempi kun eka, ns. "cornellin tekemät" biisit on mun mielestä parempia kun morellon riffittelyt. Ja tosta cornellin laulamisesta kyllä luin aika outoja mielipiteitä. Sehän on helvetti joka levyllä soundgardenin ekasta lähtien parantunu koko ajan. Tuntuu että out of exilellä laulaa paremmin kun koskaan. Suhteellisuudentajua poijjaaat, Cornell on ehkä paras rocklaulaja tällä hetkellä missään. The cursen c-osa on ihan huikee.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)