Aihe: "DIAMOND" kitara 70-luvulta??
1
Natural
06.06.2005 18:56:47 (muokattu 06.06.2005 18:57:13)
Sain tälläisen kitaran käsiini, joka on 70-luvulta peräisin. Kävin arvioittamassa sitä yhessä musa liikkeessä ja yllätyksenä sain kuulla että eivä olleet kuulleetkaan moisesta kitarasta !!
Takana laatassa lukee made in Japan ja Kaulan päässä "DIAMOND" Kitarassa ei muita merkintöjä näy edes aukoista kurkkimalla.. jos joku sattuu tietämään kenen valmistama tämä on ja kuinka arvokas??. Itse olen kovasti koittanyt löytää netistä tietoa, mutta arvailut päätyvät Arian 335 kopioihin, kunhan vielä kuvan löytisi, joka vastaisi kitaraa joka mul on.

Kuva tuntemattomasta Kitarasta:
http://irc-galleria.net/view.php?nick=Natural&image_id=13434470

-Kiitos kaikille auttajille!! :)
Aksu89
06.06.2005 19:28:46
Kysyppäs Jouni -nimimerkkiseltä henkilöltä täältä Muusikoiden.netistä...
Onneks mie oon näin fiksu...
lexa53
06.06.2005 21:56:39 (muokattu 06.06.2005 21:57:21)
Muistelisin, että Diamond ja Aria jossain välissä yhdistyivät tai tekivät ainakin yhteistyönä Aria- Diamond merkkisiä kitaroita. Saatan olla väärässäkin, mutta kerran olen Diamond merkkiseen -70 luvun stratoon törmännyt ja oli mielestäni aivan soitettava kitara.
K100#9
Kuha
06.06.2005 22:43:02

En tiedä onko tästä apua, mutta mun ensimmäinen sähkökitara oli prikulleen tuollainen punainen Diamond. Kitara ostettiin käytettynä n. -77. Muistan, että sillä oli Landolan jälkeen aivan mahtavaa opetella venytyksiä Claptonin Bluesbreakers-levyltä. Nostalgian takia tuollaisen voisi ostaa, mutta eipä ole liikkeissä näkynyt.
Muistakaa venytellä.
fox
06.06.2005 23:17:06

Tuolta sivulta löytyy heti ensimmäisenä..
http://www.therathole.org/guitars/models/aria/aria.html

Diamond oli Arian mallisarja, kaikenmoista kopioo tuli sieltä, mm. noita 335:sia...
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers."
Kuha
07.06.2005 07:04:11

Huttusella on, varmaankin saman tehtaan, Aria 335 -kopio myynnissä:

http://www.soitin-huttunen.com/uploads/aria335.jpg

Lieneekö tuokin 70-luvulta.
Muistakaa venytellä.
jpg
07.06.2005 07:24:26
muistan aikoinani Torniossa Tuokon musiikissa olleen Arian valmistaman Diamond-merkkisen kitaran joka oli aivan oma mallinsa.on jäänyt mieleen kun kuolasin kyseistä soitinta mutta eihän sitä nuorukaisella ollut rahaa.perkele!
zorro
07.06.2005 11:51:12 (muokattu 07.06.2005 11:53:36)
Sain tälläisen kitaran käsiini, joka on 70-luvulta peräisin. Kävin arvioittamassa sitä yhessä musa liikkeessä ja yllätyksenä sain kuulla että eivä olleet kuulleetkaan moisesta kitarasta !!
Takana laatassa lukee made in Japan ja Kaulan päässä "DIAMOND" Kitarassa ei muita merkintöjä näy edes aukoista kurkkimalla.. jos joku sattuu tietämään kenen valmistama tämä on ja kuinka arvokas??. Itse olen kovasti koittanyt löytää netistä tietoa, mutta arvailut päätyvät Arian 335 kopioihin, kunhan vielä kuvan löytisi, joka vastaisi kitaraa joka mul on.

Kuva tuntemattomasta Kitarasta:
http://irc-galleria.net/view.php?nick=Natural&image_id=13434470

-Kiitos kaikille auttajille!! :)

mulla on just sama kitara kakkoskitarana. 70-luvulta sekin on, sain kaverin isältä. Mitään muuta vikaa ei kitarassa ole, kuin mikkiaihiot(?) käsittääkseni resonoi pitää yrittää jokupäivä ruuvata ne paremmin.

kosmeettiselta osalta se minun kitara eroaa niin että mulla on mikeissä punaset tarrat joita en oo saanu raaputettua irti.
ostetaan:danelectro tuna melt tremolo myydään:
McNulty
07.06.2005 11:53:50
ei hitto... tuohan on tyylikäs 335-tyyppinen skeba. Minä haluan kanssa!!! :))
"I have tried so fuckin' many tubeamps and they all sound like some fuckin' AC/DC... except Krank" - Darrell Lance Abbott
Natural
08.06.2005 10:05:12
mulla on just sama kitara kakkoskitarana. 70-luvulta sekin on, sain kaverin isältä. Mitään muuta vikaa ei kitarassa ole, kuin mikkiaihiot(?) käsittääkseni resonoi pitää yrittää jokupäivä ruuvata ne paremmin.

kosmeettiselta osalta se minun kitara eroaa niin että mulla on mikeissä punaset tarrat joita en oo saanu raaputettua irti.

Munkin skitast kuuluu välil pientä resonointii myös... mut hyvin sillä soittelee :) Pitäs viel saada joku hieno 70-luvun hihna. Saisko kuvan siitä sun skitasta? Ois kiva nähä onko se tosiaan samanlainen??
zorro
08.06.2005 19:07:32
Munkin skitast kuuluu välil pientä resonointii myös... mut hyvin sillä soittelee :) Pitäs viel saada joku hieno 70-luvun hihna. Saisko kuvan siitä sun skitasta? Ois kiva nähä onko se tosiaan samanlainen??

http://img294.echo.cx/img294/6047/kitara3wm.jpg

siinä.. virittimet, tallan ja potikat ja nupit oon vaihtanu ku ei ollu kunnossa sillonku sain tuon. vielä tosiaan mikit pitäs vaihtaa, ku ne ei kovin hyvältä saundaa. mitkä olisi hyvät mikit tuollaseen kitaraan? suositekaapa.
ostetaan:danelectro tuna melt tremolo myydään:
Jouni
08.06.2005 22:31:28 (muokattu 08.06.2005 22:33:11)
Jeeps.. Roikkuupa minunkin kitarakokoelmassani tuollainen.. Aivan identtinen on sinun kitarasi kanssa. Ostin sen muutama vuosi sitten, kaverin isältä minäkin, niinkuin joku muukin tällä palstalla.. Oli maannut seitsemän vuotta sängyn alla ja oli aivan karmeassa kunnossa. Kanadalaisperäiset (alkuperäisetkö?) virittimet olivat aivan vaihtokuntoiset ja kopan taakse oli raiskattu aukko, joka sai suolanesteen kihoamaan soitinystävän silmäkulmaan.. Sain kuitenkin halvalla, niin vein kotiin kolmoskitaraksi..

Laitettuna ja siloiteltuna siitä tuli kaunis ja soittokuntoinen kaunotar. Vaihdoin siihen Schallerin virittimet (helvetillinen urakka, kun otelauta olikin liian paksu..) ja nyt kitara on unelmaa lähentelevä jazz-kitara, vaikka tallamikki onkin aavistuksen jauhoinen. Tottakai kitara kiertää ja serösoittoon se on aivan kelvoton, sillä keskiblokki puuttuu, mutta mikäs siinä... Onnittelen uuden kaunokaisen omistajaa.. :)

Tietojeni mukaan olisi noita Arian kumppaneita ja valmistava tehdas olisi ollut tuo kullanhohtoinen Matsumoku, jonka kädenjälki on ollut yleisestiottaen rahanarvoista..
"On siinä pojilla piuhat ja saundit..."
fox
08.06.2005 23:27:33

Tietojeni mukaan olisi noita Arian kumppaneita ja valmistava tehdas olisi ollut tuo kullanhohtoinen Matsumoku, jonka kädenjälki on ollut yleisestiottaen rahanarvoista..

Pitää paikkansa, mutta Matsumoku on japanilaistyylinen "konserni" itse asiassa. Vähän niinku Hoshino Group, jonka merkkejä ovat Tama, Ibanez, Greco ja lisää.. Matsumokulla on sitte tosiaan Aria, Aria-Diamond, Westone ja muutama muu..
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers."
Natural
09.06.2005 10:03:55

Tosiaan maksoin skitasta 100€ aattelin vaan että oliko se liikaa, mutta ei se kyl liikaa voi olla näin hienosta skitasta... jännä juttu, tääkin kitara on peräsin kaverin isältä joka sai sen perintönä jostakin :) Tätä kaunotarta ei kyl kehtaa myydä koskaan.
Sam
09.06.2005 11:07:23
Ai, kun tuli nuoruus mieleen :)
Eka sähkikseni oli juuri samanlainen. Sillä tuli opeteltua soiton saloja, kunnes vaihdoin sen LP-kopioon (ei olisi pitänyt luopua siitä...) Kierto-ongelmat oli "arkipäivää" sen kanssa, kun "autotalli-rokkia" soitettiin.

Pitäs viel saada joku hieno 70-luvun hihna.

Omakuvassani kuva 80-luvun alusta, jossa Diamond "tositoimissa", hienolla hihnalla varustettuna...
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)