gösplstorm 06.06.2005 23:22:22 (muokattu 06.06.2005 23:24:29) | |
---|
Mitenköhän sais parhaalla mahollisella laadulla tehtyä äänityksen näiden olosuhteiden vallitessa?: -Rummut, basso, kitarat, ja laulu pakko äänittää kaikki samaan aikaan -mikit: konkkamikki --> rummut ylhäältäpäin stereona perusmikki --> basari(rumpu) perusmikki --> laulu perusmikki --> vaffari --> kitara1 perusmikki --> vaffari --> kitara2 perusmikki --> vaffari --> basso meinaan tällä että miten kannattais järjestäytyä, kun äänitys tehään kaverin himassa? Meillä ei siis oikein ole mitään pahveja tai muita esteitä rumpujen eteen, että voi olla vähän vaikeaa vetää ilman että rummut vuotaa kauheesti muihin mikkeihin. Edit: hups lähetin epähuomiossa liian aikasin |
joelr 06.06.2005 23:40:19 (muokattu 06.06.2005 23:40:50) | |
---|
No, tässä jotain ideoita: Ehkä basson voisi nauhoittaa myös DI-boksin kautta suoraan omalle raidalleen. Riippuu miten monitorointi on järjestetty. Eli onko kaikilla omat kuulokkeet vai miten homma toimii.. Myös siirtämällä vahvistimet eri huoneisiin saadaan vähennettyä vuotoa. Minä varmaankin yrittäisin kuitenkin nauhoittaa sen laulun erikseen, jos vain jotenkin mahdollista. |
gösplstorm 06.06.2005 23:46:54 (muokattu 06.06.2005 23:52:43) | |
---|
No, tässä jotain ideoita: Ehkä basson voisi nauhoittaa myös DI-boksin kautta suoraan omalle raidalleen. Riippuu miten monitorointi on järjestetty. Eli onko kaikilla omat kuulokkeet vai miten homma toimii.. Myös siirtämällä vahvistimet eri huoneisiin saadaan vähennettyä vuotoa. Minä varmaankin yrittäisin kuitenkin nauhoittaa sen laulun erikseen, jos vain jotenkin mahdollista. öö just siks on vähä pakko soittaa samaan aikaan ku ei oo mitää kuulokkeita. Kaikki kuulee sit toisensa. ja + mikä on DI-boksi? ei taideta omistaa. E: tai no hetkinen, laulun kyllä ehkä sittenkin pystyis. Njoo. Kiitos neuvosta. Yleensä nää ratkaisut on törkeen yksinkertaisia, mut tarvii jonku ulkopuolisen hoksaamaan ku ei ite nää :D |
Mitenköhän sais parhaalla mahollisella laadulla tehtyä äänityksen näiden olosuhteiden vallitessa?:
Mää tykkään, että teidän olosuhteet on ihan kivat. Pieni vuoto ei haittaa kerrassaan mitään (IMO).. saattaapa tehdä hyvääkin. Vaihevirheen mahdollisuus tietty saattaa olla olemassa tossa, sekin varmaan riippuu monesta asiasta ja sen enempää en ala asiaa arpomaan. Mä en nää mitään syytä miksi ette voisi erikseen nauhoittaa noita soittimia, mitä te kuulokkeilla?? Eri huoneeseen vaan vaffarit mikkeineen ja tarkkaamossa (olkoon se vaikka keittiö, jos niikseen tulee) musa pauhaamaan ja strato vinkumaan.. EDIT: Siis toki äänitätte porukalla ensin rummut ja vaikka basson pohjalle. Mä olen tosin sitä mieltä, että paras syntyy, kun tehdään livenauha.. eli antakaa palaa vaan. Shun saturday iltoja, those having me nolostumaan. Lubrication Midsummer Page kädenväännössä and can better tulitikkutempunkin, what is naturally as Page allege canning appropriation combination sormella tulitikkuaskista röökin and firing its. |
Puavali 07.06.2005 00:16:54 | |
---|
öö just siks on vähä pakko soittaa samaan aikaan ku ei oo mitää kuulokkeita. Kaikki kuulee sit toisensa. ja + mikä on DI-boksi? ei taideta omistaa. Di-boksi bassolle 38 €, behringerin tuote, sans amp-kopio. Ite hommaan semmoisen vielä. E: tai no hetkinen, laulun kyllä ehkä sittenkin pystyis. Njoo. Kiitos neuvosta. Yleensä nää ratkaisut on törkeen yksinkertaisia, mut tarvii jonku ulkopuolisen hoksaamaan ku ei ite nää :D Patjoja rumpujen ja muiden väliin, auttaa yllättävän paljon. Sitten bassovahvarin voisi myös eristää. kalamies#19 >-)))>
Olen rento, rauhallinen ja ulospäin suuntautunut. Minulla on positiivinen mielikuva itsestäni. ESTR #2 |
joelr 07.06.2005 00:57:51 | |
---|
Mä en nää mitään syytä miksi ette voisi erikseen nauhoittaa noita soittimia, mitä te kuulokkeilla?? Niin, minä tuolla tuossa alussa meinasin lähinnä sitä, että vahvistimet voisi siirtää eri huoneisiin ja mikittää. Kuulokkeiden avulla soittajat kuulisivat myös mitä muut soittaa (esim. rumpali ei varmastikaan kuule toisessa huoneessa olevaa kitaravahvistinta kunnolla). Eli kuulokkeet voisivat olla monitoreina.. Mutta eipä tästä enempää. |
gösplstorm 07.06.2005 08:37:57 | |
---|
kuulokkeet voisivat olla monitoreina Täytyy kattoo jos pystyy mutta todennäköisesti ei, niin siks se juttu on sit just et soitetaan samaan aikaan ja kaikkien on vaan parempi kuulla mitä toiset soittaa. Ja ku rumpalil on jo klikki kuulokkeis enkä oo varma onnistunko sen klikin lisäks muuta sinne änkeen, ku tehään äänitys yhen tutun superstudioihmeellä(1200€ tjs.), enkä oo oikeen tutustunu siihe viel kunnol. |