-Fender- 06.06.2005 18:19:07 | |
---|
Mikä olisi hyvä kielisetti stratoon? Ja missä hinnoissa kielet liikkuu? Yritin etsiä haulla mutta se ei toiminut Eero |
dazed 06.06.2005 18:42:44 (muokattu 06.06.2005 18:43:21) | |
---|
Hinta on 7-15e ja satsinpaksuus riippuu soittajasta ja soundista jota hän haluaa. Soittajasta siten, että paksumpi satsi on aina raskaampi sormille. Osta 0.9 tai 0.10 ja vie kitara mukaan kauppaan, he kyllä vaihtavat siihen kielet, mutta katso tarkkaan niin osaat seuraavaksi vaihtaa itse. I`m not a great player, but I can make it howl. |
-Fender- 06.06.2005 18:44:54 | |
---|
Noo enköhän mä taida ihan ite vaihtaa ku ei harley bentonia kehtaa mihinkään viedä. Mutta kiitos kuitenkin neuvosta Eero |
p130 06.06.2005 18:58:01 | |
---|
Jos varman päälle haluaa ottaa, niin ei yli .10-.46 -settiä, yllättävän useissa (yleensä vintagehenkisissä) stratoissa paksummat alakielet aiheuttavat jo intonaatio-ongelmia. Vaan se on malli- ja jopa yksilökohtaistakin. Joihinkin stratoihin voi heittää niin paksut kielet kuin kaupasta löytyy ihan ongelmitta. Jos intonaation säätö on hakusessa niin tarkasta säätöFAQ! Olen mieluummin yksin oikeassa kuin lauman kanssa väärässä. -Kari Suomalainen |
Härski 06.06.2005 18:58:09 | |
---|
ku ei harley bentonia kehtaa mihinkään viedä. Tästä oli pakko päräyttää plussa. |
biibob 06.06.2005 19:51:06 | |
---|
Ernie ball on minulle ollut ainakin se luotettava ja varma merkki. Suosittelen ainakin kokeilemaan. Itselläni on käytössä sähkökitaroissa toisessa super slinkyt ja toisessa tällä hetkellä power slinkyt. Akustisissa käytän earthwoodin lighteja. Minkä paksuista kielisettiä käytät tällä hetkellä? Jos joku olisi nimettävä jumalan jälkeen niin se on Jimmy Page. |
Turder 06.06.2005 20:01:49 | |
---|
ku ei harley bentonia kehtaa mihinkään viedä. Repesin. Siitä hyvästä plussa. On se mukavaa kun vielä löytyy ihmisiä joilla on itsekritiikkiä ja osaavat nauraa itselleen. Mainostilaa vuokrataan! |
Wahi 06.06.2005 20:12:42 | |
---|
ei harley bentonia kehtaa mihinkään viedä. Kieltämättä aika hyvä kommentti. "Just take a deep breath and blast" -Jimmy Page |
Wahi 06.06.2005 20:15:38 (muokattu 06.06.2005 20:18:56) | |
---|
Niin ja sitten itse asiaa. Mulla on stratossa ihan standardi .010 setti, eli .010-.046, merkki on tällähetkellä D'addario kun ei kaupassa ollut muutakaan. Minulla on D'addario fobia, yleensä käytän DR, ne on vaan hyviä ja kestäviä. GHS olisi tarkoistus jossain vaiheessa koeajaa. EDIT: Niin ja Ernie Ballin .010 testaan myös joskus. D'addarioita saan 7e ja DR maksaa muistaakseni joku 9e. "Just take a deep breath and blast" -Jimmy Page |
-Fender- 06.06.2005 20:23:20 | |
---|
Kiitoksia kaikille todella paljon neuvoista Eero |
Jucciz 06.06.2005 21:15:12 | |
---|
Aivan mahtava kommentti tuo kehtaamattomuus. Plussaa tuli, tulin hyvälle tuulelle. :) |
Vainhaalee 06.06.2005 21:26:41 | |
---|
Kannattaa ehdottomasti kokeilla vähän paksumpia kieliä, sillä minusta ne antavat stratolle juuri sen oikean tatsin... Hienompi bendailla kun vähän jotain mikä pistää vastaan ja kannattaa muutenkin kokeilla erilaisia yhdistelmiä... Nyt mennään eikä meikata! |
Mika K 06.06.2005 21:53:46 | |
---|
Kannattaa ehdottomasti kokeilla vähän paksumpia kieliä, sillä minusta ne antavat stratolle juuri sen oikean tatsin... Nyt täytyy kyllä kompata. Käytin aiemmin 10-46 sarjoja josta siirryin käyttämään 10-52 sarjaa ja muutos oli kyllä melkoinen. Alkoi vihdoin löytymään se kuuluisa twängi. |
Leper Messiah 06.06.2005 22:02:06 | |
---|
tuossa 'harleybenton-kommentissa' minua ehkä vieläpä enemmän hymyilytti ajatus siitä, että viedään kitara liikkeeseen kielten vaihdon takia. maailmassa on ihan vitusti hyvää musiikkia. jos kuuntelisin kaikkea "hyvää" tulisi ylikuormitus. kuuntelen ainoastaan parasta musiikkia. - julmettu Punttisika #3 Runkku Monsteri #4 |
Nyt täytyy kyllä kompata. Käytin aiemmin 10-46 sarjoja josta siirryin käyttämään 10-52 sarjaa ja muutos oli kyllä melkoinen. Alkoi vihdoin löytymään se kuuluisa twängi. Komppia, itse tosin vaihdoin kielisetin stratokopiooni super slinkeistä (09-42) power slinkeihin (11-48) Nyt on oikeasti ehkä enemmän fiilistä soitossa. Kun tekee pitkiä venytyksiä, niin ne tosiaan tuntuvat pitkiltä venytyksiltä. Super slinkyillä sai helposti venytettyä sen 2.5 sävelaskelta tuntematta sormissa käytännössä mitään vastusta, joten tunne ei ollut niin suuri. Nyt joutuu tekemään töitä sen puhtaan 2 sävelaskeleen eteen. Saattaa kyllä johtua vielä siitä, että sormet ovvat hieman herkkinä nyt, kun paksummat kielet ovat repineet nahkan auki. Mutta kunhan tottuu. Jos joku olisi nimettävä jumalan jälkeen niin se on Jimmy Page. |
Fortune 06.06.2005 22:39:35 | |
---|
tuossa 'harleybenton-kommentissa' minua ehkä vieläpä enemmän hymyilytti ajatus siitä, että viedään kitara liikkeeseen kielten vaihdon takia. Parempi se on sinne viedä ensimmäisellä kerralla, niin voi katsoa vierestä, miten se tehdään ja oppii kerralla oikean tavan kielittää kitara. Mitenkäs sen osaisit tehdä, jollet ikinä ole moista operaatiota tehnyt? The man with the Shar-Pei tummy
"Look behind you, a three-necked guitar!"
|
Leper Messiah 06.06.2005 22:57:52 | |
---|
Parempi se on sinne viedä ensimmäisellä kerralla, niin voi katsoa vierestä, miten se tehdään ja oppii kerralla oikean tavan kielittää kitara. Mitenkäs sen osaisit tehdä, jollet ikinä ole moista operaatiota tehnyt? hmm.. muistellaas... mitenkähän siitä selvisin. taitaa kielisetissä olla ohje, tai sitten netistä sen etsin. maailmassa on ihan vitusti hyvää musiikkia. jos kuuntelisin kaikkea "hyvää" tulisi ylikuormitus. kuuntelen ainoastaan parasta musiikkia. - julmettu Punttisika #3 Runkku Monsteri #4 |
McNulty 07.06.2005 08:48:14 | |
---|
hmm.. muistellaas... mitenkähän siitä selvisin. taitaa kielisetissä olla ohje, tai sitten netistä sen etsin. Silloin kun minä vaihdoin ekaa kertaa itse kielet... ei ollut mitään nettiä. Tai no joo, kai sellanen oli olemassa jossain yliopistokäytössä jenkeissä mutta ei ollut meillä, naapurilla saatika muuallakaan :) Itseasiassa fillaroittin 7km/suunta musakauppaan kysymään hammer-on ja pull-off merkinnöistä tabulatuureissa ja sainkin vastauksen aikanaan :) Ei nää nykyajan vässykät enää vissiin edes tiedä mikä on fillari ja vaikka tietäiskin niin eivät vissiin ole koskaan pyöräilleet 14km, etenkään kysymään jotain kitaran soittotekniikasta :)) "I have tried so fuckin' many tubeamps and they all sound like some fuckin' AC/DC... except Krank" - Darrell Lance Abbott |
Fortune 07.06.2005 10:58:26 | |
---|
hmm.. muistellaas... mitenkähän siitä selvisin. taitaa kielisetissä olla ohje, tai sitten netistä sen etsin. Niin, tosimieshän ei apua pyydä. Fiksu pyytää ja selviää vähemmällä säätämisellä :) The man with the Shar-Pei tummy
"Look behind you, a three-necked guitar!"
|
seventh son 07.06.2005 16:06:03 | |
---|
Niin, tosimieshän ei apua pyydä. Fiksu pyytää ja selviää vähemmällä säätämisellä :) mulla se oli lähinna vaan että katoin miten muut kielet oli kiinni. kyllä se siitä selvis.... |