Gandhi 03.06.2005 20:56:27 | |
---|
Onko ihmisille tuttu M. Paradinaksen (aka µ-ziq) luotsaama levymerkki Planet Mu? Kerää mahtavan mainioita artisteja kasaan ja suoltaa aivan hillittöntä vaihtoehto-elektroniikkaa ilmoille kohtuullisen kovaa tahtia. Mielestäni mennyt Warpin ohi julkaisujen tasossa. Itsellä on aika kokoelma kiekkoja sieltä, uusimpana Electronic Music Composerin 'Abandon Music'.. Aivan loistavaa tavaraa! Sivuilta löytyy kohtuullisen paljon clippejä kuunneltavaksi ja muutenkin mukavaa tavaraa. http://www.planet-mu.com/Lopetan ennen kuin jatkan. |
Järvihirviö 05.06.2005 16:56:59 (muokattu 06.06.2005 12:20:54) | |
---|
Tuttuja on kaikki Frog Pocketit, Luke Vibertit, Jansky Noiset, Venetian Snaresit ja Speedranchit YM. Tietenkin Paradinas itse myös. Se on makuasia tuleeko Planet-Mu:lta parempaa µ-ziggia kuin Warpilta, yleensä kallistun aina jälkimmäiseen. |
^mitä järvihirviö sanoi. Mua on vähän aina noissa v.snareseissa sun muissa ollut semmoinen kiusaantunut olo, että vaikka niiden nerokkuutta moni hehkuttaa, niin jotenkin se ylenmääräinen glitchailu ja pärinä vaikuttaa enemmän itsetarkoitukselta kuin suunnattoman vision tulokselta. En väitä etteikö sielläkin olisi paljon hyvää ja hienoja juttuja, mutta tiiä sitten...osa toimii, osa menee vaan ohi. Ei kovaa ja korkeelta, suodattuu vaan hälyksi. |
Gandhi 09.06.2005 15:20:07 | |
---|
Mua on vähän aina noissa v.snareseissa sun muissa ollut semmoinen kiusaantunut olo, että vaikka niiden nerokkuutta moni hehkuttaa, niin jotenkin se ylenmääräinen glitchailu ja pärinä vaikuttaa enemmän itsetarkoitukselta kuin suunnattoman vision tulokselta. Tottahan tuokin, mutta kyllä siltä muutakin materiaalia on tullut ulos aika kasat kuin pelkkää 300bpm napsahtelua, esim. Rossz Csillag Alatt Született-almbumilla (niin mielenkiintoinen nimi, että ei voi sitten vaatia että muistin sen oikein) on hienon hienoja jousia. Ja on siellä µ:lla muitakin tallissa. Esim. Chevron on mainio ainakin ainokaisen albuminsa perusteella. Lopetan ennen kuin jatkan. |
krushing 11.06.2005 13:15:17 | |
---|
Joo, ei ollut tarkoitus yleistää. Snares-kokemus on vähän jäänyt epäholistiseksi kun kaikki mihin on törmännyt on enimmäkseen ollut sitä pärinää - ei niin etteikö siinäkin olisi hetkensä. Ja muusta Mu-tuotannosta löytyy toki helmiä paljonkin. |
RA 13.06.2005 16:34:44 | |
---|
Tottahan tuokin, mutta kyllä siltä muutakin materiaalia on tullut ulos aika kasat kuin pelkkää 300bpm napsahtelua, esim. Rossz Csillag Alatt Született-almbumilla (niin mielenkiintoinen nimi, että ei voi sitten vaatia että muistin sen oikein) on hienon hienoja jousia. Meikäläisen korvaan tuo Rossz Csillag Alatt Született (otin copy-pastella tuosta ylempää:) kuulosti lähinnä siltä että käsiin olisi saatu joku "edirolorchestral" tms. orkesterisample-plugini ja soiteltu sitä kiipparilta eikä edes paljoa viilailtu saundia. Sitte siihen päälle sitä iänikuista amenin silppuamista. Sitten itse otsikkoon. Kyllä meikäläisen ääni menee silti Warpille vaikka Planet Multakin helmiä löytyy. :) |