Aihe: Konemusiikkiin elävyyttä.
1 2
hörhö
26.04.2003 17:49:51

Onkos sitä muunkinlaista???

Periaatteessahan koneella voi synnyttää ihan minkä äänen vaan. Tästä voi päätellä että joku olisi joskus tehnyt sellaista. Tuossa vieressä oleva levyhylly todistaa myös, että on sitä.
"Tritonus on harmonian ketsuppi" -E Rautavaara
Juho L
26.04.2003 19:42:29
:) (teini-hymiö)
hähähähähä (Jamihymiö)

Hymiöihin en koske mistään hinnasta. Ennemmin toteutan hartaan mielenilmauksen teksin muodossa. Seuraavassa naureskelu ja kuvaus:

Hoho. - Notta olipas hauskaa.
Hähähä - Syö sarkasmin kitkerää kalkkia.
Har-har-har - Piraattinauru. Hoho:n ja hähähä:n välimaastosta. Hitunen tanniinista sarkasmia.
"You got exhilation, an' you got inhilation. But they're two different things, man. You screw up, you got mutilation." - Jackson Jeffrey Jackson, the trumpet player
teknis
28.04.2003 12:51:04
On niin kiva nousuhumala ettei ny irtoa edes sarkasmia. Juho on kyllä järkevimpiä tällä palstalla kirjoittavia ettei mun tee yhtään mieli edes v....lla. Oonkohan tulos liian vanahaksi.

niinno vanhoissa juopoissa on se jännä puoli että ne uhoaa ihmisille aikansa kunnes joku niille viittii vastata, jonka jälkeen se ainut vastaaja on kuulemma helevetin kova äijä..
Juho L
29.04.2003 12:05:49
niinno vanhoissa juopoissa on se jännä puoli että ne uhoaa ihmisille aikansa kunnes joku niille viittii vastata, jonka jälkeen se ainut vastaaja on kuulemma helevetin kova äijä..

Noh-noh. Vaikka Jami ei olekkaan enää pojankoltiainen ja roikkuu perinteikkään pohjalaisesti periaatteissaan maailmanloppuun asti, ei ole järkevää ryhtyä loan heittoon. Loan heitolla ei saada aikaan lasta eikä kahta lasta. Loan heitolla saattaa itsensä vain huonoon valoon (himmeä -> rasittaa silmiä) ja taidokkaasti pudottaa esittämältään mielipiteeltä pohjan pois. Hieman sama kuin löisi itseään kirveellä jalkaan.

Pitihän tähän vastata, kerta Jami tuossa niin kukkaisia lauseita kirjoitteli, vaikka sanojensa mukaan humaltuneessa tilassa olikin.
"You got exhilation, an' you got inhilation. But they're two different things, man. You screw up, you got mutilation." - Jackson Jeffrey Jackson, the trumpet player
krushing
29.04.2003 20:55:01

Pitihän tähän vastata, kerta Jami tuossa niin kukkaisia lauseita kirjoitteli, vaikka sanojensa mukaan humaltuneessa tilassa olikin.

kännissä postatessa saattaa joskus tulla totuuksiakin ulos, mutta ei tällä kertaa nyt mitään kovin uutta ilmennyt...
Jami
30.04.2003 19:15:48

Juhani kyseli Mnetin hyviä ja huonoja puolia. Yks mun mielestäni huono puoli on että turhan moni leikkii tosissaan. Eikä ymmärrä kenenkään laskemaa leikkiä. Etsitään toisen kirjoituksesta sana tai pari ja hyökätään sen kautta kimppuun.

"miks ukkoina jo syntyy sylilapset?" kyseli Leinokin aikoinaan. "Miss on hengen aurinko". "miks niin vähän käyttäjiä kanteleen". No kun osalta menee munkin jutut yli pipon niin ei oo paljo toivoa ymmärtää Leinon aivoituksia. No taas joku sanoo että mitä sitte. Leinohan kuoli kuppaan. Olis ees ottanu yliannoksen hepoa niin vois arvostaakkin. hähähähh.

Mä tykkään ärsyttää ja sohia nuortenmiesten kalkkeutuneita asenteita ja mielipiteitä. Joku vastaa samalla mitalla, joku haluaa mun ottavan asian tosissani, joku käyttäytyy huonosti ja yrittää puukottaa milloin milläkin tavalla. Joku on samaakin mieltä.

Yhtälailla kun toivon parikymppisten ymmärtävän antaa arvoa kokemukselle voisin itse muistaa kuinka nuorten kanssa olen täällä tekemisissä. Moni kirjoitukseni, jonka olen nauraen kirjoittanut ja leikinlaskuksi tarkoittanut, saa nuorella herneen nenään ja syvällekkin. Siihen en kuitenkaan ole pyrkinyt. Mieluummin haluaisin esittää eriävän kannan ja saada teidät ajattelemaan omilla aivoillanne.

Ei silti etteikö muakin joku joskus vähä tympisi. Asianomainen tietää sen siitä että mä en vastaa hänen juttuihinsa enää ollenkaan. Logiikkana on että ei mun oo mikään pakko kaikkien kanssa seurustella. Tämähän on vapaaehtoista.

Monen kanssa taas väännetään kättä ja heitetään sanan säilää moneen malliin. Jos minä nyt sitten jollekulle tälläiselle väittelyjen jälkeen annan arvon ja sanon että et oo aivan tyhmimpiä jätkiä niin mitä sitten.

Siis kun mä sanon että Juho ei oo aivan tyhmimpiä jätkiä niin ei siitä kannata kenenkään vetää hernettä nenään. Ja jos vetää niin toivon hänen siihen tukehtuvan.

Otsikkona on "Konemusiikkiin elävyyttä." Siinä se suuri vitsi onkin. Miten kone vois olla elävä??
Jami
30.04.2003 19:18:55

vaikka sanojensa mukaan humaltuneessa tilassa olikin.

Nojoo. Humalalla ja humalalla on eroa. Mulla on kiva nousuhumala kahden kolmosolutpullon jälkeen. Että johtopäätös humaltuneesta tilasta tai juoposta Jamista on vähän ennenaikainen. Tuohonkin asiaan mulla on paljon teitä enemmän perspektiiviä.
Jabbe
01.05.2003 11:41:20 (muokattu 01.05.2003 11:44:20)
Juhani kyseli Mnetin hyviä ja huonoja puolia. Yks mun mielestäni huono puoli on että turhan moni leikkii tosissaan. Eikä ymmärrä kenenkään laskemaa leikkiä. Etsitään toisen kirjoituksesta sana tai pari ja hyökätään sen kautta kimppuun.

...Ja taas luen läpi koko tekstisi ja etsin siitä jokaisen huomautettavan kohdan ja väitän kaikessa vastaan, aivan tosissani. Minä en katsos leikkiä ymmärrä. ;)

miks ukkoina jo syntyy sylilapset?" kyseli Leinokin aikoinaan. "Miss on hengen aurinko". "miks niin vähän käyttäjiä kanteleen". No kun osalta menee munkin jutut yli pipon niin ei oo paljo toivoa ymmärtää Leinon aivoituksia. No taas joku sanoo että mitä sitte. Leinohan kuoli kuppaan. Olis ees ottanu yliannoksen hepoa niin vois arvostaakkin. hähähähh.

No, aika vähän on Leinon tuotantoon tullut tutustuttua. Enkä varmaan puoliakaan jutuista ymmärtäisi. Sen verran voin sanoa, että käyttäjiä kanteleen löytyy ainakin täältä yksi. Nerokas peli tuo sähkökantele.

Mä tykkään ärsyttää ja sohia nuortenmiesten kalkkeutuneita asenteita ja mielipiteitä. Joku vastaa samalla mitalla, joku haluaa mun ottavan asian tosissani, joku käyttäytyy huonosti ja yrittää puukottaa milloin milläkin tavalla. Joku on samaakin mieltä.

Samaa mieltä en kanssasi ole kaikessa (varsinkaan yleistävissä kommenteissasi konemusiikista), mutta asenteesi on kyllä oikea!

Yhtälailla kun toivon parikymppisten ymmärtävän antaa arvoa kokemukselle voisin itse muistaa kuinka nuorten kanssa olen täällä tekemisissä. Moni kirjoitukseni, jonka olen nauraen kirjoittanut ja leikinlaskuksi tarkoittanut, saa nuorella herneen nenään ja syvällekkin. Siihen en kuitenkaan ole pyrkinyt. Mieluummin haluaisin esittää eriävän kannan ja saada teidät ajattelemaan omilla aivoillanne.

En edes vielä ole parikymppinen, mutta arvostan kokemustasi ja mielipiteitäsi todella paljon. En ole mitenkään pahasti hernettä vetänyt nenään, toivottavasti en ole ilmaissut itseäni epäselvästi. Omilla aivoilla ajattelu on tosiaan tärkeää. Jos kaikki olisivat koko ajan samaa mieltä niin mihin me enää aivoja tarvitsisimme?

Ei silti etteikö muakin joku joskus vähä tympisi. Asianomainen tietää sen siitä että mä en vastaa hänen juttuihinsa enää ollenkaan. Logiikkana on että ei mun oo mikään pakko kaikkien kanssa seurustella. Tämähän on vapaaehtoista.

Vastaatko enää mun juttuihin? Toivottavasti, sillä mikäli tämä tympii sinua niin pyydän syvästi anteeksi ja menen nurkkaan häpeämään ja miettimään kuinka huono ihminen olen. :)

Monen kanssa taas väännetään kättä ja heitetään sanan säilää moneen malliin. Jos minä nyt sitten jollekulle tälläiselle väittelyjen jälkeen annan arvon ja sanon että et oo aivan tyhmimpiä jätkiä niin mitä sitten.

Niin, mitä sitten? Minulle et kovin usein ole kehuja heittänyt, mutta itsetuntoni ei tosiaankaan ole kiinni jonkun keski-ikäisen kalkkiksen myötätunnosta... :)

Siis kun mä sanon että Juho ei oo aivan tyhmimpiä jätkiä niin ei siitä kannata kenenkään vetää hernettä nenään. Ja jos vetää niin toivon hänen siihen tukehtuvan.

Vielä en ole tukehtunut. Juho tosiaankin on ihan älykäs ihminen, ja hyvä niin. Ei ole pelkkiä idiootteja täynnä tämäkään paikka.

Otsikkona on "Konemusiikkiin elävyyttä." Siinä se suuri vitsi onkin. Miten kone vois olla elävä??

Ei kone elä, eikä se myöskään tee mitään itse. Koneen käyttäjä sen sijaan on elävä olento, ja vain hänestä on kiinni tämä konemusiikin elävyys. Valitettavasti suurin osa käyttäjistä ei tätä ymmärrä, ja heidän musiikkinsa todellakin kuulostaa elottomalta ja tylsältä. Onneksi poikkeuksiakin löytyy...

EDIT: Anteeksi, sinähän olet jo keski-iän yläpuolella. :)
http://www.muusikoiden.net
Jami
01.05.2003 12:33:45

No, aika vähän on Leinon tuotantoon tullut tutustuttua. Enkä varmaan puoliakaan jutuista ymmärtäisi. Sen verran voin sanoa, että käyttäjiä kanteleen löytyy ainakin täältä yksi. Nerokas peli tuo sähkökantele.

No ohi vähän näyttää menevän. Leino ei tarkoita mitään soitinta, eikä ainakaan konesoitinta hähähähh. Hän puhuu vertauskuvallisesti kanteleen käyttäjästä tarkoittaen suuria visioijia, hengen jättiläisiä, edelläkävijöitä.

Omilla aivoilla ajattelu on tosiaan tärkeää. Jos kaikki olisivat koko ajan samaa mieltä niin mihin me enää aivoja tarvitsisimme?

Emmekä tarvitsisi myöskään tälläistä foorumia ajatusten vaihtoon ja väittelyyn.

Vastaatko enää mun juttuihin?

Johannytoki. Nuorimies, joka totisesti paneutuu asiakysymyksiin, ei joudu mustalle listalle. Et kuulu niihin jotka eivät piittaa itse asiasta vaan yrittävät kaivaa vaikka väkisin jotain negatiivista ja vittuilun aihetta toisen tekstistä.

Minulle et kovin usein ole kehuja heittänyt, mutta itsetuntoni ei tosiaankaan ole kiinni jonkun keski-ikäisen kalkkiksen myötätunnosta... :)

Sanonpa nyt tässä todistajien läsnäollessa että Jabbe on erittäin kehityskelpoinen nuorimies. Terve, utelias ja olevaa kyseenalaistava asenne on hänen voimansa. Ja näyttää se jo jotain tietävänkin. hähähäähh. No ihan tosissaankin. Paljon hän myös kirjoittaa tänne joten siinäpä meillä oiva ja ahkera jäsen "perheeseemme".

Oon joskus markkinointikoulutuksieni päätteeksi istuttanut osallistujat vuorotellen tuoliin joka on selin muihin. Muun ryhmän tehtävänä on ollut puhua takanapäin hyvää. Eli kehua tuota yhtä selin istuvaa ja saamiaan kehuja paperille kirjoittavaa. Moni on siitä paperista tehnyt huoneentaulun. Kehystänyt ja ripustanut seinälle nuo saamansa kehut.

Eli aika kova juttu on kehujen saanti. Ja jokainen meistä niitä tarvitsee. Ihminen on joukkoeläin ja tarvitsee laumansa hyväksynnän pysyäkseen terveenä. Hyväksyntä ilmenee parhaiten kun vähän kaveria kehaisee. Ja kun sen tekee vilpittömästi ja totuudenmukaisesti niin se lämmittää kehun saajaa tosi pitkään.
Jabbe
01.05.2003 12:40:37
No ohi vähän näyttää menevän. Leino ei tarkoita mitään soitinta, eikä ainakaan konesoitinta hähähähh. Hän puhuu vertauskuvallisesti kanteleen käyttäjästä tarkoittaen suuria visioijia, hengen jättiläisiä, edelläkävijöitä.

No, sen verran älysin että se ei tarkoittanut kirjaimellisesti soitinta, vaan jotain tuon tapaista. Kiitos kun nyt kuitenkin tarkensit. Olisi ehkä pitänyt mainita ettei aivan täysin ohi mennyt. Mielenkiintoisia nuo vanhat tekstit tosiaa, mutta kenestä Leinosta tässä nyt puhutaan?

Kiitoksia kehuista, en olekaan näemmä niin turha tyyppi kuin luulin. Yritän jatkaa samaa rataa. Tee sinäkin niin, tämä on todella antoisaa keskustelua... :)
http://www.muusikoiden.net
Juho L
01.05.2003 15:21:43

Kun täällä konemusiikkipalstalla iskee päälle jokin hirveä taistelu jostain hulppeasta aiheesta, niin joskus tulee vähän sellainen hevipalstalle ominainen tihnun ja turhan vaahtoamisen meininki. Mutta niinhän se on, että kun joku ryhtyy vaahtoamaan, niin eihän siinä auta kuin lyödä vain lisää löylyä kiukaalle. Kyllä siinä vaahtoaminen vähitellen loppuu, kun energia alkaa käydä vähiin. Joillekkin konemusiikki on niin pyhä asia, että menee vähintään säkki herneitä hengityselimistöön, kun joku sanoo vastasanaa tuosta jalosta musiikin muodosta.

Sanasodan arkea. Tuohan vain verevöittää verkkaaseen sanailuun ja antaa taistelulle uutta väriä ja puhtia.

Oletkin kunnostautunut tehokkaana provosoinnin edistäjänä täällä konemusiikkipalstalla. Ilman panostustasi känemusiikkipalsta olisi vähemmän ruutitynnyrin muotoinen. Siitä sinulle kuuluisi antaa mitali ja jonkinsortin diplomi ja levyllinen konemusiikkia. Hähähä.

Totta. Mutta onhan sitä aina välillä ihan mukava sörkkiä potentiaalista vaahtoajaa ihan vain herneiden toivossa. Kun siinä sitten onnistuu, tuntee saavuttaneensa jotain.

Itseasiassa oli varsin outoa, että konemusiikin vannoutunut kannattaja aloitti perinteikkään vahtoamisen siitä, että vanha "vihollinen" antoi arvoa toiselle konemusiikin harrastajalle. Ennemminkin olisi kuulunut vaikkapa hurrata. No tutkimattomia ovat konemusiikin kannattajien tiet, varsinkin jos mukana on sieniä.

Otsikkohan ei ollut "Konemusiikista elävä", vaan "Konemusiikkiin elävyyttä". Kyllä konemusiikkiin voi elävyyttä saada, mutta ei siitä elävää voida tehdä. Elävyys on sellainen suure, joka 100% annoksena tekee kohteestaan elävän. Konemusiikkiin kyllä saa elävyyttä, muttei 100%.
deepe
07.05.2003 11:13:06 (muokattu 07.05.2003 11:19:44)

Onko teidänkin mielestänne liian paljon konemusaa, joka on vaan looppausta ja toistoa, jossa ei tapahdu paljon mitään. Vielä pahempaa, looppina toistuu joku tahdin mittainen biitti mikä on hiirellä ohjelmoitu tietokoneelle. Jotakin tuntuu puuttuvan..

Eli miten saada musiikki kuulostamaan vähän elävämmälle pelkän saman loopin käyttämisen sijaan?

Kukapa teitä "musiikin tekijöitä" estää tekemästä sellaista musiikkia kuin itse haluatte.Ei käsittääkseni ole missään säännöissä kirjoitettu että biisissä pitää käyttää yhtä looppia.
Ne kaverit jotka tajuavat käyttää biiseissään muutakin,pääsevät ehkä pidemmälle.
Voit luoda itsellesi jopa uuden musiikkityylin esim.JAzzhipetnogoa
krushing
08.05.2003 14:53:56

Kukapa teitä "musiikin tekijöitä" estää tekemästä sellaista musiikkia kuin itse haluatte.Ei käsittääkseni ole missään säännöissä kirjoitettu että biisissä pitää käyttää yhtä looppia.

no eipä tosiaan. luovan looppaamisen ja samplaamisen hienouksiin tutustumisen voi aloittaa vaikkapa howie b:n turn off the darkista. ja voi sitä yhtäkin looppia rusentaa eri muotoihin eikä vaan monistaa biisin pituuden verran.
Vilppu
17.05.2003 20:43:48
No mitenkäs ihan oikeiden soittajien lisääminen sinne sekaan?

Ja sitten myös se, että ei mennä sieltä missä aita on matalin, eli tehdään jotain muuta kuin loopataan se tahdin tai kahden pätkä miljoona kertaa (mikä on täällä jo tullutkin sanottua).

Yksi idea on myös kehittää hieman biisien harmonista & melodista puolta.

Onko teidänkin mielestänne liian paljon konemusaa, joka on vaan looppausta ja toistoa, jossa ei tapahdu paljon mitään. Vielä pahempaa, looppina toistuu joku tahdin mittainen biitti mikä on hiirellä ohjelmoitu tietokoneelle. Jotakin tuntuu puuttuvan..

Eli miten saada musiikki kuulostamaan vähän elävämmälle pelkän saman loopin käyttämisen sijaan?
Tärkeintä meissä ovat varpaat. Niillä ohjataan. MATTIAS 6 V.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)