Aihe: Keikkailu romanien kanssa
1 2 3 4 5 6 7 8 9
Tankero
04.06.2005 17:36:42
Voimia sinulle veljeni.

Niitä tarvitaan etenkin näin eilisen punaviinin jälkeisinä aikoina.

Mutta vielä hiukan asiaakin tummista. Kun on tullut pyörittyä noissa geenitutkijaporukoissakin, niin sielläpä on joskus ihan vakavissaankin siinnyt keskustelua aiheesta; missä ovat tummat vammaiset.
Heillähän on aika kapea geeniperimä. Vuosisatoja ovat pyörineet keskenään ja kapea geeniesahan tahtoo aiheuttaa kaikenlaisia erityisvaivoja.
Euroopassahan on kolme geenitutkijoita erityisesti kiinnostavaa ryhmää; suomalaiset, islantilaiset ja azkenasy juutalaiset. Kaikilla on enemmän tai vähemmän rappeutunut geeniperimä.
Sijoittavatko tummat sitten vaivaisensa heti laitoksiin vai hoitaako "luonnollinen poistuma" asian. Miettikääpä sitä.
pekkajau
05.06.2005 11:38:14
Taisto Saaresaho. Onko kukaan kompannut? Kompattiin 80-luvulla. Mukava ujo mies!
Kirjoitin mitä kirjoitin!
poppamies
05.06.2005 14:20:42

Tuli vielä mieleen eräs studiokeikka missä artisti itse soitti kitaraa ja viritti kitaraansa amolli sointu apuna ja referenssinä oma pää.
Mahdollisesti myytävänä EBS MultiComp jos hyvin sattuu
uruttaja
05.06.2005 15:26:27
Taisto Saaresaho. Onko kukaan kompannut? Kompattiin 80-luvulla. Mukava ujo mies!

Minä olen ollut hänen kans keikalla, mutta en osannut yhdistää taustaa.
R.Syke
05.06.2005 15:31:45 (muokattu 05.06.2005 17:16:43)

Mutta vielä hiukan asiaakin tummista. Kun on tullut pyörittyä noissa geenitutkijaporukoissakin, niin sielläpä on joskus ihan vakavissaankin siinnyt keskustelua aiheesta; missä ovat tummat vammaiset...

-A tuost mie en tiiä mittää. Olisit kysyny karjalaisist nii het oisin tient.
half
05.06.2005 15:50:45

Kompattu ollaan. Oli tehnyt jonkun singlen, jota kovasti esitteli.
Väärin ? Kyllä tämmöinenkin biisi kai on.
clave
05.06.2005 18:15:34

-70 luvulla tuli soitettua melkein vuoden pätkä. Bändissä oli vanhoja vetäjiä, itse olin nuori kloppi. Oli Esko Könönen, Ossi Malinen ja bassossa välillä Sulo Naumanen, Keijo Rosti sekä Jiri Parviainen.
Taisto oli mukava hemmo, äääääärettömän pitkä pinna ja suvaitsevuus, koska ryhmä oli paikoin ...no joo:)
"Täytyy varoa, ettei turhaan tehty työ mene hukkaan"
vanhami
05.06.2005 20:06:27 (muokattu 05.06.2005 20:07:13)
-70 luvulla tuli soitettua melkein vuoden pätkä. Bändissä oli vanhoja vetäjiä, itse olin nuori kloppi. Oli Esko Könönen, Ossi Malinen ja bassossa välillä Sulo Naumanen, Keijo Rosti sekä Jiri Parviainen.
Taisto oli mukava hemmo, äääääärettömän pitkä pinna ja suvaitsevuus, koska ryhmä oli paikoin ...no joo:)

Ei kai vaan Könöselle maistunu soppa....
Veikko
05.06.2005 20:35:57 (muokattu 05.06.2005 20:38:14)
Sijoittavatko tummat sitten vaivaisensa heti laitoksiin vai hoitaako "luonnollinen poistuma" asian. Miettikääpä sitä.

Tjaa, mun kokemusten perusteella tummia on kyllä suht' paljon erilaisissa laitoksissa, varsinkin jos vertaa heidän lukumääräänsä suhteessa valtaväestöön.. Suurimmalta osaltaan ovat olleet aikuisia. Jos lapsiin on törmännyt niin ne yleensä ovat tulleet laitoksiin lastensuojelun kautta.

missä ovat tummat vammaiset
Suurin osa tummista ovat sen verran erillään yhteiskunnasta, että vammaisuuden diagnosointi neuvoloissa yms. jäänee usein myös väliin

E:lisäys
Tampereen dadaveikot (Have mercy)
baron
05.06.2005 21:23:08 (muokattu 06.06.2005 09:33:15)

Mutta vielä hiukan asiaakin tummista. Kun on tullut pyörittyä noissa geenitutkijaporukoissakin, niin sielläpä on joskus ihan vakavissaankin siinnyt keskustelua aiheesta; missä ovat tummat vammaiset.
Heillähän on aika kapea geeniperimä. Vuosisatoja ovat pyörineet keskenään ja kapea geeniesahan tahtoo aiheuttaa kaikenlaisia erityisvaivoja.
Euroopassahan on kolme geenitutkijoita erityisesti kiinnostavaa ryhmää; suomalaiset, islantilaiset ja azkenasy juutalaiset. Kaikilla on enemmän tai vähemmän rappeutunut geeniperimä.

1. Eristetyissä populaatioissa (kuten suomalaisissa) kokonaisvammaisuus on sama kuin muissakin.
2. Jotkut perinnölliset vammaisuutta aiheuttavat taudit saattavat rikastua, esim meillä suomalaisilla on lähes 40 ikiomaa tautia ("suomalainen tautiperintö") mutta vastaavasti jotkut muualla tavalliset puuttuvat tai ovat todella harvinaisia.
3. En tunne yhtään tutkimusta perinnöllisten vammaisuutta aiheuttavien tautien esiintymisestä mustalaisilla (varmaan niitä on olemassa, siis tutkimuksia) mutta ei ole mitään syytä epäillä, että niiden kokonaismäärä poikkeaisi muista populaatioista.

(Terveisiä Jalmukselle!)
"sinun kaikkitietävyytesi alkanut pikku hiljaa ärsyttämään" - Jalmus - "ja kiitos, en enää tarvitse kommenttiasi tähän"
Timi
06.06.2005 08:06:24
Kyl Taiston kans on keikkaa vedetty.
Timi
06.06.2005 08:07:36
Niin ja sit sen toisen kaa,jolla oli se pömpeli siin edessä,en ny muista nimeä
KoskPaavo
06.06.2005 08:22:24
Ei kai vaan Könöselle maistunu soppa....

Esko on mun epäjumala edelleen, olin miehen oppilaana nelisen vuotta 1960-luvulla. Soittimensa taitajana tämän maan ykkönen, muu on toisarvoista, ainakin mulle...
Viidenkympin jälkeen TALUt ei niin hirveästi kiinnosta...
KoskPaavo
06.06.2005 08:24:44
Kyl Taiston kans on keikkaa vedetty.

Kuin myös,:
"lausun mä sulle hiljaa , nyt sanan jota lausua en voisikaan--

EE-EE-VAAAAAAAAA!!!!!!!!!!!!!!!!!! "
Viidenkympin jälkeen TALUt ei niin hirveästi kiinnosta...
vanhami
06.06.2005 08:40:05
Esko on mun epäjumala edelleen, olin miehen oppilaana nelisen vuotta 1960-luvulla. Soittimensa taitajana tämän maan ykkönen, muu on toisarvoista, ainakin mulle...

Varmaan yhtälailla epäjumala mun soitto-opettajalle Villelle, joka kaveerasi käsittääkseni enemmänkin Eskon kanssa. Tuo näytebiisi on muuten Könösen sovitus, jota vähäpätöisesti yritän tulkita. Noita pahveja Ville antoi mulle aikoinaan pinon ja sanoi, että kellekkään muulle kuin omille oppilaille ei saa antaa.

On tullut pari juttua kuultua noitten reippailta reissuilta.

Hatunnosto myöskin tuolle Villelle, kuten olen pari kertaa täällä sanonutkin. Pumppu prakas eka kertaa alta 50 vuotiaana, jätti röökin ja liiallisen rypemisen pois ja 70 häämöttää ihan just ja keikkailee edelleen. Vasen käsi halvaantunut infarktista, mutta oikee toimii vielä täyttä häkää. Mikäs sitä jäärää pitäs pois soitosta.
R.Syke
06.06.2005 10:55:59 (muokattu 06.06.2005 10:56:09)
... Eristetyissä populaatioissa (kuten suomalaisissa) kokonaisvammaisuus on sama kuin muissakin.

-Sanopas joku eristetty populaatio. Vangit?
-Kun promiskuiteettia esiintyy globaalisesti niinkin paljon, niin miten helvetissä Suomi voi olla eristetty populaatio :D

Joku Australia kauan sitten oli eristetty populaatio...
baron
06.06.2005 11:26:32

-Sanopas joku eristetty populaatio. Vangit?
-Kun promiskuiteettia esiintyy globaalisesti niinkin paljon, niin miten helvetissä Suomi voi olla eristetty populaatio :D

Joku Australia kauan sitten oli eristetty populaatio...

Me olemme niin nyrpeästi vierasmaalaisiin suhtautuva (etkö muka usko?) että valtaosa meistä on jäljitettävissä noin 400-500 "kantasuomalaiseen". Ehkä se nössö porukka, joka pakotettiin Virosta soutamaan pohjoiseen.
Pohjoisessa ja (mitä se Savo nyt on?) on kyliä/pitäjiä, joissa ei hevosaikana omaa kylää kauempaa puolisoa haettu ja fillariaikanakin oma pitäjä oli rajana.
Eli meillä oli tuo meri ja "torjuva" suhtautuminen ruotsalaisiin ja venäläisiin, jotka ovat pitäneet meitä lähes yhtä eristettyinä kuin uskonto ashkenazy-juutalaisia tai meri islantilaisia.
"sinun kaikkitietävyytesi alkanut pikku hiljaa ärsyttämään" - Jalmus - "ja kiitos, en enää tarvitse kommenttiasi tähän"
PL
06.06.2005 11:32:46
Noista pikkukylistä löytyy kumman paljon persjalkaisia punatukkaisia hörökorvia, joiden vanhemmat ja heidän vanhempansa ties kuinka monenteen sukupolveen ovat olleet toistensa naapureita.
Sertzo S
06.06.2005 11:37:42
Noista pikkukylistä löytyy kumman paljon persjalkaisia punatukkaisia hörökorvia, joiden vanhemmat ja heidän vanhempansa ties kuinka monenteen sukupolveen ovat olleet toistensa naapureita.

Mikähän mahtaa olla maamme sukurutsaisin kunta tai kunnat?
Luulen tietäväni yhden, mutta en uskalla tuoda julki, sillä saatan saada turpaani.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)