Aihe: Näin se kesäloma toimii-soinnut
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
M-Juhana
05.06.2005 03:18:08

Hoplaa !

Ootte te aika poikia !

Mä oon vaan wannabe plyys-soittaja, kaikissa piiseissä on 3 sointua. mitään niistä originaaleista en osaa plokata. Yrittäkääpä soittaa piisit niin kuin Hopkins tai Hound Dog Taylor, ette osaa. Musa on jotain muuta kuin niitä sointukiertoja. Lapuista soitan kyl humppaakin, mut noissa trad. jutuissa ei laput auta. Eikä niitä voi ees plokata.
aisa
05.06.2005 03:24:36
Blokattu ja blokataan ja blokkaillaan aina. Mut VITTU jos on mahis saada jostain laput nii kyl mä ne hoidan barskalta tms. Jaksa ylimääräistä työtä tehdä hitto ;)

HOHO!

AI REST MAI KEIS

toi on just tommonen kutosen muusikon näkökulma. ;)
Mä oon sanonu tän ennenkin: Fiksu ihminen ei suhtaudu ´noin idioottimaisesti, jos joku ei osaa jotain. On tällä kummia banaaneja....
aisa
05.06.2005 03:26:07
Aina nyt sen verran, että voi sanoa... ;o)

Ai joo, eipä taideta...

ettepä tainnu juu. vartuttiin kyllä ku kuuta nousevaa.
noh piti pärjätä iliman... toisella kertaa sitten.
Mä oon sanonu tän ennenkin: Fiksu ihminen ei suhtaudu ´noin idioottimaisesti, jos joku ei osaa jotain. On tällä kummia banaaneja....
pekkajau
05.06.2005 09:57:15
Ainakin omassa soitossani pyrin siihen että introt ja melodiat menisivät mahdollisimman lähelle sitä mitä säveltäjäkin sen on tehnyt, jotenkin alitajuisesti haluan "kunnioittaa" tekijää , vaikka olis miten kusenpolttama ralli kyseessä.

Koulussa alaluokilla yksi luokkakaverini Antti joutui laulamaan urkuharmoonin vieressä ihan niin kun me muutkin laulukokeessa. Antilla ei vaan ollu minkäänlaista lauluääntä ja sävelkorvaa ja sen laulu lähinnä muistutti nälkäisen variksen raakumista! No onneksi meillä oli oikein hyvä ja viisas opettaja! Antti "lauloi" ihan niin kovaa kun vaan siltä ääntä lähti kerran "Pienen Kansanlaulun". Se oli melkein hirveintä mitä olen kuullut eläissäni. Tää opettaja Matti meni "laulun" jälkeen Antin luokse ja taputteli olalle ja sanoi:" Antti! Sinä se olet rohkea poika kun uskallat olla noin paljon eri mieltä säveltäjän kanssa!"
Kirjoitin mitä kirjoitin!
Neljä Ruuvia
05.06.2005 10:04:20
Hoplaa !

Ootte te aika poikia !

Mä oon vaan wannabe plyys-soittaja, kaikissa piiseissä on 3 sointua. mitään niistä originaaleista en osaa plokata. Yrittäkääpä soittaa piisit niin kuin Hopkins tai Hound Dog Taylor, ette osaa. Musa on jotain muuta kuin niitä sointukiertoja. Lapuista soitan kyl humppaakin, mut noissa trad. jutuissa ei laput auta. Eikä niitä voi ees plokata.

Kova väittämä! Voi olla että osattaiskin siis jos tarkoitat että pitäis kuulostaa prikulleen samalta... sehän on toisille ammatti :-). Musiikiksi "musa" muuttuu kun lisään siihen oman näkemykseni.
R.Syke
05.06.2005 10:10:38 (muokattu 05.06.2005 10:12:03)
Hoplaa !

Ootte te aika poikia !

-Heh. Roots-meininkiä. Yks upeimmista plyysseistä on 'black velvet' - laulaja kertoi sävellajin - loput sitten soitettiin...

tuo 'kesäloma toimii' on vähän oudompi - enpä ole koskaan kuullut - viheltäiskö joku vähän alkua

sitten tuo 'moskovan valot' - viikon päästä päästään soittamaan - kylläkin otsille tehtyä sovitusta :)

täällön näköjään ollu vähän riitasointuista dadaa.... :D

atsii, prh
Fuzzy Boner
05.06.2005 10:21:07
toi on just tommonen kutosen muusikon näkökulma. ;)

;) heh.
Olet kirjoittanut keskusteluun 8500 kirjoitusta
baron
05.06.2005 16:20:06

No joo, kun aamulla hyppäsin autoon ja pistin autoradion päälle, Matti ja Teppohan siellä.
Sitten pysähdyinkin kuuntelemaan: Kuulin ensi kertaa tämän legendaarisen elämää suuremman kappaleen.

Täytyypi näköjään plokata ja loman aikana soitella.
"sinun kaikkitietävyytesi alkanut pikku hiljaa ärsyttämään" - Jalmus - "ja kiitos, en enää tarvitse kommenttiasi tähän"
R.Syke
05.06.2005 16:42:54 (muokattu 05.06.2005 16:45:20)
Täytyypi näköjään plokata ja loman aikana soitella.

-Laita sanat ja soinnut tänne threadiin, jos vaikka siellä Savonlinnassa tempastaan :D

-Niistä soinnuistahan voi rakentaa melodian, vaikka kappaletta ole kuullutkaan:D
baron
05.06.2005 20:42:43 (muokattu 05.06.2005 20:46:12)

Onko kukaan pistäny merkille, että kyseisen aiheen aloittanut ei ole käynyt sivuilla aloituspäivän jälkeen... Ettei vaan joku oo piruuttaan aktiivisista laittanu tätä aluilleen??
Hyvät keskustelut kumminki on ollut!!

Mä kyllä epäilen toisinpäin.
Harvoin palstalla käynyt eikä tämän jälkeen tänne tule.
Pyysi kappaleen sointuja sekä Tab palstalta että täältä, joka osoitti arvostusta meitä kohtaa, mutta se hävisi saman tien (siis se arvostus)

Ei saanut muuten kummaltakaan.
"sinun kaikkitietävyytesi alkanut pikku hiljaa ärsyttämään" - Jalmus - "ja kiitos, en enää tarvitse kommenttiasi tähän"
isojussi
05.06.2005 21:17:01
...oka osoitti arvostusta meitä kohtaa, mutta se hävisi saman tien (siis se arvostus)

Ei saanut muuten kummaltakaan.

I rest MY case.
Muistakaa, millä soittimella Jerikon muurit murrettiin!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)