Mjuusikman 05.06.2005 13:15:59 | |
---|
Onko Ibanezin se Wizard II kaula hyvin soitettava mielestänne?? Miten se eroaa muista kauloista? Monisa paikoissahan sitä on kehuttu.tai ainaki olen nähnyt. |
Hohhoijaa 05.06.2005 14:22:21 | |
---|
Onko Ibanezin se Wizard II kaula hyvin soitettava mielestänne?? On. Aivan loistava, mutta nämä _ovat_ makuasioita. Miten se eroaa muista kauloista? Hm... mistä muista kauloista? Ibanezin muista? Vai kauloista ylipäätään? Monisa paikoissahan sitä on kehuttu.tai ainaki olen nähnyt. Ne, jotka tykkäävät, kehuvat. Kauloja on moooonenlaisia, toiset sopivat toisille paremmin ja toiset eivät. Siitä kiinni, mistä tykkää tai mihin on tottunut. Jotkut diggailevat Iban übertulitikkukauloista ja toiset taas Lespaulin tukevasta halosta. :) Särön täytyy olla rän rän eikä dzzzz dzzzz. |
Mjuusikman 05.06.2005 20:18:06 | |
---|
Hm... mistä muista kauloista? Ibanezin muista? Vai kauloista ylipäätään? Kauloista ylopäätään.miten eroavat?? Ne, jotka tykkäävät, kehuvat. Kauloja on moooonenlaisia, toiset sopivat toisille paremmin ja toiset eivät. Siitä kiinni, mistä tykkää tai mihin on tottunut. Jotkut diggailevat Iban übertulitikkukauloista ja toiset taas Lespaulin tukevasta halosta. :) Onko sitten wizard II kaula ohut/paksu vai siltä väliltä??.. itse tykkäisin että kaula olisi mahdollisimman ohut. SE ei mielestäni saisi olla liian paksu. Ja itse siis olet sitä mieltä että hyvä soitettava? |
Minä taasen rakastan Wizard II:sta. Munla on semmonen ja se on hyv. halpis Ibanez Tarviiko kaikesta aina maksaa ylihintaa? |
Strutsi 05.06.2005 21:35:40 | |
---|
Tarviiko kaikesta aina maksaa ylihintaa? Laatu maksaa. Ja Ibanezilla on kitaroiden hinta ja laatu melkein suoraan verrannollista. "I've gone where the hand of man has never set foot." |
Carpenter 05.06.2005 22:21:21 | |
---|
Laatu maksaa. Ja Ibanezilla on kitaroiden hinta ja laatu melkein suoraan verrannollista. Eli sanoisin, että Ibanezit ovat hinta-laatusuhteeltaan parhaita kitaroita. Ite tykkään kyllä paljon Wizard-kauloista. Muiden kaulojen soittaminen tuntuu nyt jotenkin ihmeellisen kankealta. Testasin kaupassa Iban seiskaa (RG7321) ja kaula tuntui todella hyvältä käteeni, vaikka en ennen ollut seiskaan koskenutkaan. Sovittele puheesi kukkarosi mukaan. |
Swan 05.06.2005 22:37:22 | |
---|
Laatu maksaa. Ja Ibanezilla on kitaroiden hinta ja laatu melkein suoraan verrannollista. En menisi sanomaan. Vrt. RG1570 ja RG2570. Laatueroa ei yhtään, mutta toiseen on satsattu kosmeettisesti. kalamies#26 >-)))> |
Explorer 05.06.2005 22:52:23 | |
---|
En menisi sanomaan. Vrt. RG1570 ja RG2570. Laatueroa ei yhtään, mutta toiseen on satsattu kosmeettisesti. Itse lukisin kosmetiikan ihan selkeästi sinne paremman laadun (=laatueron) puolelle. Vrt. Giban LP stankku vs. studio. Ja onhan tuossa 2570:ssä hieman paremmat mikit lisäksi. On nuo wizard-kaulat hyviä, omassa ibassa on se vanha 17mm wizard jolla on hauska soitella. On tosin sen verran erilainen "normaaliin" kaulaan nähden että se tuntuu alkuun aina hieman oudolta käteen jos sillä ei ole hetkeen soitellut. Alive, multicolored, twitching in their dead monochrome world. |
VIPMetal 05.06.2005 23:28:50 | |
---|
Ite ainakin tykkään Wizard-kaulasta omassa RG3120:ssä.. Muut tuntuu paksuilta. Tosin meni hetki ennenku tottu fenderin jälkeen. Niin joo ja kyllä laatu maksaa. Vaimon veljellä on Ibanezin Gio ja sanotaanko vaikka niin että eron huomaa! =) String-skipping three-finger tapping is fun... at least for me. |
Swan 09.06.2005 16:33:20 | |
---|
Itse lukisin kosmetiikan ihan selkeästi sinne paremman laadun (=laatueron) puolelle. Vrt. Giban LP stankku vs. studio. Ja onhan tuossa 2570:ssä hieman paremmat mikit lisäksi. En maksaisi 200€ haineväinlaysta yhtään sen enempää kuin hieman paremmista, mutta silti keskinkertaisista mikeistäkään. Eikä tuon RG321MH:nkaan luulisi mikään onneton tekele olevan näihin alimpiin Japani-RG:ihin verrattuna, kuten ei myöskään S-, SA- ja SZ-sarjojen 600-700€ kitaroiden. kalamies#26 >-)))> |
offerotorium 18.04.2006 22:48:10 | |
---|
No ibat sattuu vaan olemaan parhaita kitaroita mitä löytyy... Hinta-laatusuhde on Maailman paras. Yrittäkääs sitten vaikka löytää joltain ESPltä vastaavanlainen. Hintaa tulee sellanen 2000-3000€ En maksaisi 200€ haineväinlaysta yhtään sen enempää kuin hieman paremmista, mutta silti keskinkertaisista mikeistäkään Itellä on toi rg2570ex-vsl (prestige), mutta sen sain uutena laukun kanssa hintaan 970€ ja siinä oli Evolution mikit lyöty lankkuun jo valmiiks, kun sanoin että ois parempi. Soitin vaan levytukkuun täältä oulusta, ja sanoin, että tuun käväseen, ku oon yritysmatkalla hesassa. Sovittiin sellanen hinta, siis 970€ kovan laukun (eri ku noissa muissa prestigeissä nykyään. Ovh 290€) ja sitten ne kaikki mikit tosiaan vaihatutettiin Dimarzion evolutioneihin (n.100€/kpl). Kyllä ton ottasin edelleen ennemmin, kun sen rg1570! Kitara-asijoissa ei kannate luottaa thomanniin! Aina suomesta saa halvemmalla! |
joukov 19.04.2006 00:06:15 | |
---|
Mulla on Ibanezeihin sellainen tuntuma, ettei niiden jälleenmyyntiarvo ole kovin kummoinen. Tosin kitarahan ostetaan soitettavaksi, eikä myytäväksi. |
Mixeri75 19.04.2006 10:18:02 | |
---|
No ibat sattuu vaan olemaan parhaita kitaroita mitä löytyy... Hinta-laatusuhde on Maailman paras. Ihanaa tekstiä, tuohon luulisi suht monella olevan eri mielipidekin, mutta tuskin kovinkaan moni ibaan neutraalisti suhtautuva edes tätä ketjua jaksaa kahlata tänne asti. Makuasioitahan noi on, ja ainakin omissa kaveripiireissäni löytyy kyllä suht vähän noita ibanezin nimeen vannovia. Ihan kelpo keppejä, kuten monet muutkin japsit (nykyään korealaiset/indonesialaiset), ei enempää eikä vähempää, sori :) Ostin sit putken kuitenkin... |
offerotorium 21.04.2006 00:42:12 | |
---|
Ihan japseja noi prestiget ovat! Ainaki toi mun viime kesänen. Itellä on myös toi Universe ja js2000, ja ovat kyllä hyviä. Tarkoitin kyllä sanoa, että HINTA-LAATU suhteeltaan maailman parhaita. Ja kyllä mun mielestä muutenki. Ton mun tonnin prestigen ominaisuuksilla oleva esp maksaa n.2500€ ja jackson 1900€. |
offerotorium 21.04.2006 00:44:40 | |
---|
Mulla on Ibanezeihin sellainen tuntuma, ettei niiden jälleenmyyntiarvo ole kovin kummoinen. Tosin kitarahan ostetaan soitettavaksi, eikä myytäväksi. No kyllä multa ton prestigen ois joku tyyppi hesasta ostanu 900€, mutta empä myy :D Levytukulta vastaava nykyään kuiteski n.1200€ hintalapussa... Eli sellanen tonnin pintaan ulosheittohinta. Tosin kitarahan ostetaan soitettavaksi, eikä myytäväksi. Aivan! Hyvin oivallettu! |
Kimmo72 21.04.2006 01:10:18 | |
---|
Mulla oli joskus RG1570 ja mielestäni siinä oli mulle liian ohut kaula. Vaihdoin sen päittäin erääseen toiseen kitaraan, ja olen ollut tyytyväinen. Käsittääkseni myös tämä toinen henkilö on ollut vaihtokauppaan tyytyväinen... Toivottavasti ainakin. Mutta tämä Wizard (oliko nyt I vai II) oli mulle liian ohut, vaikka tilua (yritän) soitellekkin.. No en mä jaksa enää jauhaa... Offtopicin puolelle meni kuitenkin. Nimimmerkki "pumpulille" terkuja : Tunne ja improvisaatio korvaa tekniikan.
"She said I dont like Dream Theater that much, but I had a pen, and some paper, so what the fuck..."
-Kevin Moore |
Johann Onn 21.04.2006 11:53:39 | |
---|
Off-topikkia: Mulla on Ibanezeihin sellainen tuntuma, ettei niiden jälleenmyyntiarvo ole kovin kummoinen... ..paitsi ehkä silloin, jos ne alkaa olla samaa ikäluokkaa kun mun 540S. Tai vielä vanhempia. Eli malleja, joita ei valmisteta enää. Joillekkin kun kelpaa vain "originaali Saber" eikä mikään pelkkä "S-sarjalainen". Siten yks perusteli sitä, miks olis väkisin halunnu ostaa mun Ibanezin. Paitsi ett itte olin samaa mieltä, joten en myynyt. Enkä myy. Mun Saber:in kaulan paksuus on kanssa 17 mm, vaikkei se kaula mikään "wizard" olekkaan. |
Velli 21.04.2006 13:57:50 | |
---|
Mun Saber:in kaulan paksuus on kanssa 17 mm, vaikkei se kaula mikään "wizard" olekkaan. Itse asiassa se on wizard. Nimi muuttui myöhemmin wizardiksi mutta kaula säilyi muuttumattomana. |