Aihe: Dw 6002:set kilkuttaa.
1
PolkaTulk
05.06.2005 14:20:24
Joo eli tossa viime vuonna käytettynä ostetut hyväkuntoset Dw 6002:set on aiheuttaneet päänvaivaa jo hetkisen:
Vasen, eli slave pedaali, siis se ihan jalkio, kilkuttaa pohjalautaan kiinni ja ääni on Huomattava. Petaali hakkaa siis joka iskulla pohjalautaan tehden kovaa ääntä mikä haittaa sitten soittamista, ja en edes halua kuvitella mitä ongelmia se tuottaisi nauhoituksissa. Ääni kuuluu koko soiton yli ja pedaalissa sekä pohjassa on jo pieni kuluma maalissa ja metallissa.

Olen kokeillut jo osien kiristelyä ja (yksöis)ketjun kiinnityspaikan nostamista vasurissa astetta korkeammalle, mutta tästä ei tullut kuin harmia; pedaali tuntui huomattavasti entistä jäykemmältä ja polkemisesta ei tullut yhtikäs mitään. Oikeanpuoleinen cami on hieman ylempänä mutta jousi- sekä muut säädöt ovat samat, tästä tuli mieleeni se, että slavepuoli on vain käytossä löystynyt.

Nopeita ratkaisuja kaivattaisiin, muutkin bänditoverit kuulee sen ja eivät oo ilosia.. Perinteiset Outkast-tyyliset vastaukset, kuten "osta paremmat kamat ni ei tuu ongelmia", "noi on ihan paskat, mul on paremmat" ja oma suosikkini "vaiha ne headlinerit kuule masterworkseihin" ei ole toivottuja, ymmärrätte varmaan miksi.
en ole vastausten antaja,olen tulenkantaja.
vapauskauppias
05.06.2005 14:46:12
Itse en näkisi muuta vaihtoehtoa kuin nostaa suosiolla sitä vasemman pedaalin ketjua ylemmäs ja sitten säätää nuijan lepokulma ja jousen jäykkyys kohdalleen.

Hetkinen! Olisiko mahdollista, että kun olet sen välitangon iskenyt kiinni siihen vasempaan pedaaliin, olet laittanut sen "väärässä" kulmassa paikalleen. Tai siis tarkoitan, että se tappi siinä pedaalissa ja se välitangon liitinosa kohtaavat, nosta sen vasempaa pedaalia vääntämällä sitä tankoa pedaaliin päin, jossa se ketjupidike on. Nyt siis pitäisi olla tilanne se, että "footboard" on ilmassa ja et ole vielä kiristänyt sitä vasenta pedaalia ja välitankoa kiinni toisiinsa. Nyt vain kiristys. Tuossa voisi olla myös siis ongelmaa. Kokeile säätää tuon kanssa äläkä pelkää käyttää siihen paljon aikaa.
PolkaTulk
05.06.2005 17:15:40
Tai siis tarkoitan, että se tappi siinä pedaalissa ja se välitangon liitinosa kohtaavat, nosta sen vasempaa pedaalia vääntämällä sitä tankoa pedaaliin päin, jossa se ketjupidike on.

Just, voisin kokeilla mut en ymmärrä...:)
Joo huomasin tän päivän reeneissä että ne välitanko ja slaven cami on kuluneet aika pahasti ja täten "roikuttavat" footboardia. Jos vapaakauppias selittää tarkemmin mitä tarkoitti niin voishan sitä kokeilla. Alustavasti laitoin kuitenkin kumipalan pohjalautaan kiinni suojaks. Pedaalit makso käytettynä satasen, et jos ei tätä saa korjattua ni eiköhä se oo uusien paikka.nyyh.
en ole vastausten antaja,olen tulenkantaja.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)