Aihe: G&L Guitars - Legacy-sarja
1
Herra Rapu
03.06.2005 09:13:18

Pitäs saada hieman stratosoundinen keppi arsenaaliin ja oon jonkin aikaa kattellu tota G&L:n Legacy-sarjaa. Päällimmäisenä tossa kiinnostaa tuo custom-hommeli. Ilmeisesti kepit on hinta-laatu suhteeltaan ihan ok?

G&L -kitaroista tais olla ketju tässä vähään aikaa sitten, mutta ajattelin jos jollain olisi lähempää kokemusta varsinkin tosta Legacy-sarjasta ja muutenkin G&L:n kepeistä.
Ykösellä purkkiin!
† FAT = MOTION †
JLM
04.06.2005 21:53:09

Pitäs saada hieman stratosoundinen keppi arsenaaliin ja oon jonkin aikaa kattellu tota G&L:n Legacy-sarjaa. Päällimmäisenä tossa kiinnostaa tuo custom-hommeli. Ilmeisesti kepit on hinta-laatu suhteeltaan ihan ok?

G&L -kitaroista tais olla ketju tässä vähään aikaa sitten, mutta ajattelin jos jollain olisi lähempää kokemusta varsinkin tosta Legacy-sarjasta ja muutenkin G&L:n kepeistä.

Eiköhän noi aika laadukkaita soittopelejä ole. Itsekin olen harkinnut tuollaisen hankkimista käytettynä. ... Tää nyt ei ollut ihan sellainen kommentti mitä ehkä hait mutta kuitenkin... :)
Herra Rapu
08.06.2005 08:33:39 (muokattu 08.06.2005 08:37:09)

Hyviä pelejä on. Moderneja stratoja, sanan positiivisessqa merkityksessä :). Kampi toimii erittäin hyvin, tosin se kammen malli ei mua miellytä kauheesti. Noissa on myös AlNICo-mikit, ja ne on todella hyväsoundiset. Tossa on myös fiksu ratkaisu elektroniikka puolella, eli normaaliin strato-tyyliin kolme potikkaa, mutta Legacyssa eka on vola, toinen on master-tone ja kolmas on bassoleikkuri: tota harva varmaan ymmärtää miten käyttökelpoinen idea toi on. Varsinkin välisoundeilla kun ruuvaa vähän botnea pois niin on aika funk. Erittäin varteenotettavia.

Joo nyt on testissä tommonen kepukka.

http://www.glguitars.com/instrument … instruments.asp?prcode=LegacyDeluxe

Muutaman soittokerran jälkeen saundaa hyvälle ja tatsikin on ihan ok. Hirmu kevyt soittaa tuo on vaikka laitoin siihen heti 12-setin.

Bassoleikkuri toimii varsinkin humpparipuolella, mutta humpparin puolittajaa en oo vielä kunnolla testannu. Tuntus suht monipuoliselta ja laadukkaalta kepiltä. Jos tommosen hommaa niin pitää heittää joskus sitte ääninäytteet kehiin.

EDIT: Pari miinusta vielä mitä tulee mieleen:
- Mikinvaihtaja pikkusen volapotikan takana piilossa
- G&L viritystappisysteemi ei ihan meikän mieleen, ohuimman E-kielen kanssa joutu temppuilemaan
- lapa näyttää ihan nenältä :)
Ykösellä purkkiin!
† FAT = MOTION †
JuSu
08.06.2005 09:15:50 (muokattu 08.06.2005 09:22:15)

Onpas korea kitara, melkein liiankin sievä... =)

Enpä tiedä, mitä kaikkea olet katsellut, mutta tuossa hintaluokassa kantsii tsekata myös esim. Blade, eikä ison F:n tuotteitakaan mielestäni kantsi ylenkatsoa. Ruokankaan VSOP Standard on myös samaa hintaluokkaa. Ja onhan noita vaikka mitä, MUTTA....

...jos mulla olisi laittaa pari tonnia stratoon, niin painelisin kyllä samoin tein jonkun kitaramaakarin pakeille, saisi just eikä melkein sellaisen kun haluaa.

Aattele, Rapucaster.... =)

JuSu

EDIT: Esim. Amfisoundilla straton perushinta on n. 1400 euroa.
Minä olen myyrä.
Herra Rapu
08.06.2005 09:36:33

Onpas korea kitara, melkein liiankin sievä... =)

Enpä tiedä, mitä kaikkea olet katsellut, mutta tuossa hintaluokassa kantsii tsekata myös esim. Blade, eikä ison F:n tuotteitakaan mielestäni kantsi ylenkatsoa. Ruokankaan VSOP Standard on myös samaa hintaluokkaa. Ja onhan noita vaikka mitä, MUTTA....

...jos mulla olisi laittaa pari tonnia stratoon, niin painelisin kyllä samoin tein jonkun kitaramaakarin pakeille, saisi just eikä melkein sellaisen kun haluaa.

Aattele, Rapucaster.... =)

JuSu

EDIT: Esim. Amfisoundilla straton perushinta on n. 1400 euroa.

Niijoo, mut sanotaanko vaikka niin että toi hintahommeli G&L-jutussa ei oo niin järkyttävä. :)
Ykösellä purkkiin!
† FAT = MOTION †
JuSu
08.06.2005 14:26:38
Niijoo, mut sanotaanko vaikka niin että toi hintahommeli G&L-jutussa ei oo niin järkyttävä. :)

Ahaa vai niin jassoo jahas... Eli ovatko siis Schecterit kuitenkin vaihtoehto? Jos niin, niin tsekkaa S Standard ja Traditional.

JuSu
Minä olen myyrä.
dfloreno
09.06.2005 14:25:08

Aika kova valinta. :).

Muutaman soittokerran jälkeen saundaa hyvälle ja tatsikin on ihan ok. Hirmu kevyt soittaa tuo on vaikka laitoin siihen heti 12-setin.

joo, tost unohdin mainita, eli se on tosi hyvä ominaisuus ja kaiketi johtuu siitä miten tuo tremolo on tuossa toteutettu. Noissa Legacyn tremoloissa ei tarvii olla niin montaa joustakaan kiinni, mikä musta on hyvä juttu koska silloin se on paljon herkempi.

Bassoleikkuri toimii varsinkin humpparipuolella, mutta humpparin puolittajaa en oo vielä kunnolla testannu. Tuntus suht monipuoliselta ja laadukkaalta kepiltä. Jos tommosen hommaa niin pitää heittää joskus sitte ääninäytteet kehiin.

Musta toi bassoleikkuri pitäis olla vakiona kaikissa strato-tyyppisissä kitaroissa; kuka tekee mitään keskimikin tonella? :).

EDIT: Pari miinusta vielä mitä tulee mieleen:
- Mikinvaihtaja pikkusen volapotikan takana piilossa
- G&L viritystappisysteemi ei ihan meikän mieleen, ohuimman E-kielen kanssa joutu temppuilemaan
- lapa näyttää ihan nenältä :)

Onko tossa ne vintagetyyliset virittimet, eli kieli pujoitetaan sieltä ylhäältä sisään? Jos on, niin itsekään en tykkää noista, mutta toimii ne kyllä. Toi mikkivalitsin juttu on vain noissa deluxe-malleissa, normaali legacyssa on tavallinen strato-pleksi :).
God made me funky
Herra Rapu
09.06.2005 14:28:04

Ahaa vai niin jassoo jahas... Eli ovatko siis Schecterit kuitenkin vaihtoehto? Jos niin, niin tsekkaa S Standard ja Traditional.

JuSu

Joo täytyy pistää harkintaan. Schecterin sivuilta ei vaan löytynyt noista mitään infoa? Vanhempia malleja vai oonko sokea?
Ykösellä purkkiin!
† FAT = MOTION †
Herra Rapu
09.06.2005 14:30:29

Onko tossa ne vintagetyyliset virittimet, eli kieli pujoitetaan sieltä ylhäältä sisään? Jos on, niin itsekään en tykkää noista, mutta toimii ne kyllä. Toi mikkivalitsin juttu on vain noissa deluxe-malleissa, normaali legacyssa on tavallinen strato-pleksi :).

On, aluks olin ihan ihmeissäni. Onneks sain taisteltua kielet kiinni jotenkin. Mulla on muuten pleksikammo. :)

Kaippa noita saa ilman pleksejäkin.
Ykösellä purkkiin!
† FAT = MOTION †
JuSu
09.06.2005 14:49:06
Joo täytyy pistää harkintaan. Schecterin sivuilta ei vaan löytynyt noista mitään infoa? Vanhempia malleja vai oonko sokea?

Eipä näkynyt juu, siellä sivuilla taitaa edustettuna olla vaan tuota edullisempaa, Koreassa (?) tehtyä Diamod Series -sarjaa.

Muistaakseni Riffissä oli numero-pari takaperin tuollainen 'ameriikan sekteri' koeponnistuksessa.

Kysy lisää kauppiaaltasi... =)

JuSu
Minä olen myyrä.
dfloreno
09.06.2005 14:52:11

On, aluks olin ihan ihmeissäni. Onneks sain taisteltua kielet kiinni jotenkin. Mulla on muuten pleksikammo. :)
Kaippa noita saa ilman pleksejäkin.

Joo, leikkaat sen kielen vaan joku3-5cm pidemmäksi kuin mitä tulee yli sen virittimen ja sitten alat ruuvaamaan. Kyllä noihin tottuu ja hyviä virittimiä on, mutta tykkään itsekin enemmän semmoisesta 'normaali' virittimestä. Tollaiseen kepukkaan kyllä sopis ihan hyvin myös semmoiset lukkiutuvat virittimet, helppo laittaa kieletkin :).
God made me funky
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)