Aihe: Riden asettelu
1 2 3
ramzuz
05.06.2005 11:53:51
Nyt mun omakuvasta näkyy miten soitan. Jätin sen 13 tomin pois, meinaan en mä sitä tarvii. Tollatti antaa nyt olla ja hyvä on.
Pearl+Stagg!
Buusteri
05.06.2005 12:22:43

Nyt mun omakuvasta näkyy miten soitan. Jätin sen 13 tomin pois, meinaan en mä sitä tarvii. Tollatti antaa nyt olla ja hyvä on.

Jos joskus tekee mieli laittaa se toinen tomi takaisin, niin koitappa tällaista asettelua:

http://irc-galleria.net/view.php?nick=Buusteri&image_id=12360038

Tuo vaan vaatii tosiaan tuon klämpin.
Laiturilla haitari soi. Haita se harmitti, haita risoi..
Niskamies
05.06.2005 12:33:42
Jos joskus tekee mieli laittaa se toinen tomi takaisin, niin koitappa tällaista asettelua:

http://irc-galleria.net/view.php?nick=Buusteri?_id=12360038

Tuo vaan vaatii tosiaan tuon klämpin.

Ja hyvän telineen, 12" ja 13" tomit eivät nimittäin ole mitenkään hirveän kevyitä.
Virallisesti semi-pro!
Buusteri
05.06.2005 12:36:51 (muokattu 05.06.2005 12:38:44)

Ja hyvän telineen, 12" ja 13" tomit eivät nimittäin ole mitenkään hirveän kevyitä.

Totta. Tuosta kuvasta ei sitä huomaa, mutta tuokin järjestelmä on hieman kallellaan soittajaan päin :)

Saisi laittaa melkein toisen samanlaisen klämpin n. 10cm tuon nykyisen alapuolelle.

Toisaalta hyvinhän nuo tuossa pysyvät..

EDIT: Kappas, se kaltevuus näkyi toisessa kuvassa. http://irc-galleria.net/view.php?nick=Buusteriℑ_id=12360024
Laiturilla haitari soi. Haita se harmitti, haita risoi..
Epämuusikko
05.06.2005 13:10:01
Itselleni auttoi istumakorkeuden nostaminen, jottei tarvitsisi kakkostomin päällä olevaa ridea kurotella. Muutenkin pääsin setin päälle paremmin ja yleisö diggaa.

Itsekin nostin penkkiä. Toisaalta, heivasin kakkostomin niin sijoittelu helpottui entisestään. Useamman tomin seteissä koitan ketkutella ride kakkos/kolmostomin päällä. Pidin rideä ennen noiden toisten kuvien mukaisesti tomien vierellä, mutta olkapää rupesi kipeytymään.
Ootko kakan maistanu? ÄrLä #009
Anti
05.06.2005 21:31:14

Itellä ei tuota ongelmaa ole että tomin pääle tulis ride, ko soitan ridea vasemmalle puolele. Ei tieten oikeakätisiltä varmaan helpoiten suju :)
kalamies#27 >-)))> http://slowmotion.beigetower.org/
Anonymous-jazz
06.06.2005 18:26:57 (muokattu 06.06.2005 18:27:57)

Diiba-daapa jazz soitossa harvemmin käytetään kahta pikkutomia (kolmea tomia) jolloin ride-symbaalille jää enemmän tilaa ja säätökorkeutta.

Mun setuppi sisältää kuitenkin nämä 3-tomia jolloin riden korkeus on oltava korkeammalla kuin pikkutomi ja samalla rumpujakkaran korkeus normaalia korkeammalla.
"We must speak the truth about terror. Let us never tolerate outrageous conspiracy theories conserning the attacs of September 11:th, malicious lies that attempt to shift the blame away from the terrorists themselves, away from the guilty." George W.
KalloPää
12.08.2011 10:46:00
Juu vanha ketju, mutta en viitti uutta aihetta tämän takia perustaa.

Mulla ride on basarissa kiinni, eli ständi tulee kiinni reikään jossa yleensä pidetään tomeja. Tämä ei loppujen lopuksi taida olla paras ratkaisu, värinöitä ja tärinöitä ajatellen. Tuntuu meinaa värinä basarijalassa asti aina välillä kun rideen soittaa.

Mitä mieltä? Onko jollain muulla ollut käytössä tällainen asettelu pidemmän aikaa? Onko ilmennyt ongelmia?
Kailis
12.08.2011 14:10:02

KalloPää: Juu vanha ketju, mutta en viitti uutta aihetta tämän takia perustaa.

Mulla ride on basarissa kiinni, eli ständi tulee kiinni reikään jossa yleensä pidetään tomeja. Tämä ei loppujen lopuksi taida olla paras ratkaisu, värinöitä ja tärinöitä ajatellen. Tuntuu meinaa värinä basarijalassa asti aina välillä kun rideen soittaa.

Mitä mieltä? Onko jollain muulla ollut käytössä tällainen asettelu pidemmän aikaa? Onko ilmennyt ongelmia?

No. Jos laittaa sen riden suoralla telineellä, se on mielestäni huonossa paikassa eli liikaa vasemmalla (makuasia). Jos taas käyttää puomillista ja sijoittaa riden enemmän oikealle jää hyöty siinä mielessä vähäisemmäksi että teline vie joka tapauksessa kakkosetutomin paikan. Mut jos se sulla toimii niin mikäs. Mä itse tykkään kovasti kun mulla ei basarissa ole edes reikiä.
Ronttimus: Aiheeseen: Söin juuri luomupaahtoleipää. Vitutti kun maistui niin paskalta.
Hakki
12.08.2011 14:48:13
Mulla oli edellisessä setissä ride samalla tavalla kiinni basarissa. Ei se sinällään mitään ongelmia aiheuttanut, vaikka olikin aika painava mötkäle sinänsä, eli ei varmaankaan aihetta huoleen. Tykkään vaan enemmän siitä, että bassorummussa ei ole mitään kiinni, joten vaihdoin asettelun niin että ride on puomiständillä suurinpiirtein samassa paikassa kakkosetutomin paikalla.
while(true) {play(metal);}
KalloPää
12.08.2011 14:56:27
Kiitti vastauksista.
Suoralla ständillä on ride kiinni ja mulla se on ku nakutettu. No jos toi nyt rupeaa vielä pahemmin häiritsemään, niin saahan sen samaan paikkaan puomiständillä. Samalla vois värkätä jonkun peitelevyn noihin basarin reikiin, kun niihin ei mitään tulis kiinni...
joku muu sikko
19.08.2011 22:51:16 (muokattu 19.08.2011 22:52:26)
Sinne vaan ihan niin oikelle kuin menee, lattiatomin päälle osittain. Ei vie tilaa etutomeilta tai krässeiltäkään. Sinnehän se oikea käsi luontaisestikin osoittaa.
Breaking The law, Breaking The law. Breaking The law, Breaking The law.
Kailis
19.08.2011 23:12:01

joku muu sikko: Sinne vaan ihan niin oikelle kuin menee, lattiatomin päälle osittain. Ei vie tilaa etutomeilta tai krässeiltäkään. Sinnehän se oikea käsi luontaisestikin osoittaa.

Ei muuten osoita. Teeppä testi. Ajattele istuvasi setin edessä. Tällöinhän rintamalinja on basarilinjasta hieman vasemmalle, etutomiin. Nosta kädet mahdollimman rentoon soittoasentoon. Oikea kätesi osoittaa luultavasti toiseen etutomiin. Jotta pääsee soittamaan enemmän oikealla olevaa tomia tai rideä, on pakko joko nostaa kyynerpäätä tai kääntää koko hartialinjaa, yleensä molempia. Tämä aiheuttaa aina jännitteitä.
Ronttimus: Aiheeseen: Söin juuri luomupaahtoleipää. Vitutti kun maistui niin paskalta.
poppamies
19.08.2011 23:16:52

Tuossa se oli mulla silloin kun olin runpali...

http://dl.dropbox.com/u/4167330/premierin_rummut.jpg
G strings are for strippers
markkuliini
19.08.2011 23:22:26 (muokattu 20.08.2011 09:00:29)

joku muu sikko: Sinne vaan ihan niin oikelle kuin menee, lattiatomin päälle osittain. Ei vie tilaa etutomeilta tai krässeiltäkään. Sinnehän se oikea käsi luontaisestikin osoittaa.

Tee testi. Laita oikea käsi sellaiseen asentoon kuin soittaisit eteenpäin esim. pikkutomia, tai niin kuin kättelisit jotakuta. Kyynärpää rennosti kyljen sivulla, kyynärvarsi eteenpäin ojennettuna. Laita vasen käsi oikealle hartiallesi tunnustelemaan mahdollisia lihasjännityksiä. Sitten siirrä oikeaa kättä oikealle, kohti ehdottamaasi riden paikkaa. Mitä huomaat oikeassa hartiassasi? ;)

Edit: oho. Hassu typo. :D
Rumpu+soolo=rumpusoolo. http://www.youtube.com/watch?v=kuIUA3eVW0c
Linnunlaulupuu
20.08.2011 01:57:52
markkuliini: Mitä huomaan oikeassa hartiassasi? ;)

Lihan värinää.
"Sitten tuli monia hittejä leijat ehkä suukon antaa saan viimeiseen mieheen"
passe
20.08.2011 10:01:30
Linnunlaulupuu: Lihan värinää.

Mitens, jos sen lihan saa värisemään silleen oikeassa rytmissä? Koko ride-osasto hoituisi ikään kuin autopilotilla.
Joskus virta katkeaa tai sitä on liikaa - mut voi tahto nuorallatanssijan nostaa ilmaan.
joku muu sikko
20.08.2011 10:12:26 (muokattu 20.08.2011 10:21:17)
Kailis: Ei muuten osoita. Teeppä testi. Ajattele istuvasi setin edessä. Tällöinhän rintamalinja on basarilinjasta hieman vasemmalle, etutomiin. Nosta kädet mahdollimman rentoon soittoasentoon. Oikea kätesi osoittaa luultavasti toiseen etutomiin. Jotta pääsee soittamaan enemmän oikealla olevaa tomia tai rideä, on pakko joko nostaa kyynerpäätä tai kääntää koko hartialinjaa, yleensä molempia. Tämä aiheuttaa aina jännitteitä.

Tottahan tuo varmaan että eteenpäin se kaikista luontevin linja on, näissä vaan pitää aina tehdä kompromisseja. Aika hyvä voisi olla se Iron Maidenin Nicko McBrainin tyyli, vaikka onkin hassun näköinen, jossa on sekä etutomeja täysi setti ja ride edessä, kun se on nostanut sen riden pystyyn niiden päälle. Vakavat Aikuiset rumpalit ei vaan halunne katsella sellaista hevimeininkiä ;)
Niin ja McAivo on kyllä niin rumapärstäinen mies että ihan hyväkin peittää sitä lärviä yleisöön päin isolla ridella
Breaking The law, Breaking The law. Breaking The law, Breaking The law.
Epämuusikko
20.08.2011 12:17:58 (muokattu 20.08.2011 13:36:41)
poppamies: Tuossa se oli mulla silloin kun olin runpali...

http://dl.dropbox.com/u/4167330/premierin_rummut.jpg

Ite oon nykyään alkanu pitämään rideä tuosta parikytä senttiä alempana mutta samassa kulmassa. Ennen pidin rideä lähestulkoon mahdollisimman matalalla ja melkein vaakasuorassa. Männävuonna inspiroiduin nostamaan ja kallistamaan peliä hieman. Ikään kuin samassa asennossa tomarin kera (e: ja siis vielä kenommassa kuin Hollmi-5:lla). Helpotuksen tunne oli sanoinkuvaamaton.

Useamman etutomarin setupissa sitten reunimmaisen tomarin päälle jotakuinkin samaan kulmaan. Ei enää ikinä lattiatomarin päälle sivulle, tai siis ei vaan liian sivulle.

e2: Sankari-läskipojallani on tässä vastaavanlaista ride-asettelua kuin mitä itsellä tällä hetkellä, mitä nyt ulottuvuudet ovat eri luokkaa. Kaikessa. Onneksi.

http://www.drummerworld.com/pics/dr … 34/kirkcovingtonheinzkronberger.jpg
"Thank you for the music, white boy". 6-stroke troll #1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)