No niin, nyt Aisa ala tulla tännepäin, mennään soittamaan. siirto aromaan. ****160**** Mä oon sanonu tän ennenkin: Fiksu ihminen ei suhtaudu ´noin idioottimaisesti, jos joku ei osaa jotain.
On tällä kummia banaaneja.... |
Riksteri 04.06.2005 17:38:15 | |
---|
Ehkä meidän kannattais Mäkkärin kanssa rauhottua...;o) Lisää parodia-kuplettia vaan, mollista improvisoiden kunnon riitasoinnuilla, jatsahtaen, transponoiden ja kromaattisesti, kumpi vääntää pidemmän glissandon?;) It's a Jungle Out There. Ulkona on viidakko. |
isojussi 04.06.2005 17:43:09 | |
---|
Kyllä se mulle käy. Tossa on koura. Sivulla 6 kirjoitin, mitä mieltä mä yleensä siitä olen, että yrittää itse saada tehtyä noita paperille asti. Olen henkilökohtaisesti kaukana kuninkuudesta tuossa hommassa, mutta kun sitä yrittää ja tekee paljon, niin huomaa jossain vaiheessa kehittyneensä ison harppauksen. Ei helevetti. Ilmeisesti meitillä on harvinainen kyky riidellä ja olla samaa mieltä yhtäaikaa. Vaikka tiesithän sä alusta pitäen, mikä mua vitutti, mutta annetaan olla. Blokkaus on ihan yhtä vaikeeta, kun muutkin soittohommat, eikä sitäkään taitoa saa lahjaks tai e-bay:sta tilaamalla. Uskokaa vaan, mä tiedän mitä on alkaa opettaa korviaan vasta miehen iässä, kun on koko ikänsä laskuuttaan parantanu vaan prima vistaansa....Eka tanssibändikiipparistinpaikankin varmaan sain sen takia, kun sen bändin koko ohjelmisto taittu samantien, kun liideri löi pahvit nenän eteen. No ei se mitään taidemusaa ollu. Perushudaa. Ja arvaa vaan, oliko moinen omiaan ruokkiin nuoren sällin uskoo siihen, että mitäs sitä korvakuulolla, kun laputkin on keksitty. Muutenkin oon onnistunu väistään kaikki tsydeemit, jossa olis jonkilaista blokkauskulttuuria ollu. Ihmettelin aina vaan, kun joku kitaristi vetäs sointukierrot kehiin kertakuulemalta. Luulin, että johtuu soittimesta...;o) Saatana, mikä homma on ollu alkaa tekeen sitä hommaa.....Alottakaa muut aikasemmin! Muistakaa, millä soittimella Jerikon muurit murrettiin! |
isojussi 04.06.2005 17:48:25 | |
---|
Lisää parodia-kuplettia vaan... Ei enenpää ilmaseks..... Muistakaa, millä soittimella Jerikon muurit murrettiin! |
manjaana 04.06.2005 17:55:43 | |
---|
kuinka se voi olla ikävä kun et oo käyny esittäytymässä. ite et vastannu kysymykseeni ollenkaan. 8) Aina nyt sen verran, että voi sanoa... ;o) Ai joo, eipä taideta... Enkeleitä toisillemme... |
jon lord 04.06.2005 19:40:11 | |
---|
Moskovan valojen introssa Pulliainen soittaa seitsemännen äänen G:nä vaikka pitäis olla E. Siis D-molista soitettuna. Tottapuhuen tuolla ei ole hevon v:n väliä. Aika monet soittaa tuon intron juuri noin( siis G ,E:n sijaan). Itsekin monta vuotta kunnes vaivauduin kuuntelemaan miten se menee.Viimeinen lause on aivan totta.Monesti ainakaan minä en vaivaudu kuuntelemaan tarkasti kaikkia melodioita. Onko se sitten siinä kun on saanut rakenteet ja sointukulut kuntoon niin ei enää viitsi tai jaksa paneutua enää melodia kulkuihin, introihin ja välisoittoihin niin tarkasti. Onko muilla samaa vikaa? |
baron 04.06.2005 20:01:22 (muokattu 04.06.2005 20:02:24) | |
---|
Nyt kertokaa mulle heti, mikä on se korkea tuomioistuin, joka päättää, miten kappaleen intro kuuluu soittaa ja minkä tuomion saa, jos soittaa eri tavalla? Ilmeisesti jotkut pyrkii hampaat irvessä kopsaamaan/apinoimaan jonkun toisen soittoa/versiota: Mä en edes pyri: Mä soitan kahdesta syystä eri tavalla: 1. Väärin taitamattomuuttani 2. Tahallani siksi, että haluan toteuttaa itseäni. Mistä te sen erotatte miksi mä sen teen? "sinun kaikkitietävyytesi alkanut pikku hiljaa ärsyttämään" - Jalmus - "ja kiitos, en enää tarvitse kommenttiasi tähän" |
KoskPaavo 04.06.2005 20:01:48 | |
---|
Kyllä itse olen huomannut monet kerrat että biisin melodia ja varsinkin aika-arvot alkavat ns. "elää omaa elämäänsä"jos ei pitempään aikaan ole nuottia nähnyt(tai siis viitsinyt katsoa). Kerrankin eräs hanuristi soitti minulle "Tallinnan illat" valssia niin "jatsina" että puoli biisiä meni ennenkuin tajusin mistä biisistä oli kyse. Viidenkympin jälkeen TALUt ei niin hirveästi kiinnosta... |
KoskPaavo 04.06.2005 20:05:51 | |
---|
Nyt kertokaa mulle heti, mikä on se korkea tuomioistuin, joka päättää, miten kappaleen intro kuuluu soittaa ja minkä tuomion saa, jos soittaa eri tavalla? Ilmeisesti jotkut pyrkii hampaat irvessä kopsaamaan/apinoimaan jonkun toisen soittoa/versiota: Mä en edes pyri: Mä soitan kahdesta syystä eri tavalla: 1. Väärin taitamattomuuttani 2. Tahallani siksi, että haluan toteuttaa itseäni. Mistä te sen erotatte miksi mä sen teen? Ainakin omassa soitossani pyrin siihen että introt ja melodiat menisivät mahdollisimman lähelle sitä mitä säveltäjäkin sen on tehnyt, jotenkin alitajuisesti haluan "kunnioittaa" tekijää , vaikka olis miten kusenpolttama ralli kyseessä. Viidenkympin jälkeen TALUt ei niin hirveästi kiinnosta... |
jeppeq 04.06.2005 20:06:21 | |
---|
Pitipä oikeen pianon ääreen istua ja soittaa tuo intro ja tottahan tuo on geen ja een vaihdoksesta. E kuulostaa ( ja taitaa olla se originaali ) dramaattisemmalta. Onhan tää "vanha kusimusa" ( a.jokinen/polar ) sellasta, että kun kerran on menty jotenkin ja sattunut olemaan vaikka väärä kuulokuva (tai lukihäiriö) alunperin, niin sillä sitten loppuun saakka. Pitäisi vissiin ajottain käännellä noita vanhoja uudestaan ja katella kiertoja etc. josko ne siitä vaikka sais uutta virtaa. "minon eronnu ja sat sat saa" - legendaarinen lausunto topilta Polvijärven Huhmarissa.. |
baron 04.06.2005 20:11:11 | |
---|
Ainakin omassa soitossani pyrin siihen että introt ja melodiat menisivät mahdollisimman lähelle sitä mitä säveltäjäkin sen on tehnyt, jotenkin alitajuisesti haluan "kunnioittaa" tekijää , vaikka olis miten kusenpolttama ralli kyseessä. En mä tiedä onks tää oikea aika ja paikka mun opiskelijan teidän huippuammattilaisten kanssa kinastella, mutta jos mun maikka antaa mulle kotiläksyksi pistää ikivanhojen yleismaailmallisten evergreenien melodiat, soinnut, introt ja välisoitot uusiksi, niin mitä pyhää kusenpolttamissa suomalaisissa humppapiiseissä on, jota ei saa piiruakaan muuttaa? "sinun kaikkitietävyytesi alkanut pikku hiljaa ärsyttämään" - Jalmus - "ja kiitos, en enää tarvitse kommenttiasi tähän" |
jon lord 04.06.2005 20:13:53 | |
---|
Eräs ongelma jos sitä ongelmaksi voi sanoa on se ,että kun kerran olet oppinut tai soittanut ns. väärän äänen niin se jää alitajuntaan ja sitä toistaa vaan uudelleen ja uudelleen. Itse olen kyllä vahvasti sitä mieltä että ns. vääriä ääniä ei ole olemassa. Nyt tulee kyllä mielipiteitä, mutta kantaani en muuta. Etenkin sointumaailma on sellainen jossa vain soittajan oma korva ja sointutuntemus asettavat rajoja. Kaikkihan on aina kuulijan korvassa. Jollekin joku ei soi kun taas toinen pitää sitä nerokkaana. |
baron 04.06.2005 20:17:49 | |
---|
Jess!! "sinun kaikkitietävyytesi alkanut pikku hiljaa ärsyttämään" - Jalmus - "ja kiitos, en enää tarvitse kommenttiasi tähän" |
KoskPaavo 04.06.2005 20:24:25 | |
---|
Kaikkihan on aina kuulijan korvassa. Ensin kuitenkin kaikki on soittajan korvassa, vääriä ääniä ei todellakaan ole, järjestyksestä tulee vain erimielisyyttä. Viidenkympin jälkeen TALUt ei niin hirveästi kiinnosta... |
jon lord 04.06.2005 20:32:50 | |
---|
Joo ja joskus siitä järjestyksestä tulee suuriakin erimielisyyksiä. Mutta jos olen ollut esim. tuurauskeikalla jossain bändissä missä biisit vedetään pääasiassa kolmella soinnulla niin ei siinä mitään. Sitten soitetaan ne niin. Sitten jos treenataan ja tehdään sovituksia niin voidaan tehdä vähän vaikeampia juttuja, pääasia ettei vedetä läskiksi ja aliarvioida sekä yleisöä että muita soittajia. Meissä kaikissa on hyvät ja huonot puolemme. Pitäisi koittaa kääntää ne aina positiiviseksi asiaksi Tärkeintä että kaikki soittaa ainakin samaa biisiä. |
nikolai 04.06.2005 20:45:27 | |
---|
Aika monet soittaa tuon intron juuri noin( siis G ,E:n sijaan). Itsekin monta vuotta kunnes vaivauduin kuuntelemaan miten se menee.Viimeinen lause on aivan totta.Monesti ainakaan minä en vaivaudu kuuntelemaan tarkasti kaikkia melodioita. Onko se sitten siinä kun on saanut rakenteet ja sointukulut kuntoon niin ei enää viitsi tai jaksa paneutua enää melodia kulkuihin, introihin ja välisoittoihin niin tarkasti. Onko muilla samaa vikaa? Monesti oman bändin jameissa mopo karkailee käsistä, tarkoituksellisesti. Näistä sessioista on jäänyt keikkasettiinkin aikamoisia "free"-sovituksia. Tuntuu kuitenkin keikalla kelpaavan monesti vähintään yhtä hyvin kuin alkuperäiset, kurinalaisemmat sovitukset. Itelläkin on paljon hauskempaa, biisit tuntuu jotenkin "omemmilta". |
jon lord 04.06.2005 20:49:03 | |
---|
Monesti oman bändin jameissa mopo karkailee käsistä, tarkoituksellisesti. Joo ja tollainen jamittelu on usein vain kehittävää.Oppii tuntemaan bändi kavereiden tyylejä ja erilaisia yllätyksellisiäkin tilanteita. |
baron 04.06.2005 21:08:27 | |
---|
Jos taas muistettaisiin, mitä me ollaan: Tanssimuusikoita! Ei ne meidän sointujen mukaan tanssi! "sinun kaikkitietävyytesi alkanut pikku hiljaa ärsyttämään" - Jalmus - "ja kiitos, en enää tarvitse kommenttiasi tähän" |
jon lord 04.06.2005 22:09:26 | |
---|
Näinhän se viime kädessä on. |
Fuzzy Boner 05.06.2005 00:30:51 | |
---|
Blokattu ja blokataan ja blokkaillaan aina. Mut VITTU jos on mahis saada jostain laput nii kyl mä ne hoidan barskalta tms. Jaksa ylimääräistä työtä tehdä hitto ;) HOHO! AI REST MAI KEIS Olet kirjoittanut keskusteluun 8500 kirjoitusta |