riff 04.06.2005 16:32:18 | |
---|
Toisaalta hyvä hoitaa plokkaus omalla ykkössoittimella - tai kakkosella - tai kolmosella jne. Miks plokkaamiseen tarvitaan jotain soitinta??? Korkeintaan sävellajin tarkistamiseen. Ja nyt tarkoitan näitä esimerkkinä olleita biisejä tyyliin M&T. Corea eri juttu. Älkää olko pojat huolissanne, kyllä tää tästä vielä huononee! |
aisa 04.06.2005 16:36:22 | |
---|
Miks plokkaamiseen tarvitaan jotain soitinta??? Korkeintaan sävellajin tarkistamiseen. Ja nyt tarkoitan näitä esimerkkinä olleita biisejä tyyliin M&T. Corea eri juttu. pidä nyt hyvä mies varas! toi voidaan tulkita tiettyjen tahojen mielestä jo vittuiluks. ;) Mä oon sanonu tän ennenkin: Fiksu ihminen ei suhtaudu ´noin idioottimaisesti, jos joku ei osaa jotain.
On tällä kummia banaaneja.... |
isojussi 04.06.2005 16:37:10 (muokattu 04.06.2005 16:37:37) | |
---|
Miks plokkaamiseen tarvitaan jotain soitinta??? Korkeintaan sävellajin tarkistamiseen. Ja nyt tarkoitan näitä esimerkkinä olleita biisejä tyyliin M&T. Corea eri juttu. Mä tarviin. Voi sun saatana....en oo tullu ajatelleks, että vois treenata sen blokkamisen noinkin. Voi helevettiläinen. Oli Riffi oikeesti hyvä huomautus. Noi toisaalta soitinta käyttäessä tulee lisää "perässäsoittorutiinia" En oo kyllä ees tullu kokeilleeks koko hommaa muuten. Aina vaan istun koskettimien ääreen ja alan tapailla. Muistakaa, millä soittimella Jerikon muurit murrettiin! |
riff 04.06.2005 16:41:25 | |
---|
pidä nyt hyvä mies varas! toi voidaan tulkita tiettyjen tahojen mielestä jo vittuiluks. ;) Ei mitään sen kummempaa v***tuilua. Mut ei tämmösissä biiseissä mun mielestä niin vaikeita juttuja ole etteikö sävellajin tsekattuaan voi kirjottaa suoraan kuuntelemalla. Ja plokkaus on paras keino oppia biisi samantien ulkoa. Älkää olko pojat huolissanne, kyllä tää tästä vielä huononee! |
mack the knife 04.06.2005 16:41:35 | |
---|
HA! Niin kauan, kun oo täällä hanuri lärvinä salanimellä, mä voin sanoo sua vaikka kolmen vanhaks. Ryydy siihen. (Meni viimene lause jo paremmin herran tasolle) Kuuleppa lehmäpukuinen tartsan. Mä en mistään löytäny sellaista ohjetta, että avatariksi pitää panna oma pälli. Ei olis sunkaan kannattanu. Ei paljon respektiä tule tuollasesta. Mitä sitten? Ei sulle yhtään mitään. Kavereillehan mä täällä kirjoittelen, en sulle. Kansan koti, kotiko? Hällä väliä, tico tico... |
manjaana 04.06.2005 16:43:49 | |
---|
pidä nyt hyvä mies varas! toi voidaan tulkita tiettyjen tahojen mielestä jo vittuiluks. ;) Ihan iliman "sitä", mites kurkku??? Enkeleitä toisillemme... |
aisa 04.06.2005 16:43:51 | |
---|
Ei mitään sen kummempaa v***tuilua. Mut ei tämmösissä biiseissä mun mielestä niin vaikeita juttuja ole etteikö sävellajin tsekattuaan voi kirjottaa suoraan kuuntelemalla. Ja plokkaus on paras keino oppia biisi samantien ulkoa. näinhän se asia just on. kunhan tarkistin... Mä oon sanonu tän ennenkin: Fiksu ihminen ei suhtaudu ´noin idioottimaisesti, jos joku ei osaa jotain.
aisa 04.06.2005 16:45:19 | |
---|
Ihan iliman "sitä", mites kurkku??? pelaa ku ihmisen mieli. (siis jonkun viksun). saitko toveris puhuttua ympäri? Mä oon sanonu tän ennenkin: Fiksu ihminen ei suhtaudu ´noin idioottimaisesti, jos joku ei osaa jotain.
isojussi 04.06.2005 16:45:42 | |
---|
Kuuleppa lehmäpukuinen tartsan. Mä en mistään löytäny sellaista ohjetta, että avatariksi pitää panna oma pälli. Eiks toi ookkan sun naamas? Ei olis sunkaan kannattanu. Ei paljon respektiä tule tuollasesta. Se on ihan sama, mitä kikkelitlufriikkinuoriso diggaa. Asiakkaat on tykännet. Kavereillehan mä täällä kirjoittelen, en sulle. Tjaa. Mä oon pruukannu puhua kavereilleni ystävällisemmin. Muistakaa, millä soittimella Jerikon muurit murrettiin! |
manjaana 04.06.2005 16:46:14 | |
---|
pelaa ku ihmisen mieli. (siis jonkun viksun). saitko toveris puhuttua ympäri? Onks ikävä vai... *virn* Enkeleitä toisillemme... |
aisa 04.06.2005 16:47:16 | |
---|
Onks ikävä vai... *virn* no helevetti. mähän olen ukkomies. Mä oon sanonu tän ennenkin: Fiksu ihminen ei suhtaudu ´noin idioottimaisesti, jos joku ei osaa jotain.
manjaana 04.06.2005 16:48:29 (muokattu 04.06.2005 16:49:26) | |
---|
no helevetti. mähän olen ukkomies. Pöh, sitäkö tässä kysyin... ;o/ edit: sitä paitti, sehän on ihan hyvä juttu... ;o)) Enkeleitä toisillemme... |
mack the knife 04.06.2005 16:48:47 | |
---|
Se on ihan sama, mitä kikkelitlufriikkinuoriso diggaa. Asiakkaat on tykännet. Hohhoijaa. Yritä nyt oikolukea tuo sun teksti. Ei paljon pikkuvittuilu tännepäin kolahda kun kirjoitus on kolmasluokkalaisen lukihäiriöisen tasolla. "kikkelitlu" Hahhaa! "tykännet" Hohhoo! Kansan koti, kotiko? Hällä väliä, tico tico... |
isojussi 04.06.2005 16:50:34 | |
---|
Ei mitään sen kummempaa v***tuilua. En mä ainakaan sitä siks kokenu Mut ei tämmösissä biiseissä mun mielestä niin vaikeita juttuja ole etteikö sävellajin tsekattuaan voi kirjottaa suoraan kuuntelemalla. Ihan varmaan, kun senkin asian treenaa - ja kannattaa treenata. uten sanoin - ei oo tullu treenattua sitä hommaa.....ei ees kokeiltua. Täytyy kumminkin muistaa, että täällä liikkuu taidoiltaan eritasoisia muusikoita - valitettavasti myös sosiaalisilta taidoiltaan. Molemmat taidot ovat näissä hommissa pahuksen tärkeitä. Ja plokkaus on paras keino oppia biisi samantien ulkoa. How true, how true.... Muistakaa, millä soittimella Jerikon muurit murrettiin! |
isojussi 04.06.2005 16:56:00 | |
---|
Hohhoijaa....Hohhoo! Pääasia, että sulla on hauskaa semmosen kustannuksella, joka on nähny samanlaisia Elviksiä ennenkin. Ota ny rauhallisesti. Ja korjaa lääkitystä. Ja blokkaa se biisi. Muistakaa, millä soittimella Jerikon muurit murrettiin! |
Eddy 04.06.2005 17:03:01 | |
---|
Aina vaan istun koskettimien ääreen ja alan tapailla. Keikkadösässä se soittimen käyttö on joskus vaan vähän hankalaa.Yhdellä kolleegalla oli aikoinaan semmoinen pattericasio aina keikkamatkoilla messissä,jonka avulla se sitten blokkaili ja sovitteli biisejä,ja tietysti esitteli niitä tasaisin väliajoin.Joskus matka tuntui aika pitkältä.Ja keikan jälkeen hotellihuoneessa muiden keskittyessä baarikaapin tyhjentämiseen ja leppoisaan jutusteluun, sai tämä sankari yleensä taas jonkun uuden hienon sointuidean johonkin kusenpolttamaan jenkkaan,ja urku soikin sitten loppuyön.Terveisiä vaan,jos satut lukemaan ;-) Koskettelen soittimia... |
isojussi 04.06.2005 17:05:10 (muokattu 04.06.2005 17:06:40) | |
---|
Ehkä meidän kannattais Mäkkärin kanssa rauhottua...;o) Mä oon ainakin valmis tarjoon sovinnon kättä. Tosta blokkauksesta vois silti vielä jatkaa. Mitkä on yleisimmät sointukierrot tässä genressä? Kvinttikierto? Akuankka? II-V-I? Joku muu - mikä? EDIT: Noni! ännä puuttu.... Muistakaa, millä soittimella Jerikon muurit murrettiin! |
Kyllä se mulle käy. Sivulla 6 kirjoitin, mitä mieltä mä yleensä siitä olen, että yrittää itse saada tehtyä noita paperille asti. Olen henkilökohtaisesti kaukana kuninkuudesta tuossa hommassa, mutta kun sitä yrittää ja tekee paljon, niin huomaa jossain vaiheessa kehittyneensä ison harppauksen. Kansan koti, kotiko? Hällä väliä, tico tico... |
aisa 04.06.2005 17:31:20 | |
---|
Pöh, sitäkö tässä kysyin... ;o/ edit: sitä paitti, sehän on ihan hyvä juttu... ;o)) kuinka se voi olla ikävä kun et oo käyny esittäytymässä. ite et vastannu kysymykseeni ollenkaan. 8) Mä oon sanonu tän ennenkin: Fiksu ihminen ei suhtaudu ´noin idioottimaisesti, jos joku ei osaa jotain.
mack the knife 04.06.2005 17:33:13 | |
---|
No niin, nyt Aisa ala tulla tännepäin, mennään soittamaan. Kansan koti, kotiko? Hällä väliä, tico tico... |