Aihe: Näin se kesäloma toimii-soinnut
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
mack the knife
04.06.2005 11:36:40
Paskapuhetta! Väärää dataa! Pulliainen soittaa " Muistan kesän" melodian väärin. Tämä on se mistä "Rane" on huomauttanut. Rohkenisin mennä väittämään että Agents version intro on jätkien oma väännös aiheesta,siinähän on pari tahtia vissiinkin extraa.... Että sehän voi siinä tapauksessa mennä ihan miten "boheemisti " vaan...

Taitaa olla jopa neljä tahtia extraa tuossa moskovitsissä. Mistähän lie onkin se idea.
Kansan koti, kotiko? Hällä väliä, tico tico...
manjaana
04.06.2005 11:37:30
Onks se Moskovan valot muuten tanssimusiikkia?

Tykkääkö turakaiset siitä? Miten sitä tanssitaan?
Kiva piisi, ei oo ollut mun settilistoissa, mutta tän jälkeen voisin laittaakin.

Edit: Vai pitääkö tanssi.net'istä käydä kysymässä?

Kyllä turakaiset siitä varmaan tykkää, koska se melkein aina soitetaan. Omiin suosikkeihin ei kuulu ees Kääriäisen versiona, en kuitenkaan huonetta joudu vaihtaa, kun pläjähtää annos meriteitä ja moskovaa eetteriin..

Mie yleensä tanssin sitä silleesti, kun kavaljeero viepi..
Enkeleitä toisillemme...
U.Honey
04.06.2005 11:41:18
Edit: siis mollista, improvisoikaa ... :)

Käsittämätöntä. Musikaalinen turakainen!!
My name is Baron, U.Honey Baron.
isojussi
04.06.2005 14:37:14
Mä vielä kerran sanon, että sun ei täällä tarvi mulle olla poliisina....

Märmätimärmäti.

Älä luule, että tommoset märkäkorvat saa vittuilun ilosta vittuilla kelle vaan.

On paljon parempi, että purat pahaa oloos muhun, kuin johonkin vasta-alkajaa, josta ajan myötä voi tulla vaikka kuinka hyvä ja FIKSU soittaja.

Käyttätäydyit typerästi myönnä tappios ja nuole haavas - äläkä vedä mulle tota amiskiukuttelua.
Muistakaa, millä soittimella Jerikon muurit murrettiin!
manjaana
04.06.2005 14:45:21
Märmätimärmäti.

On paljon parempi, että purat pahaa oloos muhun, kuin johonkin vasta-alkajaa, josta ajan myötä voi tulla vaikka kuinka hyvä ja FIKSU soittaja.

Käyttätäydyit typerästi myönnä tappios ja nuole haavas - äläkä vedä mulle tota amiskiukuttelua.

Elekee enää kehatko, riitely on aivan turha väylä kuluttaa energiaa!

Molemmilla oli ihan hyviä ja oikeita pointteja, fifty/fifty....
Enkeleitä toisillemme...
isojussi
04.06.2005 14:53:41
....illuusio ammattitaidosta on ikävä kyllä tainnut jo päästä syntymään...

Alkaa tulla asiaa 4R!

Tätä mä ajan takaa: Ei bashausta vaan neuvoja.

...Isojussi,jos tapakasvatuksesta puhutaan pojittelu on huono tapa. Vallankin noin niinkuin samanikäisiä ja eritoten vanhempia kanssaihmisiä kohtaan...

No sori vaan, mutta mistä mä voin tietää mink ikisiä sitä ollaan, kun jätkät käyttäytyy, niinkun olis eilen just ekan Kikka Korean soolonsa blokannu. Act your age when addressing fellow musicians.

Edit: Piti tähän vielä lisätä että Monk oli seko,vitun seko!

Siinä yks syy siihen, miks se nii hieno soittaja olikin.
KoskPaavo
04.06.2005 14:54:33
Moskovan valojen introssa Pulliainen soittaa seitsemännen äänen G:nä vaikka pitäis olla E. Siis D-molista soitettuna.
Tottapuhuen tuolla ei ole hevon v:n väliä.
Viidenkympin jälkeen TALUt ei niin hirveästi kiinnosta...
isojussi
04.06.2005 14:55:41
...Molemmilla oli ihan hyviä ja oikeita pointteja, fifty/fifty....

kerrot mullekin ne Mäkkärin hyvät ja oikeet pointit - varsin koskien alkuperäistä kysymystä.
manjaana
04.06.2005 15:07:57
kerrot mullekin ne Mäkkärin hyvät ja oikeet pointit - varsin koskien alkuperäistä kysymystä.

En ota kantaa tuohon alkuperäiseen kysymykseen, ihan siksi, että musiikin teosta en ymmärrä mitään, en tiedä paljonko aloittelian odotetaan osaavan/tietävän/kouluttavan itseään etc.., sanoin vaan että teillä oli oikeita pointteja molemmilla.

Totta mielestäni Mäkin jutussa oli, että nykyyhteiskunta on sellaista, että mitään vaivaa ei viitsitä nähdä, kaikki vaan mulle, mulle, mulle, heti, heti, heti..

Sun kanssa taas yhtä mieltä, että turha tikkuilu on turhaa...

Mutta pelimiehet osaa tuollaiset nollata ja paiskata kouraa sekä siepata kopsut päälle tarvittaessa.. (eikös osaakkin?)
Enkeleitä toisillemme...
isojussi
04.06.2005 15:18:31
En ota kantaa tuohon alkuperäiseen kysymykseen, ihan siksi, että musiikin teosta en ymmärrä mitään, en tiedä paljonko aloittelian odotetaan osaavan/tietävän/kouluttavan itseään etc..,

Ja uskallat kirjoitella tänne. Rohkee mimmi. (kuiskaten: Älä vaan kysy mitään, mä joudun taas laskiämpäriks...)

sanoin vaan että teillä oli oikeita pointteja molemmilla.

Totta mielestäni Mäkin jutussa oli, että nykyyhteiskunta on sellaista, että mitään vaivaa ei viitsitä nähdä, kaikki vaan mulle, mulle, mulle, heti, heti, heti..

Tää oli ainoo hyvä pointti henkilökohtaisuuksiin menon ja haistattelun lisäks hra Mäkisellä

Sun kanssa taas yhtä mieltä, että turha tikkuilu on turhaa...

Niinpä. Tää foorumi kuivuu kohta kasaan jos jengi pelkää, että soittotaito ei riitä näihin keskusteluihin.

Mä liikun aika paljon myös ulkomaisilla foorumeilla - ja sielläkin aina oman oikean henkilöllisyyden kera. Toisin kuin eräät.. Siellä moiset dissaajat sotketaan hyvin äkkiä suohon. Ovat paljon paremmalla itsetunnolla liikkeellä. Neuvovat, eivätkä pelkää, että joku oppii ja vie duunin.

Ei tää tanssimusakaan mitään salatiedettä oo.

Mutta pelimiehet osaa tuollaiset nollata ja paiskata kouraa sekä siepata kopsut päälle tarvittaessa.. (eikös osaakkin?)

Totta kai me niin tehdään - poikasilla voi olla vaikeempaa.
manjaana
04.06.2005 15:38:18 (muokattu 04.06.2005 15:38:54)
Ja uskallat kirjoitella tänne. Rohkee mimmi. (kuiskaten: Älä vaan kysy mitään, mä joudun taas laskiämpäriks...)

Et uskokkaan kuinka rohkea.. Kysy mitä haluat, vastaan mitä haluan... ;o))

Tää oli ainoo hyvä pointti henkilökohtaisuuksiin menon ja haistattelun lisäks hra Mäkisellä

(Joo. Sehän on tosi vaikea plokata itse. Varmaan menis kymmenen minuuttia.)--> Tässä tämä, en vaan yhtään haistattelua löydä..

Niinpä. Tää foorumi kuivuu kohta kasaan jos jengi pelkää, että soittotaito ei riitä näihin keskusteluihin.

Sama pelko se aina tuol turassis.parkissakin välillä pyörii, ei hjuva!
Kun aina muistais, et asiathan ne riitelee, eikä provoontuis provolle... ;o(

Ei tää tanssimusakaan mitään salatiedettä oo.

Heh, jaa... ;oO Joskus oon tuota miettinyt, kun ikäni kasvanut musiikin keskellä, että kuulenkohan mie musiikin toisin kun muut jivejalat, glavet ja systeemit kuuluu mun korvaan melko selvänä etc.... ?
Enkeleitä toisillemme...
isojussi
04.06.2005 15:43:01
Et uskokkaan kuinka rohkea.. Kysy mitä haluat, vastaan mitä haluan... ;o))

Eiku sää musiikista.

(Joo. Sehän on tosi vaikea plokata itse. Varmaan menis kymmenen minuuttia.)--> Tässä tämä, en vaan yhtään haistattelua löydä..

Eikä asiallisuusttakaan

Sama pelko se aina tuol turassis.parkissakin välillä pyörii, ei hjuva!
Kun aina muistais, et asiathan ne riitelee, eikä provoontuis provolle... ;o(

Mä en oo sen foorumin juttuihin oikein "päässy sisään" - tai tottapuhuen ei oo kiinmnostus / aika riittäny

Heh, jaa... ;oO Joskus oon tuota miettinyt, kun ikäni kasvanut musiikin keskellä, että kuulenkohan mie musiikin toisin kun muut jivejalat, glavet ja systeemit kuuluu mun korvaan melko selvänä etc.... ?

Noni! Clave kirjotetaan C:llä. Voi minkä teit!

KONSTAAPELI MÄKINEN!!!!
manjaana
04.06.2005 15:54:51
Noni! Clave kirjotetaan C:llä. Voi minkä teit!

KONSTAAPELI MÄKINEN!!!!

Hih......, sattupas nyt vahinko..
Enkeleitä toisillemme...
mack the knife
04.06.2005 15:58:06

Sen märkäkorvaisuuden vois kyllä tarkistaa, missä sitä oikein on.

Mikä tappio? Ei mun mitään tarvi myöntää. Enkä nuole haavoja enkä persettä.
Parempi se on sulle haistattaa pitkät vitut kuin ruveta joomieheksi. Niitä riittää muutenkin. Ihan sama mitä mieltä sä musta olet. Mun hommat ei ikinä tule olemaan sun itkemisistä kiinni.
isojussi
04.06.2005 16:07:57 (muokattu 04.06.2005 16:08:19)
Sen märkäkorvaisuuden vois kyllä tarkistaa, missä sitä oikein on.

koska vaan, missä vaan....

Mikä tappio? Ei mun mitään tarvi myöntää. Enkä nuole haavoja enkä persettä.
Parempi se on sulle haistattaa pitkät vitut kuin ruveta joomieheksi.

Ja kaikille muille, jotka ei sun mielestä oo riittävän kovia pelimanneja.

Mun hommat ei ikinä tule olemaan sun itkemisistä kiinni.

Ei kai tässä oo sittä kysymys.

Onpas tosi miehekästä käyttätyä kakaramaisesti ja alkaa vielä rähjäämään lapsellisesti, kun siitä huomautetaan.

Mihin vedetään se raja, mitä saa tehdä ja sanoa, ilman että kellään on oikeutta pistää hölmöilijät kuosiin.

Sitten kun saat vähän lisää ikää opit, että ensin kannattaa kokeilla kohteliaisuutta, ennekuin alkaa älyttömästi hakata paskalla päin toisen naamaa.

Tuut löytään tän asian edestäs tällä foorumilla toistekin, jollet opettele käyttäytyyn.
riff
04.06.2005 16:10:54
Charged Particles on mahtava kappale kikalta! Kaikki diggaa koirista hevoisiin

Joo! Paha välitilu! Frankilla ei lopu tekniikka kesken ja kuulee soinnut!:-)
Älkää olko pojat huolissanne, kyllä tää tästä vielä huononee!
mack the knife
04.06.2005 16:16:40
Onpas tosi miehekästä käyttätyä kakaramaisesti ja alkaa vielä rähjäämään lapsellisesti, kun siitä huomautetaan.
Mihin vedetään se raja, mitä saa tehdä ja sanoa, ilman että kellään on oikeutta pistää hölmöilijät kuosiin.

Mikä ihme sä oot huomauttamaan ja pistämään kuosiin. Et mikään. Täällä on ihan toiset kuosiin pistäjät. Sä et pistä mihinkään mitään rajoja. Mene portsariksi johonkin ja pistä siellä rajat, täällä et. Etkä päättele kuka on hölmöilijä ja kuka ei.

Sitten kun saat vähän lisää ikää opit, että ensin kannattaa kokeilla kohteliaisuutta, ennekuin alkaa älyttömästi hakata paskalla päin toisen naamaa.

Sitä ikääkin vois tarkistella ennen kuin möläyttelee yhtään mitään.

Tuut löytään tän asian edestäs tällä foorumilla toistekin, jollet opettele käyttäytyyn.

Niin kauan kuin mä tänne kirjoitan, en sulta kysele minkäänlaisia neuvoja, mitä saan kirjoittaa ja mitä en.
Muista, että mä en ikipäivänä nöyristele tuollasia länkyttäjiä, ihan sama mitä sanot.
isojussi
04.06.2005 16:23:50
Tää oli niin hyvä postaus, että lainaa tätä vielä

Piisien Plokkaus

Seuraavat välineet ovat välttämättömiä:
Nuottipaperia,2B vahvuisia lyijykyniä,pyyhekumi.
Lisäksi niille kenellä ei ole absoluuttista sävelkorvaa(kuten minä) suosittelen ääniraudan (A=440 Hz) hankkimista.

Toisaalta hyvä hoitaa plokkaus omalla ykkössoittimella - tai kakkosella - tai kolmosella jne.

Käy samalla treenistä ja opettaa soittamaan sitä, minkä päässänsä kuulee....

Mä lähinnä käytän kiipparia. Soitan fraasi kerrallaan ja otan ylös.

Joskus on jopa nuotinnusohjelma auki, ja vedän siihen pilkut suoraan.

-jonkunlainen tallenne teoksesta tai kaveri joka laulaa tai viheltää/soittaa vieressä

Kimppaplokkaus on kivaa ja solmukohdat aukee kahdelta nopeemmin, kun yhdeltä.

-ensin plokataan rakenne: A A B C jne. Pärjätäänkö Segno ja Coda merkeillä,jne
- sitten karkeesti soinnut,sitten bassolinja ja sitten melodia. Jos tarvista on plokataan vielä viulutilut ja torvikääkät(tätä moni kyllä jo erehtyy nimittämään sovitukseksi)

Mulla on heikko kohta toi sointujenblokausosasto. Mä joudun etenemään rakenteen jälkeen järjestyksessä basso-melodia-harmonia-loppusälä.

Joo - blokkaaminen ei oo sovittamista. Eikä vielä orkestrointikaan. Sovittaminen on uuden luomista.
isojussi
04.06.2005 16:26:45
Mikä ihme sä oot huomauttamaan ja pistämään kuosiin....

Ihan yhtä paljon, kuin sä vittuileen neuvonkysyjille.

Sitä ikääkin vois tarkistella ennen kuin möläyttelee yhtään mitään.

HA! Niin kauan, kun oo täällä hanuri lärvinä salanimellä, mä voin sanoo sua vaikka kolmen vanhaks. Ryydy siihen. (Meni viimene lause jo paremmin herran tasolle)

Niin kauan kuin mä tänne kirjoitan...

Mitä sitten?
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)