author 03.06.2005 19:56:52 (muokattu 03.06.2005 20:07:00) | |
---|
Tulipahan taas vahvistusta kitarakokoelmaan Durangon voimin. http://www.geocities.com/tohaapaa/Furch/ Mikä soundi! Heleä mutta maskuliinisen ytimekäs. Kauan mietin eri Yamahojen ja Landolien(pahoittelut jos on väärin taivutettu) välillä mutta tänään osui ekaa kertaa Furch silmiini soitinliikkeessä. Siihen päätökseen riitti oikeastaan ensimmäinen avosointu jonka päräytin. Valintaa helpotti myös Durangon soitettavuus joka oli mielestäni muita merkkejä helpompi. Ja lakkaamaton kaula on must(voihan sen tietty itsekin hiota). Mutta erittäin tyytyväinen olen hankintaani. Katsotaan jos sais myöhemmin jonkun syvällisemmän laitearvion tehtyä. |
Cujo 03.06.2005 20:28:53 (muokattu 03.06.2005 20:29:17) | |
---|
Onneksi olkoon vaan! Mistäs puista tuo on tehty? Yst. vast. tälle palstalle ASAP. |
author 03.06.2005 20:32:41 | |
---|
Onneksi olkoon vaan! Mistäs puista tuo on tehty? Mahonkia ja ruusupuuta ainakin. En ole varma onko muita. |
Twist 03.06.2005 21:47:08 | |
---|
Eins zwei drei... UUUU On se hieno Säkkipilli |
efunkelist 04.06.2005 00:08:25 | |
---|
Siihen päätökseen riitti oikeastaan ensimmäinen avosointu jonka päräytin. Tuo on inhottava kokemus silloin kun ei ole varaa sitä kitaraa ostaa. Pari kertaa on tuollainen fiilis tullut kun on jotain helmeä testannut kaupassa. Eräs Takaminen elektroakustinen särki täysin sydämeni... :'( |
author 04.06.2005 00:14:30 | |
---|
Tuo on inhottava kokemus silloin kun ei ole varaa sitä kitaraa ostaa. Pari kertaa on tuollainen fiilis tullut kun on jotain helmeä testannut kaupassa. Eräs Takaminen elektroakustinen särki täysin sydämeni... :'( Mun ensi kokemus takamineen oli melko samanlainen. Totesin että onpas pirun hyvä soundi ja ajattelin olevan nimen perusteella joku halpa japsi. Tais maksaa lähemmäs 600-700€. |
elbowski 04.06.2005 00:28:15 | |
---|
Viittiitkö laittaa kuvaa imageshackiin, kun tuo geocities vammaile? Bind my idle hands, they only claw at me
Drown in emptiness, my soul is left to bleed
IMIK #25
Se en ollut minä, se oli pastilli?
Bella Italia #2 |
author 04.06.2005 00:31:44 (muokattu 04.06.2005 00:32:00) | |
---|
Viittiitkö laittaa kuvaa imageshackiin, kun tuo geocities vammaile? Kyllä voin jos viitsit vähän neuvoa miten tuo luonnistuu. |
elbowski 04.06.2005 01:00:27 (muokattu 04.06.2005 01:00:57) | |
---|
Kyllä voin jos viitsit vähän neuvoa miten tuo luonnistuu. www.imageshack.us -> selaa -> valitse kuva -> host it! E. Sitten valitset sieltä alempaa 'Direct link to image' ja sen pasteat minne haluat. Bind my idle hands, they only claw at me
IMIK #25
Bella Italia #2 |
author 04.06.2005 01:12:29 (muokattu 04.06.2005 01:18:58) | |
---|
|
Les Fender 04.06.2005 10:30:35 | |
---|
Mikä soundi! Heleä mutta maskuliinisen ytimekäs. Kauan mietin eri Yamahojen ja Landolien(pahoittelut jos on väärin taivutettu) välillä mutta tänään osui ekaa kertaa Furch silmiini soitinliikkeessä. Siihen päätökseen riitti oikeastaan ensimmäinen avosointu jonka päräytin. Valintaa helpotti myös Durangon soitettavuus joka oli mielestäni muita merkkejä helpompi. Ja lakkaamaton kaula on must Samoin kävi minulle viimevuonna. Merkistä en tiennyt yhtikäs mitään, eikä Tsekkiläinen kitara ajatuksenakaan miltään kovin kiehtovalta tuntunut... Mutta se ääni, varsinkin kun sitä kaupassa pääsi muihin vertailemaan.. Ylivoimainen mun korviini. Elixirin "vakiona" olleisiin kieliin myös miellyin. Vinkkinä ens talveksi. Tuo ohut kuusikansi sitten elää jos huoneilma on ihan rutikuivaa!! Kostutuksesta täytyy jotenkin huolehtia. Kielten "tatsia" olen madaltanut satulaa ja tallaa madaltamalla. Oli miu makuun kovasti korkealla. Myös jonkinlaisen plekusuojan hankkimista oon harkinnu, satiinilakkaus on kovasti herkkä. Tosin se on niin nätti noin.. Kitara tykkää kun sillä soitetaan!! |
dfloreno 04.06.2005 12:06:18 | |
---|
Samoin kävi minulle viimevuonna. Merkistä en tiennyt yhtikäs mitään, eikä Tsekkiläinen kitara ajatuksenakaan miltään kovin kiehtovalta tuntunut... Mutta se ääni, varsinkin kun sitä kaupassa pääsi muihin vertailemaan.. Ylivoimainen mun korviini.
On se nyt perhana, olen kuullut noista Furcheista pelkkää hyvää ja vieläkään en ole päässyty testaamaan noita missään... mistähän noita löytyis Helsingistä?
Elixirin "vakiona" olleisiin kieliin myös miellyin. Vinkkinä ens talveksi. Tuo ohut kuusikansi sitten elää jos huoneilma on ihan rutikuivaa!! Kostutuksesta täytyy jotenkin
Kyllä, hyvä pointti; tosin toi ongelma täytyy pitää mielessä kaikilla akkareilla.
huolehtia. Kielten "tatsia" olen madaltanut satulaa ja tallaa madaltamalla. Oli miu makuun kovasti korkealla. Myös jonkinlaisen plekusuojan hankkimista oon harkinnu, satiinilakkaus on kovasti herkkä. Tosin se on niin nätti noin.. Mulla on tollainen Seagullin Grand, jossa ei oo plekusuojaa, ja nyt muutaman intensiivisen vuoden jälkeen se alkaa näyttää aika pahalta. Kyllä se plekusuoja ois jotain auttanut :). Ja siihen on pitkä matka ennen kuin tuo alkaa näyttää Triggeriltä... ;). Mutta hei, että ei mee ihan offariksi, niin minkälaiset nauhat noissa Furcheissa on? ja tuliko nää ilman elektronikkaa? God made me funky |
Bind my idle hands, they only claw at me
IMIK #25
Bella Italia #2 |
chromazone 04.06.2005 13:36:13 | |
---|
Mullakin on hyvää sanottavaa Furchista, ostin jonkun perusmallin ja laitatin siihen B-Bandin. Oikein on asiallinen työkalu, eikä oo liikaa rahaa kiinni, olisko maksanu yhteensä vähän toistatuhatta euroa (mikä siis ei ole hyvästä akustisesta paljonkaan). Tykkään kun siinä ei ole ihan sellainen kilinä-yläpää ja keskialueelta löytyy elonmerkkejä, sopii melodia- ja sormisoittoon paremmin kuin kauhomiseen (toimii siinäkin mutta eri tavalla kuin esim Martinit). Kaverin suusta:" Mä olen vähän kelaillu... Aattele nyt, jos ei ois musaa niin ei vois JORAA..." Niinpä. |
Les Fender 04.06.2005 16:26:12 | |
---|
On se nyt perhana, olen kuullut noista Furcheista pelkkää hyvää ja vieläkään en ole päässyty testaamaan noita missään... mistähän noita löytyis Helsingistä? Into Luuutmanni ainakin tuo maahan.
Kyllä, hyvä pointti; tosin toi ongelma täytyy pitää mielessä kaikilla akkareilla. Joo toki, mut tämä tuntu elävän viä enämpi.. Tuli hankittua sellainen perinteinen Ufoxi, pysyy koko kämppä tasasemman kosteana. Mutta hei, että ei mee ihan offariksi, niin minkälaiset nauhat noissa Furcheissa on? ja tuliko nää ilman elektronikkaa? Aika "lisut" on miun makuun, ei taida kestää montaa vuotta. Ahkerassa käytössä nääs. Mut sit vaihdellaan vaan tuhdimpaa tilalle. Elektroniikkaa ei tää perusmalli sisällä. Kitara tykkää kun sillä soitetaan!! |
author 04.06.2005 17:25:33 | |
---|
Samoin kävi minulle viimevuonna. Merkistä en tiennyt yhtikäs mitään, eikä Tsekkiläinen kitara ajatuksenakaan miltään kovin kiehtovalta tuntunut... Mutta se ääni, varsinkin kun sitä kaupassa pääsi muihin vertailemaan.. Ylivoimainen mun korviini. Elixirin "vakiona" olleisiin kieliin myös miellyin. Vinkkinä ens talveksi. Tuo ohut kuusikansi sitten elää jos huoneilma on ihan rutikuivaa!! Kostutuksesta täytyy jotenkin huolehtia. Kielten "tatsia" olen madaltanut satulaa ja tallaa madaltamalla. Oli miu makuun kovasti korkealla. Myös jonkinlaisen plekusuojan hankkimista oon harkinnu, satiinilakkaus on kovasti herkkä. Tosin se on niin nätti noin.. Kiitti vaan vinkeistä. Pidän kuin kukkaa kämmenellä tulevana talvena :) |
eboniitti 06.07.2006 22:02:10 | |
---|
Mun tuli myös ostettua tommone furchin kitara. kokeilin ensiksi 4 muuta saman hintaluokan kitaraa, ja sitten kun tuolla sain pari sointua rämpäytettyä niin eihän sitä sitten enää kauppaankasn raskinut jättää. olen erittäin tyytyväinen ostokseeni. |
SoulMan 07.07.2006 10:43:33 | |
---|
Kiitti vaan vinkeistä. Pidän kuin kukkaa kämmenellä tulevana talvena :) Vanha kikka on laittaa vesipattereihin roikkumaan "vesi säiliöt". Jos kyseessä on poikamies kämppä voi kostuttimet leikata kahvi paketeista, jos kämpässä on nais ihmisiä voi keraamiset maljakot olla parempi vaihtoehto. Kitaran sisälle saa myös niitä kostutettavia vaahto muovi tuppeja. |
Les Fender 07.07.2006 15:38:34 | |
---|
Vanha kikka on laittaa vesipattereihin roikkumaan "vesi säiliöt". Jos kyseessä on poikamies kämppä voi kostuttimet leikata kahvi paketeista, jos kämpässä on nais ihmisiä voi keraamiset maljakot olla parempi vaihtoehto. Kitaran sisälle saa myös niitä kostutettavia vaahto muovi tuppeja. Ei toi kyllä valitettavasti paljon auta, jos koko kämpän kosteusprosenttia haluaa nostaa niin määrän pitää olla paljon isompi. Kovalla pakkasella muutama litra päivässä, ei sitä tasaisesti saa aikaan kun ilmankostuttimella. Joo, ja onnittelut uudelle Furchiin ihastuneelle:) "Living is easy with eyes closed!" |