Aihe: Äänihuulten kärsiminen
1
Jööhannes
27.05.2005 21:27:45
Siis miten nuo äänihuulet oikeen kärsii siitä, jos laulaa, tai ennemmin "rääkyy" (se tyyli on vähän omaperänen) :) äänenmurroksen aikana? Miten se voi hajottaa ääntä?
Plääh, kaikilla muilla on tässä joku hyvä juttu, mutta minä en vaan keksi mitään! Voe himputti! Kuuntelenpa Opethia, ehkä se auttaisi miettimään.
Latnemitnes
02.06.2005 14:37:38 (muokattu 02.06.2005 14:39:55)
no, äänihuulethan on oikeastaan tietynlaiset lihakset. jos niitä jännittää "väärällä tavalla", ne rasittuvat ja niihin voi kasvaa lihaskyhmyjä (varmaan turhaa sanoa etteivät ole kovin terveellisiä). kyllähän urheilijatkin harjoittelevat oikeanlaista rentoutta lajista riippumatta.. näitä lihaskyhmyjä joudutaan sitten poistamaan ajan kuluessa leikkauksilla. esim. karita mattilalle on mun käsittääkseni tehty tällainen leikkaus (en mene vannomaan, mutta näin olen luotettavasta lähteestäni kuullut:)
äänemurroksen vaaroista en sen erityisemmin tiedä mut rääkyminen on aika epäterveellistä pidemmän päälle vaikka kolmenkympin kriisissä. eikös yleensä varsinainen tekniikkaharjoittelu aloiteta vasta n. 16-18 -vuotiaana..?
tanjuli
16.06.2005 19:20:20
.. näitä lihaskyhmyjä joudutaan sitten poistamaan ajan kuluessa leikkauksilla. esim. karita mattilalle on mun käsittääkseni tehty tällainen leikkaus (en mene vannomaan, mutta näin olen luotettavasta lähteestäni kuullut:)

...jari sillanpäälle useampikin...
[i hear voices but at least they're on tune]
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)