Aihe: Gretsch Broadkaster & Guild Starfire Bass
1
Jani The Rock
03.06.2005 21:22:22

Onko kokemuksia/näkemyksiä otsikoissa mainituista instrumenteista tahi vastaavista?

Jos joululahjaksi ittelleen tollasen.. siis jos ei sopivaa kondraa kävele raitilla vastaan.
Älä lähesty minua, lakeija, haitari olalla. Bella Italia #1 MegaMan Club #002 - Quiff Man
knet725
04.06.2005 08:43:43
Onko kokemuksia/näkemyksiä otsikoissa mainituista instrumenteista tahi vastaavista?

Jos joululahjaksi ittelleen tollasen.. siis jos ei sopivaa kondraa kävele raitilla vastaan.

Itse ostin aikoinani ko. Gretschin juuri kondran korvikkeeksi, kun kyllästyin livesoundi-ongelmiin ja hankalaan roudattavuuteen.
Sen jälkeen Gretsch on ollut "my main bass", 60-luvun jazzit ja presarit ovat useimmiten saaneet jäädä kotiin.
Guildista ei ole kokemuksia, mutta Gretschiä voin lämpimästi suositella, kaula on ohut jazzbass-tyyppinen ja kun lyhytskaalaisesta on kyse, niin soitettavuus on täten erittäin vaivatonta. Soundi on pyöreän pehmeä, ja tallamikin ansiosta ei kuitenkaan EB2-tyyppinen mudbucker soundi. Talla on irtonainen, joten liika runttaus vaikuttaa heikentävästi intonaatio&vire-ominaisuuksiin, toisaalta mielestäni ko. basso soveltuukin parhaiten tällaisten vanhempien herrasmiesten roots-fiilistelyyn.
Ja se ulkonälkö...
Jani The Rock
04.06.2005 10:22:34

Kiitos kommentaareista! DeArmond tosiaan teki myös Starfire-bassoa, mutta koko merkkiä ei enää ole. Ja mulla on semmoinen käsitys, että Guildkaan ei Starfire-beisiä enää tee. Gretsch Broadkasterin listahinta lienee jonkin verran yli 2000 taalaa, luulisin.

Kitarapajallahan on pitkään ollut se 60-lukunen puoliakustinen Gretsch...
Älä lähesty minua, lakeija, haitari olalla. Bella Italia #1 MegaMan Club #002 - Quiff Man
hemmo
04.06.2005 11:04:05

Ja mulla on semmoinen käsitys, että Guildkaan ei Starfire-beisiä enää tee.

Bassolehdissä sen uusintapainosta on tosin mainostettu viime vuosina. Tiedä häntä sitten. Kalliihko peli joka tapauksessa.
"Joo, mutta kun en oo mikään sisäkkö, oon vittu rokkari." -Vili
Jani The Rock
04.06.2005 11:18:09

Bassolehdissä sen uusintapainosta on tosin mainostettu viime vuosina. Tiedä häntä sitten. Kalliihko peli joka tapauksessa.

Tsekkasin justiinsa Guildin sivut, eikä löydy. Muutaman vuoden takasessa Frontline-katalogissa Starfire Bass vielä komeilee.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)