Aihe: Behringerin säröpolitiikka
1 2 3 4
superfly
31.05.2005 13:33:06
Sen ei pitäis munkaan mielestä vaikuttaa kuin presettien varastointiin, mut mene ja tiedä näistä behringerin laatukamoista :).

Minulla ainakin patterin loppuminen ilmeni pörinänä, joka kuulostaa vähän siltä kuin olisi wahi päällä koko ajan. Vaikea kuvailla... Toki myös presetit olivat kadonneet. Koneen resetointi auttaa tähän kyllä. Manuaalista löytyy ohjeet (ei suomenkielisestä....).
"Eagles may soar high, but weasels don't get sucked into jet engines." -David Brent
Krice
31.05.2005 14:17:32

Olisikohan vahvistimellakin merkitystä tuossa? Luulisi vähän, että jos vahvistimesta voi säätää säröä (laadukasta) mukaan niin silloin säröä löytyisi. Minä käytän clean-kanavaa, koska Blue Devilin särökanava on tuubakanava, joka ei toimi millään tasolla.
superfly
31.05.2005 14:32:59
Ihan oikeasti, Krice. V-Ampissasi on oltava jotain vikaa jos siinä ei säröt riitä. Tuosta lähtee niin helvetilliset pörinät kyllä. Varmasti saat tuosta riittävästi säröä.
"Eagles may soar high, but weasels don't get sucked into jet engines." -David Brent
Krice
31.05.2005 18:06:19

Tuosta lähtee niin helvetilliset pörinät kyllä. Varmasti saat tuosta riittävästi säröä.

Ehkä se on subjektiivista. Mutta tämä opetti minulle taas (kerran), että ei kannata uskoa kaikkea mitä netissä lukee. V-Amp2:sta kun oli kehuttu jonkin verran ja sen perusteella tein ostopäätöksen.
PurpleCandle
31.05.2005 20:06:37
Niiden kanssa se kuulostaa itse asiassa hieman paremmalta. Mutta säröä ei löydy vaikka gain on täpöllä. Toinen ongelma on siinä, että jos gain on täysillä ja trebleä on edes vähän niin kohina on järjetön.
Kokeile vähemmän gainia ja sit lisää trebleä.
murder works but it leaves stains behind
PurpleCandle
31.05.2005 20:08:31
Ei mullakaan mitään aktiivimikkejä ole, eikä itseasiassa pelkkää v-amp2:takaan, vaan v-ampire joka sisältää v-ampin..
ei sisällä. Molemmissa on toimintoja joita partnerista puuttu.
murder works but it leaves stains behind
dfloreno
31.05.2005 20:53:00

Ehkä se on subjektiivista. Mutta tämä opetti minulle taas (kerran), että ei kannata uskoa kaikkea mitä netissä lukee. V-Amp2:sta kun oli kehuttu jonkin verran ja sen perusteella tein ostopäätöksen.

No sä oot selkeesti päättänyt että toi on paska, niin mitä siitä enää itkemään? Kokeile seuraavalla kerralla ennen kuin ostat? Ja en tiedä mistä sais enemmän säröä kuin tuosta vehkeestä.
God made me funky
mtt76
31.05.2005 21:06:57
En jaksa alusta lukea koko ketjua, mutta ei kai sulla ole jäänyt se "auto-wahi" vahingossa päälle? Se kyllä ohentaa kaikki soundit ihmeen ohuiksi pörinöiksi, ja menee päälle (ainakin mulla) omia aikojaan jos patteri on tyhjentynyt/vaihdettu. Löytyy lisävalikoista (varmaan osaat, mutta kertauksen vuoksi): Bank up & Bank down pohjaan yhtä aikaa, B (drive) ja sitten vielä effects-potikasta käännetään kunnes ei enää parametrin merkkivaloa näy. Ei V-Ampin särö tosiaan kovin kummallinen ole, mutta kyllä sen kanssa elää kotisoittelussa.
Ystävän neuvo: osta basso matalia vireitä varten. -Jucciz
Krice
01.06.2005 00:00:38

Ja en tiedä mistä sais enemmän säröä kuin tuosta vehkeestä.

Zoom505:sta. Ei ollut muuten auto-wah päällä. Sain tanakamman soundin kun laitoin perus-gainin (asetuksista) vähän yli puoleen väliin, gainin täysille ja otin kompressorin pois. Se taisikin olla syynä sellaiseen omituiseen plämp!-soundiin.
Kyllähän "säröä" saa kun laittaa trebleä sieltä asetuksista, mutta sitten siitä tulee sellaista treble-sirinää, joka hajoittaa korvat.
superfly
01.06.2005 10:59:34
Zoom505:sta. Ei ollut muuten auto-wah päällä. Sain tanakamman soundin kun laitoin perus-gainin (asetuksista) vähän yli puoleen väliin, gainin täysille ja otin kompressorin pois. Se taisikin olla syynä sellaiseen omituiseen plämp!-soundiin.
Kyllähän "säröä" saa kun laittaa trebleä sieltä asetuksista, mutta sitten siitä tulee sellaista treble-sirinää, joka hajoittaa korvat.

Nyt luulen että tässä on vika käyttäjässä, ei laitteessa. Jos kerran Zoomin säröstä enemmän pidät....
dfloreno
01.06.2005 13:19:07

Nyt luulen että tässä on vika käyttäjässä, ei laitteessa. Jos kerran Zoomin säröstä enemmän pidät....

Samaa mieltä. Sehän se vasta suhinaa onkin. Kokeilis nyt sitä paristoa, että saadaan tääkin threadi haudattua ;).
God made me funky
Tympee Huttunen
02.06.2005 09:48:28

No koita nyt uskoa, että mitä ilmeisimmin laitteesi on rikki. Voi olla, että joku patterinvaihto tms. voi auttaa. Ota yhteyttä nyt viimeinkin Thomanniin ja kerro ongelma. Vaihto onnistuu helposti, eikä sinun tarvitse maksaa postikuluja. Thomann korvaa jälkikäteen kaikki.
Krice
02.06.2005 17:50:12

No koita nyt uskoa, että mitä ilmeisimmin laitteesi on rikki.

Entä jos se ei olekaan? Se vasta olisi noloa. Minkälainen patteri siinä on?
Tympee Huttunen
02.06.2005 19:39:20
Entä jos se ei olekaan? Se vasta olisi noloa. Minkälainen patteri siinä on?

Kyllä nuo kuvailemasi toiminnot hurinoineen jne. viittaavat melko varmasti vialliseen laitteeseen. Varmaan jokainen v-ampin omistaja hieman ihmettelee, miten laite voisi ehjä ollakaan kuvailusi perusteella. Kätevintä olisi käydä testaamassa jossain tervettä yksilöä ja verrata sitä omaansa. Sillä se selviäisi.

Patterista tiedät, kun otat meisselin käteen ja avaat vehkeen. Toisaalta, jos revit samalla irti jotain mahdollisia takuu-tarroja tai muuten vahingoitat laitettasi, voit heittää takuulle hyvästit:). Laita nyt Thomannille mailia ja kerro ongelmasta.
Krice
03.06.2005 19:28:16

Varmaan jokainen v-ampin omistaja hieman ihmettelee, miten laite voisi ehjä ollakaan kuvailusi perusteella.

Soundi on vähän parempi nyt kun otin vahvistimesta pois kaappimallinnuksen, vaikka Zoomin kanssa se oli ihan must. Vähän diskanttisempi ja kuivempi se on, mutta suurin ongelma tuossa soundissa on sen "puuroutuminen" (joka oli pahempi kun mallinnus oli päällä). Eihän vampin prosessorin pitäisi niin hidas olla, että se vaikuttaa tuohon niin paljon? Samoin soundi on kummallisen ohut.

Laita nyt Thomannille mailia ja kerro ongelmasta.

Laitoin.
superfly
03.06.2005 19:48:21 (muokattu 03.06.2005 19:48:38)
Kokeile sitä vielä suoraan kuulokkeisiin äläkä siihen mallintavaan vahvariisi. Useimmiten kaksi mallintavaa toosaa peräkkäin tuottaa järjettömän kauheita saundeja. Kuulokkeilla pystyt hetkessä toteamaan sen V-Ampin toimivuuden.
Tympee Huttunen
03.06.2005 22:08:51
Kokeile sitä vielä suoraan kuulokkeisiin äläkä siihen mallintavaan vahvariisi. Useimmiten kaksi mallintavaa toosaa peräkkäin tuottaa järjettömän kauheita saundeja. Kuulokkeilla pystyt hetkessä toteamaan sen V-Ampin toimivuuden.

Tosiaan, jos noita mallinnuksia on perättäin voi soundi olla kyllä oudohko. V-ampin voi myös liittää suoraan vaikka koneen kautta steroihin.
Krice
03.06.2005 22:48:46

Kokeile sitä vielä suoraan kuulokkeisiin äläkä siihen mallintavaan vahvariisi. Useimmiten kaksi mallintavaa toosaa peräkkäin tuottaa järjettömän kauheita saundeja.

Minulla ei ole kuulokkeita! Sitä paitsi sekä Blue Devilistä että V-Ampista saa ne mallinnukset pois, ja ne oli molemmista pois päältä lopulta. Silti soundi oli puuroa.

Vertailun vuoksi laitoin Zoom505:n takaisin ja heti huomasi missä mättää. Zoomin särösoundi on sellainen, että kun hipaiseekaan kieliä niin heti särkee. Oikein. Vampissa taas särö tulee pienellä viiveellä (ja soundi on ohut). Se on väärin.

Zoom505 yksin kuulostaa vähän sirkkeliohuelta, mutta kun laittaa Blue Devilistä kaappimallinnuksen päälle niin ei voi kuin ihmetellä miten rankka ja iso tykkisoundi siitä lähtee. Jotenkin tuo BD:n kaappimallinnus toimii hyvin yhteen Zoomin kanssa.
1976
03.06.2005 23:34:01 (muokattu 03.06.2005 23:37:50)
Minulla ei ole kuulokkeita! Sitä paitsi sekä Blue Devilistä että V-Ampista saa ne mallinnukset pois, ja ne oli molemmista pois päältä lopulta. Silti soundi oli puuroa.

No kokeileppas vaikka sitten tietokoneen/kotistereoiden kautta. Kyllä vampin pitäisi helposti hakata toi zoomi särösoundeissa :)

E: Itse soittelen kotona: skeba -> vamp2 (ilman kaappimallinnuksia) -> Marsun CD IN ja ihan hyvät särösoundit siitä on irronnut.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)